Com feu la pilota per l'escudella??

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: mireiafor » dl. oct. 03, 2011 10:08 am

Hola maques!!

Volia que em diguéssiu les vostres receptes per fer la pilota per l'escudella, és que jo no li he ficat mai perquè la meva filla era alèrgica a l'ou però ara que ja li han donat l'alta (i tenint en compte que a mi la pilota a l'escudella m'encanta ;-) ) volia començar a posar-li i prefereixo fer-la jo que comprar-la a la carnisseria o sigui que... M'AJUDEU??

GRÀCIES :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: marta9 » dl. oct. 03, 2011 10:27 am

La mama hi posa un ou batut, carn picada, un allet petitó ben picat i julivert. Anem amassant mentre afegia farina de galeta fins que la cosa agafa cos. En feia dues pilotes llarguetes i les enfarina amb farina blanca per fora. I au! A l'olla!

No et sé dir les quantitats perquè és d'aquestes coses que sempre hem fet a ull! :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: mireiafor » dl. oct. 03, 2011 1:07 pm

Merci!!
Imatge

Imatge
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: Inopia » dl. oct. 03, 2011 2:10 pm

mireiafor ha escrit:Hola maques!!

Volia que em diguéssiu les vostres receptes per fer la pilota per l'escudella, és que jo no li he ficat mai perquè la meva filla era alèrgica a l'ou però ara que ja li han donat l'alta (i tenint en compte que a mi la pilota a l'escudella m'encanta ;-) ) volia començar a posar-li i prefereixo fer-la jo que comprar-la a la carnisseria o sigui que... M'AJUDEU??

GRÀCIES :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)


Nosaltres la fem igual que diu la Marta, però en comptes d'afegir-hi l'ou batut li afegim sense batre i anem barrejant tot, ja sigui amb les mans o amb una forquilla, tu mateixa. El que has d'anar amb compte és no passar-te amb la quantitat de farina de galeta (pa ratllat...) perquè et pot quedar massa compacta estil "mazacote" ;-) Un pessic de farina de galeta per començar, ho barreges bé i intentes fer la piloteta, si no surt, és que encara li falta un pessic més de farina per lligar-ho bé i que quedi compacte, sense quedar dura.
De carn picada li posem la mateixa proporció de vedella que de porc, sempre la demanem a la carnisseria. Si vols començar per un gust més suau, pots provar de substituir la carn de porc, per carn picada d'Indiot (jo ho he provat amb les mandonguilles i queden més suaus, però amb la pilota no et ser dir, ho intentaré jo també).
Nosaltres també hi afegim pinyonets naturals, queda molt bona! Ara m'han agafat ganes de fer caldo. Aquesta setmana faré la primera de la temporada >.-<: >.-<: >.-<:

Pregunto, que jo encara no tinc petits...suposo que el Caldo dels menuts el feu sense Sal i per extensió la pilota serà també sense sal oi???? I Edito per preguntar si els pinyons també són aptes per nens petits o cal esperar per introduir segons quins fruits secs? és que no en tinc ni idea!!!!! :-:) :-:)

Apa, espero que et serveixi! :-()-) :-()-) :-()-)
Avatar de l’usuari
thalassa
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. feb. 02, 2011 2:04 pm

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: thalassa » dl. oct. 03, 2011 2:43 pm

marta9 ha escrit:La mama hi posa un ou batut, carn picada, un allet petitó ben picat i julivert. Anem amassant mentre afegia farina de galeta fins que la cosa agafa cos. En feia dues pilotes llarguetes i les enfarina amb farina blanca per fora. I au! A l'olla!

No et sé dir les quantitats perquè és d'aquestes coses que sempre hem fet a ull! :ok:



Hola!
Noslatres igual i també amb l'ou sense batre.
De tema de la sal desde que va neixer l'Eire el fem sense sal i ja ens em acostumat, si que al principi el trobes una mica insípid però es quastió d'acostumar-se.
Feliç dia ;-)))
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: nuscka » dl. oct. 03, 2011 4:23 pm

jo la faig com diuen les companyes, peró sense ou. M'hi vaig acostumar quan el nen tenia al.lergia, i mira, no he canviat. Hi poso un rajolí de llet. Ah! i el secret de la familia! un polsim de canyella!
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
neus10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: neus10 » dl. oct. 03, 2011 5:26 pm

Hola!
Jo la faig com la meva mare: 150g de carn picada barrejada (igual de vedella i porc), 1 ou, un all picadet, julivert, un polsin de sal (bé, a vegades no la poso pequè se m'oblida... je, je, je! però queda bona igual) i per últim jo hi poso pa ratllat. Primer batro l'ou, després hi poso la carn picada de carnisseria amb l'all i el julivert i per últim el pa ratllat de mica en mica fins que queda tot compacte. Abans de posar-ho a l'olla ho enfarino una mica perquè no es desfaci i llestos!
Bona cuina! ||*||
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: Ítaca » dl. oct. 03, 2011 6:16 pm

Jo també la faig així... poso la carn picada (50%-50%) en un bol, faig un forat enmig i aleshores li tiro un ou sencer, una mica de sal, i a vegades all i julivert picat (molts pocs no n'hi poso), amb les mans vaig barrejant tot, i aleshores començo a tirar farina de galeta i continuo amassant fins trobar la consistència q m'agrada (vaja q tot queda ben lligat). Faig un parell de pilotes, les enfarino i apa, cap l'olla.
Hi ha gent q també hi afegeix pinyons, però a mi no m'agrada (i això que els pinyons m'encanten...)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: mireiafor » dt. oct. 04, 2011 1:40 pm

Què bé!!! Merci per les idees, aniré provant les diferents variants (pinyons, canyella...) i ja us diré, m'estan entrant ganes de fer-lo ara mateix :p-) :p-) :p-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: Ítaca » dt. oct. 04, 2011 2:18 pm

Jo penso q aquest diumenge caurà el primer caldet de la temporada, hehe!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: Com feu la pilota per l'escudella??

EntradaAutor: PICASSA » dt. oct. 04, 2011 2:21 pm

Serà per idees!
Jo la faig amb carn picada de porc, l'ou sencer, i després hi poso un parell de llesques de pa (només la molla) passada per llet... i vinga, a barrejar... un cop fetes les emfarino i cap a l'olla!
A mi m'agrada la llet perquè deixa la carn molt amorosa :ok:
Imatge
Imatge

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::