productes ecològics

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Ginger » dt. nov. 09, 2010 2:11 pm

hehe, sí q fa cosa...
I les essències, diu q s'han e comprar a la farmàcia? N'heu comprat mai?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Nam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Nam » dc. nov. 10, 2010 1:16 pm

mira què he trobat al you tube!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=HDp_Tm6iScE

Súper ben explicat!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Ginger » dc. nov. 10, 2010 3:59 pm

Caram, sembla q siguin dins el meu cap. ARA MATEIX A DIVENDRES, COM FER SABó!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Nam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Nam » dj. nov. 11, 2010 9:43 am

Ah si? Quina casualitat!!! Doncs ja ho saps, el sabó et persegueix, no tens excusa!!! Va, atreveix-te i seràs la profe de sabó del socpetit, jeje!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: elia1733 » dg. des. 26, 2010 9:26 pm

Algú sap alguna marca de crema hidratant pel cos i mans que vagi molt bé? Jo utilitzo la marca Jäson, m'agrada però me n'he de posar massa sovint, crec que no és prou hidratant.
Gràcies.

Veig que el tema suavitzant ha tingut molt èxit, e?

Fins aviat.
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: elia1733 » ds. feb. 19, 2011 7:18 pm

El post està molt parat tot i que sovint surten coses molt interessants. Heu provat de fer el sabó natural?. Jo ho vaig provar amb una amiga. Ho vam fer en fred (sosa, bicarbonat, aigua i oli bo) ho hem batut cada dia i ja ho tneim cuallat. Diuen que cal deixar-ho reposar un més, en sabeu alguna cosa?
A mi em fa dubtar la sosa, crec que és un químic, no sé si pot fer alguna reacció dolenta. Hi ha alguna diferència entre fer-ho en fred o calent? Es millor d'una marena o d'una altra?

Gràcies i animeu-vos a escriure.
Avatar de l’usuari
Èlia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dc. maig 25, 2011 8:16 pm

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Èlia » ds. jul. 16, 2011 10:44 am

Hola noies,
fa molts dies que el post no està actiu. A veure si us animeu.
Jo volia demanar informació a les mares ecològiques. A l'agost seré mare i volia que m'informéssiu dels productes que heu utilitzat o utilitzeu pels vostres nadons, així com sabó, crema, colònia...quina marca heu comprat. Que tal la weleda?

Moltes gràcies.
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Ginger » ds. jul. 16, 2011 9:15 pm

Èlia ha escrit:Hola noies,
fa molts dies que el post no està actiu. A veure si us animeu.
Jo volia demanar informació a les mares ecològiques. A l'agost seré mare i volia que m'informéssiu dels productes que heu utilitzat o utilitzeu pels vostres nadons, així com sabó, crema, colònia...quina marca heu comprat. Que tal la weleda?

Moltes gràcies.



Jo el que he provat de Weleda m'ha agradat molt! :ok: (oli hidratant per al cos, crema per al culet encetat...) Jo colònia no n'utilitzo, ni m'agrada ni ho trobo natural, a més pot ajudar a desenvolupar al·lèrgies i alguns problemes d'aquest tipus... A més, el sabó i les cremetes ja fan sempre una mica d'olor, i trobo que l'oló de bebè és molt bona... :love:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Èlia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dc. maig 25, 2011 8:16 pm

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Èlia » ds. jul. 16, 2011 11:20 pm

Gràcies Ginger,
una altra cosa, diuen que cal rentar la robeta del nadó a bans d'estrenar-la? Quin sabó utilitzeu, ecològic o alguna marca en especial?

Gràcies.
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Ginger » dg. jul. 17, 2011 9:50 am

Per als recent nascuts com menys químics i olors millor, així que jo ho vaig fer amb les boles ecològiques i prou. I després ho anava planxant tot... Però va ser néixer ella i no tenir temps per a res, així que "el planchar se va a acabar". En el meu cas, no he planxat res més pq se m'anava acumulant tota la roba i no trobava mai el moment, així que vaig decidir desar-la tal qual, i si algun dia calgués ja hi passaríem la planxa abans de vestir-nos (però fins ara, no s'ha donat el cas... :-D )

No et pensis, eh, que planxar a mi no em desagrada, però entre que no trobo el moment i que l'Arlet volta per allà i és perillós... doncs res, que a casa ja no es planxa.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mirins
:: tigre
:: tigre
Entrades: 748
Membre des de: dt. set. 29, 2009 9:10 pm
Ubicació: Barcelona i Occitània

Re: productes ecològics

EntradaAutor: mirins » dt. ago. 30, 2011 2:01 pm

Hola noies,

Us passo un link en francès on hi ha un llibret molt interessant per imprimir amb tot el que es necessita per la neteja a casa
http://raffa.grandmenage.info/

Èlia jo a en Raimon fins que no s'ha començat a embrutar de debò, quan ha començat a caminar, no he fet servir sabò. Li feia infusions de camamilla, de farigola, de romaní i d'espígol per banyar-los. Ara faig servir el sabó de la weleda i em va molt bé.

Per fi ja venen vinagre blanc d'alcohol al mercadona!!

Jo li poso unes gotes d'oli essencial al vinagre del suavitzant. Ara li poso eucaliptus de llimona que va bé pels mosquits, a l'hivern hi posaré taronja dolça o lavanda.
Imatge[/url]
Avatar de l’usuari
irisolda
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1122
Membre des de: dt. maig 24, 2011 9:40 pm

Re: productes ecològics

EntradaAutor: irisolda » dc. ago. 31, 2011 6:49 am

M'encanta aquest post!! :ok:
Ma mare també fa servir el vinagre per tot però això de la rentadora no, ho provare demà seguríssim.
Pels cabells si que l'he fet servir però en època de polls, perqué els mata :ok: , poses vinagre per tot el cabell i sobretot a les arrels, esperes 20min. I fora polls!

Per la resta de productes agafo una mica d'aquí, i d'allà, no tot el que compro és eco però intento que bona part ho sigui.
Farinetes, fruita, dolços, etc pel nen, en botiguetes de productes ecològics
On n'hi caben quatre n'hi caben cinc
Avatar de l’usuari
Alexia77
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1226
Membre des de: dg. maig 15, 2011 9:14 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Alexia77 » dc. ago. 31, 2011 11:58 am

Hola, he donat una ullada a aquest post i és molt interessant! :ok:

Penso que avui en dia fem servir massa productes o productes amb massa ingredients, que acaben creant problemes a mig i llarg termini. Us explico les coses que he anat provant.
Del tema rentadores, vaig estar un temps fent servir l'ecobola. Sempre hi posava molt poca quantitat de detergent i la roba em sortia neta, possiblement igual que si no fes servir l'ecobola. En fi, després de llegir que no funcionava, vaig optar per deixar-la, i això sí, rento amb molt poc detergent i ja quasi no utilitzo suavitzant. Per donar olor a la roba, una bona opció és tirar unes gotetes d'oli essencial de lavanda. De fet, la lavanda té molts usos, també la faig servir com anti polilles, posant 4 gotes en un tros de fusta i deixar-ho dins de l'armari (també es pot fer en un cotó). :ok:

Els olis essencials m'encanten. Abans de quedar-me embarassada, en feia servir molts. Amb l'embaràs i la lactancia, s'ha de vigilar amb aquests olis. Per exemple, feia servir com anticelulític, posant 30 d'AE de llimona, 30 d'AE de cipres i 5 d'AE de romero, en 500 ml d'oli d'ametlles. A més, va molt bé per la circulació. També en feia servir pel xampú del cabell, per fer mascarilles per la cara, etc. Si hi ha algú, li interessa més el tema, podem comentar més mescles.

Per la higiene del petit, he estat utilitzant marques de farmàcia: Avene i Sebamed. Avene és molt suau, al principi no em convencia que el sabó fes tan poca escuma, però crec que per la pell del nen és molt millor que Sebamed, que porta més ingredients. I ara m'he passat a Denenes, que no porta parabens. I de crema de bolquer, la de Weleda. :ok: La faig servir només si veig que se li posa el culet vermellet. Tampoc banyo al nen cada dia, crec que no li fa falta ni li fa cap bé a la seva pell. Us deixo aquest enllaç molt interessant on es valora la perillositat dels cosmètics. Mireu per curiositat la marca Sebamed. :ufs: I la marca Weleda tampoc obté molt bona nota, però al menys és millor que altres.
http://www.ewg.org/skindeep/

Bé, ho deixo aquí, quin rotllo he fotut!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Alexia77
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1226
Membre des de: dg. maig 15, 2011 9:14 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Alexia77 » dc. ago. 31, 2011 1:35 pm

Els olis essencials es poden comprar en herboristeries i algunes parafarmacies.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Èlia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dc. maig 25, 2011 8:16 pm

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Èlia » dc. gen. 04, 2012 11:32 pm

Hola noies,
trobo interessant tot el que aneu dient. Com m'agradaria que poguessim anar explicant coses sovint al post!

Jo també utilitzo tota la gama de Weleda pel nadó. Per rentar ho faig amb sabó ecològic i vinagre com a suavitzant. Provaré les gotetes d'olis escencials perquè últimament no m'agrada l'olor de la roba.

Pel que dius Alexia sobre el bany, jo tampoc no el banyo cada dia, el pediatra diu que no passa res si un dia o dos no es banya, el que si que diu que si el banyem seguit ho fem un dia amb sabó, l'altre amb aigua sola, crec que té raó, almenys quan son tant petits.

Mirins, el vinagre blanc d'alcohol del mercadona per a que l'utilitzes? Jo utilitzo vinagre normal per la rentadora. Crec que ho vaig estar mirant un dia i surt car, no? comparat amb el normal?

Bon any a totes.
A veure si aneu escrivint cosetes que feu i ens en podem beneficiar totes.
Avatar de l’usuari
mirins
:: tigre
:: tigre
Entrades: 748
Membre des de: dt. set. 29, 2009 9:10 pm
Ubicació: Barcelona i Occitània

Re: productes ecològics

EntradaAutor: mirins » dt. gen. 10, 2012 5:31 am

Hola guapes,


Jo amb en Raimon fins que no va començar a caminar (i embrutar-se) no el vaig banyar amb sabó, li feia infusions de farigola, lavanda, camamilla o romaní. No van bruts i no cal.

El vinagre del mercadona surt més car sí, però a frança el mateix val uns 33 cèntims i no fa tanta olor de vinagre. Jo a la rentadora també li poso directament al tambor una mica de bicarbonat ja que desinfecta moltíssim i em sembla que entre això i el vinagre no queda cap mala olor a la roba.

Ara també per alleujar pes de la compra, compro sabó negre del mercadona, el dissolc amb aigua i el túrmix i el faig servir per la rentadora, va bé per tot excepte llana i seda.

Vaig fer sabó i sí que triga molt a cuallar, però per les taques de la roba va fantasticament bé!
Imatge[/url]
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: elia1733 » dl. abr. 16, 2012 7:48 pm

hola a totes!
necessito consell de les mares ecològiques.
Doncs he estat fent lactancia materna exclusiva amb el meu nadó durant 6 mesos. Ara ja toca menjar. La toma de cereals la faig treient-me llet, però vull una altra opció que no sigui la llet de continuació de farmàcia. El pediatra diu que esperaria a l'any per fer-ho amb llet vegetal. Com ho feu vosaltres? una altra opció és amb suc de fruita, no?
gràcies.
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: Ginger » dt. abr. 17, 2012 8:02 am

elia1733 ha escrit:hola a totes!
necessito consell de les mares ecològiques.
Doncs he estat fent lactancia materna exclusiva amb el meu nadó durant 6 mesos. Ara ja toca menjar. La toma de cereals la faig treient-me llet, però vull una altra opció que no sigui la llet de continuació de farmàcia. El pediatra diu que esperaria a l'any per fer-ho amb llet vegetal. Com ho feu vosaltres? una altra opció és amb suc de fruita, no?
gràcies.


O si segueix mamant et diria que fins i tot amb aigua. :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: elia1733 » dt. abr. 17, 2012 11:13 pm

ok, sí, seguim amb el pit.

gràcies
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: productes ecològics

EntradaAutor: coquette » dc. abr. 18, 2012 10:13 pm

Ostres molt interessant aquest post! I genial que hagueu dit que a Mercadona venen vinagre blanc, no sabia on trobar-ne! (Crec que és més àcid que el vinagre de vi normal).

Explicaré la meva experiència:

Jo també sóc usuària de productes ecològics, per militància i per gust. La verdura la compro a un pagès de Palafolls molt compromès, que serveix a domicili per tota la zona del Maresme: plademunt.wordpress.com

A Mataró hi ha una botiga-supermercat que està molt bé, tenen de tot i els preus estan més baixos que a la majoria de llocs, es diu "Mon Viu". Però la veritat és que els preus dels productes eco del Carrefour són imbatibles.

Per a la roba, demà mateix provaré amb el vinagre com a suavitzant! Quant al detergent, la veritat és que vaig fer servir una ecobola i no em va anar gaire bé, la roba no sortia massa neta... he provat diferents marques de detergents ecològics i la millor, amb diferència, és la marca SONETT. A més, porta oli essencial de lavanda i la roba surt amb molt bona olor.
També faig servir els seus productes de neteja de la llar.
La marca Froggy, de supermercat, també segueix uns criteris força estrictes de fabricació.

Algú ha provat les nous per rentar?

Una altra cosa a tenir en compte és el consum de plàstics. Crec que utilitzant una pastilla de sabó natural per rentar mans i cos, estalvies un munt de plàstics (els envasos de gel).
Per a les addictes al gel de bany, el gel O de Sanex està força bé, ve en una presentació que estalvia el 70% de plàstic de l'envàs. No fa cap olor, però es pot aromatitzar amb unes gotes de l'oli essencial preferit.

Com a productes cosmètics, són genials Dr Hauschka i Yipsophilia, tot i que carots.


petons!
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::