arros a la cubana

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

arros a la cubana

EntradaAutor: Tutty29 » dc. oct. 23, 2013 10:44 pm

Com feu vosaltres l'arros a la cubana? Jo el faig bullint arros amb sal, els ous ferrats i tomaquet.
L'altre dia el meu marit em va dir que li faltava algo, que estava soso.
Psicoloca
:: granota
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: ds. ago. 07, 2010 11:45 am
Ubicació: Barcelona

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: Psicoloca » dc. oct. 23, 2013 11:32 pm

Jo faig un sofregit de tomaquet i carn picada o butifarra...segons el que tingui...i després barrejo l arròs bullit i damunt els ous. Dona més gust i no es perd gaire temps!
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: Alehop » dj. oct. 24, 2013 1:35 am

Jo no el faig bullit: el passo per la paella per derar-lo una micona amb una mica d'all. Quan comença a agafar coloret li tiro el doble d'aigua que d'arròs (l'aigua calenta / gairebé bullint) i un rajolinet més. ho tapo i ho deixo uns 20 min o fins que s'ha consumit l'aigua i queden com foradets a la superfície de l'arròs. Queda més gustos que només bullit.

Ah!! I el tomaquet el sofregeixo tambe amb carn picada...mmmmmm...estic super desvetllada i m'ha entrat una gana...
cuski
:: rateta
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: ds. set. 01, 2012 1:20 am

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: cuski » dj. oct. 24, 2013 5:43 am

Jo faig l'arròs normal, un cop bullit el poso a dorar a la paella amb una mica d'oli i ceba que he fregit abans i barreges l'ou i queda bonissim. Algun dia el faig tambe amb una mica de tomàquet, caldo i carn picada. Mmmm bonissim!
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: [Marieta] » dj. oct. 24, 2013 7:11 am

Hi pots afegir uns plàtans fregits! :D

I com diuen les companyes, pots fer un arròs pilaf enlloc d'un arròs blanc: sofregir una mica de ceba i/o all, afegir-hi l'arròs en cru i "anacarar-lo" (remenar fins que l'arròs agafi un to nàcar), afegir-hi el doble d'aigua que d'arròs i deixar-lo coure a foc lent. Afegint ceba a l'arròs, el gra s'estova. Va a gustos fer-lo així o fer-lo bullit tot sol (amb molta més quantitat d'aigua) i que el gra quedi més solt.

Després hi afegeixes la sal (al final de la cocció, ja sigui només bullit o amb sofregit), que la sal el que fa és deshidratar els aliments, i en bullir l'arròs el que volem és tot el contrari: hidratar-lo! L'arròs et quedarà molt millor si la sal li tires un cop bullit.

La salsa de tomàquet la pots fer amb tomàquet triturat i/o afegint-hi daus de tomàquet natural confitats amb oli d'oliva, que faci xup-xup una bona estona fins que el color sigui ataronjat/daurat.

Els ous ferrats amb l'oli ben ben calent, que facin "puntilla", que són més gustosos (i amb un toc de sal).

I si et ve de gust, en una paella amb un rajolí d'oli, daures unes meitats de plàtan ("plátano macho" pels puristes o plàtan fins i tot del de Canàries, que dóna un toc dolcet que a mi m'agrada moltíssim) i els poses al plat just al moment de servir el combinat.

Per mi la clau perque quedi gustós és no exagerar la proporció d'arròs de cada plat, ser generosos amb les guarnicions i salses, i fer cada cosa gustosa per separat.

Apa! Penja fotos ;)
Avatar de l’usuari
canyella9
:: rateta
:: rateta
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: canyella9 » dj. oct. 24, 2013 9:28 am

marieta! ets tota una experta!! nyam nyam, provaré això del plàtan fregit, fa una bona pinta! jo a la salsa de tomàquet hi solo tirar algunes espècies (orenga, alfàbrega...) i tb li dóna un toc de gust... :ok:
Avatar de l’usuari
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: cross_13 » dj. oct. 24, 2013 9:32 am

d'un i do!!!!!
jo és que el feia bullit, solis i ou ferrat a sobre quan ho faci com vosaltres el meu marit i el nen em faran petons als peus!!!!! :b-))) :b-))) :b-)))
ara tinc un antojo!!!!!! :content: :content: :content:
Imatge
Imatge
laiaf3
:: granota
:: granota
Entrades: 232
Membre des de: dj. març 01, 2012 12:31 pm

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: laiaf3 » dj. oct. 24, 2013 9:54 am

Per mi tota la vida, a ca meua, l'arrós a la cubana és arros bullit amb salta de tomata (i també
era solis a ca meua) i punt.
L'arrós bullit es pot bullir amb fulles de julivert i/o all per donar més gust, i/o lloré.
Després es pot acompanyar amb un ou ferrat, a sobre o al costat.

Totes les propostes que diueu semblen molt gustoses, però tens un xic més de feina, i jo
entenia sempre que un arrós a la cubana, apart d'agradar-me moltíssim tal qual m'el feien,
és un plat "ràpid". Segurament està molt més bó tot el que dieu, amb un sofregit (amb carn
o sense) però voleu dir que la salsa de tomata està sosa com diu el seu marit? sosa? de veritat?.....
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: Tutty29 » dj. oct. 24, 2013 10:26 am

gracies a totes per les respostes, ho provare i ja us explicare que tal!!! >.-<:
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: [Marieta] » dj. oct. 24, 2013 10:55 am

Oh! Jo tinc algun truqui perquè no em suposi massa feina! Sino la laiaf3 té bona raó...

La salsa de tomàquet fregit a trossets, en oli d'oliva verge, en llauna, marca HIDA és boníssima! (o com a mínim a mi m'agrada molt)

Quan tinc l'arròs gairebé bullit (14 min), poso a escalfar la paella dels ous ferrats. Mentre escorro i emplato l'arròs, l'oli dels ous ja és calent. Els ous ferrats els faig en una paella petitona amb no massa oli (un dit de gruix màxim), un cop tinc els ous els poso directament sobre l'arròs, volco l'oli en un cassó a través d'un colador i el guardo, i amb aquella paelleta que ja tinc calenta, en un tres i no res tinc els plàtans dauradets!

Finalment, tot és tan calent que si poseu a sobre el plat la salsa de tomàquet directament des de la llauna, la calor del plat ho escalfa tot (i sino microones!), i en 20-25 minuts teniu el dinar.

Carai! Ara tinc antojo!
Avatar de l’usuari
karruxina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

Re: arros a la cubana

EntradaAutor: karruxina » dj. oct. 24, 2013 1:59 pm

Doncs jo faig l'arros bullit i despres un cop tret l'almido el paso per la paella amb una miqueta de margarina perque quedi doradet. Despres li poso el ou i per sobre la salsa de tomaquet fregit, que la faig amb ceba, sal sucre... La de tota la vida!!
KaRRuXiNa

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::