Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

EntradaAutor: Neus2010 » dj. feb. 03, 2011 10:30 pm

Hola noies!

A casa fem força cremetes de verdures perque ens agraden i tot i que la Mar des de sempre ha menjat trossos... Li encanten les cremes!
Us volia comentar un parell o tres de trucs que per a mi fa que quedin més bones i sobretot un d'ells per als nen/es que els costa de menjar la verdura o la fruita.
Jo les cremes les faig amb la thermomix, però es pot fer perfectament sense ella. La base de les cremes sempre la faig amb porro i ceba una mica sofregit. Un cop sofregit cal coure amb la thermo o bullir la verdura de la que es vulgui fer la crema (jo la majoria de vegades la faig de carbassó i alguna pastanaga o mongeta tendra, però es pot fer amb qualsevol verdura). La qüestió és que darrerament a la verdura que posi (carbassó, pastanaga...) i afegeixo una poma pelada. Això fa que la verdura com la momgeta tendra sigui més dolça i o tingui un gust tant amarg...i la veritat té força èxit! Però pel que he vist als petits fa que els agradi molt més aquest punt dolcet. penso que a les mares que us costa que es mengin la fruita o la verdura... Podeu provar!
Una altra cosa que si afegeixo agrada molt és les ametlles torrades. Encara que això només ho podeu fer les que tingueu els nens una mica crescudets. I per últim, el que també faig a vegades i sobretot amb la cremeta de pèsols és afegir caldo enlloc de triturar amb aigua. Així tot plegat té més gustet. Per exemple, la crema de pèsols queda molt bé feta amb caldo de pernil... Bé, és que a mi el pernil m'encanta.
Després de tenir la nena el primer que vaig voler menjar va ser pa amb tomàquet i pernil... Ja feia molt que no en podia menjar :p-) :p-) :p-)
Espero que algun truquet us sigui útil. Ja em direu...
Neus
Avatar de l’usuari
Lisa_Cat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

EntradaAutor: Lisa_Cat » dv. feb. 04, 2011 10:32 am

Moltes gràcies Neus per aquests trukis!
a mi m'encanten les cremes però al Liso no, així que provaré amb la poma... total és un nen gran!! :love: :love:
per cert, com vas començar amb els trossets amb la Mar? nosaltres demà comencem la verdura i el pollastre, però ja li he donat fruita ralladeta o a trossets molt petits i no se la menja gaire.
Lisa ||*||

Imatge
Imatge
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

Re: Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

EntradaAutor: Neus2010 » ds. feb. 05, 2011 10:53 am

Hola Lisa,
Nosaltres vam començar amb els trossets als 6 mesos, després de fer LME fins al moment. Vaig començar donant-li plàtan o poma. Quan jo menjava plàtan l'agafava a coll i ella s'anava interessant. Fins que al cap de 3 dies es va interessar del tot i va mossegar . I la poma igual, la pelava tota i menjava jo i quan en volia tallava el tros que jo havia menjat i li donava. Tb li donava ratllada i plàtan aixafat. Això si, semblava al principi que menges molt poquet, però poc a poc ha anat incrementant la grandària dels trossets que mossega i la quantitat que menja. Després vam començar amb verdura. Li posava a la trona trossos grans de mongeta tendra, carbasso, pastanagues senceres i patates. Tot fet al vapor i amb un raget d'oli per sobre. Al principi ho remenava molt i n'arribava poca a la boca. Ara te 8 mesos i mig i menja aixo molt be. Si anem fora de casa o a vegades tb a casa ho axafo amb forquilla de manera que quedin trossets i amb cullera cap a dins. El pollastre després de la verdura, fet a la planxa li donava un tros gran. Primer només el llepava, però ara només te dues dents a baix i no vegis la feina que fa! Ara també li dono filet de vedella que es desfà molt la carn i li encanta!
No se... Si tens mes dubtes ja em diras! Però crec que Val la pena fer-ho aixi.
Sobretot a la meva li haig de donar primer la verdura i mentres faig la carn pq sinó va directe a la carn i es salta la verdura i si li dono pa també al final per la mateixa raó. El pa també em va be quan li dono verdura aixafada o crema perquè li poso a la ma i així en va menjant i no intenta agafar la cullera quan menja.
De fruita també menja kiwi. Li dono pelar partit pel mig i al principi fa una carona d'acid però llavors... Cap a dins! I també li dono grills de mandarins i els i xuscla el suc i deixa la pell.
Sobretot vigilo molt que quan menja carn no s'emporti a la boca un tros gros... Tot i que normalment si li va un tros gran el treu.
Neus
Avatar de l’usuari
Lisa_Cat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

EntradaAutor: Lisa_Cat » dl. feb. 07, 2011 8:44 am

Moltes gràcies Neus per la teva explicació!
dissabte vam començar amb la verdura i el pollastre i s'ho va menjar molt bé.
la mandarina ja la menja buidant el grill, també deixa la pell!!, i plàtan el llepa, per la resta aniré provant com tu dius, em sembla molt bona idea que et vegi menjar i així s'interessa! però poc a poc, que algun cop s'ha ennuegat i ens hem espantat tots dos!! :-D
Lisa ||*||

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Elbereth
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2318
Membre des de: dv. juny 06, 2008 2:15 pm

Re: Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

EntradaAutor: Elbereth » dl. feb. 07, 2011 9:34 am

Ei molt xulu aquest post! Jo lo que faig es posar un quesito (o dos) a les verduretes abans de triturar! Quina oloreta redeu!!! Queda més cremós i no tan grumullós! Quan faig verdura per nosaltres em guardo l'aigueta i cap a la nevera de pet! I l'aprofito per triturar també! Els meus no fan gaire cas als trossos...de fet, vaig provar la truita a trossets i quasi es moren del fastic! Tan sols el pa i la galeta es lo que van rossegant. Faig carbasso, pastanaga, carbassa, puerro, ceba, mongeta verda, patata, albergínia, cigrons, i de tall faig pollastre, vedella, gall, ou, llenguado i lluç! Rajolinet d'oli d'oliva i cap dintre! Tot en diferents combinacions! Hauré de provar la poma, pero es que els toretes els hi agrada tot!!!
Avatar de l’usuari
vallpresona
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:36 am
Ubicació: Alt Empordà

Re: Truc cremes o pure verdura per bebes (i no tan bebes)

EntradaAutor: vallpresona » dv. feb. 25, 2011 1:50 pm

Ostres! M'ha fet gràcia això del tall de poma perquè quan vaig començar amb la verdura, no hi havia manera de que en Marc en mengés! La mare d'una amiga meva em va recomanar que hi afegis un tall de poma i vaig al.lucinar: aquell dia s'ho va menjar tot!!!!
Bon post!! :ok:
Imatge

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::