Manualitats.... Nadalenques!!!!

Nadal i Reis, Castanyada, Sant Jordi...
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dj. ago. 25, 2011 1:19 pm

Pensareu q estic lela, oi?
amb la calorassa q fot i jo pensant en Nadal! hahaha

Bé, el cert és q la època més productiva de tot any, per mi, és la q s'acosta... de setembre fins desembre, q no sé, però estic més inspirada i amb moltes ganes de fer cosetes! I sempre em passa igual... q aquests mesos literalment em volen i després arriba Nadal i de tot el q m'havia plantejat fer, doncs si faig 1/4 part és molt...

Estaria bé reunir aquí tot tipus de manualitats nadalenques (decoupage, feltre, amigurimis, patch, tildes, etc...) i fer propostes, què us sembla?

A mi m'agradari fer aquest any una "guirnalda" (perdó però no sé com es diu en català) de feltre per l'arbre, i també cosetes per penjar (q amb la baldufa no vull posar res del q tenim per evitar mals...)

Algunes idees:

Imatge

Imatge

Imatge
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
aixamb
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dl. abr. 26, 2010 6:21 pm

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: aixamb » dj. ago. 25, 2011 1:26 pm

Quina idea més bona! A més, jo no és que sigui la meva època productiva, és que tinc poc temps per dedicar-m'hi i si ho faig amb anticipació, segur que ho acabo!! >.-<:

A mi aquest any m'encantaria fer un calendari d'advent per la Tíndari!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dj. ago. 25, 2011 1:29 pm

Si noia, el problema és el temps!
Per això he pensat q si vull fer alguna coseta, m'hi hauré de posar ja per poder-ho acabar!

A veure si tinc un ratet aquesta tarda, i poso fotos de les cosetes q he fet els darrers anys (sobretot d'abans de tenir la baldufa!)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: nius » dj. ago. 25, 2011 2:01 pm

estiguis lela o no M'ENCATAAAAAAAAAAAAAA!
i que bona la idea de la guirnalda de feltre... però això no és molta molta feina i molta molta traça???
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
CISCA
:: gosset
:: gosset
Entrades: 478
Membre des de: dc. juny 23, 2010 9:32 am

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: CISCA » dj. ago. 25, 2011 2:14 pm

Doncs jo també penso que es molt bona idea, que després no ens dona temps d'acabar les coses, el calendari d'advent pot estar molt bé! Com el feu?
Ah! que pitjor és el meu jefe eh!! que ja ens va passar a dir que el dia 17 de Desembre tenim el sopar de Nadal i ja té el restaurant contractat x que no li fotin :-:) i jo encara no he fet les vacances d'estiu....
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dj. ago. 25, 2011 2:24 pm

hohoho, veig q no sóc l'única lela (Cisca, el teu jefe està pitjor q jo eh? jijiji)

Nius, doncs en principi fer la gurinalda de feltre no és gens complicat, però si molt entretingut (per anar tallant les formes), però un cop tallades, o bé les enganxes passant un repunt a màquina (com la segona foto) o bé cosint-les pel mig i llestos...

No he trobat una foto d'una guirnalda q vaig veure fa temps... a veure si recordo d'on era (era tota feta amb cercles i cosits pel mig... això sí, es necessita moooooooolt feltre!)

Aixamb, com faràs el calendari? tens alguna foto per agafar la idea?
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
mariami
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 540
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 9:35 am

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: mariami » dj. ago. 25, 2011 2:34 pm

M'encanta! :p-) :p-) De pas si us sembla hi podem afegir manualitats que hi puguin participar el peques.
Miraré què tinc però en els darrers anys gaire productiva no estic. :ufs:

edito per afegir aquest enllaç: http://www.kireei.com/ No sé si el coneixeu però hi ha mil coses xules >.-<:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Abril*
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dj. juny 17, 2010 9:11 am

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Abril* » dj. ago. 25, 2011 3:14 pm

Hola! a mi també em sembla molt bona idea.....

Jo l'any passat vaig fer figuretes per posar a l'arbre de nadal ( va ser el primer cop que el posem a casa). Vaig fer servir tallapastes (per fer galetes) i guix (d'aquell per modelar, ben bé no se si es guix..) i pintura acrílica satinada (o témpera o algo així). Ben bé es com fer galetes però sense haver d'amassar ni passar pel forn. Trobo fer-ho amb nens també potser divertit (jo crec que a partir de tres anyets ja podrien oi?...) i també poden fer les formes que ells vulguin, sense talla pastes.

Us deixo algunes fotillos ....

Per cert, la garlanda (crec que es diu així?) si no pots fer-la de feltre, perquè no hi temps o el que sigui, també es pot fer amb paper (de regal, per exemple...) i una corda, fas triangles i enganxes la voraa la corda,també es pot cusir o grapar...

Us deixo també un post d'un blog molt xulo on explica com fer calendaris .....(aixx ara sóc jo la que no recordo com es diu en català)....calendaris d'advent????

http://www.kireei.com/proyectos-craft/calendarios-de-adviento-sencillos/
Fitxers adjunts
12-2010 025.jpg
12-2010- 006.jpg
_ 016.jpg
Imatge
Avatar de l’usuari
Abril*
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dj. juny 17, 2010 9:11 am

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Abril* » dj. ago. 25, 2011 3:15 pm

miriami ens em creuat i a més em posat el mateix enllaç jjjjjj!
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: tolinso » dj. ago. 25, 2011 8:16 pm

m'heu fet animar i em sembla que fare els ornaments per l'arbre amb feltre... No n'he fet mai, i amb prou feines ser cosir... pero... s'intentara :-)
nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: nius » dj. ago. 25, 2011 10:42 pm

tolinso ha escrit:m'heu fet animar i em sembla que fare els ornaments per l'arbre amb feltre... No n'he fet mai, i amb prou feines ser cosir... pero... s'intentara :-)


mmm tolinso, crec que m'uneixo a tu :ok: ja veurem com va, per això!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dj. ago. 25, 2011 10:43 pm

Ei, veig q us ha agradat la idea! :ok:

Aix, és q fan coses tan xules, q m'agradaria fer-ho tot!

Imatge

Imatge

Abril, ara he vist les fotos dels estels! Molt xulos!!
Vas tenir una bona pensada això d'utilitzar els motllos de les galetes! Ah, i ara se m'acut, q si això ho volguessiu fer amb els petits, però no voleu utilitzar el guix, ho podeu fer amb pasta de paper (triga a secar-se) però també quedaria molt xulo!
Jo durant un parell d'anys, cada setmana, anava a un taller de manualitats... pensaré en cosetes q puguin fer els més petits!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dv. ago. 26, 2011 10:21 am

Jo vaig posant fotos eh?
per si serveixen d'inspiració! hehe

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Imatge

Imatge
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Abril*
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dj. juny 17, 2010 9:11 am

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Abril* » dv. ago. 26, 2011 10:37 am

Itac@ ha escrit:Jo vaig posant fotos eh?
per si serveixen d'inspiració! hehe

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Imatge

Imatge


Bon dia!

Els conos dels reis (o els arbrets) són molt xulos! m'agradaria fer-ho però no tinc gaire traça cusin, tens algun tutorial?
Imatge
Avatar de l’usuari
Aellitta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dj. juny 09, 2011 10:02 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Aellitta » dv. ago. 26, 2011 12:10 pm

Nenes!!
M' agrada molt tot això que heu penjat!! La veritat es que m'heu fet venir ganes de posar-me a cosir estrelletes i arbrets i el que faci falta. De ganes no me'n falten però teniu alguna tutorial per persones amb dues mans esquerres???
Es que sòc un desastre amb una agulla a les mans.. ara! de voluntat n'hi poso de sobres!! >.-<:
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
El post de l'Ona: viewtopic.php?f=91&t=25854
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dv. ago. 26, 2011 12:14 pm

Si q són bufons sí!
Patró no en tinc cap... miraré si en trobo algun i el penjo...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dv. ago. 26, 2011 12:40 pm

Abril, no he trobat cap patró pels cons... però pots provar de dibuixar una circumferència, la talles per la meitat (tindràs mitja circumferència per entendre'ns), i aleshores la doblegues per la meitat... el radi, seria l'alçada del con, i vas cosint l'altra banda (deixant la part de sota oberta). Quan ho tinguis cosit, retalles una altra circumferència que seria la tapa, i comences a cosir-la al voltant de la base del con, però deixa un trosset sense cosir, aleshores gires tot el con (q et quedin les costures dins, amagades) i l'omples amb boata, cotó fluix... quan el tinguis beeeen ple, acabes de cosir el trosset de la base q has deixat obert (intenta fer puntades d'aquests petitones pq això sí q quedarà per fora) i llestos!

Fes la plantilla de la mitja circumferència amb una cartolina, i així et serà molt més fàcil per retallar la roba...

Aellitta, tutorials no en tinc (hauria de mirar a casa si tinc res guardat), però vaja q és molt fàcil!!! Si vols fer les estrelletes, doncs retalles 2 estrelletes iguals, i comences a cosir-les juntes, deixant un trosset sense cosir per poder omplir-les. Després ho acabes de tancar i llestos!
Normalment, si es fa amb el punt vist, s'utilitza el punt de festó, q és més decoratiu, i fàcil de fer...

Punto de festón:
Se utiliza como remate decorativo. Trabajando de izquierda a derecha con el canto hacia usted, pinche la aguja en la tela a 5 o 6 mm del borde. Pasando el hilo hacia delante, vuelva a pincharla en el mismo sitio. Pase el hilo hacia delante y clave la aguja 5 o 6 mm mas adelante. Dejando la lazada bajo la aguja, tire el hilo de modo que la lazada quede en el borde

Imatge

Per si voleu consultar altres punts, ho he tret d'aquí: http://www.modaweb.com/aula/mas/costurabasica.htm
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
surtelsol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: surtelsol » dv. ago. 26, 2011 1:34 pm

Un Nadal vaig fer aquella estrella vermella que hi ha a una foto, ho vaig fer amb feltre vermell i fil dorat, va quedar molt xulo. Seguint la mateixa idea també vaig fer cors i arbres de Nadal també amb estrelletes brodades al mig.

Itac@ sí penja fotos que així agafem idees!! >.-<:
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: Ítaca » dv. ago. 26, 2011 2:04 pm

Jo l'any passat vaig fer aquest arbret, queda bufó! És amb ganxet, es fa igual q els amigurumis...

Imatge

El patró el dec tenir guardat per algun lloc... si algú li interessa ja miraré de buscar-lo!

Més idees, ben faciletes!

Imatge

Aquest per reciclar restes de feltre, jerseis vells, roba...
Imatge

Tutorial (en anglès): http://thelongthread.com/?p=1656
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
mariami
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 540
Membre des de: dc. nov. 17, 2010 9:35 am

Re: Manualitats.... Nadalenques!!!!

EntradaAutor: mariami » dv. ago. 26, 2011 2:10 pm

Mireu aquest post de la rocirita: viewtopic.php?f=51&t=19896
Imatge
Imatge

Torna a “Estacionals”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::