TR2 febrer-poma

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 31, 2012 11:45 pm

i aquest mes cuinarem amb...

pomes.jpg
pomes.jpg (4.99 KiB) Visualitzat 18423 cops



no val fer només receptes dolces, eh? que espero que feu molts pastissos de poma, mmm ....però també amanides, quiches, salses, acompanyaments de compota.......o el que se us acudeixi! :ok:

a cuinar!!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 01, 2012 9:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 febrer

EntradaAutor: tolinso » dc. feb. 01, 2012 1:06 am

oleeeeeeeeeeeeeeeeee, aquesta m'hi apunto avui mateix!!! Ara el meu home fara el dinar per dema i hi ha.... CUS-CUS AMB POMA, POLLASTRE I CURRY ;-) nyam nyam!! fare la foto i aquest mes si que hi haura recepta ;-) jeje

i en tinc una altra!!! TRUITA DE POMA :ok: a veure si la faig i tambe poso foto, sino almenys posare la recepta segur :ok:
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 febrer

EntradaAutor: Helia » dc. feb. 01, 2012 9:46 am

UOOOOOOOO!!!! Que bé!!!! :b-)))
M'encanta!! M'encanten les pomes, i cuinar amb elles, amb totes les seves variants!!!! >.-<:

Tolinso, jo també feia truita de poma! ara fe temps que no en faig! :-:)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer

EntradaAutor: Ponioleta » dc. feb. 01, 2012 10:22 am

oooooh!!! A mi m'encanta cuinar amb pomes però només sé receptes dolces (i un magret d'ànec amb pomes que ara no faré perquè sóc vegetariana xxcool ).

Poseu, poseu!!!!

Jo en faré alguna de dolça però intentaré que no sigui el típic i tòpic pa de pessic amb poma...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 febrer

EntradaAutor: tolinso » dc. feb. 01, 2012 8:07 pm

be... soc un desastre i no he fet la foto del cus-cus :ufs: Quan m'estava a punt d'acabar el tupper hi he pensat :ufs:

igualment us poso la recepta i a veure si la repetim aviat i LI FAIG LA FOTO! tot i que visualment es un plat que no crida gaire l'atencio perque es molt unicolor.

en fi...

CUS-CUS AMB POMA I POLLASTRE AL CURRY

Ingredients (les quantitats a "ojimetro", segons us agradi)

* cus-cus (el que fem servir nosaltres es integral)
* pomes golden (o la que us agradi), tallades a daus
* petxugues de pollastre, tallades a daus
* curry
* crema de llet


Preparacio

1- En una paella amb una mica d'oli, rostir les pomes que agafin una mica de color. Retirar-les del foc
2- A la mateixa paella, fregir el pollastre a daus, amb sal al gust. Quan esta ja una mica fet, afegir-hi la poma que hem retirat.
3- Afegir-hi curry en pols (al gust), barrejar-ho be, i afegir-hi una mica de crema de llet, que faci una mica xup-xup, pero sense passar-vos amb la quantitat de llet. Si queda molt suau de sabor, afegir-hi curry.
4- Coure el cus-cus, ja sigui al vapor o com ho feu normalment (o com digui l'envas :-D)
5- Barrejar-ho tot, i si cal afegir una mica de curry i remenar be.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dc. feb. 01, 2012 9:47 pm

Tolinso, quina bona pinta!!! M'encanta el cus cus i m'encanta la poma! :ok: :ok:
Faré una adaptació vegetariana i la penjaré aquí xx:-D

Jo acabo de fer galetes amb poma (ja us he dit que intentaria no penjar el típic pastís, doncs galetes!). Demà us penjo la recepta que a casa no tinc ordinador i no puc descarregar les fotos.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 01, 2012 9:50 pm

eeei ja tenim la primera recepta! >.-<: >.-<:

noies que jo vull pastissos de poma, eh????? ;-))) remarcava lo de les receptes salades per no limitar-nos només a les dolces però un taller de poma sense pastís de poma NO TÉ SENTIT!!!! :content:

edito: Ponioleta galetes mmmm!!! i sí sí, penja la teva adaptació vegetariana del cus-cus! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dj. feb. 02, 2012 10:53 am

Galetes de flocs de cereals i poma


Font: és una adaptació d'aquesta recepta, que diu que és una recepta australiana xxcool http://pan-amor-y-fantasia.blogspot.com ... anzac.html

Ingredients:
100 grams de farina integral (també pot ser blanca)
100 gr de flocs de civada o de barreja de cereals (en comencen a haver-hi en molts supermercats, o sinó en tendes de dietètica i productes ecològics)
1 poma golden
50 gr de sucre
100 ml d'oli (jo l'he posat d'oliva i es nota el gust, si ho preferiu el podeu posar de gira-sol que té un sabor més neutre)
1 culleradeta de llevat de pastisseria


Preparació
Es barregen els ingredients secs (farina, flocs, sucre i llevat) i la poma pelada i rallada. Després hi afegim l'oli i amassem una miqueta amb les mans.
La massa no queda molt fina perquè entre els flocs i la poma... xxo.0.o per tant les galetes les haurem de fer amb les mans. Agafem una cullerada de pasta, la premem una mica, fem una boleta i l'aixafem de manera que quedin unes galetes d'un cm de gruix més o menys.
escalfem el forn a 190ºC i hi posem les galetes entre 12 i 18 minuts. Les meves galetes eren bastant grans i van estar uns 18 minuts perquè als 12 encara estaven molt tovetes (tot i que heu de pensar que al refredar-se s'endureixen una mica, així que és normal, i de fet aconsellable, que al treure-les del forn estiguin una mica tovetes).
Quan les traieu del forn aneu amb compte que es desfan una mica (al refredar-se ja queden més consistents).

Comentaris
Amb aquestes quantitats surten poques galetes. Jo la propera vegada ho faré amb el doble d'ingredients.
La recepta em va agradar perquè en primer lloc tinc molts flocs de cereals que em vaig comprar a granel per prendre amb la llet per esmorzar però ja me n'he cansat i no sabia què fer amb ells. En segon lloc, perquè són unes galetes amb poc sucre i sense greixos saturats (mantega, margarina etc) que és el que busco (sense sort) quan compro galetes pel meu fill. I en tercer lloc perquè admeten tota mena de variants. He pensat en posar-hi plàtan la propera vegada i fer-les amb menys sucre o sense sucre, ja que el plàtan és dolç. També se li poden posar panses, fruits secs, pipes, pell de taronja, fruites dessecades... I també vull fer-ne en forma de barretes, com les típiques barretes "energètiques" que venen.

Ah, aviso, atipen molt! Jo me n'he menjat dues per esmorzar (grossetes) menys algun trosset que s'ha menjat el meu fill, i he acabat ben tipa xx:-D



----demà poso fotos, que m'he deixat la càmera a casa amb l'emoció de la neu i tot plegat xx:-D xx:-D ------
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ninoneta » dj. feb. 02, 2012 2:25 pm

mmmmmmmmmm... se m'està fent la boca aigua amb el cus-cus i les galetes... Això he de provar de fer-ho!
Imatge
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: edae » dj. feb. 02, 2012 3:46 pm

FEia molt que no entrava aquí!! M'he de posar les piles amb els mesos anteriors!! Poma!! M'agrada, a veure quina penjo!
:ok: :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 02, 2012 10:10 pm

mmm quines galetes, les faré segur! >.-<:
m'encanten els flocs de civada!! (...menys tal qual a la llet, bfffff però cuits: al pa, a les magdalenes, a les galetes...nyam!)

edae hola! a veure si et reenganxes, va! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Danu » dv. feb. 03, 2012 6:02 pm

Ui, que estava a la parra!!! M'encanten les pomes!! Jeje, bueno, posaré una recepta dolça però molt saneta que vaig preparar per esmorçar el dia de Sant Esteve, i aquests dies tractaré de fer quelcom salat, que tinc l'estómac "potxo" i la doctora em va dir que mengès poma cuinada o compota...

PASTÍS DE POMA I PERA

INGREDIENTS
- 3 pomes i una pera
- 200 grs de farina de blat integral
- 200 grs de mantega light
- 160 grs. de sucre morè o integral
- 4 ous
- 1/2 sobre de llevat
- Mig got de llet semi
- Caramel líquid (optatiu)
- Cacau en pols (optatiu)

PREPARACIÓ
Es pelen les pomes i la pera, i es tallen en daus. Es reserven en un bol amb tres cullerades de sucre per sobre.
A un altre bol, es baten els ous amb la resta del sucre fins que la barreja estigui escumosa. S'afegeix el mig got de llet i la mantega fosa.
Es preescalfa el forn a 180º.
Es barreja el mig sobre de llevat amb la farina, i es va afegint tot poc a poc a la barreja dels ous, sucre, llet i mantega, batent constantment amb una batedora de varetes. Quan ha quedat una massa homogènia i sense grums, s'afegeixen els trossos de fruita.
S'unta un motlle amb oli o mantega, es fica cacau (o farina) i s'esparceix bé. Es fica cap per avall el motlle per eliminar l'excès de cacau. Es pot ficar caramel líquid a la base, i després la barreja amb la fruita per sobre.
Es deixa uns 35-40 minuts (jo em vaig passar i la vaig deixar 45 min, però no va quedar malament), amb la safata al mig. Si es clava una vareta al mig i surt net, ja està fet.

El de la foto és el meu pare, que es va posar les botes :content: :content:

Imatge
Imatge

Edito per aclarar que el color és per la farina integral i el sucre morè! Però està molt bona i sucosa!! :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Danu » dv. feb. 03, 2012 6:07 pm

Tolinso, aquest cus-cus té una pinta fenomenal!! He de fer-me'l, quina ganaaaa!!!!! >.-<: :miko: :miko: I aquesta truita que dius??? Què bona ha de ser!! :p-)

I les galetes de la Ponioleta, i el magret d'ànec que diu que no farà... uff, babejo... </;-) </;-)
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: glorieta » dv. feb. 03, 2012 6:28 pm

És la pimera vegada que participo al taller, però sempre us segueixo.. m'encantes les vostres receptes!!

Una de dolça, típica típica però boníssima!!

Pa de pessic amb poma. Sempre l'he fet sense però l'altre dia m'ho van dir i fa que quedi molt amorosit.

3 ous
un iogurt de llimona
(per la resta de mides faig servir el mateix iogurt)
3 pots de farina
1 pot d'oli d'oliva
2 pots de sucre
1 paquet de llevat
anis o ratlladura de llimona
una poma.

Posat tots els ingredients (menys la poma) en un bol i remenar-los bé. Quan estigui del tot lligada afegir la poma i remenar-ho bé. Possar-ho en un motllo de forn que previament forro amb paper i posar-ho al forn a 180º uns 45min. Estarà fet si al punxar un escuradents surt net. Un cop fet el podeu farcir amb mermelada, nocilla,... o simplement menjar-lo amb un tros de xocolata.

P1050150.JPG
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: tolinso » ds. feb. 04, 2012 1:36 am

us passo la recepta de la TRUITA DE POMA, pero tinc un problema amb el numero d'ous :-:) No me'n recordo quants n'hi posavem, aixi que suposo que es a ull :ok:

TRUITA DE POMA

Ingredients:

5 pomes Golden
1 cullerda de maizena
1 cullaradeta de llevat
1 rajoli de "ponche" o d'anis
ous (jo crec que potser 1 o 2)
una mica de manega

Preparacio:
- En una paella, desfer una mica de mantega (una culleradeta?) i afegir les pomes tallades en forma de mitja lluna i no molt gruixuda (0.5cm potser?). Fer-les a poc a poc fins que quedin tovetes. Tambe les podeu fer al microones, pero a mi no m'agraden tant. Retirar-les del fot i deixar-les refredar

- Batre un ou, barrejar-hi la maizena i el llevat, i afegir-hi les pomes, remenar be. Afegir-hi tambe el licor.

- Afegir-hi mes ou si veiem que n'hi ha massa poc

- Fer la truita com si fessim una truita de patates :ok:

Jo crec que no hi posavem sucre, perque la poma ja es suficientment dolca.

Si us grada, la presentacio es pot fer amb una mica de nata muntada al costat (o gelat), i un polsim de canyella. A mi m'agrada sense nata ni canyella :ok:

he de mirar si la fem aquest cap de setmana, que ara en tinc ganes :ok: :ok:

HELIA, com la fas tu?? a veure si m'ajudes a completar la recepta que jo i el "ojimetro" estic sempre que no se ben be com faig les coses :-D :-D
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: tolinso » ds. feb. 04, 2012 1:41 am

Ponioleta ha escrit:Tolinso, quina bona pinta!!! M'encanta el cus cus i m'encanta la poma! :ok: :ok:
Faré una adaptació vegetariana i la penjaré aquí xx:-D

Jo acabo de fer galetes amb poma (ja us he dit que intentaria no penjar el típic pastís, doncs galetes!). Demà us penjo la recepta que a casa no tinc ordinador i no puc descarregar les fotos.


ahir vaig buscar alguna recepta vegetariana amb cus-cus, poma i curry, i vaig trobar aquesta a dos links diferents, pero estan en angles :-:)

http://www.101cookbooks.com/archives/001509.html

http://katieatthekitchendoor.com/2011/1 ... -couscous/

tenen una pinta espectacular :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 04, 2012 5:09 pm

eeei quantes receptes noves!! >.-<: >.-<:
ja les he posat a l'índex!

glorieta holaaaaaa! :--/) espero que a partir d'ara participis cada mes!!
(perquè a més això voldrà dir que continues estant "buenorra" ;-) )

tolinso ja et queda poquet poquet! com et trobes?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: glorieta » ds. feb. 04, 2012 9:17 pm

ametista ha escrit:glorieta holaaaaaa! espero que a partir d'ara participis cada mes!!
(perquè a més això voldrà dir que continues estant "buenorra" )


:ok:

La veritat és que us llegeixo sobint, per que m'encanten les receptes, llavors no en faig mai cap. El meu home sempre s'en enriu, em compro llibres de cuina i llavors no faig res. També he de dir que sóc una mica patata i a casa no som massa de probar coses noves, però mireu, de tant en tant m'animo! I m'ho passo bé, que és l'important!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Helia » dl. feb. 06, 2012 10:04 am

tolinso ha escrit:HELIA, com la fas tu?? a veure si m'ajudes a completar la recepta que jo i el "ojimetro" estic sempre que no se ben be com faig les coses :-D :-D


Ui! Jo també sóc molt d'ojímetro!! neujor:-) A més, la faig de la manera més senzilla i cutre! és a dir, com si fossin patates! un raig d'oli, la poma tallada a daus grans, la deixo coure i daurar una mica, i hi afegeixo l'ou batut amb una mica de sal... jeje... tal qual!

Per cert, ja ho tinc tot a punt per fer el cuscús avui!! :p-)

Ponioleta, vaig fer les teves galetes!!!! a veure, varies observacions: en primer lloc, i com que em conec, hi vaig posar 70 gr de sucre... si n'hi hagués posat 100, tampoc hagués passat res, pel meu gust... xx:-D Després, l'oli... ha de quedar MOLT pringós? és que n'hi vaig posar 70 gr, i vaig veure que la pasta no n'admetia més... em vaig quedar aquí!
Al principi les trobava estranyes, no estic acostumada als flocs de civada... jeje... però vaja, ens les vam menjar totes!! :ok:
galetes.jpg
ImatgeImatge
Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::