Es pot publicar la foto d'un menor?

gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dg. feb. 20, 2011 8:06 pm

Hola!

No sé si algú ho sap del cert però jo tenia entès que no es podien publicar enlloc les fotos de menors sense el permís dels pares o tutors legals. Dncs resulta que ahir em van regalar un llibre on el meu fill surt omplint tota una pàgina!

És legal??? He llegit a la contraportada que els drets de les fotos són dels seus autors... però qui la va fer no coneix de res al meu fill... i és dret seu publicar-la?? La veritat és que m'he quedat una mica de pedra...

Moltes gràcies!!!
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: GLG » dg. feb. 20, 2011 8:39 pm

A ma cosina, fa uns anys, van fotografiar els seus nanos per anunciar una escola. Ella ho va denunciar i li van donar la raó. El que no sé dir-te es ben bé si només van retirar els cartells o alguna cosa més.

A més, no sé a tu, però a mi, a la guarde, em van fer signar un paper conforme deixava fotografiar la nena per l'escola....
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: pucpuc » dg. feb. 20, 2011 8:41 pm

Jo crec que et pots amparar en el dret d'imatge, si la imatge es d'un primer pla i nomes surt el teu fill crec que pots denunciar . Mira aquest document que he trobat per internet ressumeix una mica el que diu la constitució al respecte.

[i]Informe sobre els drets d’imatge
Normativa: Constitució Espanyola
Llei orgànica 1/1982

El dret a la pròpia imatge és un dret fonamental reconegut a l’article 18.1 de la Constitució que estableix :” Es garanteix el dret a l’honor, a l’intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge” . La imatge pot ésser definida com la representació gràfica de la figura humana mitjançant un procediment mecànic o tècnic de reproducció i en un sentit jurídic es pot definir com un dret que té “cada individu a que els demés no reprodueixin els caràcters essencials de la seva figura sense el consentiment del subjecte, de tal manera que tot acte de captació, reproducció o publicació per fotografia, film o un altre procediment de la imatge d’una persona en moments de la seva vida privada o fora d’ella suposa una vulneració o atac al dret fonamental a la imatge, com també ho és la utilització per a fins publicitaris, comercials o de naturalesa anàloga.” (Sentencia del Tribunal Suprem de 27/03/1999).
El dret a la pròpia imatge, com a dret de la personalitat que és, implica que el seu titular té dret a decidir sobre les publicacions o reproduccions de la seva imatge, per aquest motiu, en principi, s’ha de demanar la seva autorització. Ara bé, aquest dret no és un dret absolut, ja que es troba subjecte a determinades limitacions essencialment quan entren en conflicte amb altres drets fonamentals, com son els de difondre i rebre lliure i veraç informació.
Aquest dret de la personalitat tant sols es pot limitar:
a) Pel propi titular, consentint la divulgació de la seva imatge.
b) Per la llei. Així, la Llei Orgànica 1/1982 estableix limitacions al dret a la pròpia imatge. A l’article 8.2 c) disposa que el dret a la pròpia imatge no impedirà “la informació gràfica sobre un succés públic quan la imatge d’una persona aparegui com merament accessòria”. El que significa que, poden ser publicades en benefici de la llibertat d’informació i sense necessitat de permís especial les imatges que siguin accessòries d’un article o notícia periodístic.
La jurisprudència considera que s’ha produït una intromissió il•legítima contra el dret a la pròpia imatge quan s’utilitza el nom, la veu o la imatge d’una persona per a fins publicitaris, comercials o d’anàloga naturalesa. (Art.7.6 LO 1/1982).
Barcelona, 6 de setembre de 2004


Marta Alborch
Gestió Jurídica
[/i]
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dg. feb. 20, 2011 8:49 pm

Gràcies noies!

Demà trucaré a l'editorial del llibre a veure què em diuen...
sancale
:: pantera
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. feb. 28, 2009 1:53 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sancale » dg. feb. 20, 2011 10:11 pm

Si no t´han demanat permís, no crec que ho poguin fer. Com t´han comentat, a mí sempre m´han fet signar una autorització pels drets d´imatge de la meva filla al cole i del meu fill a la guarde.
Tot està recollit a la lley orgànica 1/1996 de 15 de gener de "protección jurídica del menor" la qual explica detalladament en el seu article nº 4 el dret a la imatge del menor.
Això de que la imatge sigui propietat de l´autor no l´acabo de veure, si fós així, no hi hauria llei de la imatge per ningú, es a dir, ve algú et fa una foto i ja n´és propietari.
Jo ho miraria amb un advocat...
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: mamlaboni » dg. feb. 20, 2011 11:10 pm

Jo siguent un menor tampoc crec que lapuguin posar si els paren no hi están d'acord. Es el mínim no? i la foto on li van fer?
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dg. feb. 20, 2011 11:12 pm

Al carrer.. a la mani del 10 de juliol ;)
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: mamlaboni » dg. feb. 20, 2011 11:33 pm

Ostres.... jo penso que encara que fos a un lloc públic no es poden anar fent fotos als menors no? i menys encara fer segons quins usos sense que els pares estiguin d'acord. Jo això ho miraria amb un advocat però jo crec que tens totes les de guanyar ja que no crec que prevaleixi mes els drets d'autor d'una imatge que el de la privacitat d'un menor. De fet i ara no se si serà el mateix cas perquè no soc experta, però als programes de la tele ( del cor) o a les revistes als nens els hi pixelen la cara perquè tenen dret a no sortir si els paren no volen. Espero que tinguis sort.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: Violeta » dl. feb. 21, 2011 8:35 am

A veure, no té res a veure els drets d'una fotografia amb els drets d'imatge...

Els drets d'una fotografia es refereix a que és l'autor de la fotografia qui pot fer-ne l'ús que cregui convenient, només ell, no la pot fer servir ningú més sense el seu consentiment.

Els drets d'imatge es refereixen a que tothom pot preservar la seva privacitat, la seva imatge no la pot utilitzar ningú sense el seu consentiment, per tant, si algú et fa una foto i la utilitza per alguna cosa en la que no hi estàs d'acord ho pots denunciar. Amb la Llei del menor encara és tot més estricte, per això es pixelen les fotos.
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sandrajuli » dl. feb. 21, 2011 8:54 am

No hi entenc en el tema, però no trobeu molt exagerat tot això dels drets d'imatge?
No sé... què passa si la imatge del meu fill surt a un llibre? què li pot passar?
Si el posessin en un llibre, la temàtica del qual no estigués gens d'acord, potser encara hi faria alguna cosa, però sinó, quina repercussió té? Ara, si vols mirar de fer 4 cèntims encara hi trobo sentit, però sinó...
Imatge
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: petazetas » dl. feb. 21, 2011 8:59 am

A mi a la llar d'infants em fan firmar un paper per algo tan simple com els àlbums de fotos de la meva filla amb els companys de final de curs. Si no firmes no poden posar la foto del teu fill a un album que va a unaltre familia.

A mi no m'importaria que sortís la meva filla en un llibre (li guardaria per quan fos gran) i més quan he decidit endur-me-la a una manifestació (la meva també hi va anar) que saps que hi han diaris i premsa per un tubo fent fotos.

Ara entenc que pugui molestar que n'hagin fet un primer pla. Denunciar-ho ho pots fer, estàs en el teu dret.
La Lia ja és tota una princesa!
sancale
:: pantera
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. feb. 28, 2009 1:53 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sancale » dl. feb. 21, 2011 9:28 am

Doncs a mí, com adulta, no m´agrada surtir en cap foto de divulgació general. Es una decisió com qualsevol, hi ha gent que li agrada fer-se fotos i que tothom les vegi a internet o a on sigui, a mí no (al Sancalo tampoc). Recordo que amb 12 anys vaig surtir amb la meva mare en primera pàgina de La Vanguardia (el primer dia de rebaixes del Corte Ingles), doncs no em va fer cap gràcia i ho vaig passar fatal. En aquella época no existia cap protecció a la imatge. Potser que als pares els hi faci gràcia que els seus fills surtin a tot arreu (molt respectable) però la imatge és la dels fills i com a pares els hi hem de protegir. De fet fa un any vam tenir un troll que feia servir la foto d´uns nens com si fossin seus i explicava la seva història inventada... a mí no m´hagués agradat que els meus fills estiguessin en una història que no es la seva i els vegessin a tot arreu. Però clar, per gustos els colors!
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: Violeta » dl. feb. 21, 2011 10:16 am

Clar, imagino que en el moment en què a uns pares els van publicar una foto del seu fill i no els va agradar i ho varen denunciar, van aprobar aquesta llei, així si els pares volen que surti doncs han de donar permís i ja està.
Pel tema de les fotos a les llars d'infants i/o escoles suposo que passa el mateix, es demana permís i els pares que no ho volen doncs no fan fotos dels fills i tots contents.

Penso que la Gege no ho demanava per denunciar-ho i treure'n calers, segurament li ha molestat que l'hagin publicat sense permís, oi Gege?
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dl. feb. 21, 2011 10:53 am

Hola noies!

Jo simplement ho preguntava per saber si és legal o no... jo tinc el llibre i l'hem ensenyat a tothom i li guardarem per quan ell sigui gran... però aquest no és el tema... durant la manifestació ja no em smeblava bé que la gent m'aparté sper fer fotos al meu fill sense ni tan sols mirar-me a la cara ni dir-me res... que no costa res dir li puc fer una foto? k nosaltres haguessim dit que sí sense problemes.

Després alguns amics em van enviar un parell de pàgines on de casualitat havien trobat penjades fotos d'en Guiu (en primer pla) tampoc vam dir res pk eren persone sprticulars que van fer une sfotos i tampoc s'estaven lucrant .

Però el dissabte qun vam veure el llibre sí que vam flipar, depsrés ja ens va fer il·lusió eh? però és un sentiment una mica contradictori, no sé com explicar-ho...

I tema treure'n diners, denunciar... de moment trucarem a l'editorial a veure què ens diuen. Simplement volem saber kom funciona tot això.. i de fet ells sí que s'estan lucrant pk el llibre no el regalen pas eh??

Gràcies noies!
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dl. feb. 21, 2011 11:13 am

Bé, ja he trucat a l'editorial.

Es veu que els drets de les fotos són de qui les van fer. Que el meu fill estava en un lloc públic i la foto no falta a la seva integritat per tan és legal publicar-la i fer-ne el que vulguin... no m'agrada ni ho veig clar però bnu... no per aquesta foto ni aquest llibre.. sinò pk em smebla fatal k jo pugui anar fent fotos i anar-les publicant quan em roti surti qui surti.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: Violeta » dl. feb. 21, 2011 12:04 pm

Doncs Gege, a mi em sembla fatal el que t'han dit els de l'editorial, crec que s'ho han manegat per donar-te la informació que a ells els convé.

Evidentment els drets de les fotografies són del fotògraf, però el fotògraf no té drets sobre la imatge de les persones que hi surten, i molt menys dels menors. T'ho dic perquè el meu marit és fotògraf, i d'aquest tema n'hem parlat força vegades...Quan fa fotos per empreses en llocs públics, moltes vegades ha de demanar el consentiment a les persones que hi surten. No ho sé, mira en un diari les fotos que hi ha, a veure si els pexel·len les cares als nens...

No sé ara on podries trucar per informar-te millor, estic segura que l'editorial t'ha volgut embolicar amb el tema dels drets de les imatges, que correspon als drets d'autor i no tenen res a veure amb el que comentaves tu. Espero que en puguis treure l'aigua clara!!
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: gege » dl. feb. 21, 2011 12:11 pm

Gràcies violeta, crec que l'editorial s'ha cobert les espatlles ja posant en el llibre que els drets de le sfotos pertanyen als seus autors i posant el nom de cada autor a cada foto.

Ara he trobat el flickr del noi que va fer la foto al Guiu i el meu company li vol escriure un correu només per dir-li que vagi en compte amb l'ús que en fa de les seves fotos . A més no costa res demanar permís quan en fas una de concreta a una persona.

Ja mirarem si ens enterem d'alguna cosa més... i sinó tampoc passa res.
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: pigadeta » dl. feb. 21, 2011 12:29 pm

A nosaltres a la mani se'ns va acostar una noia que feia fotos...el meus nebots estaven saltant amb una estelada i li va demanar permís a ma cunyada per fer-li les fotos, els hi va fer i li va doanr una adreça de mail o web....pero ella primer va demanar permís...suposo que es el correcte!
Avatar de l’usuari
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sandrajuli » dl. feb. 21, 2011 12:33 pm

jo crec que tenen raó amb lo de les fotos en llocs públics eh... és que imagineu que han de demanar permís a tothom de la manifestació...
És un esdeveniment públic, que saps que tindrà repercussió mediàtica, per tant és molt lògic que hi hagi fotògrafs tirant fotos a tothom i els nens són més fotogènics...
Suposo que tenen clar que ho poden fer quan posen una foto així en un llibre...
Imatge
sancale
:: pantera
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. feb. 28, 2009 1:53 am

Re: Es pot publicar la foto d'un menor?

EntradaAutor: sancale » dl. feb. 21, 2011 12:37 pm

Penso com la Violeta.
Per molt que estigui en un lloc públic no pot surtir sense consentiment dels pares, sino, de que serveix el dret de la imatge? qualsevol pot anar fent fotos i publicar-les? No ho crec pas.
Els drets d´autor són perque no arribi una altre persona i en faci ús de la foto sense pagar o sense l´autorització del fotógraf, pel contrari la imatge és del seu propietari i no del fotògraf.
No vull ni pensar que m´estàn fent fotos, surto per tot arreu i no tinc cap defensió.
Es més, en un event que vaig organitzar fa un temps va aparèixer el president d´una companyia molt important que va dir expressament que no volia aparèixer en cap foto i que no volia fotos ni de lluny (estant també al carrer, o sigui, lloc públic). El fotògraf va fer fotos de tot l´event i a ell no.
Però si realment no t´afecta, doncs no passa res. En el meu cas, jo no ho deixaria estar :ok:

Torna a “Sessions fotogràfiques”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::