Idees per l'esmorzar al cole per nen al·lèrgic

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Idees per l'esmorzar al cole per nen al·lèrgic

EntradaAutor: nienna » dc. set. 10, 2014 8:12 am

Hola!!

El meu fill es al·lèrgic als fruits secs, cereals (blat, blat de moro, arros, espelta, ordi), algunes fruites com a poma, pera, préssec, albercoc, kiwi, pinya, etc. però l'al·lergòlega diu que millor que la fruita que toleri se la prengui amb nosaltres per si tingués alguna reacció, i també a algunes verdures com a tomàquet, cogombre i mongeta verda. Abans només era al·lèrgic als fruits secs, la resta li va sortir a partir del maig... Per tant abans no tenia problemes amb l'esmorzar, anava alternant entrepà amb fruita però ara ja no sé que posar-li, se m'han acabat les idees :ufs: Ell menja bé alguns embotits, formatges, iogurt natural (Actimel i això no pot menjar perquè porten blat de moro). Pot menjar unes torrades de trigo sarraceno que ens salven alguns matins però no en vull fer abús per si s'acaba sensibilitzant a això també. Així que la majoria de dies a final de curs portava tupper amb fuet, o formatge a daus i poc més...

Em podeu donar idees d'esmorzars aptes per ell? Gràcies!!
rita2013
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

Re: Idees per l'esmorzar al cole per nen al·lèrgic

EntradaAutor: rita2013 » dc. set. 10, 2014 8:58 am

Em sap greu, no et puc ajudar gaire. Potser hauries de parlar amb alguna dietista especialitzada amb nutrició infantil que et dóni idees i que t'ajudi a confeccionar una dieta equilibrada.
Ànims! A veure si algú et pot ajudar una miqueta més!
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Idees per l'esmorzar al cole per nen al·lèrgic

EntradaAutor: nuscka » dc. set. 10, 2014 11:20 am

Primer et volia dir que el meu fill també té al.lergies alimentaries, i que de mica en mica, algunes les està superant.

I després parlaves del trigo sarraceno, en català, fajol. No fa gaire he aprés a fer pa de fajol, directament del cereal, sense passar per la farina. Potser et seria útil la recepta, tot i que la que tinc jo es fa amb llevat d'espelta.
S'ha de posar 400 gr de fajols en reumull ab la mateixa quantitat d'aigua, la nit abans. El dia segúent, es tritura amb el turmix,(l'Aigua i els fajols junts) s'hi afegeix sal o sucre o mel o el que vulguis. Qui m'en va ensenyar el fa tan aviat dols com salat. devegades amb espècies, o amb panses....
s'hi afegeix el llevats ( la recepta diu 13 gr de llevat d'espeta, peró suposo que ho pots substituir per llevat quimic o per algun tipus de llevat que toleri el teu fill). es deixa reposar dues hores a dins del forn (apagat) i un cop ha passat es s'engega el forn a 200 º, i es cou una hora, amb el foc per sota.

No se si t'anirà be per diversificar una mica els esmorzars, peró ells fan moltes coses així. pots barrejar-ho amb ous i queda més com un pa de pessic, per exemple
nuscka l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 10, 2014 8:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Idees per l'esmorzar al cole per nen al·lèrgic

EntradaAutor: nienna » dc. set. 10, 2014 6:48 pm

Nuscka, moltissimes gràcies per la recepta! Ho provarem segur, amb això podriem variar una miqueta. Me n'alegro moltissim que el teu fill vagi superant les al·lèrgies, espero que les superi totes i que pugui menjar tot el que desitgi >.-<: >.-<:

Gràcies pels consells! :ok:
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Idees per l'esmorzar al cole per nen al·lèrgic

EntradaAutor: nuscka » dc. set. 10, 2014 8:29 pm

nienna ha escrit:Nuscka, moltissimes gràcies per la recepta! Ho provarem segur, amb això podriem variar una miqueta. Me n'alegro moltissim que el teu fill vagi superant les al·lèrgies, espero que les superi totes i que pugui menjar tot el que desitgi >.-<: >.-<:

Gràcies pels consells! :ok:

M'en alegro!
aquests amics han perdut la por als cereals , i fan pa de tot, sense passar per la farina, i triturant-lo amb aigua. També en fan d'arrós, peró has dit que el teu fill n'és al.lergic, oi?
Potser podries provar amb quinoa, o cigrons, ves a saber, potser queda be... no hi perds res, oi? (bé, només temps!)

Els vegans fan servir molt el fajol. potser en alguna web de receptes veganes pots trobar idees
I creps? potser unes creps de fajol per embolicar una mica de formatge, podrien estar be, i segur que congelades, les pots guardar facilment

a veure si et donen més idees!
ImatgeImatge

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::