Ampliació zones d'influencia per triar escola a Barcelona
Ampliació zones d'influencia per triar escola a Barcelona
Segons aquest article de La Vanguardia, s'ampliaran les zones d'influencia per triar escola a Barcelona:
http://www.lavanguardia.com/vida/20120126/54245905196/barcelona-reservara-por-primera-vez-plazas-escolares-alumnos-inmigrantes.html
Es veu que tindrem mes on triar, en comptes de 3 publiques i 3 concertades podran ser 6 de cada, que us sembla?
http://www.lavanguardia.com/vida/20120126/54245905196/barcelona-reservara-por-primera-vez-plazas-escolares-alumnos-inmigrantes.html
Es veu que tindrem mes on triar, en comptes de 3 publiques i 3 concertades podran ser 6 de cada, que us sembla?
Re: Ampliació zones d'influencia per triar escola a Barcelona
A mi ja no m'afecta, però si això m'hagués passat l'any que em tocava hagués pogut fer la sol.licitud a l'escola que jo volia, que aleshores no m'entrava per un carrer de diferència. Suposo que com tot té les seves avantatges i els seus inconvenients: tindràs més opcions per triar i potser ara t'entra alguna escola que vols i abans no, però com més hi ha per triar més difícil, a vegades, costa per decidir-te. Jo sóc partidària que puguis portar el teu fill/a a l'escola que vulguis, i ja que no ens deixen perquè hem de triar entre les de l'àrea d'influència doncs que dintre d'aquestes sí que poguessis portar-los on volguessis.
Doncs vaig entrar a la pàgina del l´ajuntamente i encara em surten les 6 escoles que em toquen, deu estar per actualitzar, però vaja, sempre és millor que tinguis més zona, així potser t´agafa una escola que abans no podíes ni pensar-ho.
a partir del 15 de febrer s'actualitzarà el cercador de l'àrea d'influència segons el que he llegit en la info de gencat
Em sembla una excel·lent notícia. Però no n'hi ha prou, sóc del parer que hi hauria d'haver-hi llibertat total per triar l'escola i entre municipis. Trobo nefast el paper d'algunes institucions que veuen mil i una perversitats en l'elecció de les escoles.
Endavant ha escrit:Em sembla una excel·lent notícia. Però no n'hi ha prou, sóc del parer que hi hauria d'haver-hi llibertat total per triar l'escola i entre municipis. Trobo nefast el paper d'algunes institucions que veuen mil i una perversitats en l'elecció de les escoles.
estic d'acord!
- roseta1977
- :: rateta

- Entrades: 188
- Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
- Ubicació: Barcelona
Ja es pot consultar les escoles que et toquen segons el domicili.
http://atp.edubcn.cat/atp/AppJava/consultaCentres.do
Bé, Roseta, ho he comprovat i ja veig que se'n riuen de nosaltres. Proximitat? Res d'això. S'han basat en districtes. He posat adreces de carrers limitrofes entre districtes i he vist clarament aquesta adulteració de la proximitat. Francament no ho entenc.
Això de les arees de proximitat, és cada cop més fals, i hipòcrita, per això més val que les anul·lin i que cadascú trii el que vulgui. Al cap i a la fi és una mesura que afavoreix sobretot a la gent benestant, els quals els hi sobren diners per comprar-se un pis allà on els hi vagi més bé per a la proximitat de l'escola que volen.
Algún erudit diu que és per evitar l'exclusió escolar, tal i com està montat jo crec que no, si realment és volgués fer això s'actuaria d'una altra manera, per exemple trencant les fronteres municipals, establint un criteri de proximitat real (idependentment de la frontera entre municipis, districtes o barris) o tenint en comte la renda familiar alhora d'adjudicar punts.
D'altra banda en les ciutats actuals la pròximitat ve més marcada pels mitjans de transport que uneixen diferents punts del territori (línies de metro o autobus) que no pas en una pura qüestió de quilometratge, cosa que tampoc es té en comte, com si encara visquéssim al segle XIX.
Això de les arees de proximitat, és cada cop més fals, i hipòcrita, per això més val que les anul·lin i que cadascú trii el que vulgui. Al cap i a la fi és una mesura que afavoreix sobretot a la gent benestant, els quals els hi sobren diners per comprar-se un pis allà on els hi vagi més bé per a la proximitat de l'escola que volen.
Algún erudit diu que és per evitar l'exclusió escolar, tal i com està montat jo crec que no, si realment és volgués fer això s'actuaria d'una altra manera, per exemple trencant les fronteres municipals, establint un criteri de proximitat real (idependentment de la frontera entre municipis, districtes o barris) o tenint en comte la renda familiar alhora d'adjudicar punts.
D'altra banda en les ciutats actuals la pròximitat ve més marcada pels mitjans de transport que uneixen diferents punts del territori (línies de metro o autobus) que no pas en una pura qüestió de quilometratge, cosa que tampoc es té en comte, com si encara visquéssim al segle XIX.
Jo estic força cabrejada, també considero que de proximitat res de res, s'ha basat en barris i no en la proximitat real de cada domicili.
Jo sóc del Carmel però casa meva està més a tocar d'Horta que del Carmel però clar, m'han posat escoles del Carmel i l'única ampliació de zona ha estat posar DUES escoles d'Horta. Total, que la tan famosa ampliació de zones havia de ser per a que cada família pogués triar entre 12 centres, 6 públics i 6 concertats, però a nosaltres dels 12 que ens toquen 7 ens queden tan lluny que en realitat no són opció per a nosaltres, així que tal com han fet la partició de zones nosaltres només podem triar entre 5 centres.
I a sobre han deixat fora de la nostra zona una escola d'Horta que era la que volíem triar i que està a tocar de les dues escoles d'Horta que SÍ ens entren... no entenc res.
Jo crec que més que fer-ho per barris s'hauria de fer per proximitat real al domicili, calculant un radi d'X metres des de cada domicili, no?, perquè si algú del Departament s'ha parat a mirar les escoles a les que pretenen que porti la meva filla deu haver flipat...
Jo sóc del Carmel però casa meva està més a tocar d'Horta que del Carmel però clar, m'han posat escoles del Carmel i l'única ampliació de zona ha estat posar DUES escoles d'Horta. Total, que la tan famosa ampliació de zones havia de ser per a que cada família pogués triar entre 12 centres, 6 públics i 6 concertats, però a nosaltres dels 12 que ens toquen 7 ens queden tan lluny que en realitat no són opció per a nosaltres, així que tal com han fet la partició de zones nosaltres només podem triar entre 5 centres.
I a sobre han deixat fora de la nostra zona una escola d'Horta que era la que volíem triar i que està a tocar de les dues escoles d'Horta que SÍ ens entren... no entenc res.
Jo crec que més que fer-ho per barris s'hauria de fer per proximitat real al domicili, calculant un radi d'X metres des de cada domicili, no?, perquè si algú del Departament s'ha parat a mirar les escoles a les que pretenen que porti la meva filla deu haver flipat...
Raqueleta ha escrit:Jo estic força cabrejada, també considero que de proximitat res de res, s'ha basat en barris i no en la proximitat real de cada domicili.
Raqueleta a mi m'ha passat exactament el mateix però a Sabadell, el carrer darrera de la meva tinc tres col · legis i cap li toca però sentint molt en l'ànima me la vaig a jugar per el meu interès i proximitat, els posaré en primers llocs tot i que només vaig amb 10 punts, però lògicament no la vaig a escolaritzar en els que sí que li toquen i tinc a mitja hora en cotxe sumant-li que no m'agraden gens de tota manera he sentit que l'escolarització no és obligatòria a p3 i sí ho és a p4 com em toquin molt els nassos no la fico en cap i m'espero al pròxim any
Susana-12, jo crec que l'educació obligatòria comença a Primària, no? De totes formes a una escola em van dir que l'assistència no és obligatòria però sí la matriculació (ja veus quina tonteria!) però tampoc crec que sigui la solució esperar a P4. Si aquest any no entra a P3 a cap de les que us agraden perquè s'omplen les tres, l'any que ve difícilment hi haurà vacants perquè a aquesta edat no repeteixen curs, com no sigui una família que no se senti a gust a l'escola o que marxin a viure fora... Jo ahir em plantejava també tornar-ho a intentar l'any que ve a l'escola que ens agrada si aquest any no hi entra, però sóc conscient que difícilment hi haurà places...
la veritat que fa ràbia tot el tema, s'haurien de basar més en la proximitat dels habitatges a col · legis que una altra cosa, en el meu cas aveure que fa la sort amb la meva nena, no se bé totes les eleccions de col · legis que es poden fer, però si no entra en un serà en un altre, jo vaig a escollir tots els que jo vull no els que li toquen, això si ..... espero que ens i quedi sense plaça de cap tipus si no, no sé que passarà que complicat és tot el tema en si, pensava que era mes senzill
roseta1977 ha escrit:Ja es pot consultar les escoles que et toquen segons el domicili.
Roseta, com és que has pogut tenir accès a aquest link? Si entras per la pàgina web del consorci en cara no et permet entrar al cercador de les zones d'influència? Es com si encara no s'hagués fet públic? Diu que estará disponible a partir d'avui.
Gràcies.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
MIL I MIL GRACIES PEL LINK!
Ostres quina alegria a mi em va de fabula!!!! M'entren els de la meva zona i els de casa els meus pares que viuen a 20 minuts de casa pero especialment el que jo volia!
Es que lo d'abans no hi havia qui ho entengues el que jo volia no m'entrava i en canvi si el Claret que esta bastant mes lluny. Noi per mi l'han clavat.
Ostres quina alegria a mi em va de fabula!!!! M'entren els de la meva zona i els de casa els meus pares que viuen a 20 minuts de casa pero especialment el que jo volia!
Es que lo d'abans no hi havia qui ho entengues el que jo volia no m'entrava i en canvi si el Claret que esta bastant mes lluny. Noi per mi l'han clavat.
roser a. ha escrit:MIL I MIL GRACIES PEL LINK!
No et facis massa il.lusions, veient com ho estan fent tot potser que l'any que ve ho canviïn tot un altre cop...
Si ja ho se pero mes possibilitats que abans ja tinc!
- Estic peix
- :: conillet

- Entrades: 392
- Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm
Jo estic fastiguejada i molt.
Les dos escoles que m'agraden les tinc a dos carres de casa (de fet son les més properes). Quin és el problema doncs? Doncs que son dos escoles públiques molt cobejades. És difícil entrar-hi i ara ho serà més perquè encara s'hi inscriurà gent de més lluny.
Per a mi proximitat es poder anar a l'escola caminant, i que ma filla quan hi pugui anar sola no hagi d'agafar l'autobús i no trigui més de deu minuts caminant. Vol dir tenir els seus amics al barri.
I no ens podem permetre una concertada, la resta estan lluny o no ens agraden.
així que m'ho veig a venir... igual que el parvulari que no vam entrar a la pública, o pitjor ja que ara no tinc feina. Suposo que depén molt del punt de vista de cadaescú, però per mi això de l'ampliació és una galleda d'aigua freda.
Les dos escoles que m'agraden les tinc a dos carres de casa (de fet son les més properes). Quin és el problema doncs? Doncs que son dos escoles públiques molt cobejades. És difícil entrar-hi i ara ho serà més perquè encara s'hi inscriurà gent de més lluny.
Per a mi proximitat es poder anar a l'escola caminant, i que ma filla quan hi pugui anar sola no hagi d'agafar l'autobús i no trigui més de deu minuts caminant. Vol dir tenir els seus amics al barri.
I no ens podem permetre una concertada, la resta estan lluny o no ens agraden.
així que m'ho veig a venir... igual que el parvulari que no vam entrar a la pública, o pitjor ja que ara no tinc feina. Suposo que depén molt del punt de vista de cadaescú, però per mi això de l'ampliació és una galleda d'aigua freda.
Haviam a mi em passa igual l'escola publica que val la pena tothom va boig per entrar-hi per aixo francament ja no hi compto pero amb l'ampliacio m'entren altres escoles publiques que tambe estan forca be, ja no m'haig de quedar nomes amb una opcio.
- Estic peix
- :: conillet

- Entrades: 392
- Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm
Sí. Però no dic que no està bé poder posar més escoles a la pre-inscripció. Fa que hi hagin més opcions perquè al menys et toqui una escola que has triat tu, però aquestes escoles llunyanes jo no les posaré pas com a primera opció, m'entens?. Dubto molt que tothom faci el mateix, per això estic emprenyada.
Per exemple, saps quants dies de jornades de portes obertes ha organitzat una de les escoles que m'agraden? Doncs 4!!! Van haver d'afegir-ne dos més pel volum de peticions dels pares.
No puc demanar als meus pares de més de 80 anys que vagin i vinguin a buscar la nena cada dia a la quinta punyeta. He de preveure per quan trobi feina que l'escola estigui aprop. Apart anant escanyats com anem m'estalviaria el menjador.
Segurament no coincidirem d'opinió i seguirem tenint punts de vista diferents, però deixam al menys que em desfogui una mica. Realment l'ampliació de zones, a mi, crec em perjudica més que beneficia.
Per exemple, saps quants dies de jornades de portes obertes ha organitzat una de les escoles que m'agraden? Doncs 4!!! Van haver d'afegir-ne dos més pel volum de peticions dels pares.
No puc demanar als meus pares de més de 80 anys que vagin i vinguin a buscar la nena cada dia a la quinta punyeta. He de preveure per quan trobi feina que l'escola estigui aprop. Apart anant escanyats com anem m'estalviaria el menjador.
Segurament no coincidirem d'opinió i seguirem tenint punts de vista diferents, però deixam al menys que em desfogui una mica. Realment l'ampliació de zones, a mi, crec em perjudica més que beneficia.
roser a. ha escrit:Haviam a mi em passa igual l'escola publica que val la pena tothom va boig per entrar-hi per aixo francament ja no hi compto pero amb l'ampliacio m'entren altres escoles publiques que tambe estan forca be, ja no m'haig de quedar nomes amb una opcio.
No és veritat que es puguin triar 6 escoles públiques i 6 de concertades, sinó que el nombre d'escoles depen d'un sistema totalment arbitrari. He estat fent proves posant diverses adreces i he descobert que no hi ha un criteri uniforme per a totes les adreces de Barcelona, hi ha zones on es poden triar fins a 33 escoles dina l'àrea d'influència. A la zona alta, èn carrers com la Bonanova o la Plaça Francesc Macià és on he trobat que es poden triar més escoles amb el màxim de punts.
(Exemples: Passeig Bonanova 12 o Plaça Francesc Macià 1)
http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... _educatius
(Exemples: Passeig Bonanova 12 o Plaça Francesc Macià 1)
http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... _educatius
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |