Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

Acompanyaments d'àpats, idees de sopars/dinars, menús variats per als més petits...
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Ítaca » dv. des. 03, 2010 10:12 am

Doncs q aquest any no em salvo de fer el dinar de Reis a casa, i clar, amb els ogres...

Mai he cuinat per ells, pq són gent de paladar fi, i molt llepa-fils... a la mínima q hi ha algo q no els fa el pes ja deixen anar: "això és una MEEEEEEEERDAAAAAAAAA" (com van dir quan estàvem fent els tastet del menú del casament :ufs: ). Davant meu no ho diran, clar, però per això no em vull complicar gens ni mica i anar a una cosa segura i llestos.

Havia pensat fer algo al forn (q normalment això sempre surt bé), però q no sigui xai (pq jo no en menjo), i alguna cosa de primer, però sense gaire complicació tampoc.... i q la cosa no es dispari de preu (prefereixo invertir els calers en joguines per la baldufa q no pas en jalar).

Què em recomaneu??? Si em podeu posar alguna recepta, de conya!

Gràcies!! :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Helia » dv. des. 03, 2010 10:37 am

Jo faria una amanida de formatge de cabra de primer:

- Enciams variats (de bossa d'aquests gourmet van fantàstics!)
- Tomàquets cherris
- Poma
- Nous (les pots fer caramelitzades... fas un caramel amb sucre i unes gotes d'aigua, i hi afegeixes les nous)
- Formatge de cabra en rodanxes (gratinat al forn a últim moment perquè quedi dauradet de fora i tou de dins).
- Trossets de codonyat, si en tens
- Amanir-ho amb oli d'oliva i crema balsàmica de mòdena

De segon... espera que m'ho penso... :-:)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Helia » dv. des. 03, 2010 10:44 am

De segon, i per no complicar-te la vida, podries fer uns entrecots (o filet, però clar, es dispara el preu) al pebre verd, o amb salsa roquefort. Ho pots acompanyar de patates al forn (o boletes de patata d'aquestes congelades)
La carn la fas a la planxa a últim moment, i només cal que tinguis preparada la salsa, l'escalfes i ja està.

SALSA PEBRE VERD (tret de la web de Cuina x Solters... no l'he provat mai)
En un cassó sofregiu 1 cullerada de pebre verd en conserva amb 10 gr de mantega fins que sigui ros. Flamegeu-lo amb un raig de conyac. Desfeu una cullerada de salsa de carn en 1/2 tassa d'aigua calenta i afegiu-ho a la salsa. Quan arrenqui el bull, afegiu-hi 1/2 tassa de crema de llet i deixeu-ho reduir fins al punt de textura adequat. Poseu-ho al punt de sal i reserveu-ho.

SALSA ROQUEFORT
En un cassó, barreja uns 250 gr de crema de llet, i 150 gr de roquefort. Quan tingui la textura que t'agradi, la treus del foc, i mires si li falta sal pel teu gust.

A veure si t'agrada!
ImatgeImatge
Imatge
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: aivlis » dv. des. 03, 2010 11:27 am

doncs mira de primer, com k suposo k deus tenir k impressionar una mica (si son llepafils!!!) i és un dinar una mica especial.... i a part no pots dedicar-hi temps.............LA SIRENA!!! Hi ha mogollon de cosetes tipus entrants, tapetes, k només has d'escalfar al microones i donen el pego!!!
Llavors de segon..... buf alguna coseta k puguessis fer el dia abans i només escalfar-la al moment (tipus canalons, lasanya, rostit, pastis de carn...) estaria b pk aixi no aniras tan estressada i dones imatge de tenir-ho tot controlat... o sino alguna cosa k es faci ràpid (tipus entrecot amb salsa com han dit...)
Espero haver ajudat.
Bona sort!
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Ítaca » dv. des. 03, 2010 12:13 pm

Gràcies per les idees, noies!!!

Helia, em sembla genial lo de l'amanida, i a part, aquestes així queden boníssimes!

aivlis, havia pensat comprar de la SIRENA, aquelles pastetes salades q poses al forn i queden molt bones. N'he comprat vàries vegades! :ok:

I sobre el segon... descarto canelons i lassanya... és el plat estrella de st. esteve (q cada any fot el mateix...), i clar, com ella ve de família italiana i tot ho prepara a la italiana, bla,bla..., segur q qualsevol cosa d'aquest estil q faci :ufs:
Entrecots, també descartat, pq sols els agrada a ells la carn mig crua (a nosaltres i a mons pares ens agrada la carn molt, molt feta), i clar, el filet ja es dispara...

A veure si surt alguna idea més de segon plat... xxo.0.o
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: petitaemma » dv. des. 03, 2010 12:17 pm

Helia ha escrit:Jo faria una amanida de formatge de cabra de primer:

- Enciams variats (de bossa d'aquests gourmet van fantàstics!)
- Tomàquets cherris
- Poma
- Nous (les pots fer caramelitzades... fas un caramel amb sucre i unes gotes d'aigua, i hi afegeixes les nous)
- Formatge de cabra en rodanxes (gratinat al forn a últim moment perquè quedi dauradet de fora i tou de dins).
- Trossets de codonyat, si en tens
- Amanir-ho amb oli d'oliva i crema balsàmica de mòdena

De segon... espera que m'ho penso... :-:)

M'encanta aquesta amanida, però l'he tastat també amb un parell de cercles de mermelada de frambuesa o arándanos (com se diu en català, hehe?) sota de tota l'amanida i també hi afegiria granets de magrana (l'altre dia vaig veure a l'Arguiñano com treure-les fàcil, les parteixes per la meitat i li dones amb una cullera pel cantó de la pell iu surten sols! fantàstic! jeje) i una vinagreta de mel. Clar, que t'ha d'agradar barrejar dolç-salat, a mi m'encanta!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Avatar de l’usuari
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: petitaemma » dv. des. 03, 2010 12:27 pm

També podires fer d'entrant un braç de gitano amb tonyina i maionesa, això és fàcil, sobretot si compres la pasta ja feta a la pastisseria, jeje, sino la fas el dia abans, no és difícil.
Barrejes tonyina amb la maionesa i la untes ala pasta, hi pots ficar també rodanxes d'ou dur i tiretes de pebrot escalivat, també el pots comprar de pot, n'hi ha de bons. Per decorar, ho banyes en maionesa i li empegues amanida tallada molt petiteta i dal de tot: donanxes d'ou amb mitja oliva a sobre alternats amb tiretes de pebrot. A nosaltres això ens encanta.
Ma mare també l¡ha fet alguna vegada canviant la tonyina per salmó fumat, molt bo també. Llavors sense ou ni pebrot, no hi pega, jeje. Casi més fàcil així, jeje.
També canapés petits i senzillets, els meus greatest hits:
-cassoletes amb tonyina i maionesa (aquest si fas el braç ja no el facie, eh, jaja) amb mitja oliva a sobre i un trosset de pebrot.
-torradeta d'aquelles finetes (Mercadona), untes de Philadelphia, lonxa de salmó fumat i sobre un trosset de pinya en almívar.
-torradetes quadrades, sucat amb una mica d'all i a sobre pebrot i albergínia escalivats. Opcional tonyina per sobre. Aquest s'ha de fer al moment o es queda la torrada tova.
-cassoletes o torrades quadrades amb una barreja de: alvocat, ceba crua tallada molt petita, tonyina i maionesa, està molt bo i es molt curiós.
-cassoletes amb barreja de poma, préssec en almívar atún i maionesa ( o algo així, aquest és de ma sogra, jeje)
-tomates cherry farcits d'ensaladilla russa.
-patates petites farcides: diferents opcions, sofregit amb carn, alguna barreja amb beixamel (aquest tampoc és meu... jeje)

A mi els tema canapés m'encanta, però donen una miqueta de feina i s'han de fer gairebé al moment els que porten torrades, ja que sino es destorren, a mi m'ajuda el meu home i ho tenim de seguida. Llavors els 2on plat hauria de ser dels que pots fer el dia abans.
Tema postres! això sí és la meva especialitat, pensaré algun fàcil i que no carregui molt després de dinar.
Espero haver-te donat alguna idea!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: soleilua » dv. des. 03, 2010 1:00 pm

a mi de primer m'encanta TARTAR DE SALMÓ, molt fàcil de fer i boníssim!!

http://www.zappinternet.com/video/VaDjZ ... e-de-Manel

de segon ja no sé... és que a mi lo de cuinar al forn no se'm dona massa bé... :ufs: :ufs:
Avatar de l’usuari
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: magrana » dv. des. 03, 2010 1:15 pm

De segon et dono alguna idea:

- un bon pollastre de pagès (els del Prat són molt bons) guisat al forn amb alguna cosa que faci festa, com prunes, pinyons i orellanes. O també pots fer un mar i muntanya, com el pollastre amb escamarlans.

- Vedella amb bolets

- També és molt bo el turbot al forn (rodaballo).

Ja veus que jo sóc de gustos clàssics.

Ja ens diràs què fas, al final.
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Ítaca » dv. des. 03, 2010 1:28 pm

Ostres, quin assortiment de canapès petitaemma! Sols d'imaginar-m'ho nyaaaaaaaam!!! neujor:-)
M'has fet recordar uns que feia la meva iaia, semblants als teus... Ou dur, tallat per la meitat, i farcit de tonyina amb salsa rosa o maionesa, una mica de rovell ratllet per sobre i una oliva sense pinyol. Recordo q quedaven molt bons!

Magrana, una opció q em voltava era això del pollastre farcit (suposo q ja els venen farcits i tot no??? es nota q no acostumo mai a fer dinar de "festa"), però per 6 persones ha de ser un pollastrot força gran... M'ho apunto com opció!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: artemis » dv. des. 03, 2010 1:35 pm

Hola Itaca!!!

A mi aquest any també em toca fer REis a casa i nosaltres farem de primer timbal d'escalivada i de segon llom (solomillo) de porc a la mostassa.

Timbal d'escalivada

Ingredients:

2 pebrots
1 albergínia grossa
llesques de pa (jo vaig fer servir pa de motlle)
formatge de cabra (vaig fer-ne servir un que ja ve tallat en porcions individuals, no recordo ben bé la marca però crec que era President)
tomàquets de penjar
oli
sal Maldon
caramel de vinagre de mòdena per decorar

Com es prepara:

1- Escalivem els pebrots i l' alberginia al forn, prèviament untades amb una mica d' oli. Quan són cuites les emboliquem de seguida amb paper de diari. Quan l' escalivada sigui freda la pelem, i la tallem a tires primes, la reservem.
2- En una safata i amb l' ajuda d' un aro (jo en vaig fer servir un de 7cm de diàmetre) fem les porcions individuals amb les llesques de pa. I les torrem una mica al forn d' una banda i de l' altra.
3- Un cop torrades les suquem amb oli i tomàquet. Afegim les tires d' escalivada i posem una mica de sal Maldon, no gaire.
4- Tot seguit posem una rodanxa de formatge de cabra i ho gratinem al forn, vigilant que no se'ns torri, n' hi ha prou amb què es desfaci una mica el formatge, ho decorem amb una mica de caramel de vinagre, i ja està llest per servir.



Llom de porc a la mostassa:


Ingredients:
* 1 llom de porc per cada dues persones
* Vi blanc
* Bacon en tires sense el greix de la vora
* mig litre de nata líquida
* Mig pot de mostassa ( jo faig servir la de DijonÇ)
* sal
* pebre negre


Passos:

Pas 1: Salpebrar els lloms partits en dos trossos.
Pas 2: MAcerar 20 minuts en vi blanc i escòrrer'ls.
Pas 3:S'enrotllen amb el bacon y es punxen amb un escuradents.
Pas 4: Ficar al forn 15 minuts a uns 180 graus, tirar el suquet que quedi a la safata del forn.
Pas 5: Es barreja bé la nata líquida i la mostassa i s'afegeix als lloms
Pas 6: Uns altres 15 minuts al forn i ja es pot servir
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
Avatar de l’usuari
pietrafilla
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2423
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
Ubicació: Anoia

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: pietrafilla » dv. des. 03, 2010 1:54 pm

Hi ha moltes idees, jo en prendré nota. :ok: :ok: :ok:
Però si no et vols complicar, jo faria cocktel de gambes de primer ( el plat de les 3 B).
I de segon faria pollastre al forn:
Jo el faig ja talladet en trossos, sal, pebre i el poso a la safata. el banyo amb oli, poso uns tomàquets, ceba i unes patates i queda la mar de bé!!
ImatgeImatgeImatgeImatge
La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: mireiafor » dv. des. 03, 2010 2:02 pm

Jo sempre faig pica pica, un primer lleuger, segón i postres. Enguany serà:

x*x*x Pica pica: gambes salades, foie i torradetes i lacó amb oli i pebre vermell dolç. Ho tens a la nevera i només s'ha de posar en plats i servir.

\o.o/ Primer: Pastís de porros. Supersenzill i baratet. Fet del dia abans.

neukiss-) Segón: Magret d'ànec amb verdures confitades. Fet del dia abans i una estona abans de servir talles el magret. Si compres els magrets del mercadona el plat surt molt econòmic

neu:-D Postres: vasets dolços de La Sirena. Ja ho vaig fer l'any passat i vaig quedar de conya. Es venen en capses de 6 unitas que valen uns 5 ó 6€, són uns vasets tipus xupito amb diferents combinacions de xocolata i dolços, per exemple xocolata blanca i melmelada de nabius, xocolata negra i cafè, o coses semblants. Només els has de deixar descongelar, jo compro sempre el doble de les persones que hi som, els serveixo en una gran safata adornada i qui té més gana agafa 2, qui té menys agafa un... va molt bé perquè és una mida petita però et dóna aquell toc dolç, i a més pots variar de gustos :ok: Per a qui vulgui és el moment del cava!!

neu:-) Després cafè i postres nadalencs: panetone, neules, turrons, fruits secs i nevaditos.

Voilà!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: petitaemma » dv. des. 03, 2010 3:20 pm

Nenes quina gana! jajaja.
Ita@ els ouis farcits són la meva gran especialitat i jo amb qualsevol excusa fico ous a bullir, jaja, però m'ha sembla ja massa tonyina, ou i maionesa, jaja. El meu home sempre diu; la setmana permanent de l'ou! jajaja.
Ara fa poc he conegut l'ou pouchet (o com s'escrigui) estic fascinada amb la idea, avui ho provo, jeje
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Castanyeta » dv. des. 03, 2010 6:28 pm

Itac@, vigila amb els picapica de primer, que devegades donen força feina i són entretinguts de fer!
Per tenir-ho tot preparat el vespre abans, un bon entrant és una crema (de carabassa amb nata i encenalls de pernil queda molt resultona; si vols et passo la recepta) i de segon, qualsevol cosa de cassola; jo,que estic igual que tu però per sant esteve,faré fricandó.
Pels postres, mandarines a mansalva per desengreixar i torrons per a qui en vulgui.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: xinxeta » dv. des. 03, 2010 9:25 pm

De segon la idea que tens de pollastre farcit és molt fàcil i ràpida de fer! a la meva carnisseria ja els venen farcits de pinyons i bacon, uns rodolets ben xulos molt bons! els fas rostidets al foc i despres una salsa d'ametlles i queda la mar de bé!

Ho pots acompanyar de patates al forn, molt ràpides de fer també. Poses a la safata les patatas tallades a rodanxes i a sobre li tires una barreja que has fet amb la turmix de: 1 got d'aigua, 1 got de vi blanc i 1/2 got d'oli, all i julivert. Ho tires tot per sobre i poses després pebre negre i al forn mitja horeta, surten molt bones

De primer: pinya amb pernil, meló amb pernil o una crema de carbassa o de carbassó
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
GIANNA
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 10:46 am

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: GIANNA » ds. des. 04, 2010 9:06 am

Mmmmm quantes idees que m'heu donat per fer aquest any el dia de reis!!! GRÀCIES.

Jo us explico el menú que vaig fer l'any passat, com que sempre venen el dia de reis tothom està molt empatxat de tantes cassoles i em va anar de conya pq soc molt pràctica i no em vaig complicar gens ni mica.

d'entrant varem fer un pica pica molt complert i fàcil:
-canapès variats amb pa bimbo, o torradetes de diferents tipus.
-foie gras
-uns basets de pasta de full que venen al mercadona plens d'una amanida tropical, ja feta, que es pot trobar a les neveres d'aquest mateix supermercat.
-....

de primer vaig posar un plat a cadascun amb un tallet de pinya i un tall de meló amb pernil molt ben decorat, ja estava tallat i hi havia un trosset cap a la dreta i un trosset cap a l'esquerra, fent forma de ziga-zaga sobre la pela, no sé si m'explico.

de segon vaig anar a comprar canelons a la sirena!!!! venen unes bossetes amb 3 canalons cadascuna i van sense salsa. Vaig fer tarrines individuals amb tres canelons per persona, un caneló era d'espinacs i pinyons, un altre de carn i un altre de tonyina amb escalivada. vaig per una bona beixamel i llestos! pel qui es quedes amb gana vaig fer una plata gran amb canelons de sobres per tothom qui volgues repetir!

i de postres, tortell de reis i turrons!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
sivi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: sivi » ds. des. 04, 2010 12:30 pm

Hola Itaca i a totes les que proposeu receptes, jo sóc cuinera i havia treballat en un càtering fent menús per nadal. Les meves ideas són:
Pollastre farcit amb carn picada, ou dur panses i pinyons que fa molt de festa. Ben rostit amb ceba, pastanaga, all i tomata al forn i després tota la verdura triturada i sobre el pollastre.
Pregunta a alguna carnisseria si farceixen pollastres.
També he fet unes poupietes ( la part de sobre de la cuixa desosada) farcida amb carn picada i gambes i rostida amb algun escamarlà (tipus mar i montanya)
També feia galtes de porc farcides de pebrot vermell, pebrot verd, salsitxa i ventresca (com bacó) i les feia al forn amb patata a rodanxes....quina gana que m'entra!!!!!
També pots fer un llom de porc amb pinya, pollastre de pagés amb peres, costellò de porc amb castanyes, vedella a la jardinera (guisada amb verduretes) magret d'ànec amb salsa de magrana, llom a la sal, suquet de peix, rap amb patates, ànec amb taronja,dorada a la sal...
De primer miraria de fer alguna cosa lleugereta, ja que si fas un segon contundent...un pica-pica lleuger o una crema de carbassa amb escenalls d'ibèric. La crema de meló amb encenalls d'ibèric també es molt bona però no se si trovaras meló per nadal.
Si necessites alguna recepta avisa'm, que en tinc moltes!!! i són molt fàcils de fer encara que no ho semblin.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Lalona » ds. des. 04, 2010 1:17 pm

Ostres que bo tot! Se m'ha fet la boca aigua de llegir-vos.
Per si finalment et decantes per el tema canapés, jo últimament tinc un plat estrella que a tothom li agrada molt (bé, no és un plat, és part del pica-pica).
Fas una escalivada bén bona (jo trobo que és més barat i més bo fer-la tu mateixa) i es posa tot damunt d'una massa de pasta de full (això sí que ho compro precuinat, del buitoni o hacendado - abans de posar-hi les coses la punxo una mica amb una forquilla). Es talla a quadrets tipus canapé i està deliciós! Sembla una coca. M'han preguntat més d'una vegada si ho he comprat fet a la pastisseria!
Tenint en compte que és el dia de reis que està tothom tip jo no carregaria molt ja que tothom està tip i saturat de menjar tant durant les festes! Em decantaria per plats lleugers, però el tortell a les postres no hi pot faltar!!
Si proves fer coses noves i et preocupa quedar bé, jo faria un "assaig" ara abans que comencin festes que encara teniu l'estómac "net", així vas sobre segur. Jo personalment ho passo fatal quan tinc convidats exigents i no tinc confiança de si em sortirà el que tinc pensat...
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Akira
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: ds. jul. 31, 2010 9:36 am

Re: Menú fàcil, ràpid, econòmic i "resultón"

EntradaAutor: Akira » ds. des. 04, 2010 3:06 pm

HOla!!!

Jo de primer faria uns bons aperitius! ben fàcils i ben resultons!!

Exemples:

Piruletes de formatge parmesa (pals de pinxo i formatge ratllat parmesa... en fas una pilota, la claves al pal i la xafes una miqueta....cap a la safata del forn...10 min a 180 aprox! i llestos!)

Variat de canapès de pasta de full (agafes unes lamines de pasta de full i les talles a tires llargues i amples...dins d cada tira i poses...en una salmó, en una altra formatge, en una altra sobrassada... en fi...el que tu vulguis... ho enrotlles una miqueta i ho talles a trocets! es posa al forn pintat amb ou per sobre...i a cada tipus d canapé li poses una herba provençal per sobre diferent per diferenciar-los!)

Torrades amb codony i foie! fàcils fàcils i boníssimes!

Ous de guatlla sobre torradeta melva amb formatge de cabra! Brutals!

Torradetes melva amb salsa rosa i gambes, amb pinya i pernil salat, amb mantega i pernil dolç, amb escalivada!

Generalment aquests aperitius donen feina, és cert, però no massa, i queden espectaculars!! la primera vegada que jo els vaig fer la meva sogra va flipar!! jejejej!!! i són econòmics!

Sempre pots ficar-te per internet a mirar mil blogs de cuina! n'hi ha d'espectaculars!! mira el blog del cullerot festuc! és una amiga meva que és una makina!!! jejeje!! jo li he copiat mil receptes!!

De segon....p ex. llagostins (els posts comprar a la sirena dels grossets ja cuits! només els hauras de descongelar i posar en safates! ) pots fer diferents salses per acompanyar, mayonesa, tartara, rosa...així el 2n no et donarà tanta feina!!!)

O pots fer conill amb bolets! (és q a mi el pollastre x nadal és tant típic que ja em cansa!)

de postres pots fer un tronc d nadal! molt fàcil de fer i molt original! pots trobar la recepta x internet !!

Espero haver-te ajudat!!! :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatge



23 d'agost de 2011

Torna a “Menús setmanals, mensuals o escolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::