CUINAR PER AMOR!

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. març 20, 2010 5:01 pm

Aquest post l'obro jo, però és la idea d'un projecte en comú, per poder compartir receptes i consells amb totes les persones que els agrada cuinar, no només per elles, sinò pels seus marids o pels seus nenets, i evident-ment o fan amb tot el seu amor!

Dedicat especialment a la Betty Boo, la Rela i la Luva, que són les que m'han animat a que l'obri, i amb les que sense les seves aportacions, aquest projecte no seria posible.

Apa doncs noies, animeu-vos i a dir-hi la vostra!
Avatar de l’usuari
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: rela » ds. març 20, 2010 5:17 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Agunau!!!! és que ets una crack ... les treintanyeres sexis aporten el que saben a.. la cuina amb amor!!

per on comencem?? La veritat que jo no sóc gaire experta en cuina.. però intentaré aplicar-me!!! :ok: :ok: :ok: :ok:
smile! ;)


★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. març 20, 2010 5:18 pm

I com no posia ser d'altra! jejeje, la recepta que inagurà el post és..... taxan!

Les palmeretes de pasta de full

Ingredientes
Pasta brisa, Huevo, Azucar glas

Preparacion
Espolvorear la mesada con abundante azúcar molida y, sobre ella, estirar bien finita la hoja masa de hojaldre. Darle forma rectangular. Recortar los bordes para igualarlos y espolvorear con azúcar molida.
Doblar la masa por el lado más largo hacia adentro de cada lado.
Espolvorear nuevamente con azúcar molida y presionar suavemente con el palote.
Doblar nuevamente la masa de cada lado, dejando en el centro y entre los bordes 1 cm de separación.
Encimar un lado sobre otro hasta obtener un rollo. Presionar ligeramente con el palote.Cortar en rebanadas de 1/2 cm de espesor. Con las manos cerrarlas un poco.
Distribuirlas en una placa limpia bien separadas una de la otra porque al cocinar se abren.
Llevar a horno moderado durante 10 minutos. A mitad de la cocción, darlas vuelta con un cuchillo o espátula de metal para que se caramelicen de ambos lados.
(Son más ricas recién hechas pero pueden conservarse algunos días en latas con tapa hermética)

Bon profit!!
agunau l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 23, 2010 7:12 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: rela » ds. març 20, 2010 5:22 pm

Hosti... quin nivell!!!

fan una pinta impressionant!!!
smile! ;)


★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. març 20, 2010 5:33 pm

Eh, floretes de Març casi d'Abri!! jejeje :love:

Les fotos que posem tenen que ser de collita pròpia ok?!

Es a dir, que al resultat li fem una foto i ala, la pengem!!

No feu trampes........ que us vigilo! jejeje
Avatar de l’usuari
luva
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1438
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 1:22 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: luva » ds. març 20, 2010 6:44 pm

OLÉ!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Nena una mica més i ploro amb aquesta dedicació tan maca que ens has fet!
Ja està inaugurat el post, m' encanta el títol i m'agraden les palmeretes!!!Ja he llegit lo de la foto, i ara ja no tindré problema a posar-la neujor:-)
Una pregunteta: tota recepta ha de tenir la seva foto?
Doncs tinc feina perquè mai m'ha donat per fotografiar cap plat!
Un petonet per a totes!
1/5/12 TE+dia de la mare, gràcies per aquest regal!
5/1/12 El dia més feliç de les nostres vides, el teu naixement!

17/5/15 TE + un@ germanet@ per la nostra princesa!
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: angelina » ds. març 20, 2010 8:15 pm

Ostres... haurem d'esperar a que cuini perquè us pugui posar una recepta!! Caxis... pq tenia un munt de fotos i apa les vaig llençar totes farta de veure-les al PC! jajaj bé de moment us vaig seguint i alguna q altre em copiaré! neujor:-)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. març 20, 2010 9:13 pm

Luva la foto no és obligatoria! jajaja, però com és diu que "es menja pels ulls" donc no està de més no?!

Angelina Volem una recepta típica de França vaaaaaaaaaaaaaaa :ok: que la posi, que la posi!!

Jo avui que estava una miqueta depre... m'he posat a fer unes magdalenes aprofitant que tenia que gastar un paquet de coco rallat, més que res perque ja caducava! jejeje i posada a fer, ne fet de coco i de xoco, que va be per la depre no?!

Magdalenas de coco
Ingredientes
200g de harina
50g de coco rallado
75g de almendras molidas
½ sobre de levadura royal
2 huevos
125g de azúcar
80 ml de aceite
250g de nata líquida
2 cucharadas de licor de amaretto
Mantequilla

Preparación
Mezclar la harina con el coco, las avellanas y la levadura. Batir los huevos y sin para de batir agregar el azúcar, el aceite, la nata y el licor. Agregar la mezcla de harina y seguir batiendo.
Remover hasta que todos los ingredientes estén bien mezclados. Precalentar el horno a 180º.
Untar con mantequilla los moldes y rellenarlos con la masa. Hornear 20 o 25 minutos a 170º.

Les de xoco és el mateix més virutes de xocolata, jo per les mateixes cantitats he posat un paquet de virutes de 200gr.
madalenes2.JPG
made xoco1.JPG
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: angelina » ds. març 20, 2010 9:31 pm

Marrana marrana!!! xocolataaaa

Jo recepta tipica de frança nosé gaire... de marroc si de cas... va aviam dsi demà m'hi poso1!!! petons!!
neukiss-)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: rela » dg. març 21, 2010 10:29 am

buuu.. em cau la baba rollo Homer simpson... neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)
Fitxers adjunts
baba.jpg
baba.jpg (13.57 KiB) Visualitzat 19271 cops
smile! ;)


★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Avatar de l’usuari
Herbal
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dj. març 27, 2008 4:32 pm
Ubicació: Tarragonès

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: Herbal » dg. març 21, 2010 2:15 pm

Oooooh...! M'ENCANTA aquest post! Quina bona idea que heu tingut! Prenc nota, i si trobo alguna fàcil i bona com les vostres també la compartiré. Gràcies a totes, noies dolces! >.-<:
Imatge
Avatar de l’usuari
xin76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1372
Membre des de: ds. març 31, 2007 9:45 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: xin76 » dg. març 21, 2010 2:34 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
BettyBoo
:: gosset
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: BettyBoo » dg. març 21, 2010 5:18 pm

Agunau em trec el barret!!! gracies per la dedicatoria!!! :love:

Hola nenes! benvingudes totes a aquest post on cadascuna farà la seva aportació a la cuina per amor! (m'encantaaaa)
Jo de moment no tinc fotos pero us vaig posant receptes ok? (ah! jo sóc molt de receptes: bueno, bonito, barato i sobretot FÀCIL)

LASAGNA DE CARBASSÓ I SALMÓ
Ingredients per 2: (dos safatetes individuals per forn o una una mica més gran)
2 carbassons grandets
salmó fresc sense pell ni espines (300gr) q sigui filet i el pogueu anar tallant finet com si fos el samó fumat
50gr formatge parmesano rallat
pebre, oli i sal
per la beixamel:
2 cullerades de mantega
3 cullerades de farina
llet
sal
pebre
alfàbrega o orenga o qualsevol herba q us agradi

Beixamel: en una cassola, desfer la mantega amb la farina i remenar sense parar amb una cullera de fusta durant 1 minut per coure la farina. Agafar el batedor de mà i anar afegint la llet, a poc a poc, tanta com calgui fins q quedi una salsa cremosa i sense grumolls. tastar i rectificar de sal, afegir les herbes i reservar
Escalfar el forn a 180ºC
Rentar el carbassó i tallar a rodanxes finetes (amb la pell i tot)
Pintar les safatetes amb oli i cobrir el fons amb una capa dels trossos de carbassó, salpebrar
Al damunt col.locar els filets de salmó cobrint els carbassons, salpebrar i empolvorar amb una mica de parmesà
Cobrir el samó amb més carbassó
Anar repetint la operació fins arribar a dalt de la safata
Cobrir amb la beixamel i empolvorar-la amb la resta del parmesa
Coure-ho al forn 15-20 min. segons sigui el gruix de les capes de carbassó i salmó

Bon profit!
Avatar de l’usuari
BettyBoo
:: gosset
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: BettyBoo » dg. març 21, 2010 5:25 pm

Aqui en va una altra!

Llaminera o llom de porc ibèric a la mel:
Per 4 persones:
2 llamineres mitjanes
mig pot de mel de flors
sal i pebre i oli
cebetes franceses

Salpebrar la llaminera
Precalentar el forn a 180ºC
En un tros de paper d'alumini q posar-hi bastanta mel per poder "arrebossar" la llaminera i untar-la bé (us dic lo del paper per no pringar-vos tan les mans pq amb el paper es pot anar enrollant pq s'unti bé tota la carn)
Després posar-la a la safata del forn on hi posaremuna mica d'oli i més mel, les cebetes franceses tallades per la meitat una mica més de sal i pebre i au a coures, podeu baixar el forn a 170 i q es vagi fent (amb uns 30 min està llest)
Es ideal com a segon després d'un pica a pica pq ho pots deixar preparat abans q vinguin els convidats i quan tothom s'assenta i es comença amb el pica pica o el primer fred es posa el forn i q es vagi fent, entre una cosa i l'altra els 30-35 min passen volant!!! sempre es pot tallar per veure si s'ha fet...sino deixar-lo una mica més!!!
Jo sempre ho faig una mica a ull
Després es talla a rodanxes de dit i mig i s'emplata amb una mica del suquet q queda i les cebetes
Encara q no agradi la mel (es el meu cas) en el plat queda com caramelitzat i està brutal!!!!
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dg. març 21, 2010 5:41 pm

Rela que bona la foto del Homer! jajaja, sempre aconsegueixes arrancar-me un somriure! Ara tindrem de posar algun Donut al post!!

Herbal i Xin76 ben vingudes!!

Betty Boo, ospe noia, veus com ens compenetrem a la perfecciól!! :ok: jo de receptes de menjar vaig fatal, només en se de postres, així que les teves em seràn de gran ajuda!
De moment comensarè amb la de lasanya que fa dies que en volia fer, ja que tinc en paquet de "lassanya fàcil" i està apunt de florir-se per l'armari, perquè no savia com fer-la... no n'he fet mai.
I l'altra m'he la reservo per un dissabte que he de tenir amics a sopar a casa!! prometo dir-te que tal m'ha quedat!! ummmmmmmmmmmmmmmmm

Ahhhh però volem veure les fotos eh!! o sea se... que el pròxim dia que facis la lassanya o el llaminera els inmortalitzets per al post ok?!
agunau l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. març 21, 2010 5:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dg. març 21, 2010 5:49 pm

Avui hem fet calçotada amb la familia i jo m'he encarregat dels postres!
Aqui teniu el que he preparat:

Pastís de formatge amb mermelada de maduixes

Ingredientes
Una tarrina de queso tipo Filadelfia
Una tarrina de queso Mascarpone
200 ml de nata
Ocho cucharadas de azúcar
Tres huevos
Un vasito de leche
Una cucharada de maizena
Rayadura de limón
Para la base: Un paquete de galletas María y un poco de Mantequilla
Para la decoración: mermelada al gusto i/o frutas.

Preparación
Se trituran las galletas con la mantequilla y se cubre la base de un molde desmoldable.
Se meten en el horno unos minutos para que se compacte.
Mientras tanto se mezclan bien con la batidora todos los demás ingredientes, y se ponen sobre la base de galletas. Hornear a horno suave, 180º el tiempo necesario para que quede cuajada. Se puede pinchar con un palillo, y si sale limpio, es el momento de sacar del horno.
El tiempo puede variar de un horno a otro aproximadamente 45 minutos.
Se desmolda en frío y se puede servir cubierto de alguna mermelada.

Jo l'he cubert de mermelada de maduixa i le decorat amb maduixetes tallades!
maduixa.JPG
Avatar de l’usuari
BettyBoo
:: gosset
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: BettyBoo » dg. març 21, 2010 6:15 pm

ñam ñam agunau!!!! jo faig una versió diferent d'aquest pastís de formatge!!! el meu porta 400gr de filadelfia, 3 sobres de cuajada, 1/2 litre de llet i 50gr de sucre, aixó es tritura i es posa en el motlle fet de galeta i mantega i al forn 30 min a 180, entibiar i posar a la nevera 4 hores, desmotllar i cubrir d mermelada de gerds....boníssim!!! jejeje

compenetrades el màxim guapa!!!

només una coseta la lasagna de carbassó i salmó no es fa amb les plaques de lasagna fàcil ni amb pasta, la lasagan son les capes de carbassó i salmó i ja està!!!!
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dg. març 21, 2010 7:16 pm

BettyBoo ha escrit:només una coseta la lasagna de carbassó i salmó no es fa amb les plaques de lasagna fàcil ni amb pasta, la lasagan son les capes de carbassó i salmó i ja està!!!!

jajajajaja ostres quina vergonya!!! jajajaja ja t'ho deia jo que cuinar vaig fatal., però no pensava que tant!! jajajaja :love:
El pastís de formatge té mil versions diferents, els que son només de filadelfia i els que convinen d'altres tipús de formatge com es el cas del que he fet jo, que portà mascarpone i la ventatja és que cualsevol mermelada i queda força bé, això és ideal per gastr aquell potet que tenim arraconat a l'armari, jejeje, però ara que llegeixo la teva recepta m'has donat una gran idea, perque jo no hi poso cap sobre de quajada i per això tarda més a quedar amb la textura adecuada, i posant-li la cuajada segur que és fa més ràpid, perquè a la teva recepta és fa amb 30" i a la meva en 45" gràcies per la idea!! el pròxim dia ho provo i et dic el que.

Jajajajaj encara ric en pensar en la lassanya! :love:
Avatar de l’usuari
luva
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1438
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 1:22 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: luva » dg. març 21, 2010 8:28 pm

Que bons aquests pastissos! Com us ho curreu! Per estrenar-me posaré un plat ràpid i fàcil de fer.Potser una mica cutre al costat d'aquests tan elaborats però està boníssim:

PATATA AL MICROONES:

INGREDIENTS:
* Una patata gran per persona
* Un tomàquet per persona
* Ceba al gust
* Sal
* Orenga
* Pebre blanc
* Un rajolí d'oli
* Una llauna de tonyina
* Formatge ratllat al gust.

Pelem i tallem la patata a rodanxes finetes (no cal que siguin transparents). Ho posem a sobre d' un plat pla. Amb el tomàquet i la ceba fem el mateix. Doncs posem la sal, el pebre i l'orenga al gust. Li tirem un bon rajolí d'oli d' oliva i ho tapem amb film transparent. Deu minutets de microones o fins que la patata quedi toveta i cuita.
Ara ja podem posar la tonyina i el formatge ratllat a sobre i ja està preparat per menjar!

Qui vulgui pot posar-li una mica de salsa de tomàquet, mayonesa o bé Philadelphia. Això és optatiu. :content:

Agunau quina gràcia lo de la lasanya! Bettyboo que es podria posar que no fos salmó?

Quan tingueu pressa o no sabeu que fer per sopar aquí ho teniu!
1/5/12 TE+dia de la mare, gràcies per aquest regal!
5/1/12 El dia més feliç de les nostres vides, el teu naixement!

17/5/15 TE + un@ germanet@ per la nostra princesa!
Avatar de l’usuari
Sita81
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1733
Membre des de: dt. feb. 23, 2010 4:27 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: Sita81 » dg. març 21, 2010 10:54 pm

Hola guapes!!!

Quina ilu aquest post! Sou les millors! jejejejeje
Bé, jo d'aquí a un mes o dos espero també participar-hi!!!

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::