CUINAR PER AMOR!

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
vallpresona
:: tortuga
Ubicació: Alt Empordà
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:36 am

Re: CUINAR PER AMOR!

dt. abr. 27, 2010 11:47 am

agunau ha escrit:Piruleta gràcies! segur que la faré amb enciams variats, a mi m'encanten els espinacs, però reconec que no a tothom i val més previndre que curar! jejejeje

Vallpresona els fas a la paella amb molt oli o en una fregidora els bunyols? fa molt bona pinta aquesta recepta!

Mara moltes gràcies per la recepta!! >.-<: >.-<: aquest cap de setmana la faré per dinar! ja t'explicaré aviam si m'hen surto i em queda bona! jejejeje

Rela eso, eso, volem la recepta i les foticos! ueeeeeeeeeeeee :p-)

Uissss!!! Perdona agunau, que no havia vist el teu missatge!
Els bunyols els vaig fer amb una paella però imagino que amb fregidora, deu quedar molt millor.

Per cert ... aquestes tarteletes de què són? Amb pasta de full? He llegit lo del foie del Lidl, i quina gràcia perquè jo també en vaig comprar quan el van posar d'oferta i encara en tinc. val la pena!!!!
Apa, que no ens assebentem de cosetes aqui! Que guai!!!! Llàstima que no tingui massa temps de fer res ... amb lo que m'agrada i desconnecto! Però ja m'estic fent la meva llibreteta especial de receptes del SP, que segur que tard o d'hora aniré fent.

Ah! Vaig fer la fideuà ... però em va quedar aigualida ... Quin fracàs!!! Jajajaja!!!
Imatge
Abril :)
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dc. març 10, 2010 3:29 pm

dt. abr. 27, 2010 2:46 pm

BettyBoo, acabem de menjar la teva amanida exòtica! I ens ha agradat moltíssim! >.-<: Tot i que l'Abrilman no és gaire d'amanides, no n'ha deixat ni una engruna! Li ha encantat! He trobat la confitura de codony, de fet, he vist que és el mateix que al que jo li dic "codony". Tot i que en realitat no ho dec dir bé ja que el codony en sí és la fruita.
Mil gràcies per aquesta amanida, l'he trobat fàcil, sana i boníssima! Excel·lent! :ok:
Imatge
Imatge
martinica
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

dt. abr. 27, 2010 2:54 pm

Abril :) ha escrit:
BettyBoo ha escrit:Aix doncs no sé si amb codony normal queda bé! la confitura la pots trobar al caprabo i sino al lidl tenen dulce de membrillo q es casi igual i queda boníssim!!!!

També tenim una altra amanida q em vaig fer dissabte per dinar, no tinc foto pero bueno:
Canónigos
Enciam variat
Pit de pollastre fet a la plancha i tallat a taquitos
Poma
ceba
avocat
Vinagreta de mostaza a la antigua

Mmmmhhh la combinació de sabors es tan bonaaaaaaa
Ah! un formatge q tb li va bé a aquestes amanides a part del rulo de cabra es el brie!!!

Gràcies BettyBoo! Intentaré buscar la confitura doncs, més val no fer experiments. Aquesta altra amanida que has posat també m'ha agradat molt! Gràcies! A veure si vaig aprenent de vosaltres! :pandi:

Hola¡¡¡¡ estic engantxada aquest post i amb el vostre permís m'infiltro :-D :-D

La confitura de codony jo la compro a qualsevol super a la zona de refrigerats, el podeu trobar en capseta rodona en porcions com si fosin formatgets del "caserio". A mi tambè m'agrada molt afegir-lo a les amanides, especialment combinat amb Roquefort. Ummmmm >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge

Imatge
martinica
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

dt. abr. 27, 2010 3:18 pm

Vinga una aportació ¡¡¡¡¡ us deixo una recepta tipica, potser una de les dos més tipiques de la terra del meu pare, i un dels meus plats preferits:

FLAMENQUIN CORDOBÉS

-LLom fresc de porc (si es ibèric millor, però no es indispensable) tallat a filets com per fer llibrets.
-Pernil salat tallat a tires com si fos per fer "taquitos".
-All i julivert, picats petit.
-Oli per fregir
-Pa ratllat,Ou batut i farina per arrebosar.

El primer que es fà es posar el llom a marinar un parell d'horetes amb l'all i el julivert i una mica d'oli, poquet oli només perque l'all i el julivert "s'engantxint" millor al llom. Si teniu presa aquest pas us el podeu saltar.
Un cop tenim el llom marinat, primer li retirem l'all i el julivert i seguidament d'espres d'aquestes caricies cal donar-li una bona pallisa :-(( :-(( m'explico:
poseu el filet de llom ben estirat sobre una fusta de tallar, o una superficie que us permeti picar a sobre sense fer-se malbè, i amb el cul d'un got, o una fusta de tallar mes petita, el neu picant i estirant per que quedi ben prim i el filet s'exampli de llar i d'ample, quant més primet i fi quedi millor.
Un cop tenim el llom preparat posem el pernil tallat a tires i emrotllem el llom als seu voltan.
pasem per farina, ou i pa ratllat i el fregim en fregidora o a la paella en abundant oli calent.

Servir i menjar imediatament. Es pot acompanyar de patates fregides, i es molt tipic acompanyar-lo de tomaquet obert per la meitat i maionesa.

Un cop arrebosats es poden embolicar amb paper de film i congelar, quant els volgueu menjar només cal fregir-los directament sense descongelar, aixi que si us embolique-ho a preparar-ne, val la pena fer de mes, ja que un cop al congelador et solucionen algun sopar o algun segon plat :p-) :p-) :p-) :p-)
Aquesta es la recepta tipica, despres es poden fer variacions amb el farcit, jo els he probat tambè amb pernil i ou dur, amb pernil dolç i roquefort, amb pernil salat i pebrot escalibat, amb carbassó i ceba enrosits a la paella,.......tot el que pogueu imaginar ;-) ;-)

No tinc fotos perque fa dies que no he fet, pero ara agafo alguna d'internet i la penjo perque us feu una idea de com han de quedar.
Fitxers adjunts
flamenquin.JPG
flamenquin.JPG (16.15 KiB) Visualitzat 1391 cops
Imatge

Imatge

Imatge
piruleta
:: lleona
Ubicació: Granollers
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am

dt. abr. 27, 2010 3:36 pm

Avui hem dinat flam de verduretes i m'he aplicat, per fi puc penjar alguna foto.
Aquest vaig fer ceba i carbassó tallat a trossets i a la paella, desprès xampinyons també tallats i quan gariebé ja estava tot cuit, fulles d'espinacs directament, una mica de sal i pebre!! De fet en vaig fer molt i congelat serveix per un dia com avui, un dinar ràpid en un plis!!
Fitxers adjunts
flam verduretes.JPG
Sita81
:: zebra
Entrades: 1733
Membre des de: dt. feb. 23, 2010 4:27 pm

dt. abr. 27, 2010 3:39 pm

Agunau, carinyet! Aquest post comença a tenir una mida considerable i ja hi ha moltes receptes. Potser s'hauria de fer com amb el post de la thermomix i posar a la primera pàgina totes les receptes a quina pàgina es troben. Què me'n dius? És feineta, però ara que encara no hi ha moltes receptes... a la que ens descuidem n'hi haurà un munt. Bé, ja veus que et dono més feina. Petonet!
piruleta

dt. abr. 27, 2010 4:01 pm

anita_bcn ha escrit:Qué cantidad de recetas!!!!!!!!!!!
Yo os dejo una super facil y queda muy bien!

Pastel de manzana
Ingredientes
4 Manzanas golden
1 bote pequeño de leche condensada
3 huevos
Para la base
150 gr. de galletas tipo María
100 ml.(1/2 vaso) de jerez dulce
80 gr. mantequilla

Mezclar las galletas molidas con la mantequilla derretida y el jerez, y forrar con esta pasta un molde de tarta de unos 22 cm. de diámetro.

Pelar las manzanas, rallar 3 de ellas y reservar la otra. Verter la leche condensada y los huevos (batidos) a la ralladura de la manzana y mezclar todo muy bien. Verter en el molde.

La manzana restante cortarla a gajos y adornar la tarta.

Cocer la tarta a horno suave hasta que esté cuajada.

Ei, ja l'he fet dues vagades, i un èxit total!!! Tot tot acabat, no li hem donat temps a assecar-se jejeje!!
Fitxers adjunts
pastis de poma.JPG
abril82
:: poltre
Contacta:
Ubicació: Celrà
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm

dt. abr. 27, 2010 6:19 pm

BettyBoo ha escrit:Aperitius suculents, originals i amb els que es queda molt bé!!!

Nenes a veure, seguint la idea de les pastetes de full q vareu fer (jo en dic: saladitos) us animo a fer tb aquestes altres propostes:

Compreu pa de xapata del petit (en venen en bosses al mercadona) l'obriu per la meitat i poseu:
Un tall de formatge de cabra de rulo i una mica de mel
Sobrasada i una mica de mel

I tal qual ho poseu al forn pq es barregin els sabors (a 180º a dalt i abaix) res: casi uns 10min, no tant i llestos, el sabor es tan bo i a tothom li encanta!!!!

Ah! us recomano el Foie del Lidl q va en tarrina, es força gran i molt bé de preu a més a tothom li agrada molt!!! i feu torradetes i compreu una bona mermelada de gerds (en venen una al caprabo de la marca St. Dalfor , es francesa i es de arandanos silvestres, no tinc paraules!!!!)

Apa doncs bon profit

mmmmmm, nosaltres el foie el fem sempre amb la mermelada. però no he provat el del lidl a veure què tal...ja l'aniré a comprar
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
NyiNyi
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

dc. abr. 28, 2010 9:56 am

Bua! cada dia em sopreneu més!!!! >.-<: >.-<:
El flam de verduretes l'haig de fer!!!!! ha de ser boníssim!!!

El flemenquin cordovés fa molt bona pinta tb!!!!! :ok:

Aquest dissabte vam fer rissotto de ceps, tinc fotos, o sigui que ja us possaré la recepta!! va quedar molt bo! :love:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
vallpresona

dc. abr. 28, 2010 9:24 pm

Noies!!!!
Demà, dia 29 d'abril per a les que us interessi, posen al Lidl, el foie del qual hem estat parlant aquests dies. De 4'99€ a 3'49€. Aprofiteu les que el volieu provar i a comprar per tenir-ne a casa per fer aquests plats tant suculents que suggeriu! (i que consti que no tinc res a veure amb el Lidl, eh!).
Per cert, que amb això se m'estava acudint fer un post per posar les ofertes de productes del súper ... què en penseu?
Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4362
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

dj. abr. 29, 2010 6:58 am

Heu de tastar l'amanida exòtica de la Betty!! És impressionant! Aprofiteu que encara és temporada de maduixes!

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
angelina
:: dinosaure
Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm

dj. abr. 29, 2010 9:05 am

Vallesprona penso que es uns bona idea posar un post només per les ofertes e menjar i productes derivats de la cuina: "robots", motlles, talla galetes o com es digui.... etc!!? el podries obrir tu que tens la primera oferta a posar!!!
Jo soc a França i nosé si al LIDL hi ha les mateixes ofertes!?
Nosaltres ara mateix tenim una mena de paneres per posar coses varies de plastic que s'apilen, hi ha 2 mides jo les he comprat per posar fuita a la nevera i verdures i fins i tot els formatges... us sona??? son blaves o vermelles?? estan a 1,9€, em sembla, 3 de petites o 2 de grosses! Ostres seria interessant saber si hi ha el mateix, jo aniré aveure si hi ha el foie jiji aviam, tot i que jo no en menjo però per saber al menys si coincideix!!!

Apa cuineres al hornoooooo!!!!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
agunau
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

dv. abr. 30, 2010 5:33 pm

Noies aquest post rulla de debó!! :ok:

Sita la setmana que be tinc festa i faré un index a la pàgina inicial! moltes gràcies per la idea!!

Nenetes si us tinc que ser sincera.... se m'estan acomulan les receptes a fer! jajajajaja, però m'encata!!!

Abril i Mara jo l'Amanida Betty la tinc pendent!! la reservo per d'aqui un parell de dissabtes que tinc uns amics a sopar, de fet sera un Menu Betty! jajajaja, per què dsegon vui fer la lassanya de Salmó, jejejeje :love:

Piruleta el pastís de poma t'ha quedat estupendo!! >.-<: >.-<:
jo el volia fer, però lo de la llet condensada em tira una mica enrere.... no queda massa dolç??? m'encanta el dolç !! però és que l'agunauman em diu que com continuem amb aquesta linea no passarem per les portes! jjeejeje
I el flam de verdures t'ha quedat genial!! però tinc un dubte, els congeles un cop fets??? per què queden tipus truita de gust no?? i congelat és bo?? la foto és perfecta m'encanta!!

Martinica Benvinguda :ok:
el Flamenquin fa una pinta que te mueres! :p-)

Vallpresona les tartaletes les compro fetes, les del mercadona estan forsa bones, ni han de dues mides, si fas la tartaleta amb les rodanxes de formatge de cabra petites, aquelles que ja venen talladetes en paquetets preparats, t'aniran be les de mida gran.
piruleta

ds. maig 01, 2010 10:11 pm

A veure queda pendent l'amanida de la betty! :ok:

Agunau, el que sempre tinc congelat jo són tapers petitons amb la verdura ja saltejadeta, en tinc de molts tipus depenent delque vaog trobant al mercat... així sempre en tinc a punt per fer un arros de verdures, pasta, els flams... o el que convingui. Ho poso en els tapers petitonets de l'IkEA, i així per tots dos a casa ja n'hi ha prou i si ve més gent doncs descongelo els que em facin falta!!!
Has de probar el pastis de poma, que no queda pas tan dolç com sembla a priori, nosaltres ja hem repetit i m'encanta... jo procuro fer els pastissos quan tinc dinar familiar, sobretot amb els de la part de l'Albert que són molt i els encanten les postres!!!
IreneM
Entrades: 640
Membre des de: dl. maig 03, 2010 1:17 am

dt. maig 04, 2010 9:21 am

Bon dia foreres!!!

Sóc nova per aqui!!!!

Però vinc carregadeta de receptesssss!!!!!A mi també m'encanta cuinar...i m'encanta cuinar per amorrr!!!!tant tant que al Jordi (el que és ara el meu marit) el vaig coneixer gràcies a portar un tiramisú en un sopar!!!!!!!!!!!!!

Penjaré la recepta del tiramisú i d'una coca de pebrotets amb tonyina que faig i surt bastant bona!!!

Petons per totes!!!!
Imatge
vallpresona

dt. maig 04, 2010 10:26 am

IreneM, benvinguda!!! Que bo el tiramisú!!!! Jo fa temps que no en faig però també em van passar una recepta boníssima i no em va quedar malament!!
Piruleta, això de congelar la verdura ja a punt és una idea genial!!
Per cert, aquest cap de setmana he estat fent invents meus i he triomfat!! Encara que només fós per el meu home i jo!
Vaig fer una recepta de bacallà (bé, de fet eren 2 receptes del foro en 1) i va quedar boníssim!
L'amanida d'espincacs també! Per cert ...en el Dia venen una crema de vinagre balsàmic que és molt bo i queda molt bé per donar un toc final a les amanides!
I ahir vaig un parell més d'invents. D'una banda unes delícies de verdura, que no és més que saltejar les verdures que volguem amb pernil salat i xampinyons, sobre un llit de patates fines passades per la paella amb bexamel i al forn!
L'altre invent va ser pits de pollastre amb ametlles! No va quedar malament però l'he de perfeccionar!
Per cert, que m'agrada molt el pollastre i vull obrir un post noves de receptes d'aquesta carn. Aviam si n'aconseguim alguna més!!!
Per últim volia dir que volia penjar les fotos, però encara no puc .. no porto 100 missatges ...
Imatge
IreneM

dc. maig 05, 2010 8:48 pm

Hola de nou noies!!!

Ostres vallpresona...no sabia que no es podia penjar fotos fins que no portis 100 missatges...jo que ja anava a penjar les de la coca i del tiramisu!!!!ostresssss quina ràbia!!!!!

Doncs esperaré i mentrestant us posaré la recepta!!!!

COCA DE PEBROTS I CEBA:

INGREDIENTS:
2 pebrots verds (jo li vaig posar 3 pk eren bastant esquifits els que vaig comprar)
1 pebrot vermell (era bastant gran)
1 ceba (jo la compro congelada i talladeta a la juliana a la sirena)
2 llaunes de tonyina
oli
sal
1 massa d'empanada o de coca (la vaig comprar ja feta de la marca la cocinera...surt molt bona...tot i que tb la pots fer tu com si fos de pizza però la fas menys gruixuda)

ELABORACIÓ:

Talla els pebrots i la ceba a daus petitons .
Posa una mica d'oli d'oliva en una paella i quan estigui calent tira-hi tot el pebrot i la ceba trocejada. Deixa sofregir una bona estona fins que estigui fet.

Prepara la massa a una safata del forn doblegan la vora amb els dits i punxa la massa amb una forquilla (perque no es bufi!!!!...la massa preparada ja ve amb paper de forn així que no cal que posis cap bandeja en especial...la mateixa del forn ja va bé!!!).

Un cop sofregit els pebrots i la ceba (la sal se li posa al sofregit per cert...jo no en poso pk a casa es menja sense sal!!!i la tonyina ja és salada així que FORA SAL QUE ÉS DOLENT PER LA SALUT!!!) esparcir el sofregit per la massa cobrint el màxim possible. Trossejar la tonyina i esparcir per sobre del sofregit ja situat sobre la massa.

Calentar 10 mint el forn a 200 graus i quan estigui calent posar la coca dins...depen del forn seran uns 10-20 min de temps!!!ves controlant la coca que no es cremi i ja està !!!!

Coca feta!!!!!

Espero que us agradi!!!
Imatge
agunau
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

ds. maig 08, 2010 5:33 pm

Piruleta mas convensut!! dilluns farés el pastís de poma!! ja penjaré el resultat!!

Irene benvinguda!! no dubtis que aquesta coca la provo! :ok:

Vallpresona tu experimenta i ens expliques!! jejeje :love:
vallpresona

ds. maig 08, 2010 6:15 pm

Jajaja Agunau! Doncs si, m'agrada provar coses noves però fent invents!!!
Avui he provat una recepta de pollastre d'una de les mamis del post que vaig penjar jo, peròhe fet una petita variació que no ha sortit gens malament! (caramelitzant la ceba amb una recepta que he trobat per internet).
Anit que vaig sopar fora vaig menjar un bacallà boníssim que vull provar de fer i que penjaré en el post del bacallà!!!
Només cuino el cap de setmana, així que no puc fer totes les receptes que aneu exposant però mica en mica ...
Ah!!!! Avui en el Lidl he comprat unes tarteletes que vull fer demà i segurament les farciré d'alguna manera que heu comentat per aquí (segurament de foie i formatge de cabra ... mmmm) !!! Veurem com surt!
Ja us explicaré!!!!
Imatge
IreneM

dl. maig 10, 2010 1:20 pm

Gràcies per la benvinguda noies!!!

Vallpresona...quina gana m'ha agafat llegint lo de les tartaletes amb foie i formatge de cabraaa!!!!nyaaaaam que boooo!!!

A veure si us penjo la recepta del tiramisu que ja fa dies que us la vaig comentar i encara no l'he penjada!!

:ok:
Imatge

Torna a “Trucs i idees”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::