Pedagogia Waldorf i escoles lliures

Canvia el seu entorn: professores i amics.

rrat
Entrades: 2
Membre des de: dt. oct. 12, 2010 12:59 am

Re: Pedagogia Waldorf i escoles lliures

EntradaAutor: rrat » dt. oct. 12, 2010 1:21 am

Al setembre de l'any vinent (2011) vull portar el meu fill a l'escola el Til·ler de Bellaterra, per fer P-3. Vaig tenir coneixement d'aquesta escola fa poc, a través de la directora de l'escola pública més propera al meu domicili, un dia que vaig anar a fer una pregunta sobre quin dia es farien les portes obertes d'aquesta escola. Quan li vaig explicar a la directora que no volia portar el meu fill a la guarderia i que era jo qui em cuido d'ell perquè he demanat una excedència d'un màxim de cinc anys, a més de dir-li que a mi em semblava que començaven massa aviat l'escola i tot un seguit de coses sobre el que penso d'aquest tema, em va parlar d'aquesta escola, per la qual cosa li estic molt agraïda, perquè la veritat és que no sabia que existís, i tirava endevant amb la meva idea de no portar-lo a la guarderia però amb molta por perquè la immensa majoria de gent et mira malament per aquest motiu i t'acostumen a dir que això no és bo pel nen.

La meva preocupació ara és que com és lògic no sabré si l'admeten a aquesta escola calculo fins l'abril del 2010. He preguntat a la pròpia escola si em poden dir si altres anys s'han quedat nens fóra però no m'han volgut donar aquesta informació. He parlat amb el Departament d'Educació i m'han dit que és lògic que l'escola no es vulgui mullar però que no pateixi que un infant d'aquesta edat segur que entraria (tindrà tres anys), però no em vaig quedar tranquil·la del tot perquè la persona que em va atendre no semblava conèixer aquesta escola perquè em va dir que en funció de les sol·licituds de preincripció crearien tantes linies com fossin necessàries, i pel que ser a aquesta escola la cosa no funciona així perquè els nens de 3 a 6 anys estan junts.

Per favor, em podrieu informar de les possibilitats que hi ha que l'admetin.

També agraïria informació sobre el tema de les beques.

Moltes gràcies.
Noe
:: dofí
Entrades: 3672
Membre des de: dc. set. 26, 2007 12:18 pm

EntradaAutor: Noe » dt. oct. 12, 2010 8:13 am

rrat, doncs no en tinc ni idea de com funciona el tema al Til·ler, però nosaltres abans de traslladar-nos a Vic teniem la intenció de dur-hi a la Joana, i pel q em van comentar no acostumen a quedar-se nens fora. Una mare em va explicar q tot i q es vegi molta gent a les portes obertes, al final són poques les famílies q es poden permetre els horaris q ofereixen.

Sí q els infants van barrejats d'edats, però en el cas d'allà, com q hi ha quatre grups crec recordar, sí q hi ha grups on gairebé tots són dels més petits o dels més grans.

Del tema d les beques no en tinc ni idea.

Espero haver-te ajudat una mica.

Enhorabona per la teva tria! :love:
Imatge
Imatge
rrat
Entrades: 2
Membre des de: dt. oct. 12, 2010 12:59 am

EntradaAutor: rrat » dj. oct. 14, 2010 1:11 am

Noe, t'agraeixo molt la resposta i em dóna molts ànims. Moltes gràcies.
Luachea
Entrades: 4
Membre des de: dl. nov. 08, 2010 12:13 am

EntradaAutor: Luachea » dl. nov. 08, 2010 12:47 am

Hola!
Jo us escric des de Sants, sóc una de les mares fundadores del Tatanet
http://eltatanet.blogspot.es

La veritat es que com be dieu el més important és que els pares i mares prenguin conciència de la importancia del seu paper en el desenvolupament dels seus fills... i sens dubte la decissió de l'escola és tot un món...

En el nostre cas teniem clar que en la primera etapa fins els 3 anys, no aniria a una llar d'infants tradicional on nosaltres no podiem participar, on no podiem fer un procés d'adaptació fins que es quedés feliç, on no ens garantien una abraçada a temps quan la nostra filla ho necessités, on l'amor no era el fil conductor del dia a dia, i moltes coses més...

Aixó va motivar crear el nostre propi projecte, amb el suport d'una educadora professional, i ens vam apropar de forma innata i sentint el nostre interior a tota la manera de fer als projectes d'educació lliure.

Ara ja portem 3 cursos i estem mooolt contents del resultat i el nivell de felicitat dels nens i nenes que integren l'escoleta...

Ara s'ens planteja l'any vinent, amb dificultats, perquè necessitem més temps per treballar.... i aixó recaurá amb que ella hagi d'estar més estona a l'escola (ara només es pel mati) i no crec que El Tatanet es pugui adaptar...

Si hagués de canviar, seria cap el Martinet o algun projecte molt semblant..

Petons
Noe

EntradaAutor: Noe » dv. gen. 07, 2011 5:49 pm

Us convidem a la fira d'hivern i jornada de portes obertes de la nostra escola Waldorf.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge
Imatge
nivaira
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1667
Membre des de: dj. oct. 07, 2010 10:05 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nivaira » dg. març 13, 2011 8:36 pm

Hola noies!
Quina és aquesta escola de la Generalitat que deieu? Estaria bé que els públiques tinguessin altres maneres de funcionar!
Jo sé que n'hi ha una al barri del Congrés de Barcelona, però és a partir de 3 anys i hi ha cua llarga per entrar-hi.
Imatge
Prometem que creixerà lliure en una terra lliure!

Imatge

Panxupacte al 100 %!!!!: Madrona, Brunadenit, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Pimpam, Mama2010, Anoa, Brownie i Martavila!
Noe

EntradaAutor: Noe » dt. març 22, 2011 6:42 am

Goga ha escrit:Hola!

La pedagogia Waldorf o pedagogia lliure parteix de la base de respectar el ritme del nen i no pressionar el nen perquè faci el que l'adult espera d'ell a edats molt primerenques, és una pedagogia que parteix de la base que els canvis socials vindran en funció de com s'eduqui els nens. Les escoles Waldorf es caracteritzen per no dirigir els nens o dirigir-los el mínim possible i observar què fan i deixar que aprenguin per ells mateixos, utilitzen les mínimes joguines per afavorir que la seva imaginació i les poques que tenen estan fetes amb materials naturals, les classes tendeixen més a assemblar-se al seu entorn casolà que a una escola típica, etc. Són molt respectusoses amb els ritmes de cada nen,no t'obliguen a assistir uns horaris en concret, per exemple.

Durant elrègim nazi aquestes escoles van ser prohibides.

El nivell d'estudis dels nens que van a una waldorf és igual i molts cops superior als nens escolaritzats per l'estat.

Els mestres s'han format especialment en aquest tipus de pedagogia.

Hi ha molts famosos que han anat a una Waldorf: Jennnifer Aniston, Sandra Bullock, etc.

L'inconvenient de les escoles Waldorf és que, com que són totalment privades, valen molta pasta: uns 600 euros al mes com a mínim... :-:) Nosaltres hi volíem dur el nostre fill,però no ens ho podem permetre.

A Catalunya hi ha les següents escoles waldorf:

Escola Waldorf el til·ler, a Bellaterra
Escola lliure Rosa d'Abril, a Vallvidrera
Jardí d'Infants La Figuera- Samalús
Escola Lliure La llavor-Olot
Krisol, Premià de Dalt

Bon dia Goga,

ja se que fa molt d'aquesta entrada, però en la llista d'escoles Waldorf catalanes, en falten dues:

L'associació per als infants La Font, a Borgonyà (St Vicenç de Torelló) (que és la nostra), i

Vers el Sol, a Girona.

Les hi pots afegir??

Moltíssimes gràcies!
Imatge
Imatge
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dg. set. 11, 2011 8:54 am

Noe ha escrit:
Goga ha escrit:
Didac ha escrit:Per cert Goga quin es aquesta escola de la generalitat que aplica el Waldorf? M'agradaria saber quina es.

És El Martinet de Ripollet:

http://amicsmartinet.blogspot.com/

http://www.elmartinet.cat/

:ok:

PErdona Goga, però El Martinet de Ripollet, no té res a veure amb pedagogia Waldorf, és pedagogia lliure. La pedagogia Waldorf es diferencia de la pedagogia lliure, en q sí q té activitats dirigides; tot i q el nen les fa si vol. El Martinet té més a veure amb les idees de Rebecca i Mauricio Wild, creadors del Pesta, una escola molt innovadora fundada a l'Equador els anys 70. T'ho dic, pq una de les mestres q porten el projecte, ha estat professora meva a la UAB, i ens va fer llegir el llibre Calidad de vida de la Rebecca Wild, i s'hi poden veure moltes idees aplicades a el Martinet.

Per cert, el segon enllaç q has posat no té res a veure amb l'escola... :ok:

Ei, Noe, que vas tenir la Meritxell Bonàs??? :ok:
Imatge

Imatge
Noe

EntradaAutor: Noe » dg. set. 11, 2011 4:10 pm

Sí Ginger
Imatge
Imatge
barbabar
Entrades: 3
Membre des de: ds. feb. 28, 2015 6:49 am

EntradaAutor: barbabar » ds. feb. 28, 2015 6:56 am

Bon dia a tots!
Veig que aquest post és molt àntic, per això mateix m'interessa.
És a dir, m'agradaria tenir opinions i comentaris de gent que havia decidit inscriure els seus nens a escoles Waldorf (o Montessori)

El meu fill només té dos anys peró ja estic mirant ara ja que sóc francesa i les preiscripcions a l'escola Lesseps es fa a partir de desembre. Vull haver decidit abans per a no perdre oportunitats, no decidir posar-lo a lavfrancesa sense haver pogut visitar altres escoles per no ser temporada de portes obertes...
Ja em direu, espero que rebeu missatge d'aquest comentari meu! Moltes gràcies!
escoletaladida
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 15, 2016 11:14 am

EntradaAutor: escoletaladida » dt. març 15, 2016 6:00 pm

Hola famílies!

Us presentem La Dida, una escoleta familiar de criança i acompanyament respectuós per a infants, on s'ofereixen serveis educatius adreçats als infants de la franja d’edat de 0 a 3 anys i a les seves famílies. L’Escola Bressol La Dida té previst obrir les seves portes el proper 1 de setembre de 2016 a Santa Maria de Martorelles (Vallés Oriental, Barcelona).
Us convidem a la Jornada de Portes Obertes de l’Escoleta La Dida, actualment La Quitxalla, els propers 9 i 30 d’abril del 2016.

Les famílies dels futurs alumnes de L’Escoleta La Dida, podeu visitar-nos a les 10 h, on els mateixos mestres informaran del nou projecte educatiu, els serveis i us mostraran els nous espais que tindrà l’escola amb una projecció, a més a més resoldran tots els vostres dubtes.

Us esperem!

Confirmació per mail: escoletaladida@gmail.com
Facebook Escoleta La Dida
+ info: http://escoletaladida.blogspot.com.es

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::