Frau escolar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
Su_
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 3:01 pm

Frau escolar

EntradaAutor: Su_ » dc. abr. 25, 2012 9:21 am

Be nenes,
Porto uns dies donant voltes a aquest tema. Va sortir a la tele i tot.

Pel fet de tenir una malaltia crònica greu de l'alumne o alumna que afecti el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs 10 punts

Alguna sap si al certificat medic han de ficar de quina malaltia es tracta???

Ja se sap que hi ha gent que comet frau empadronant als nens a un domicili diferent....

Us heu trobat en el cas de trobar frau? ho heu denunciat? que ha passat???
Su_ l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 23, 2012 9:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Raqueleta » dc. abr. 25, 2012 9:28 am

A mi la mare d'una companya de classe de la Clara a la llar em va dir que la seva filla tenia punts extres perquè té mil alèrgies (pobreta), així que ja pot ser que per alèrgies donin punts ja que aquesta noia també m'ho va comentar. Jo sabia que per la celiaquia sí perquè just abans de les pre-inscripcions ens rondava el fantasma de la celiaquia i ja vaig preguntar quina documentació hauria de presentar en cas de ser celíaca la nena (per sort no ho és) i em van dir que calia un certificat mèdic -fet per la Seguretat Social, no per metge de mútua- on constés que pateix la malatia, així que dedueixo que per a altres casos és igual, no val simplement amb un certificat en el que consti que té una malaltia crònica sinó que ha de quedar especificat quina malaltia és.
pilar
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2222
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 10:08 am

Re: Frau escolar

EntradaAutor: pilar » dc. abr. 25, 2012 10:05 am

jo l'altre dia em vaig assabentar a la llar d'infants que a una mare li han donat 10punts extres pel cole pq el seu fill ha patit forces bronquitis però no té res greu
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Castanyeta » dc. abr. 25, 2012 10:08 am

En tot cas, el termini per presentar reclamacions acabava divendres passat. Les denúncies posteriors acostumen a passar-se-les pel forro o a ignorar-les, pel que tinc entès.

Per documentar-vos sobre el tema, val MOLT la pena tot el treball de l'Associació per la Transparència en la Preinscripció Escolar:

http://assoctransparencia.blogspot.com/

i, sobretot, llegir a fons les 25 propostes i el raonament de cada una: acabes amb la sensació que mentre no es facin les coses com cal, sempre estarà tot molt amanyat...

https://docs.google.com/file/d/0B5UNI_x ... edit?pli=1
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
evawin
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: evawin » dc. abr. 25, 2012 10:32 am

Pel que jo sé, no hi cap llista que posi quines són les malalties que entren dins de la norma aquesta. Si tens un certificat del CAP sobre alguna malaltia i l'escola te l'accepta, doncs la cosa ja cola. Jo tinc una amiga que ha al.legat que el nen té colesterol, el CAP li va fer un informe i l'escola li va acceptar. Uns altres que conec han colat alèrgia a la proteïna de la vaca: sense comentaris...

Jo vaig enviar una carta a la generalitat queixant-me que aquests punts extra són absurds, per qué han de tenir més punts per entrar si quasi totes les escoles públiques són super cuidadores amb les dietes i tenen cuina pròpia? Realment no ho entenc, però pel que veig la gent cola el que pot i si l'escola l'accepta, endavant... És injust!
Imatge
Avatar de l’usuari
Su_
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 3:01 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Su_ » dc. abr. 25, 2012 10:43 am

Be nenes despres us comentare millor, aixo es indignant!!!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: nuscka » dc. abr. 25, 2012 11:42 am

el tema dels punts adicionals per al.lergies, se suposa que és perque els nens puguin anar a dinar a casa, peró a la pràctica quasi tots van a dinar al cole. No he entés mai que es donguin aqeusts punts, i molt menys que qui decideixi si es donen o no sigui l'escola.

I parlo com a mare de nen al.lergic, eh?

Peró així i tot crec que aixó no es pot considerar frau. Si a la normativa que han fet posa que hi ha punts extres en cas de malaltia, doncs que hi farem.
Francament, em sembla molt més injust i discriminatori que es prioritzin els nens que tenen pares exalumnes. Que passa? que ara hem de viure tots en el mateix poble des de que naixem fins que ens morim?
Em sembla que s'ho han "inventat" pensant amb carinyo i simpatia cap a la gent de fora :ufs:
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
evawin
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: evawin » dc. abr. 25, 2012 11:51 am

Clar nuscka, amb això dels punts per ex-alumnes també hi estic completament en desacord. A més, això provoca més fraus d'empadronament, ja que moltes vegades els pares encara viuen al barri on vivies tu de petita, per tant, només cal que t'empadronis allà i siguis ex-alumne. Sempre he pensat que això de l'ex-alumne va ser perqué algun polític li va interessar posar-ho per alguna situació personal...
Per això de les al.lèrgies, totes les escoles públiques del meu barri ho controlaven tot moltíssim i tenien molta cura de l'alimentació. No sé en els altres barris...
Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Raqueleta » dc. abr. 25, 2012 11:53 am

Posats a dir què ens sembla injust, per si de cas arribés a orelles del Departament, a mi em sembla injust que a Barcelona puntui més TREBALLAR dins la zona d'influència (20 punts) que no pas VIURE al mateix districte (15 punts). Nosaltres hem presentat la sol.licitud a una escola que ens queda fora de l'àrea de proximitat per només un carrer, per tant, val, no entrem dins la zona d'influència de l'escola (que les zones estan fetes amb el cul és un altre tema) però VIVIM allà, som d'aquella zona, veiem els nens d'aquella escola als parcs del barri. No entenc perquè algú d'un altre districte que TREBALLI allà, que no hi fa vida, que no hi fa barri, té més punts que nosaltres...
Apa, senyors del Departament, la meva proposta: està bé que puntui treballar a la zona d'influència però que no puntui més que viure al districte on està l'escola, podrien ser 30 punts si estàs a la zona d'influència, 20 punts si estàs al districte i 15 punts si treballes a la zona d'influència, no? Així no ens trobaríem amb el contrasentit que nosaltres, per només un carrer, tenim menys punts que un nen de l'altra punta de la ciutat però que té el pare o la mare treballant com a mínim un carrer per sota de casa nostra...
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: nuscka » dc. abr. 25, 2012 12:03 pm

acabo de llegir el document que ha penjat la castanyeta, i m'ha semblat bonissim...
i m'ha fet epnsar en coses que no hi havia caiguut mai!
com pot ser que tanta tonteria que tenen sempre amb la confidencialitat de les dades personals (a l'escola bressol ens obliquen a deixar les llibretes sempre tancades, per exemple, no sigui cas que algún altre pare s'enteri de si el meu fill ha fet caca o no, o si ha repetit de mandonguilles... :-o00m ), i en canvi , a l'hora de fer les preinscripcions, posem les dades de les criatures penjades a l'abast de tothom, i si ets una mica eixerit pots saber si el nen té una malatia, o si un familiar proper té una minusvalia, etc...

Al meu poble només hi ha una zona, o sigui que tothom va amb 30 punts.... o sigui que tenir 30 punts és com no tenir res.
Jo, aquesta vegada jugo amb les cartes marcades. Sóc una d'aquelles mares repelents que ja tenen un nen al centre, i a més al centre que molts volen.
Peró amb la preincripció del meu fill gran m'ho vaig passar tan malament, que francament, no li destjo a ningú...
Crec que l'administració hauria de preseguir molt més el frau... jo se d'uns del meu poble que al.leguen que són familia monoparental, quan de fet, a la pràctica, no ho sóc, peró com que tenen el carnet de familia monoparental, a tothom li sembla bé... :ufs:
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Estic peix
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Estic peix » dc. abr. 25, 2012 12:30 pm

El que no entenc és que li diguin àrea d'influència. No te cap sentit. Com co%y se li pot dir àera d'influència a 25-30 carrers de distància fins l'escola per un cantó o un (o mitg quan la vorera del devant ja no val) per l'altre vanda. El centre de l'area d'influència hauria de ser l'escola, i quan mes lluny assignar menys punts. Això seria lo racional. Però es clar, llavors passaria que no tothom podria accedir al mateix número d'escoles amb el mateix número de punts, ja que per desgràcia les escoles no estan repartides homogèneament.

Lo de ex-alumnes suposo que es una manera basta (molt basta) de donar punts extres a la gent del barri. Lo que no garanteix que sigui així, ja que com han dit abans tots vivim on podem. Injust injust no és, està mal fet, i de vegades per la mal dita àrea d'influència beneficïa a gent que viu a la quinta punyeta. Suposo altre cop que com que van expandir les àrees van posar aquesta cosa rara de punts per ex-alumne.
Avatar de l’usuari
Estic peix
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Estic peix » dc. abr. 25, 2012 12:41 pm

Ara recordo en unes jornades de portes obertes (encara que no recordo l'escola) en resposta a una pregunta sobre el frau van respondre que totes aquelles sol·licituds amb punts de tipus enfermetat crònica s'investigarien per evitar el frau ja que per desgràcia hi ha qui demana al pediatra un document. Una major implicació, més enllà del que es requereix a l'hora de demanar documentació, també depén de l'escola. Però no crec que estiguin obligats a anar tant lluny, suposo que si ho fan, ho fan. Algú altre ha sentit rés semblant?
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Frau escolar

EntradaAutor: mireiafor » dc. abr. 25, 2012 1:01 pm

Això de les puntuacions per a les inscripcions escolars és terrible. Segur que quan es proposen les diferents situacions que poden donar punts es fa amb la millor intenció però després feta la llei feta la trampa i és un campi qui pugui, el més viu, el que més estigui disposat a fer trampes és qui guanya :ufs: :ufs:

Respecte els diferents casos que comenteu jo em vaig beneficiar de la puntuació per malaltia crònica digestiva de la meva filla de forma completament "legal", amb aquests punts vaig arribar als 30 i vaig tenir la sort que en el sorteig de desempat vaig entrar. En canvi ara us explicaré un cas de total manipulació del concepte de malaltia digestiva per poder entrar en el cole desitjat: una noia tenia una nena de la mateixa edat que la meva filla, una nena completament sana i sense cap problema digestiu. El cas és que quan li van treure el bolquer la nena va patir algun tipus de bloqueig amb la nova situació i era incapaç de fer caca a la gibrella perquè es posava molt nerviosa fins al punt que evitava fer caca i si no l'ajudaven amb algunt tipus de medicació no era capaç de fer caca en més d'una setmana. La mare en comptes de veure que la nena tenia un problema psicològic es va posar en plan "la meva filla té una malaltia" i va pressionar tant al metge que al final li van fer un paper a la llar d'infants perquè no mengés ni arròs, ni plàtan, ni cap aliment que li dificultés anar al lavabo. Va arribar la preinscripció escolar i quan ja havia acabat el termini i es van publicar els llistats va veure que la seva filla no havia entrat, aleshores es va assabentar dels punts per malaltia digestiva va pressionar el metge fins que li fes un certificat de malaltia digestiva crònica, va pressionar al director del centre perquè li admitissin fora de termini, va aconseguir els punts extres i van fer fora un dels nens que ja havia entrat per entrar la seva filla. I tot això per anar restrenyida....

El més fort de tot és que quan m'ho explicava ella s'ho creia que la seva filla tenia una malaltia digestiva crònica :-:) :-:) :-:)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
montpra
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2118
Membre des de: dc. març 07, 2007 7:35 pm
Ubicació: Figueres
Contacta:

Re: Frau escolar

EntradaAutor: montpra » dc. abr. 25, 2012 1:14 pm

És un tema super complicat !

I donar punts com a germans a nens que han de fer preinscripció a institut i tenen germans a escoles de primaria ho trobo molt fort tb !
I el cas contrari que un germà gran vagi a institut i hagi d'entrar un petit a P3 i se l'hi donin els 40 punts de germans ....
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Estic peix
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Estic peix » dc. abr. 25, 2012 1:45 pm

Està molt bé el document que ha penjat la castanyeta.

M'ha vingut al cap mentre llegia el punt dedicat a les llistes d'espera un pare que estava darrera nostra a la cua de la pre-inscripció. Havien canviat de domicili i era el segón cop que ho intentava a la mateixa escola, ara per a P5, i no hi havien places lliures... Els agradava el mètode educatiu. Si les llistes no s'esborressin només començar el curs, al produïr-se una baixa es podria trucar a la gent de la llista d'espera, sinó la plaça és pel primer que s'entera.
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Frau escolar

EntradaAutor: angelina » dc. abr. 25, 2012 1:54 pm

OStres que fort nenes! JO nose com va aqui a França.. l'any que vé ja m'ho trobaré; de moment aquest any vinent el WAlid fara un curs més a la guarderia que es part de l'escola i normalment es prioritza els nens de mares treballadores, jo he fet la demanda pero ja m'han dit molt clar que si hi han 50 places i 50 mares treballadores que no passare pas tot i q el *Walid tingui edat d'estar a l'escoleta peor no hi pugui anr aquest any per "raons evidents" m'han dit q porti un paper del centre on veu lm'educadora pero que aixo em garanteix només que em posin a la llista d'espera pq sino no tindria ni dret (aquest any i va en ocasional es a dir quan hi ha lloc de tant en tant) i jo vull que hi vagi en fixe tots els matins i si no ets mare treballadora representa que no tens cap dret a optar a plaça...) em sembla una mica injust pq no per no treballar el meu fill te menys necessitat de sociabilitzacio ii una mica d'ordre en la seva vida ... :ufs:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
lupitafriend
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: lupitafriend » dc. abr. 25, 2012 4:05 pm

ostres noies! m'heu tocat la fibra!!! se del cert q quan a mi em toqui la preinscripcio un familia fara frau amb l,empadronament, per tant ja em passa al davant amb 15 punts mes, vaja, q aquest nen tindra possibilitats d,entrar i jo ja ni m'ho plantejo porque es una escola molt demanada. es una kk aixo!!!
Imatge

Imatge



Imatge
Avatar de l’usuari
Su_
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 3:01 pm

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Su_ » dc. abr. 25, 2012 4:19 pm

He parlat amb l'oficina municipal d'escolaritzacio i amb el departament d'educació i m'han dit que per obtenir els 10 punts extres nomes has de tenir un certificat medic (no especifica que hagi d'esser el pediatra de la SS, de mutua o cualsevol altre metge col.legiat) que ha de ficar això el nen............... te una malaltia crònica greu que afecta el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic. TOCATE LOS HUEEEEE! no han d'especificar la malaltia ni res.... i com que esta certificat per un metge no investiguen. "home es que no som metges nosaltres... i no posarem en dubte" >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Castanyeta gracies pels enllaços, ara me'ls mirare amb mes calma que abans no podia
Su_ l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 23, 2012 9:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Londonbaby
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

Re: Frau escolar

EntradaAutor: Londonbaby » dc. abr. 25, 2012 4:49 pm

ostres què fort! Jo el dia que miràven les llistes amb els nostres 20 puntets per treball ( si l'escola és darrera de casa però no ens entra els 30 per proximitat i sí al Londono per treball quan treballa a mitja horeta caminant d'allà), i veia tots els punts afegits pensava que no sé d'on s'ho treu tot això la gent i ara ja m'ho heu deixat ben clar. Fent frau. Així va el món :ufs:

Doncs encara que s'hagi passat el termini de reclamar em penso que està la normativa vigent que si t'enganxen encara que el nen estigui matriculat i el curs començat el canvien d'escola directament sense esperar a finalitzar el curs escolar.
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Frau escolar

EntradaAutor: glorieta » dc. abr. 25, 2012 6:10 pm

Jo crec que com ja han dit, feta la llei feta la trampa.

En Pol te al·lergia a l'ou i la seva ingesta li provoca gastrointeritis crònica. Ara ja ens hi hem acostumat però es força complicat el tema de l'alimentació, sobretot fora de casa. I si, es probable que als 5 anys superi l'al·lergia però ningú no ens ho ha assegurat al 100%, per tant el meu fill té una al·lergia alimentària que li provoca una malaltia crònica, que és el que especifica la llei . Comentar que per a que t'acceptin la documentació per optar als punts et fa falta un certificat mèdic del metge de capçalera o un certificat mèdic oficial (de l'estanc) del metge de la mútua i en el certificat hi ha de sortir quina malaltia crònica pateix. Jo vaig parlar amb el seu metge de capçalera, li vaig portar l'informe del metge de la mútua i no em va posar cap tipus de problema per a fer-me el certificat, crec que si aquest certificat no seguis el que diu la llei no me l'hauria de fer i no en vaig tenir cap tipus de problema. Per tant, crec sincerament que el "frau" no el faig jo sino el metge de la SS. Que els hi especifiquin a ells (des d'ensenyament o on sigui) quan poden fer els certificats o no.

En aquest cas, no estic fent frau, si la llei està mal redactada que he rectifiquin. Amb això no vull criticacr la seva lògica, aquí ja no hi entro. Crec que el frau el fan els que s'empadronen on no toca, els que fan que els nens tinguin malalties que no tenen, i moltes altres coses, ja que no segueixen el que diuen la llei o directament enganyen (quina educació per als fills, aconseguiex el que vols a cosa del que faci falta, sense respecte ni ètica)

I si, fa molta ràbia quan et quedes fora per culpa d'això (en Pol va a una escola bressol privada per que a la pública ens vam quedar fora) però és el que hi ha. I per altre banda trobo molt menys coherents punts per exalumes o les zones de proximitat o de infuencia (per sort això a mi no em passa i no ho acabo d'entende per que visc en un poble de zona úncia) però a Barcelona la teva escola dins la teva zona et queda a 10 carrers i no pots optar a una escola que et queda a 2? Qui hi vegi la lògica que m'ho expliqui.

Aquestes coses sempre son injustes si et quedes a fora de l'escola que vols, i sempre acaben pagant justos per pecadors. Si tothom fos correcte això mai no passaria i viurien ens els "mundos de yupi" i no és el cas...
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::