El mètode de la Dra. Folch

Els trucs per aprimar-se, plats que ens ajudaran a millorar la nostra alimentació...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

El mètode de la Dra. Folch

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 22, 2012 3:49 pm

El mètode de la Dra. Folch es basa en la dieta mediterrània i en adquirir uns hàbits alimentaris adequats que s'han de mantenir per la resta de la nostra vida:

- beure 1,5-2 litres d’aigua al dia per mantenir una bona hidratació corporal i que així el cos pugui dur a terme totes les seves funcions correctament. La millor és la de mineralització dèbil o molt dèbil perquè té més capacitat per eliminar toxines.

- moderar la mida de les racions

- menjar sovint (cada 3-4 hores) el més adequat és fer 5 àpats al dia perquè així s’arriba al següent àpat amb menys gana i es mengen racions més moderades, s’activa el metabolisme (es millora la secreció d’insulina i el metabolisme dels greixos) i en cada digestió es cremen calories.

- no és adequat saltar-se un àpat i molt menys el sopar o l’esmorzar ja que durant la nit el cos passa moltes hores en dejú. Si es vol fer un sopar lleuger pot ser un àpat vegetal complementat amb proteïna (per exemple fruita amb iogurt o amanida amb formatge o fruits secs o surimi...)

- reduir el consum de sal (màxim 6 gr./dia)

- reduir el consum de cafeïna, alcohol, sucre (millor fer servir edulcorants) i greixos saturats (millor consumir oli d'oliva, carns magres i làctics desnatats)

- prioritzar el consum de fibra (fruita, verdura, cereals integrals, llegum, llavors, fruits secs...) És necessària pel correcte funcionament de l’organisme sempre i quan s’acompanyi d’una adequada ingesta d’aigua. A més, redueix l’índex glucèmic dels àpats que acompanya i dóna sensació de sacietat.

- prioritzar el consum d’hidrats de carboni de baix índex glucèmic (cereals integrals, llegum i la majoria de vegetals)

- fer exercici regularment


mentre es vol perdre pes:

- portar un registre de pes (diari o setmanal) pesar-se sempre a la mateixa hora i en les mateixes condicions i fer una gràfica per anar veient l’evolució de la corba del pes

- no donar importància només al pes sinó també al volum: les primeres setmanes perdem més aigua (i per tant pes) i les següents perdem més volum: hem de mesurar-nos la cintura (a l’alçada del melic) i el contorn dels malucs i fer també una gràfica

- fer un registre diari de tot el que mengem i l’exercici que fem (per prendre consciència del què fem i de si ho fem bé)


el que hem de tenir clar és que el nostre pes ideal és aquell en el qual no ens costa mantenir-nos i que els grans objectius s’aconsegueixen amb petits canvis :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
estalada
:: pantera
:: pantera
Entrades: 829
Membre des de: dj. març 19, 2009 9:01 pm

Re: El mètode de la Dra. Folch

EntradaAutor: estalada » dt. abr. 24, 2012 2:25 pm

gràcies per tota l'explicacio prenc nota...
Imatge
Blog Anaïs i Gemma: viewtopic.php?f=91&t=20629
blog coses per vendre: cosasqvender.blogspot.com
Avatar de l’usuari
gira_sol
:: papallona
:: papallona
Entrades: 106
Membre des de: dt. maig 29, 2012 4:06 pm

Re: El mètode de la Dra. Folch

EntradaAutor: gira_sol » dj. oct. 11, 2012 10:13 pm

gràcies per compartir-ho, molt clar!!! ara toca posar-ho en practica! :P
Avatar de l’usuari
laura_28
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3461
Membre des de: dt. oct. 14, 2008 10:58 am
Contacta:

Re: El mètode de la Dra. Folch

EntradaAutor: laura_28 » dl. set. 02, 2013 2:58 pm

Algú fa aqsta dieta?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: El mètode de la Dra. Folch

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 29, 2013 9:13 am

hola Laura! jo la vaig fer l'any passat, sense ser extremadament estricta (o sigui, si el cap de setmana tenia algun compromís me la saltava tranquilament i després compensava) i em vaig aprimar 10 kg en més o menys 10 mesos..potser sembla molt de temps però és que el millor és perdre el pes a poc a poc i més que res canviar d'hàbits! jo la majoria de coses les continuo fent però el meu graaaan problema és beure aigua :ufs: :ufs: :ufs: no trobo mai el moment i pateixo de retenció de líquids, així que he recuperat algun quilet per aquest tema...a veure si em poso les piles, de moment ja m'he comprat infusions de cola de caballo, que ara n'hi ha al mercadona amb gustet a llimona! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Règim i dietes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::