TR2 novembre-pasta de full

Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dj. nov. 17, 2011 10:06 pm

Vingavaaaaaaaaaaa.... ja la poso jooooooooo.....!! :content:

PIZZA DE TARDOR (eaaaa... o-o:) )

Ingredients:

- 1 làmina de pasta de full
- tomàquet fregit bo
- ceba
- carbassa
- formatge de cabra (jo vaig fer servir el rulo president)
- pernil salat

Pos això. Estens la làmina, hi poses el tomàquet. Talles la ceba en juliana, i la reparteixes per la superfície. Talles la carbassa en daus d'1 cm quadrat aproximadament, i la reparteixes. Talles el pernil petitó i el reparteixes. Talles el formatge de cabra (es trenca de manera irregular) i es reparteix per la superfície.
Al forn a 200º fins que tingui pinta de poder-se menjar :-D (edito: 25-30 minuts)

Es nota que és creació meva, eh? no hi ha ingredients exactes, no hi ha temps... jejeje... I sí, de tardor només en té la carbassa, però a que mola?? ;-)))

pizza_tardor.jpg
Helia l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 17, 2011 10:16 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 17, 2011 10:11 pm

mola molt!! >.-<: >.-<: >.-<: :r) quina bona pinta!!!!!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Momo » dj. nov. 17, 2011 10:14 pm

Mmmmm...
I la ceba i la carbassa queden cuites en 25 min (que sol ser el que tarden les pastes de full)? Perquè aproximadament quanta estona li deixes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dj. nov. 17, 2011 10:15 pm

Sí, vaig trigar una mitja hora, em sembla....
Edito la recepta per posar-ho! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 20, 2011 11:40 pm

avui he tingut dinar familiar!! :mu:: :mu:: :mu::

i aquestes són les postres que he portat:

tortell.jpg


era la primera vegada que feia un tortell i la veritat és que és molt fàcil...o no, perquè se m'ha trencat una mica quan l'he partit per la meitat :-:) però no es nota gaire, nooooo?

TORTELL DE CREMA

ingredients:
-una làmina de pasta de full
-crema pastissera espessa
-sucre glass

Tallar la pasta de full amb forma rodona (amb el cercle sobrant del mig el meu fill gran ha fet estrelletes i llunes amb motlles de galetes :love: ) i coure a 200º durant uns 25 minuts.

Un cop cuit el tortell, deixar-lo refredar i tallar-lo pel mig per farcir-lo al gust (jo vaig fer crema ahir al vespre i l'he tingut tota la nit a la nevera)

ah! l'he decorat amb sucre glass pel damunt però ja no li he pogut fer més fotos o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dl. nov. 21, 2011 9:16 am

uuuuoooooo!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: Quina bona pinta!!!!!
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Ponioleta » dl. nov. 21, 2011 10:47 am

Ei, jo vaig fer la recepta de la ninoneta i és facilíssima i boníssima!!! (m'encanta tot el que dugui poma!!! :ok: :ok: )

No vaig fer fotos perquè sóc un desastre i tenia dos rotllos de pasta de full a la nevera i quan ja ho tenia tot preparat per fer-ho, agafo un dels paquets i resulta que és...pasta brisa!!! je je Doncs ho vaig fer amb pasta brisa i també queda bé. Com que no puja, queda la massa dura una mica tipus galeta, però molt bo també. Ara, s'ha de menjar al cap de poc perquè sinó s'estova i queda una mica com remullida... Però em va agradar tant que amb l'altra massa de brisa que tenia en vaig fer d'individuals (amb un got vaig marcar rodones) i ho vaig dur a la feina i va triomfar :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: muc » dt. nov. 22, 2011 5:07 pm

Ui noies! quantes coses bones! Jo no he fet la pasta de full encara però, si la feina m'ho permet.. és l'objectiu de cara al cap de setmana! :love:

Què ens portarà el desembre, ametista? Aigua amb gas per fer baixar els múltiples dinars i sopars? Serà aquest l'ingredient? ;-))) ;-))) ;-)))
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: tolinso » dc. nov. 23, 2011 9:03 pm

hola noies!! em sap molt greu pero crec que aquest mes em dono de baixa! he estat super estressada i no he ni tingut temps per a buscar la massa... i aquest cap de setmana es accio de Gracies i tenim convidats durant 4 dies... aixi que res... m'esperare a Desembre! i si mes endavant m'animo ja fare la recepta que tenia pensada i us penjare la foto ok ;-)

un peto molt gros!!!
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dj. nov. 24, 2011 1:58 pm

Com que aquest mes ha quedat una mica pobre, repetiré de recepta!
Si trobo les fotos, en posaré una que ja vaig fer fa un temps...
Si no, no em quedarà més remei que fer una altra recepta que fa temps que vull fer, i que no és apta per dietes! ;-)))
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 24, 2011 9:07 pm

sí noies, amb el joc que dóna la pasta de full....suposo que ens ha enganxat en un mes en que anem molt liades! sort que el taller no es tanca i podrem seguir penjant receptes després, a veure si així l'anem omplint :ok:

Hèlia si la vas fer fa un temps farem la vista gooorda, tu posa-la posa-la!!! :()():::: :()():::: i aquesta que no és apta per dietes... TAMBÉ LA VOLEMMMMMM!!! Imatge Imatge Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dl. nov. 28, 2011 11:36 am

En lloc de ser tan cutre i posar una recepta de fa temps, aquest dissabte la vaig tornar a fer! Aquí va!

TARTALETES DE CARN ESPECIADA

- 100 gr ceba
- 1 all
- 1/2 kg de carn picada (jo la faig de vedella 100%)
- 2 cullerades de tomàquet fregit
- 100 gr formatge cheddar (o el que us agradi més)
- 1 làmina de pasta de full quadrada
- fines herbes (jo vaig fer servir un preparat "para carnes" que porta: romaní, salvia, mejorana, alfàbrega, salvia, mostassa i llorer)
- orenga
- sal i pebre
- ou batut per pintar

Es pica la ceba i l'all, i es posa una estoneta al foc amb oli, que quedi una mica tova i transparent (no la deixeu enrossir). Traieu-ho del foc, i barregeu-ho amb la carn picada, el tomàquet, una culleradeta de fines herbes, i mitja d'orenga, la sal i el pebre (això a gust de cadascú).
Estendre la làmina de pasta de full, repartir la carn per sobre (deixant 2 cm a un costat llarg, sense carn). Poseu més herbes i orenga per sobre, i finalment, repartiu el formatge ratllat.
Ara emboliqueu-ho fent un rotllo, acabant pel costat on no hi ha carn (els 2 cm, millor pintar-los amb aigua, així se'ns enganxarà i no s'obrirà).
Quan tingueu el rotllo ben fet, talleu a "llesques" d'uns 1-2 cm. Les poseu sobre un paper de forn, i les aplaneu una mica amb els dits mateix, que quedin una mica aixafadetes. Pinteu-les amb l'ou batut.
Al forn a 180º durant uns 20-25 minuts. I ja està!
El resultat:
tartaletes 001.jpg
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dl. nov. 28, 2011 11:39 am

La variant "xunga" :r) és amb el mateix procediment, però en lloc de carn i espècies, posant nocilla i fruits secs picats per sobre. ;-))) Enrotllar, tallar, aixafar i al forn!!
mmmmm....!!!!! :p-)

D'aquesta no en tinc fotos, si algú s'anima ja ho sap!!
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: ametista » dl. nov. 28, 2011 12:07 pm

Hèlia que bo!!! >.-<: >.-<: >.-<: (la variant xunga no me la vull ni imaginar...)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: edae » dl. nov. 28, 2011 3:29 pm

Helia no ho havies d'haver explicat!!! Ara la que vull fer és la variant xunga!!! o-o:) o-o:) o-o:)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: tolinso » dl. nov. 28, 2011 3:56 pm

edae ha escrit:Helia no ho havies d'haver explicat!!! Ara la que vull fer és la variant xunga!!! o-o:) o-o:) o-o:)


jo aquesta la faig quan aconsegueixi la pasta de full :-D :-D
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: muc » dl. nov. 28, 2011 4:53 pm

Helia ha escrit:La variant "xunga" :r) és amb el mateix procediment, però en lloc de carn i espècies, posant nocilla i fruits secs picats per sobre. ;-))) Enrotllar, tallar, aixafar i al forn!!
mmmmm....!!!!! :p-)

D'aquesta no en tinc fotos, si algú s'anima ja ho sap!!


Helia, això no es fa!! A qui se li acut explicar-nos coses així? >.-<: >.-<: >.-<: Em sembla que ja sé de què farciré la pasta de full quan aconsegueixi fer-la!

Noies, vaig fatalíssim de temps! La vida de l'autònom, ja se sap. Total, que molt em temo que l'experiment de fer pasta de full casolana, passarà al desembre.

Ametista, quedem així que el desembre el tema és l'aigua amb gas? :content: Més que res que amb la variant "xunga" de l'Helia ja no ens entrarà res més.. >.-<:

Petonets a totes, cuineres!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: ametista » dl. nov. 28, 2011 10:23 pm

que bé!!! >.-<: >.-<: >.-<: volem fotos de les variants xungues, eeeeeeeh? ;-)))

Ramtri! vols dir com la que va fer l'Hèlia? :r) :r) ei, fes-la fes-la! segur que serà diferent!!!! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Helia » dl. nov. 28, 2011 11:31 pm

Ei! Jo normalment per les pizzes faig la massa jo, però quan vaig justa de temps, en lloc de comprar bases fetes sempre compro pasta de full, i queden molt bones!! :ok:

Veig que em compreu la idea de la variant xunga!! :-D sabia que us agradaria, si és que no tenim remei!! :content: ;-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: TR2 novembre-pasta de full

EntradaAutor: Lalona » dl. nov. 28, 2011 11:44 pm

Nyam nyam nyaaaaaaaaam! he de provar les tartaletes de carn! La versió xunga no, que només de llegir-la ja m'he sentit pecadora! :mu:: :mu:: :mu::

Jo també faig sempre la pizza amb pasta de full, un dia em vaig equivocar pensant que havia comprat massa de pizza i ens va agradar tant que ara sempre la fem així. De fet la coca que us vaig posar també li podem dir pizza d'escalivada oi? :-) I he pensat que la coca d'ametlles que us vaig posar el mes passat també compta per aquest mes perquè es feia amb pasta de full! En 2 dies sabrem el nou ingredient... per cert, si s'accepten propostes per la llista d'ingredients proposo coco!!! tinc 2 paquets de coco ratllat que em diuen agafaaaaaaaaaa'm cada vegada que obro el rebostet. Però no és gaire de règim oi...

Bona nit! zz:-)
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::