RECEPTES DE NADAL

Nadal, sant Esteve, aniversaris, festes, comiats, àpats multitudinaris, pica-pica.....
Avatar de l’usuari
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: nuralb » dt. nov. 03, 2009 8:46 am

xxo.0.o He obert aquest post, perque estaria be anar posant receptes que solem fer per aquestes
festes o que coneixem i així podem agafar diferents idees, perque jo ja estic cansada de fer el
mateix cada any,...i aquest any vull innovar el dia de Nadal!!
A més si ho fem amb temps podrem preparar-ho millor,...jejejejeje
:ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: mamlaboni » dt. nov. 03, 2009 9:13 am

Quina bona idea!!! així podem començar a practicar.
A mi m'agrada molt començar amb una sopa de peix per entrar en calor.Ademés és molt fàcil.
Jo començo fent un sofregit amb una quants tomàquets ratllats, ceba ratlllada, i all. Quan está dauradet hi afegeixo el peix i ho marejo una mica perquè agafi gustet ( jo compro unes bosses que venen a la peixateria del meu barri on hi va rap esmicolat, gambetes, petxines, musclos....) però jo sempre li afegeixo una mica mes perquè m'agrada que tingui molt peix.
Ho marejo una miqueta i li afegeixo l'aigua ( o caldo de peix), la sal, pebre, una pastilleta d'avecrem, i una miqueta de pimentón .
Ho deixo que faci xup xup i a ultima hora li afegeixo una picada i un grapat d'arròs. Boníssim!!!
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: NyiNyi » dt. nov. 03, 2009 10:01 am

A mi també m'agrada!! en un tres i no res ja serem a nadal! :girafa:

Us poso una recepta que aquest any sens falta vull fer!!
L'any passat la va fer la cosina del meu home i li va quedar boníssima!!! >.-<: >.-<:

Turró de xocolata

Ingredients:
200 gr. de xocolata sense llet
200 gr. de xocolata amb llet
150 gr. de mantega sense sal
50 gr. de sucre llustre (si no en tenim podem pasar per la picadora el sucre normal)
50 gr. d' arròs inflat (cereals "Rice Krispis", si no en trobem de normals podem posar-n'hi de "chocolateados" )

Ratllem la xocolata amb llet (segons em va dir, costa una mica)


Desfem al bany Maria la xocolata sense llet amb la mantega. Quan està desfeta hi afegim el sucre i barregem bé. Incorporem la xocolata amb llet ratllada i tornem a barrejar. Ho pasem per la batidora perquè quedi una pasta més fina. Afegim els cereals i ho remenem.

Ho posem en un motlle rectangular I ho posem una estona al congelador fins que agafa consistència i el podem desmotllar.

Ja estan a punt de menjar.
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
volivart
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dv. oct. 23, 2009 11:09 am
Ubicació: ALMACELLES (Lleida)

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: volivart » dt. nov. 03, 2009 10:53 am

Ualaaaaa.... quina bona pinta fa el turró.
Potser provare :--/)
Avatar de l’usuari
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: nuralb » dt. nov. 03, 2009 2:28 pm

Aquesta nit provaré de fer la sopeta de peix, a mi m'encanta però no la he fet mai,... :-:)
la farem per sopar tots, perque a la nena li encanta la sopa,..a veure q tal aquesta de peixet,...
ja us ho diré demà
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
vicesa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dt. set. 15, 2009 10:33 pm
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: vicesa » dt. nov. 03, 2009 9:47 pm

ostres a mi tambe m'agrada molt la sopa de peix pero no la se fer.. pero amb aquesta recepta tambe probare!
yo per cap d'any vaig fer colas de rape con almejas. Aqui us la poso es per 4 personas

ingredients:

-4 cuas de rap mitjanes ( congelades)
-300 gr de almejas
-4 patatas (talladas en media luna)
-1 got de vi blanc
-mig litre de caldo de piex
-1 ceba rallada
-perejil en pols
-pesols de conserva (pot petit)
-dos alls tallats ven petits


Es posa a fregir la ceba, despres l'all. Despres i tirem la patata y el mig got de vi blanc fins que evapori . Despres i tirem els pesols,remanen.. despres el caldo de peix.En una paella i fregim les cues de rap. Cuan les patates estiguin a put de quedar tendres i posem les cues de rap i les almejas , si veieu que sa quedat sec sense caldo i tireu una mica d'aigua, pero poqueta i u tapeu perque sobri les almejas. una mica de perejil i ya esta llest!

queda bonissim es economic i quedeu molt be davan els combidats! :ok:
Avatar de l’usuari
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: nuralb » dc. nov. 04, 2009 10:06 am

Bueno,..lo prometido es deuda,...ahir vaig fer la sopeta de peix i bonissimaaaaaaaaaaaaaaaaa
al meu home li va encantar,..i la nena es va menjar mitja tassa,..per ser la primera vegada q
la probaba molt rebé,....
Jo li vaig afegir al sofregit un parell de pebrots (un vermell i un verd), esque ens agraden molt,...i
molt bona, la veritat!!
Merci!! a veure si ens animen i posem més cosetes per anar practicant,....
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Nina que camina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dj. març 06, 2008 10:26 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Nina que camina » dc. nov. 04, 2009 11:33 am

Hola maques!

Jo per Nadal de fa 2/3 anys vaig fer una recepta de xai al forn amb mel que em va quedar boníssima. Però ha d'agradar la barreja del dolç i el salat!!

Escalfo el forn a 190-200º. Mentrestant preparo una safata del forn untant-la en oli, hi poso un llit de patata tallada en rodanxa, a sobre hi poso el xai ja salat i, per sobre, hi tiro la meitat d'una barreja de mel i vi blanc. També li poso unes rametes de romaní per aromatitzar. Ho poso dins del forn i hi vaig tirant més barreja a mesura que ho va necessitant. Quan ja està fet el xai (1/2 hora o 3/4) ho trec del forn, li trec les rametes de romaní, ho emplato i a menjar.

No us poso les mides de mel ni de vi blanc perquè depen del xai que feu i de com sigui la safata. Jo, per dues persones, compto 3/4 d'un got (dels de nocilla) de la barreja, en la que hi poso un parell de dits de mel però al Ninu li agrada molt el dolç!

Ja em direu què us sembla!
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dc. nov. 04, 2009 12:37 pm

ei, mola aquest post!!!
vaja cracks que esteu fetes!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: nuralb » dc. nov. 04, 2009 4:02 pm

Aquesta del Xai l'haig de probar,....quan xai sols posar???
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: NyiNyi » dc. nov. 04, 2009 4:41 pm

Mmmmmmmmmm totes fan molt bona pinta!!! la de xai me l'apunto!!! m'encanta el contraç de dolç-salat!
Que és amb espatlla de xai??
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: mamlaboni » dj. nov. 05, 2009 6:02 am

Nuralb: m'alegro que la sopa et sortís bé. la veritat és que és molt fácil, pero com diu l'Arguiñano con fundamento!!!!
Aquesta del xai te una pinta bonissima. Quan tingui un moment ficaré la dels canalons que també em surten molt bons!!!!
Avatar de l’usuari
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: nuralb » dj. nov. 05, 2009 8:33 am

SIIIIIII posa la dels canelons aviadet,...a mi m'encantan, però mai he tingut la paciencia de posar-me a fer-los,.....
la sopa bonissimaaaaaa la setmana que be, la torno a fer,...perque el meu home estava contentissim!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: keyech » dj. nov. 05, 2009 10:16 pm

Hola!!!!
Jo proposo... Canalons de peix! Estan boníssims!
Què es necessita?
Plaques de canalons (vaja, la pasta dels canalons), rap, lluç, gambes pelades, musclos (qualsevol peix que se us passi pel cap i que no tingui gaire espina per a que no doni feina), ceba, llet, mantega, farina, nou moscada, sal formatge ratllat i em sembla que no em deixo res més.
Es couen els musclos (al vapor). També fer les gambes pelades (jo les escaldo amb una mica d'aigua i una fulleta de llorè). Coure el rap i el lluç.
S'ha de esmicolar tot bé (bé, els musclos i les gambes ho heu de tallar molt petitet amb ganivet).
En una paella coure la ceba picada i afegir-hi tot el peix que hem esmicolat.
Apart, fer una beixamel posant la mantega a una paella, la farina i quan aquesta estigui ben fregideta, afegir-hi la llet, sal i la nou moscada.
Posar una petita part de la beixamel a la mescla de peix que tenim a l'altra paella. La beixamel ha de ser la justeta per a que la massa quedi ben compacta. No ha de quedar gens líquid, eh?
En una olla, posar aigua a bullir amb sal i oli. Quan bulli, tirar-hi les plaques dels canalons una a una (això és molt important) per a que no s'empeguin una amb l'altra.
Un cop feta la pasta, esteneu cada placa de pasta damunt el marbre. Relleneu-la amb la mescla de peix i feu els canalons.
Calentar el forn.
Untar una safata de forn amb mantega. Posar-hi els canalons i damunt la resta de beixamel. Posar-hi formatge ratllat per damunt i uns taquets de mantega.
Gratinar-ho i ja estan fets els canalons de peix!
Espero que us agradin!
Muaks
Avatar de l’usuari
vicesa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dt. set. 15, 2009 10:33 pm
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: vicesa » dj. nov. 05, 2009 10:21 pm

key te molt bona pinta u probarem de fer! graices :ok:
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: keyech » dj. nov. 05, 2009 10:22 pm

Ja em diràs què tal, vicesa!
Avatar de l’usuari
vicesa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dt. set. 15, 2009 10:33 pm
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: vicesa » dj. nov. 05, 2009 10:25 pm

i taaaaant!!!ya tu dire jijij u farem per la semana que be que aquest cap de semana es el meu aniversari pero per l'altre si perque ens encantan els canelos pero de peix no els e tastat mai i an de estar bonissims !! i tal com dius sen fa la boca aigua jejeje :pandi:
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: keyech » dj. nov. 05, 2009 10:40 pm

Ostras, vicesa!!!!
Doncs que tinguis bon aniversari!
Muaks
Avatar de l’usuari
vicesa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dt. set. 15, 2009 10:33 pm
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: vicesa » dj. nov. 05, 2009 10:41 pm

gracies maca!!! :()()::::
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: mamlaboni » dv. nov. 06, 2009 8:36 am

Felicitats vicesa ! de part d'una altre manresana.

Bueno jo vaig a ficar la dels canalosn de carn:
Agafem una safata de carn de porc, vedella i pollastre ( les quantitats no les fico,jo ho faig a ull i sempre em surten molta quantitat i llavors els congelo)
Ho fiquem a una cassola amb una mica d'li, una ceba grosseta, tomàquets, sal i un chorret de brandy o licor que useu per cuinar. Daurar-lo tot plegat y triturar-lo. Jo ho faig amb la picadora moulixex.
Quan estigui trinxat afegir-li una miqueta de beixamel perquè no quedi ressec.
Bullir la pasta, omplir amb el relleno, engreixar la safata amb mantega perquè no s'enganxin, posar els canelons, posar-hi la beixamel per sobre, una miqueta de formatge ratllar per sobre i gratinar.

Torna a “Tenim convidats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::