Festa de la Verema d'Alella

Tota l'actualitat a Socpetit i tots els vostres comentaris.
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

Festa de la Verema d'Alella

EntradaAutor: Gisela010 » dt. set. 06, 2011 4:44 pm

Alella està intensament arrelada a la vinya i al vi, com ho estan els seus ceps plantats en el costers amb vistes al mar.

Per això, per celebrar l'inici de la collita anual, es prepara la Festa de la Verema. Són tres dies de festa on es celebraran moltes activitats.

Les visites als cellers, la presentació dels vins de la denominació d’origen, les xerrades, la música, la fira d’artesans, la mostra gastronòmica, el correfoc, la despertada amb trabucaires, la cursa de la verema, la botifarrada popular, la plantada de gegants, els itineraris i rutes, la cercavila, les sardanes, les havaneres...són tots els elements que es complementen i que fan de la Festa de la Verema d’Alella una celebració especial.

Les activitats d'arrel més tradicional i les que donen el nom a la festa són:

El dissabte al matí, a la vinya testimonial a la Masia Museu de Can Magarola, es fa la collita tradicional del raïm, amb les pubilles i els hereus, amb les portadores per transportar la collita.

A la tarda, a 2/4 de 7, a la plaça de la vila, ja ho tenen tot preparat per continuar la festa. Es fa la trepitjada dels raïms amb els peus, la forma més tradicional, i en surt el primer most.

Programa a Costa de Barcelona, Maresme www.costadebarcelonamaresme.cat
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Laetitia
:: lleona
:: lleona
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

Re: Festa de la Verema d'Alella

EntradaAutor: Laetitia » dc. set. 07, 2011 9:09 am

siiiiiiiiiii jo sempre hi vaig!!! m'encanta!!! :ok:
ImatgeImatge

Torna a “Actualitat a Socpetit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants