Com reduir l'associació succió-domir segons E. Pantley

Els hàbits de dormir.
Nuri g
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Com reduir l'associació succió-domir segons E. Pantley

EntradaAutor: Nuri g » dj. ago. 04, 2011 5:41 pm

Hola,

Les que em coneixeu ja sabeu que ho estic passant força malament amb les nits... ja porto alguns llibres llegits i em sembla que estic començant a trobar el camí... i he decidit explicar-vos el que m'està funcionant.

PLA DE RETIRADA GRADUAL D'ELIZABETH PANTLEY

Aquest pla consisteix en intentar reduir l'associació succió-dormir, sobretot si adormiu als vostres fills amb el pit.
És un pla lent, que vol molta paciència i constància, i sense plors... que us portarà a reduir els despertars i aconseguir que el vostre fill s'adormi per fi, sense res a la boca.

Per començar, no heu de canviar la manera de dormir el vostre fill, feu-ho amb el pit, com sempre, però en comptes de deixar que s'adormi completament, quan veieu que està una mica endormiscat, treieu-li el pit de la boca, i poseu un dit a sota de la seva barbeta, suaument, per tal de tancar-li la boca. Evidentment, no li agradarà i us tornarà a buscar el pit, deixeu-li agafar. Compteu durant uns 10-60 segons (o el que creieu convenient) i torneu-ho a intentar. Les primeres vegades després d'alguns intents no aconseguireu res.... poseu-vos un màxim d'intents (5 o 6) i deixeu-ho per la pròxima vegada. I intenteu-ho aplicar cada vegada que es desperti o el poseu a dormir.

Tot aquest procés no és gratuït, haurieu de substituir la succió per algun estímul extern.... acariciar-li l'esquena, o la panxona, o les manetes.... deixar-li posar la mà a sobre del vostre pit perquè segueixi tinguent contacte... cantar-li suaument una nana... brassejar-lo....

Amb el pas dels dies, comprovareu que accepta més bé que li treieu el pit de la boca, i que ho podeu fer molt abans, quan canvii el ritme de succionar per menjar, a succionar per relaxar-se. I al cap d'algunes setmanes començarà a adormir-se al vostre costat, solet... amb una maneta a sobre el pit, i obrint els ulls per comprovar que esteu al seu costat :love:
ImatgeImatgeImatgeImatge
Nuri g

Re: Com reduir l'associació succió-domir segons E. Pantley

EntradaAutor: Nuri g » dj. ago. 04, 2011 5:42 pm

Us animo a provar-ho.... Funciona!
ImatgeImatgeImatgeImatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dj. ago. 04, 2011 7:51 pm

:content: Moltes gràcies!!! ara , ho llegiré a fons!!! :miko:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dj. ago. 04, 2011 8:34 pm

Nuri g, què fort! no en tenia ni idea del mètode aquest de la Pantley però és el que jo porto fent des de que la peke tenia 10 mesos cap aquí!!! òndia i hiha llibres sobre això!!! què bo, demà mateix començo a informar-me...
Ah, i sí que funciona!!! ja fa tres setmanes que s'adorm mentre li acaricio l'esquena i les cames, després de popar una miqueta, esclar i avui s'ha adormit sense popar!!! >.-<: Així que ànims perquè ja veuràs com acabaràs dormint!!! (la meva es despertava cada hora fins els 4-6 mesos, després cada 1h30min, dp cada 2h i ara cada 3 o 4... és gradual, però estic convençuda que un dia o altre dormirà tooooota la nit!!! ?-) :-D hi ha alguna nit que ja dorm 5 hores seguides!!! :b-))) )

Per cert, algun títol de llibre per començar??? quin em recomanes???
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dj. ago. 04, 2011 9:25 pm

Alesta ha escrit:hi ha alguna nit que ja dorm 5 hores seguides!!! :b-))) )

Aquesta setmana he aconseguit fer un parell de dies 4-5 hores seguides, no ho feia des de que tenia 3 mesos.... >.-<: >.-<:

Alesta ha escrit:Per cert, algun títol de llibre per començar??? quin em recomanes???

"El sueño del bebe sin lagrimas" o "Felices sueños" (són el mateix llibre... depen de l'any d'edició té un nom o l'altre)
ImatgeImatgeImatgeImatge
Alesta

EntradaAutor: Alesta » dj. ago. 04, 2011 9:56 pm

Nuri g ha escrit:Aquesta setmana he aconseguit fer un parell de dies 4-5 hores seguides, no ho feia des de que tenia 3 mesos.... >.-<: >.-<:

Molt bé!!! enhorabona!!! i, quina sort que amb 3 mesos dormís 5 hores seguides... buf, jo això ho començo a tastar als 12 mesos!!! :-D Veus, si en el fons no estàs tan malament!!! ;-) jejejeje :-D :-) :-) :-) :-D :-D

Nuri g ha escrit:"El sueño del bebe sin lagrimas" o "Felices sueños" (són el mateix llibre... depen de l'any d'edició té un nom o l'altre)

Moltes gràcies pels títols, els buscaré!!!! T'asseguro que m'hi llençaré de cap a la lectura!!! >.-<:
mundotueris
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 10:27 pm
Contacta:

EntradaAutor: mundotueris » dj. ago. 04, 2011 10:51 pm

És curiós com jo he aplicat aquest mètode sense conèixe'l, de manera natural i degut al meu embaràs i a un problema del pit que ha fet que haguessim de disminuir per obligació les tomes de pit i acurtar els temps de succió. De fet ara acabo de dormir el meu fill, ara ell ja em demana que li faci "guapo-guapo" per dormir... li acaricio la carona, l'esquena.... fins que es queda fregit.
Va ser dur al principi perqué jo he patit l'agitació de l'alletament que es produeix en moltes mares durant l'embaràs i apart s'em va ajuntar amb el problema físic (resumint tenia unes feridetes al mugró que em van portar a deslletar-lo d'un dels pits) i que em provocava dolor al donar de mamar....
Ara ja em superat el problema del mugró però aquest mètode haig d'admetre que m'ha funcionat, que ja no li costa dormir sense pit i apart dorm del tirón.

Alesta, a la nostra llibreria online pots trobar el llibre:

http://mundotueris.es/product.php?id_product=86
Alesta

EntradaAutor: Alesta » dj. ago. 04, 2011 10:54 pm

mundotueris ha escrit:Alesta, a la nostra llibreria online pots trobar el llibre:

http://mundotueris.es/product.php?id_product=86

Gràcies mundotueris, però de moment els buscaré a la biblio, que després se m'omple la casa de llibres i al final haurem de sortir nosaltres perquè hi càpiguen els llibres!!!jejeje, de totes maneres, si no el trobo a la biblio ho tindré en compte! :ok:
mundotueris
Entrades: 90
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 10:27 pm
Contacta:

EntradaAutor: mundotueris » dj. ago. 04, 2011 10:57 pm

jejejeje!! que m'has de dir a mi que vaig començar així i mira com he acabat, amb una llibrería, jajajajaja!! és un vici, i si a sobre el marit també és un lector empedernit doncs ja la ruina!!!
T'agradarà, és una autora que té llibres sobre la son, la criança, deixar els panyals...
Té tota una col·lecció que s'en diu "Sin lágrimas"
petitaformigueta
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dl. jul. 25, 2011 11:23 am

EntradaAutor: petitaformigueta » dv. ago. 05, 2011 7:11 am

Haig de provar-ho, el nino de casa no hi ha manera que s'adormi si no és xumant el pit (el xument no l'ha volgut mai, je, je,je). Aquest cap de setmana mirarè d'aconseguir el llibre? Sabeu si a l'Abacus el tenen?
Imatge
Neus2010
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » dv. ago. 05, 2011 7:37 am

I amb 14 mesos que te la nena creieu que soc a temps? Les que ho heu aconseguit Siam temps heu trigat?
La meva comença la guarde al setembre o nones s'adorm al pit... Per aixo m'interessa tant!!!
Neus
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dv. ago. 05, 2011 12:56 pm

Neus2010 ha escrit:I amb 14 mesos que te la nena creieu que soc a temps? Les que ho heu aconseguit Siam temps heu trigat?
La meva comença la guarde al setembre o nones s'adorm al pit... Per aixo m'interessa tant!!!

El llibre d'on ho he tret, es per bebes de fins a 2 anys... així que si, endavant!

Jo vaig coemnçar a l'1 de Juliol a fer-ho i cap al mes he començat a notar força millora... però suposo que depen de cada nen/a.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Neus2010

EntradaAutor: Neus2010 » dv. ago. 05, 2011 9:00 pm

La meva filla un cop s'adorm ho fa molt be i seguit. Sense masses despertars. Però clar, només s'adorm al pit. Avui ho he començat a provar, però al mes mínim indici de posar el dit per treure-li el pit s'agafa súper be. Com ho heu fet? Ho intenteu molt seguit? Quan vau començar a notar canvis?
Neus
jambina
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dv. ago. 05, 2011 9:04 pm

Jo vaig començar fa 10 dies. El nostre patufet té 8 mesos i després de llegir el llibre em vaig plantejar uns petits reptes cada 10 dies (que és com ho planteja el llibre).
Els primers 10 dies m'havia plantejat:
- Fer unes bones migdiades (matí i migdia). Perquè si es fan bones migdiades es dorm millor a la nit.
- Seguir una rutina d'horaris per aconsguir les migdiades i l'hora d'anar a dormir al vespre que cada vegada era més complicada.

Quan hagués aconseguit una hora regular d'anar a dormir, el patufet ja tindria son i la predisposició per dormir i llavors començar a treure-li el pit.

Avui fa els 10 dies, les migdiades milloren a poc a poc (em costa molt que passin de 3/4 d'hora) però al vespre amb la rutina ja s'adorm cada dia més o menys a les 8h :mu:: .

Pel què fa al pit, he aconseguit que s'endormisqui mamant i llavors el deixo al bressol i acaba d'adormir-se. A vegades el deixo i es queixa, el torno a agafar, mamar i en menys d'un minut el torno a deixar, en un màxim de tres cops s'hi queda :-o00m . La idea seria anar desenganxant-lo del pit una miqueta més d'hora fins que s'adormi tot sol al llit. Fins i tot, ara mama una estona i després es desenganxa i es gira i s'adorm.
Aviam si ho hem aconseguit abans del 12 de setembre que començarà a la llar! :-:)
jambina
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dv. ago. 05, 2011 9:16 pm

Neus2010 ha escrit:La meva filla un cop s'adorm ho fa molt be i seguit. Sense masses despertars. Però clar, només s'adorm al pit. Avui ho he començat a provar, però al mes mínim indici de posar el dit per treure-li el pit s'agafa súper be. Com ho heu fet? Ho intenteu molt seguit? Quan vau començar a notar canvis?

Neus, jo ho aniria provant, quan vegis que està mamant súper relaxada, o fins i tot quan mama una estona i una estona reposa (no sé si ho fa la teva). Com ha dit algú ho proves uns cops i quan te'n cansis o vegis que l'estàs estressant ho deixes per l'endemà. Anirà milorant a poc a poc, aquests canvis són lents però tendres i tranquils . :db:
Jo ja feia temps que li posava el dit per desenganxar-lo perquè es podia passar una hora enganxat anar mamant, llavors ho anava intentant, al principi ho feia quan ja no succionava, i sí, s'agafava fort el ninu! seguia mamant i ho provava al cap d'una estoneta, i així anar fent. Però crec que de cop i volta ha fet un canvi i ara el desenganxes quan encara mama i no s'hi resisteix, ell prova d'adormir-se (que és com passar per una corda fluixa) i si en 20 segons ha caigut es queixa i l'agafo i tornem a començar, però com que està endormiscat de seguida el torno a deixar. Si alguna vegada s'ha desvetllat molt l'adormo al pit i llestos.
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » ds. ago. 06, 2011 8:00 am

Neus2010 ha escrit:La meva filla un cop s'adorm ho fa molt be i seguit. Sense masses despertars. Però clar, només s'adorm al pit. Avui ho he començat a provar, però al mes mínim indici de posar el dit per treure-li el pit s'agafa súper be. Com ho heu fet? Ho intenteu molt seguit? Quan vau començar a notar canvis?

De tantes vegades que ho he provat, ja he après quan és el millor moment... Quan mami, tu escolta... primer mama per engulir la llet... va depresa i sents: glup... glup.... i després redueix el ritme... i ja no fa fressa.... esperat un parell de minuts... notaràs que mama fent com unes aturades... i es aquí quan li has de provar de treure-li.

No recordo ben bé quan vaig començar a notar algun canvi... però crec que van ser a la 7-10 dies.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Neus2010

EntradaAutor: Neus2010 » ds. ago. 06, 2011 11:10 am

Moldes gràcies noies! M'estwu ajudant molt. Estava una mica preocupada per si la nena tindria problemes per dormir a la llar. A veure si agafem practica amb aquest sistema i li fem una mica mes fàcil.
Ja us explicaré!!!
Neus
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dv. set. 09, 2011 9:54 am

Hola,

Després d'alguns mesos de començar amb el pla Pantley, començo a estar esperançada... Estic veient progressos significatius!!!

Fa 2 mesos estavem amb 7-8-9 despertars a la nit i fent 2 migdiades molt curtes (30-40 minuts) i 1 de molt llarga (3 hores amb 2 despertars de mitjana) durant el dia. I ara, a la nit, hem reduit una mica els despertars... avui 4, (una ha estat per menjar) i durant el dia fa 2 migdiades de 1.5-2 hores cadascuna i sense despertars. No sé si fa cap tirada llarga perquè prefereixo no mirar el rellotge durant la nit.... em desvetllava i ara només conto els despertars.

Segueixo anant cansada i les nits dolentes (que en té, encara...) em desmoralitzo una mica, perquè em sembla que no ha servit de res tot el que estic fent.... però avui he decidit mirar enrera i recordar com anaven les coses no fa gaires setmanes i em dic que si, que en mica en mica ho estic aconseguint.

Com us va Neus, Jambina....?
ImatgeImatgeImatgeImatge
xut
Entrades: 56
Membre des de: dv. març 02, 2012 4:32 pm

EntradaAutor: xut » dc. jul. 25, 2012 6:14 pm

la meva petita te 3 mesos. Sempre s'adorm només amb el pit, no vol xumet. Quan te son es posa a plorar eprquè no se sap adormir sola, fins que me la poso al pit i s'adorm.
A la nit dorm bé, es desperta unes 2 o 3 vegades i es desperta molt aviat (pels volts de les 7). Això si, fins que no està ben adormida al pit no la puc deixar al llitet o bé al nostre llit si fem collit. I de dia em passo tot el dia asseguda al sofà amb ella a sobre perquè si la vull posar a la minicuna o a la tumbona es desperta.

Intentaré trobar els llibres de la Pantley a la biblioteca, no sé si és massa petita per aplicar-ho... A mi no em fa res que s'adormi al pit, però durant el dia m'agradaria que se sapigués adormir sola i de nit no trigar tan a adormir-se, que a vegades (cada vegada menys sovint) son les 11 de la nit que aconsegueixo que s'adormi.

què us sembla?? ja us explicaré l'experiència si trobo els llibres, si no ja em dirigiré l link que he trobat en aquest fòrum. zz:-) zz:-) zz:-)
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

EntradaAutor: princesa_ballarina » dj. jul. 26, 2012 8:36 am

Xut, el meu menut feia igual (fins que no estava roque no el podia deixar enlloc), ara té gairebé 9 mesos i s'adorm molt ràpid! :ok:
Ell s'adorm amb el pit, però quan en té prou, es gira donant-me l'esquena i llestos! és molt curiós.
Durant el dia, per dormir-lo, simplement el tinc a la motxilla portanadons a l'esquena per relaxar-lo i s'acaba dormint, o al davant per si té gana li trec el pit... i mentrestant puc fer altres coses.

Tot és qüestió de temps! Ja ho diuen: el temps ho cura tot! :ok:
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/

Imatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::