SOPARS!

Acompanyaments d'àpats, idees de sopars/dinars, menús variats per als més petits...
Avatar de l’usuari
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

SOPARS!

EntradaAutor: carpe diem » dc. ago. 19, 2009 3:04 pm

Hola noies! Doncs ja fa una temporada que no se coi fer al vespre per sopar... Amb aquesta calor no ve de gust cuinar gaire i el recurs fàcil són les amanides.
De tant en tant fem alguna pizza,pero el forn fa una calor!!
Que mengeu vosaltres per sopar ara l'estiu? Sabeu plats originals i lleugers?
Imatge

Imatge

Imatge
Layona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1889
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 11:05 am

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Layona » dc. ago. 19, 2009 4:06 pm

Home original...no crec q ho sigui...pero et posso exemples del que nosaltres sopem:

-Gaspatxo, el faig espés, i tallem ou dur, pernil, verduretes, olives verdes...el que s´ens passa per el cap!!

-D´altres vegades faig sopa de tomaquet freda i tb hi tallem cosetes, gambes, alvocat...etc

-sopa de meló amb cruixents de pernil, meló al oporto...

-Fem moltes amanides, ven complertes, amb salmó fumat, o bacallà, una pechuga d´anec o pollastre, pinya,pressec, albocat, formatge fresc, amb festucs o...trossets de palmitos...de patates,i les convinem amb salsa rosa o romesco, vinagretes...anem varian...

- un altre opció es fer amanida rusa ,alemanya o d´un altre mena i fem rotlletsde salmó o pernil dolç

.ous farcits, pastís de truites fred...

de vegades fem un bol de tzatziki (es una amanida grega feta de yougurt i cogombre) un altre de salsa d´albocat i un d´hummus, tallem palets de pastanada pebrot vermell i pa o nachos, i anem sucan...


no se pas si t´he ajudat gaire...potser algu te més idees :gat:
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Helia » dc. ago. 19, 2009 4:07 pm

Jo a vegades, cap allà a les 8 del vespre, també he tingut temptacions d'obrir un post així!! :r) Se m'acaben les idees!!
El que passa és que jo sí que tiro bastant de forn... Mira, coses que faig jo ara a l'estiu:

- Amanides de tot tipus, com dius tu
- Gazpatxo
- Cremes fredes (de porros, d'espàrrecs, de carbassó...)
- Escalivada amb bacallà esqueixat (el bacallà, el compro congelat i quan es descongela i el faig miques amb els dits, així de simple)
- Pastís fred de tonyina! viewtopic.php?f=53&t=11569
- Truites de tot tipus (perquè són ràpides i no estàs gaire estona amb la calor del foc)
- Ensaladilla russa
- Pa amb tomàquet!! Sempre és un bon recurs, i tens moltes coses per acompanyar-hi! Formatges, embotits, tonyina, anxoves...
- Coques fredes (tipus coca de verdures, coca de recapte, coca d'escalivada...)


Espero haver-te donat alguna idea bona! ;-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

Re: SOPARS!

EntradaAutor: carpe diem » dc. ago. 19, 2009 4:42 pm

LAYONA! Els ous com els farceixes? I el pastis de truites,com? Per cert, alvocat que es? :-:)

HELIA! Com fas les coques?

I una altra cosa, sabeu fer salses d'aquestes originals que posen als restaurants per amanides?
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Helia » dc. ago. 19, 2009 5:07 pm

Ges, per fer la massa, doncs la faig una mica a ull, perquè ja conec la textura que ha de quedar, però més o menys és això:
- 300-400 gr de farina (pots posar-ne una part d'integral, que és més sana ;-) )
- 1 sobre de llevat royal (amb llevat de pastisseria queda més bo... p.ex. 30 gr, però és més difícil de treballar)
- un raig generós d'oli
- mig vaset d'aigua tèbia
- sal
- pebre (opcional)
El tema és no passar-se amb la farina, i si queda massa líquid o enganxós, anar-n'hi afegint mica en mica. I anar amassant. Deixar-ho reposar una horeta, i ja la pots estendre amb el rodet (o amb els dits!!)

A sobre, doncs hi pots posar el que vulguis. Per la de verdures, jo tallo pebrot verd, pebrot vermell, ceba tendra, carbassó, albergínia i all, i ho passo per la paella fins que quedi "al dente", o sigui, no molt cuit. Ho poso a sobre la massa, i hi afegeixo sal, pebre, herbes aromàtiques... lo bo és que hi pots afegir i treure el que vulguis (p.ex. posar-hi olives negres, afegir-hi uns talls de formatge de cabra, o brie...)

Tema salses, doncs em sembla que al post d'amanides se n'expliquen algunes! A mi m'agrada molt la de mostassa de dijon i mel! mmm!! :ok: Ara venen la crema balsàmica de mòdena ja feta (abans la feia jo mateixa, reduint el vinagre, i era un pal!), que també està molt bona!
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Helia » dc. ago. 19, 2009 5:29 pm

Ah! Me n'he descuidat de dir-te que la massa, la pots comprar feta, d'aquestes que venen enrotllades a la secció de refrigerats, i que n'hi ha que són per pizza. O amb pasta de full, que també queda molt bo!! (el mateix tipus de presentació, però posa "massa de hojaldre").
Potser amb els dos xurumbeles et serà més còmode aquesta opció! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: SOPARS!

EntradaAutor: tolinso » dc. ago. 19, 2009 6:55 pm

a mi em passa el mateix Ges, se'ns acaben les idees... i sempre acabem a lo fàcil... amanides i torrades amb formatge, embotit.....

tema pastís de truites, nosaltres n'haviem fet algun cop, però porta feineta.... el que vam fer nosaltres es tractava de fer truites de diferents tipus... però primetes. Per exemple, una amb pebrot vermell de llauna, una altra amb carxofes, una altra amb pernil dolç.... el que vulguis vaja. Quan les tens fetes les poses una sobre l'altra. Entremig pots posar-hi o betxamel, o tomàquet, o mayonesa si la voleu freda.... La salsa que et vingui de gust. I ja està, també cobreixes la muntanya amb salsa i la decores com vulguis....

i per farcir els ous, jo faig ous durs, els parteixo pel mig, trec el rovell i faig el farcit amb el rovell i el que vulguis, per exemple: tonyina, palets de cranc, enciam, mayonesa..... llavors tornes a omplir la clara amb aquest farcit, fent una muntanyeta..... I si és estiu ja està :ok: si és l'hivern ho pots farcir en plan més contundent... amb carn picada, verduretes, i gratinar-ho, amb o sense betxamel :ok:


per cert, alvocat és aguacate!

merci per totes les idees.... fa una temporada teniem més imaginació... però ara entre la calor i la nena, poc temps i cansats..... acabem menjant una mica malament a l'hora de sopar.... :ufs: :ufs:
Avatar de l’usuari
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

Re: SOPARS!

EntradaAutor: carpe diem » dc. ago. 19, 2009 8:50 pm

Jo els pus tb els farceixo amb aquestes coses que dius, tolinso i la veritat es que es un plat que sempre vé de gust i varies,ja sigui per dinar o sopar :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
Layona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1889
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 11:05 am

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Layona » dj. ago. 20, 2009 12:29 pm

*GES* ha escrit:LAYONA! Els ous com els farceixes? I el pastis de truites,com? Per cert, alvocat que es? :-:)



La tolinso t´ha respós molt be... :ok: així que poc em queda per respondre...

Percert! ara he recordat una amanida que menjen a Dinamarca:

Amanida de brócoli verd. Estalle el brocoli petitó, li podeu fica cru o escaldar-lo. (jo el prefereixo cru)
El fiqueu a un bol i fiqueu pipes pelades o pinyons torradets (jo ho faig depenen del que tingui) i panses.
Es fregeix bacó en trossets molt petits fins que quedi cruixent, s´escorre l´oli i cap al bol.
I després es fa una salsa de : 1 yougurth greg o 1 pot de Creme fraiche una cullerada de vinagre i una micona de sal. es barreja la salsa amb la resta de coses i es pot menjar el mateix dia o al dia seguent.

a mi m´agrada del mateix día, i al Layonu al dia seguent :-D
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Momo » dj. ago. 20, 2009 12:52 pm

Els sopars sempre son un problema. Nosaltres no sopem gaire i ho fem molt d'hora. Sopem a les 19:30, per tant no tinc gaire temps de fer res...
Normalment tirem d'amanides, cremes de verdures o "paambalgo". De vegades el meu home fa bikinis... A l'hivern fem més sopa.

Jo el que faig ara a l'estiu, quan faig servir el forn, és aprofitar la fornada. Si faig un pastís, hi poso un pit de gall d'indi a la vegada i després (un cop fred) el tallo molt prim i el congelo per posar a les amanides. El mateix amb el Meatloaf, o les quiches. Així tenim una mica de tot per fer en un pis pas.
A l'hivern també ho faig quan faig estofat. En faig una bona olla i en congelo en paquets individuals. Així també gasto menys energia que si hagués de tornar a fer tot el procediment i, a més, en tinc per algun dia que no tinc temps de cuinar. El mateix faig amb algunes salses. Les que són més elaborades i tarden més a fer-se, quan en faig, en faig mooolta i la congelo. Per exemple, ara tinc paquets de salsa de vi amb foie que vaig fer fa una 15 dies i puc afegir als filets de manera molt ràpida i bona! El mateix amb la bolonyesa i si algun dia no tinc temps (o ganes) per cuinar, faig un potet d'arròs al micro i hi poso la salsa per sobre. :ok:

Per cert, algú sap si es poden congelar els ous farcits?
Avatar de l’usuari
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

Re: SOPARS!

EntradaAutor: carpe diem » dj. ago. 27, 2009 8:56 pm

Ei noies!
Aqui un sopar molt facil de fer i bonissim:

POP A LA GALLEGA!

Només s'han de bullir les patates i dspres tallar-les.
Comprar el pop ja bullit,posar-hi pebre i la sal gorda i ja està!! :()()::::
Imatge

Imatge

Imatge
lupitafriend
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

Re: SOPARS!

EntradaAutor: lupitafriend » dc. set. 09, 2009 6:51 pm

i gambetes, musclos i/o cloises???
una amanida i després els musclos per exemple, a mi m'emplenen bastant
i les gambes i cloises jo les faig una miqueta a la cassola, amb força oli i ceba trinxada, al cap d'una estona hi afegeixes una picada amb all i julivert (i picada d'aquella de pot) i un bon raig de vi blanc, i en uns 20min. en total ho tens!
ah! i el suquet q fan les gambes, l'endemà amb espaguetis!!! Mmmm!!!!!!!
Imatge

Imatge



Imatge
Avatar de l’usuari
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

Re: SOPARS!

EntradaAutor: carpe diem » dc. set. 09, 2009 10:00 pm

Si, jo de musclos en faig de tant en tant, per acompanyar el llenguado per exemple, que tb ens agrada molt. Hi tiro llimona per sobre i estan bonissims!

I aixo que dius del suquet de les gambes si! per fer el sofrgit de l'endemà :ok: bona idea!
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
eva gi
:: lleona
:: lleona
Entrades: 902
Membre des de: dt. ago. 11, 2009 11:30 am

Re: SOPARS!

EntradaAutor: eva gi » dj. set. 10, 2009 1:06 pm

oh, noies, quantes idees!!!!

a mi també em costa moltíssim fer els sopars, i acabem amb el més ràpid, amanida, torrades i algun tall de peix o de carn

a veure si trobo receptes i noves idees pel forum
Imatge
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Miskah
:: peixet
:: peixet
Entrades: 271
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 8:49 am

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Miskah » dt. oct. 06, 2009 3:38 pm

Noies,

A mi em passa el mateix, per la nit no se que fer...prenc nota de les vostres idees...moltissimes gracies wapisimes!!! :ok: :ok:
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Ponchan
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 07, 2012 3:53 pm

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Ponchan » dc. jul. 03, 2013 1:21 am

Jo volia obrir un post així. Però buscant us he trobat!!!!
Alguna novetat despres de tant temps????

Del que havíeu dit en prenc nota!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponchan
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 07, 2012 3:53 pm

Re: SOPARS!

EntradaAutor: Ponchan » dc. jul. 03, 2013 1:22 am

Demà soparem gambes i cloises!!!
I això q dieu de fer pasta amb el suquet, com ho feu????


Merciii
Imatge

Torna a “Menús setmanals, mensuals o escolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::