Menjar sa, idees i consells

Acompanyaments d'àpats, idees de sopars/dinars, menús variats per als més petits...
Avatar de l’usuari
Sonne
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dc. oct. 03, 2007 6:51 pm

Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: Sonne » dc. ago. 01, 2012 4:38 pm

Hola marones!

Arran de la meva recent maternitat m’he començat a plantejar certes coses, una d’elles és l’alimentació. Fa temps que a casa hem fet alguns canvis i m’agradaria saber com mengeu vosaltres i com us organitzeu amb els àpats del dia a dia… per exemple, he sentit que hi ha una nova piràmide dels aliments que dóna més importància als llegums de la que tenia abans, que la carn vermella s’ha de consumir ocasionalment , donar prioritat al peix blanc etc.
Sabeu d’alguna web o llibre interessant d’on pugui treure idees per fer menus setmanals sans? De moment només conec la d’etselquemenges i la recomano molt, però no em serveix per fer-me els “menús”.
Pel que fa als canvis que hem fet a casa ara comprem sempre que podem fruita i verdura ecològica, no consumim precuinats, pasta i pa sempre integrals, no consumim tants làctis com abans (hem canviat la llet de vaca per llet d’avena). El que em falla una mica és el peix, no surto del llenguado i del rap!
Em doneu idees? Què mengeu vosaltres?
Imatge
Avatar de l’usuari
Majka
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dg. juny 10, 2012 9:31 pm

Re: Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: Majka » dc. ago. 01, 2012 6:21 pm

Hi ha una web que està prou bé, hi ha moltes receptes i tenen una secció de menus semanals.
www.pequerecetas.com
Fes-hi un cop d'ull a veure que et sembla, jo hi he tret plats molt bons que al meu fill l'hi han agradat molt. Espero que et vagi bé!!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: neuetes » dc. ago. 01, 2012 6:31 pm

Doncs, ja en som dos.
Jo també he pres consciència del que mengem i a poc a poc estic aprenent a fer coses que fins ara les comprava fetes com les croquetes, els canalons, la lasanya, les pizzes, la salsa de tomàquet (conserva), les mermelades, coure els llegums jo a casa... és a dir, aprendre a no comprar coses si les pots fer a casa... l'important és saber el que menges i a quins són els ingredients que compres. Nosaltres fem hort i sabem de sobres d'on venen les nostres verdures. Les coses fetes per tu mateix tenen doble valor, saps el què menges i et puja l'autoestima de veure que el que has fet és bo i a tothom li agrada.
En quant als plats... evidentment, al tenir hort, mengem molt de temporada. La nena ja fa temps que menja com nosaltres (i és una gran menjadora) i he aprés a fer àpats que en poguem menjar tots tres i que ens agradin. El que faig és anar provant receptes que vaig trobant aqui i allà, les cuino i si ens agraden les apunto al meu receptari familiar (a l'ordenador les passo a net i les classifico per tipus de menjar amb diferents carpetes, si sóc molt organitzada). En quant al menú... jo faig menú cada setmana, però no és massa estricte. El que no faig és dir: dilluns macarrons, dimarts mandonguilles a la jardinera... sino que posso: dilluns verdura i peix, dimarts pasta, dimecres amanida i pollastre, dijous llegums... i busco a dins del meu receptari el plat que més em convé. Normalment sempre trio el que tinc els ingredients a casa o el que hagi de comprar el mínim. Procuro que cada dia hi hagi un plat de verdura cuita i un verdura fresca (per sopar o per dinar, cuinats de diferents maneres).

De peix hi ha moltíssima varietat: Salmó, sardines, lluç, barats, tonyina, bacallà ... que normalment ho cuino al vapor, a la papillote o al forn. Algún cop fregit, però procuro fer-ho el mínim, com un extra. Sempre acompanyat amb verdures o amanida.
Avatar de l’usuari
Sonne
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dc. oct. 03, 2007 6:51 pm

Re: Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: Sonne » dc. ago. 01, 2012 9:42 pm

Gràcies per la web Majka, veig que en puc treure força idees!

neuetes el meu fill tot i ser molt petit també és de vida, com diuen les iaies! Li agrada tot el que li poso i no en deixa mai ni una gota, per això amb més motiu, vull procurar pel que menja.
Veig que ets super organitzada!!!! Està bé tenir les receptes apuntades i a mà perquè sovint em passa que no se què fer, i se m’obliden plats fàcils i que ens agraden, quin desastre! M’apunto la idea de que en un àpat verdura fresca i en un altre cuita… verdura fresca et refereixes a una amanida? I cuita com la fas?
Pel que fa al peix, salmó i tonyina ens agraden però són d’aquests peixos que acumulen materials com el mercuri i no és bo menjar-ne massa… com a alternativa la sardina està molt bé però no se ni com s’ha de menjar (i ja no dic cuinar), sóc molt maniática amb les espines…
Com deia abans, també m’interessaria saber les vegades, i les quantitats que s’han de menjar a la setmana de llegum, pasta, carn vermella…
Sonne l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 01, 2012 9:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
xiulet
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dj. gen. 15, 2009 3:22 pm

Re: Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: xiulet » dc. ago. 01, 2012 9:42 pm

a mi també m' interessa el tema!
crec que menjar bé és molt important!!!
però em falta temps per organitzar-me com jo voldria! fa temps que he començat a elaborar uns menús (a mà) molt equilibrats, però em costa seguir-los i acabo improvisant depen del temps i les ganes que tingui per cuinar (si m'organitzo bé tinc els ingredients però potser tinc que fer moltes coses i no puc cuinar el que voldria, o aquell dia que tinc una miqueta de temps no tinc aquells ingredients, o el peque em reclama continuament,...) no sempre és fàcil!
a casa en broma els dic que enlloc d'una dona de fer feines el que necessitaríem és una bona cuinera! i almenys invertiríem en salut!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: neuetes » dj. ago. 02, 2012 7:59 am

Sonne, amb verdures fresques em referèixo a amanides. Per exemple, un dels plats estrella de casa nostra a l'estiu és l'esqueixada de bacallà. Un plat molt típic de la meva contrada que es compon de bacallà dessalat i trencat, escarola, tomàquets, perbrots escalivats, ceba, olives, anxoves, tonyina i salsa romesco. Tot ben amanit. És de fàcil elaboració, no necessita cocció i és fresquet, ideal pels mesos de calor. Si t'hi fixes la única verdura cuita és el pebrot, que també el podries afegir cru... L'escalivada (pebrot i albergínia) també és un bon recurs a l'estiu per acompanyar algún tall de carn o de peix a la planxa.

Les verdures cuites les cuino bàsicament amb cremes: crema de carabassó, de carabassa, de porros, d'espinacs, de verdures barrejades... també faig les típiques verdures bollides (patata, ceba, pastanaga i mongeta tendra). Algún dia també faig les bledes amb patates, i els espinacs amb mongetes del ganxet... (que depèn de com ho faig amb una truita per sopar).

Hi ha moltes varietats i combinacions... només cal buscar-les i provar-les.
Avatar de l’usuari
Sonne
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dc. oct. 03, 2007 6:51 pm

Re: Menjar sa, idees i consells

EntradaAutor: Sonne » dl. set. 03, 2012 4:49 pm

neuetes, ja hem introduït l'esqueixada a la nostra dieta i molt bé, fàcil, ràpid i sa... Gràcies per les idees!
Noies al post on es parla de dieta ecològica i sense lactis han recomanat un bloc de nutrició molt interessant d'on he pogut extreure els aliments que hauriem de menjar setmanalment en una dieta equilibrada:

HUEVOS: 3-4 veces por semana
CARNE BLANCA: 3-4 veces por semana
CARNE ROJA: 1 vez por semana (o una cada dos semanas)
PESCADO BLANCO: 2-3 veces por semana
PESCADO AZUL: 2-3 veces por semana
LEGUMBRES: 2-3 veces por semana
MARISCO/ CEFALÓPODOS: 1 vez por semana (o una cada dos semanas)
VERDURAS Y HORTALIZAS: a diario en comida y cena, si es posible, que sea en crudo una vez al día.
CEREALES Y DERIVADOS: a diario, en cada comida. Mejor si son integrales.
FRUTA: 2-3 piezas al día
FRUTOS SECOS: al menos 2 puñaditos a la semana.
LÁCTEOS: 2-3 raciones al día, mejor desnatados o semidesnatados.
GRASAS AÑADIDAS: 3-4 cucharadas al día de aceite de oliva.

També hi ha exemples de menús que estan molt bé, us deixo l'enllaç
http://www.dimequecomes.com/2011/01/como-hacer-menus-equilibrados-ii.html
Imatge

Torna a “Menús setmanals, mensuals o escolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::