CUINAR PER AMOR!

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: isa » dj. maig 20, 2010 12:32 pm

>.-<: >.-<: >.-<: Ets un :***:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: ametista » dj. maig 20, 2010 12:48 pm

pigadeta estic esperant boli en mano :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dj. maig 20, 2010 3:00 pm

Eso, Eso... volem fricando :p-) :p-)

Jo avui tenia una amiga a dinar i he fet menu Betty Boo, Amanida exotica amb vinagreta de mel i lassanya de salmó amb carabassó!!
Gràcies Betty amore!! :ok:
El resultat, tot bonísim!! :love: però em sembla que el carabassó l'he tallat una mica massa gruixut per que la capa de sota m'ha quedat una mica crua... però per la pròxima ho milloro!
Us animo a provar la lassanya!!
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: Fuzztoon » dj. maig 20, 2010 6:56 pm

Hola boniques!!!!

Veig que algú demanava una recepta de Fricandó (el meu plat preferit!!!!!). Doncs us poso la recepta de com el fa la meva mare, que per a mi és la millor cuinera del món. A vere si us agrada!!!!

Aqui va la meva primera aportació al post:

Salem la carn i la enfarinem. La marquem (vol dir que la fregim una mica, fer tomba i tomba) i la resevem. Després posem a sofregir ceba i un cop estigui rossa, hi afegim llaurer, orenga, romaní, all i tomàquet. Un cop fet el sofregit, hi afegim vi blanc i vi ranci i deixem evaporar l'acohol. Hi afegim el caldo de carn i quan estigui bullint hi afegim la carn. Fem una picada amb galeta maria, pinyons, ametlles, all i julivert i ho afegim a la cassola quan ja porti una mitja horeta bullint. Netegem el bolets (si són secs, cal deixar-los remullant-se amb aigua un parell d'horetes) i els passem per la paella amb una mica de sal i ja els podem afegir a la cassola. A partir d'aquí rectifiquem de sal i agua.

Les cantitats de tots els aliment no us ho se dir, ja que a casa sempre ho fem tot a ull.

Espero que us servexi!!!!!
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dv. maig 21, 2010 9:00 am

Noies per fi m'he entès amb el meu ordinador! >.-<: >.-<:
Aquí us deixo unes fotos de les galetes de canyella! Les heu de provar, són boníssimes.
Fitxers adjunts
IMG_1688 low.jpg
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: pigadeta » dv. maig 21, 2010 9:32 am

Ostres ho sento.... aquesta setmana no tinc el cap massa centrat!!! Ara m'ho apunto a veure si aquesta cap de setmana ho puc fer!!! Perdoneu
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: angelina » dv. maig 21, 2010 3:43 pm

piruleta ha escrit:em sap greu Agunau però amb aquesta massa no va bé el tallado de galetes, que es fan boletes! No totes les masses van bé.
Pel bateig de la Rita en vaig trobar una que va fantàstica, vaig fer crec que unes 200 galetes per regalar a tothom en forma d'angelet, recobertes de sucre glas de diferents colors, un èxit. Tothom content i no massa car.

INGREDIENTS:
-125gr. mantequilla.
-1/2 tassa de sucre (els gots de la nocilla, fantàstics medidors).
-1ou.
-1+3/4 tassa de farina.

Es barrejar la mantequilla amb el sucre, desprès l'ou i finalment la farina. Treballar "a mano", i deixar reposar uns 30 minutets a la nevera per poder-les tallar millor sobre una superfície enfarinada.

GLASSEJAT:
-220gr. de sucre glas.
-3 cullerades d'aigua calenta.
-colorant alimentari.

És tan senzill com posar les galetes en una reixeta pel que pugui caure i anar posant el glassejat pel damunt, quan està sec aguanta el que faci falta.




Igual soc ruc...però em pots explicar com fer el glacejat? o tu o algu altre?? q anava a fer-les i m'he quedat bloquejada :-D
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: pigadeta » ds. maig 22, 2010 8:44 pm

Fricando

4-6 persones

1kg de jarret de vedella
2 cebes
6 alls
1tomaquet
Farigola, llorer, julivert (jo com que sempre tinc boquets d'aquests fets... doncs el que tingueu)
Farina
1 got de vi ranci
15 ametlles
1 llesca de pa fregit
oli, sal, pebre

Primer preparem la carn amb sal i pebre l'enfarinem i la fregim amb l'oli ben calent. Reservem.
En el mateix oli posem a sofregir la ceba rallada i 4 alls rallats, quan ja comença a ser ros, afegim el tomaqut rallat el boquet d'herbes i s'afegeix el got de vi ranci, i un gotet d'aigua, el deixem reduir fins que arrenqui el bull, hi afegim la carn i ho deixem coure...Preparem la picada amb les ametlles 2 alls (depen lo grossos), pa fregit i julivert i l'avoquem a la paella... si els bolets son naturals es el moment d'avocar-los, si ja estan fets, només caldrà incorporar.los molt al final, ho deixem 20 minutets perque quedi tot incorporat, i ja tà!!!!
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dg. maig 23, 2010 7:12 am

Gràcies a totes per les vostres aportacions!! >.-<: >.-<:

Aqui teniu un recepta molt sencilla i ràpida, serveix per un esmorsar, unes postres o un berenar!!

Pasta de Full amb Cabell d’Àngel

Ingredients
1 làmina de pasta de full (hojaldre)
1 llauna de cabell d’àngel
1 ou
Pinyons
Sucre en pols

Preparació
Tallar la pasta de full en porcions individuals i escampar per sobre el cabell d’àngel, deixant un dit a les vores sense cobrir. Pintar les vores amb ou batut i repartir per sobre uns quants pinyons.
Coure al forn a 200º (amb el forn ja calent) durant 15 minuts, fins que es dauri la pasta de full.
Deixar refredar i espolsar sucre en pols pel damunt.

Si voleu podeu fer-ho a mida gran, vui dir tal i com queda la pasta de full al desenrollar-la o també queden molt bé en forma de cresta o “empanadilla”: tallar la pasta de full en cercles, posar una cullerada de cabell d’àngel al mig i doblegar com si fos una cresta, enganxant les dues vores amb l’ajut d’una forquilla. Es couen igual que les altres.

pasta.JPG


Bon profit!
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: piruleta » dg. maig 23, 2010 11:55 am

angelina ha escrit:Igual soc ruc...però em pots explicar com fer el glacejat? o tu o algu altre?? q anava a fer-les i m'he quedat bloquejada :-D


Tanquila angelina, a mi també em va passa al principi, nomès has de desfet tots els ingredients del glassejat junts i ja està. Desprès poses les galetes damunt d'una reixeta i glassejat pel damunt. La reixeta és perquè sempre cau alguna coseta i així les galetes no s'enganxen i són més fàcils de treure.
Això del glassejat és qüestió de pràctica, com més en fas més be queda, encara que mai queda igual.
Si tens colorant queda molt divertit de diferents colors
No sé si t'he ajudat gaire!

Quina pinta Agunau la coca amb cabell d'àngel! Nosaltres a casa quan és temps en fem de cabell d'àngel. El que hem descobert és que barrejat amb la massa del plum cake queden estupendus! De veritat!!! La meva mare ho va probar per casualitat i fantàstic!!
Avatar de l’usuari
BettyBoo
:: gosset
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: BettyBoo » dl. maig 24, 2010 9:35 am

agunau ha escrit:Eso, Eso... volem fricando :p-) :p-)

Jo avui tenia una amiga a dinar i he fet menu Betty Boo, Amanida exotica amb vinagreta de mel i lassanya de salmó amb carabassó!!
Gràcies Betty amore!! :ok:
El resultat, tot bonísim!! :love: però em sembla que el carabassó l'he tallat una mica massa gruixut per que la capa de sota m'ha quedat una mica crua... però per la pròxima ho milloro!
Us animo a provar la lassanya!!


Oeeeee Agunau Amore m'alegro molt!!!!
Porto uns dies despenjada d'aquest forum tan amorós, a veure si em poso les piles!!! avui faré un postre guay, després el penjo
Avatar de l’usuari
xikaaa
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 501
Membre des de: ds. abr. 03, 2010 3:44 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: xikaaa » dl. maig 24, 2010 4:16 pm

mmmm quin post més bó!!! agafaré alguna per ficar-voS!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dl. maig 24, 2010 4:58 pm

Piruleta gràcies per l'explicació ja anava a fer les de canyella, però ara em fa més ilu fer les glassejades i estrenar els talla pastes!! les altres les faré després.. jejejeje

Betty esperem els teus postres ummmmmmmmmmmm

Xikaaa benvinguda ah també esperem les teves aportacions! :ok:
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dl. maig 24, 2010 8:55 pm

Nenes!!!!!!!!!!!!!! Us he de donar les gracies per totes les vostres receptes!!!

L'altre dia vaig fer un pastis de poma amb les vostres aportacions i em va quedar!!!!!!!!!!!!!!!!! oooooooooooohhhhhhhh!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: Vam anar a la platja amb els meus pares i ens el vam menjar de postre :) Fins i tot li vaig fer fotos, jejeje

Despres de l'exit del meu/vostre pastis de poma vaig voler fer un flam al microones (tb vaig trobar la recepta per aqui) pero quan va començar a sortir flam per la porta del micro i va començar a caure flam i caramel i suc i flam i flam i flam vaig suposar que alguna cosa no anava be. De totes maneres el vaig tenir al micro el temps que tocava. El vaig treure i quan el vaig girar va caure tot desperdigat per sobre lencimera. Un desastre. Una indignacio... El meu amor, en veure tal situacio ha fet un flam d'ou dels de tota la vida al forn i li ha quedat, de vici. Aixi que els flams, per ell!!!

Pero com sha dexperimentar de tot, avui he fet el pastis de carn al micro (es que em sap greu tenir-lo nomes per escalfar l'aigua i la llet) i ha quedat pa'chuparse los dedos!!!!! >.-<: >.-<: >.-<:

Bueno, princeses cuines per amor :) M'encata que fiqueu receptes!!!!!!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: isa » dc. maig 26, 2010 12:36 pm

pigadeta ha escrit:Fricando

4-6 persones

1kg de jarret de vedella
2 cebes
6 alls
1tomaquet
Farigola, llorer, julivert (jo com que sempre tinc boquets d'aquests fets... doncs el que tingueu)
Farina
1 got de vi ranci
15 ametlles
1 llesca de pa fregit
oli, sal, pebre

Primer preparem la carn amb sal i pebre l'enfarinem i la fregim amb l'oli ben calent. Reservem.
En el mateix oli posem a sofregir la ceba rallada i 4 alls rallats, quan ja comença a ser ros, afegim el tomaqut rallat el boquet d'herbes i s'afegeix el got de vi ranci, i un gotet d'aigua, el deixem reduir fins que arrenqui el bull, hi afegim la carn i ho deixem coure...Preparem la picada amb les ametlles 2 alls (depen lo grossos), pa fregit i julivert i l'avoquem a la paella... si els bolets son naturals es el moment d'avocar-los, si ja estan fets, només caldrà incorporar.los molt al final, ho deixem 20 minutets perque quedi tot incorporat, i ja tà!!!!

Mmmmm el vaig fer el cap de setmana, i per ser fet per mi, estaba molt bo!!!! No li vaig posar ametlles ni vi ranci, no en tenía....però molt bo. Merci cuca. :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » dv. maig 28, 2010 9:33 pm

Jo a la nevera tinc un pastis de Petit Suise que he fet aquesta tarda. El portare dema a casa dels meus pares per a que passi el veredicte de la meva llaminera mare :) A veure com haura quedat!!!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. maig 29, 2010 7:46 am

Bon dia guapes!!

mama2010 ha escrit:Jo a la nevera tinc un pastis de Petit Suise que he fet aquesta tarda. El portare dema a casa dels meus pares per a que passi el veredicte de la meva llaminera mare :) A veure com haura quedat!!!


Jajajajaj, que fuerte jo també!!!! ahir el vaig fer per la tarda i també el tinc a la nevera per què avui anem a dinar a casa els sogres!! :ok: Aviam que tal queda.... jo és la primera vegada que el faig, després us posso foto que encara no l'he desmotllat!

També vaig fer galetes, però no m'agrada gaire el resultat.... :ufs: fan bona pinta, però de gust..... no se... no m'acaven de convenser.
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: mama2010 » ds. maig 29, 2010 11:28 am

agunau ha escrit:Bon dia guapes!!

mama2010 ha escrit:Jo a la nevera tinc un pastis de Petit Suise que he fet aquesta tarda. El portare dema a casa dels meus pares per a que passi el veredicte de la meva llaminera mare :) A veure com haura quedat!!!


Jajajajaj, que fuerte jo també!!!! ahir el vaig fer per la tarda i també el tinc a la nevera per què avui anem a dinar a casa els sogres!! :ok: Aviam que tal queda.... jo és la primera vegada que el faig, després us posso foto que encara no l'he desmotllat!

També vaig fer galetes, però no m'agrada gaire el resultat.... :ufs: fan bona pinta, però de gust..... no se... no m'acaven de convenser.


Jo tambe es el primer cop que el faig!!!! Ara m'ha donat per fer receptes del SP :)

L'altre dia vaig fer llom iberic amb salsa de ceps i el meu amor no parava de dir: que bo, pero que bo!
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. maig 29, 2010 12:11 pm

mama2010 ha escrit:L'altre dia vaig fer llom iberic amb salsa de ceps i el meu amor no parava de dir: que bo, pero que bo!
:ok: :ok
Avatar de l’usuari
agunau
:: tigre
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » ds. maig 29, 2010 3:55 pm

Lo prometido és deuda!! us posso la fotico del Pastís de Pettit Suisse.

Estava de muerte!!!! no n'ha quedat ni un plis! :love:

pastis.JPG

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::