El part a casa, un luxe?

Experiències i pors del moment més desitjat.

Londonbaby
:: zebra
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

Re: El part a casa, un luxe?

EntradaAutor: Londonbaby » dt. maig 15, 2012 5:58 pm

Hola pèsol guapa!

m'hagués encantat que fos de desembre com el meu primer fill, però no, serà, si tot va bé de finals de gener. Doncs la Inma m'ha proposat una visita invidualitzada com que sóc la 1a del gener, però encara no hem quadrat agendes. Jo tinc clar que només m'atreviré un PVDC amb ella.
El meu home crec que ho té "coll avall" . El segon que em va dir després de veure el positiu era que ens havíem de rumiar lo del part a casa....així que almenys el "no", no el tinc!

Igualment tinc pendent anar-hi a una trobada d' aquestes, que totes ens han vingut malament per dates. A veure si coincidim!
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dt. maig 15, 2012 10:10 pm

London i pesol, ànims, que segur que amb arguments concrets, els ajudareu a decidir-se?
I moltes felicitats a les dues!!!!!
London, si vas a parir a un hospital et fan anar per protocols diferents? Tot i que puguis tenir perfectament un part vaginal?

Jo encara m'estic plantejant ON parir, a quin hospital fer-ho. Valoro moltissim l'atenció al nadó al costat de la ma tot el temps, tal i com va explicar la Julyet, però no ho fan a gaires llocs això.
Imatge

Imatge
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dc. maig 16, 2012 9:19 am

London!! Quina sorpresa!! ENHORABONA!!! :b-))) Ara a gaudir de l'embaràs a tope, a part de pensar en el part! ;-)

Per cert, a mi mai m'han dit que l'embaràs sigui de risc pel fet de tenir una cessària prèvia!
A l'hospital on em tocaria (on vaig tenir la primera), em van dir que pel fet de tenir cessària prèvia, no pots entrar en el seu "protocol de part natural", però em van dir que si en el moment del part tot va bé i tu aguantes sense epidural, doncs no t'estiren, i la monitorització pot ser discontínua, i tenir un part natural... Però clar, amb això nosaltres amb això no en tenim prou, no? ;-)

Nius, al final acaba essent una loteria pel personal que et toca, i els protocols establerts, i el fet que ja et posen una creu tan bon punt entres per la porta dient que tens una cessària prèvia, perquè qualsevol cosa que passi, correran més i es posaran "més nerviosos" que si no hi hagués la cessària (et deixaran menys temps de part i d'expulsiu, per exemple...)

Nius, i entre quins hospitals dubtes?
ImatgeImatge
Imatge
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. maig 16, 2012 10:03 am

Helia, fa dies que penso que vull comunicar-me amb tu. Vaig llegir molt per sobre el que vas escriure al post d'agost del part natural, i tot i llegir-ho en diagonal em va transmetre molta energia positiva vers un part natural.... Pero no m'hi sento capaç!!! Em va motivar molt la rapida recuperació, el viure-ho plenament.
Tu ja saps on pariras? Era una casa de naixements, oi?
Imatge

Imatge
Helia

EntradaAutor: Helia » dc. maig 16, 2012 11:29 am

Ah, sí! Si tot va bé, i comença bé, pariré a una casa de naixements, a Migjorn! És la opció que em dóna més tranquilitat... no sé, és que no vull sobresalts i sorpreses amb l'hospital. No m'he estat preparant i informant-me durant 18 mesos (9 per l'embaràs de l'Èlia i 9 ara :content: ) perquè després resulti que estic al bombo de la loteria del personal de l'hospital... I això que tinc bona experiència amb el tracte, eh? però no em vull arriscar... des que jo hi vaig tenir a l'Èlia, a l'hospital que em toca he sentit que hi ha personal nou i noies amb males experiències...
I a més, tenint la cessaria prèvia, i sabent que els hospitals sobredimensionen el risc que hi ha, i tenint la possibilitat de tenir Migjorn tan a la vora de casa (i de l'hospital per si algo no va bé) doncs ho vull provar! si al final no pot ser, doncs no serà, però vull tenir la garantia de que si s'espatlla alguna cosa és perquè s'ha d'espatllar, no perquè ho espatllin a l'hospital!

Tinc ganes de passar aquesta experiència, i suposo que en certa manera, compensar el "mal naixement" que va tenir l'Èlia, fent que aquesta petitona en tingui un de bo... ;-)))

I a Migjorn és tot tan... natural! tan tranquil, tan normal! el naixement es viu com un procés més del cicle vital d'una dona i d'una parella, i la criatura es tracta com el que és: una persona que comença en aquesta vida! No com un pacient a qui li manquen coses i que s'ha de controlar en extrem perquè és molt vulnerable...
Diumenge comencem les classes prenatals, en tinc moltes ganes! :p-)
ImatgeImatge
Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dc. maig 16, 2012 2:12 pm

Londonbaby ha escrit:Guapes, ja tinc el bebito al forn i em torno a plantejar el part a casa. Ja he contactat amb Néixer a casa, i tinc una visita informativa...

>.-<: >.-<: >.-<: :p-) :p-) :p-) :b-))) :b-))) :b-)))

Estic mooooolt contenta!!! I mare meva, quin privilegi parir amb la Inma Marcos!!! :)))).

Ves-nos explicant què tal tot, quina ilu!!!

Com et trobes??
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. maig 16, 2012 3:28 pm

London, moltes felicitats!!!

Que bé el que expliques del part! Jo des de que vaig conèixer la Imma al curs de Lactància, m'encanta aquesta dona!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Londonbaby

EntradaAutor: Londonbaby » dc. maig 16, 2012 5:12 pm

Gràcies guapes! :love: :love: :love: :love:

Helia, mira el que jo vaig llegir:

Esto es lo que se considera "Riesgo medio", el parto natural es sólo para bajo riesgo, o sea, que no presente nada de esto (ni de lo quese considera riesgo alto o muy alto, que no lo copio):

2. Riesgo medio

- Anomalías pelvianas
- Periodo intergenésico inferiora 12 meses

- Estatura baja (<1,45m)
- Riesgo laboral

- Gestación en mujeres de menos de17 años
- Riesgo de enfermedades transmisión sexual

- Gestación en mujeres de más de 38 años
- Control insuficiente de la gestación (< 5 visitas)

- Obesidad
- Embarazo no deseado

- Gestante Rh negativa
- Metrorragias durante el primer trimestre

- Fumadora habitual
- Cardiopatías grado I NHYA

- Condiciones socioeconómicas desfavorables
- Incrementos excesivos o insuficientes de peso

- Esterilidad previa (>2 años)
- Gran multiparidad (≥4 partos previos)

- Infección urinaria baja o bacteriuria asintomática
- Aguas meconiales

- Sospecha de macrosoma (4000-4500g)
- Diabetes gestacional no insulinizada

3. Riesgo alto

- Anemia grave (Hb< 9 g/dlo hematocrito <25%)
- Endocrinopatía (hiposfisis, tiroides, suprarrenal)

- Gemelos
- Diabetes gestacional insulinizada

- Sospecha de malformación fetal
- Cirugía uterina previa (incluye cesárea)

- Obesidad mórbida (IMC Kg/m2 > 40) -
Preclampsia leve / trastornos hipertensivos

- Cardiopatía grado II NYHA
- Embarazo prolongado (≥42 semanas)

- Infección materna (incluye: toxoplasmosis, rubéola, sífilis y citomegalovirus cuando haya evidencia de infección fetal. Herpes simple genital activo, pielonefritis durante el parto y HIV, hepatitis B/C)
- Sospecha macrosoma (>4500g)
- Desprendimiento prematuro de placenta
- Oligoamnios / polihidramnios

- Rotura prematura de membranas de > 12 horas
- Historia obstétrica desfavorable (≥ abortos, parto prematuro, recien nacido <2500g, hemorragia postparto)

Esto no quiere decir que no te "dejan" hacer un PVDC, sino que será medicalizado bajo sus criterios. Esto es válido para toda catalunya (Criterios de riesgo obstétrico, 2005).
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dc. maig 16, 2012 8:41 pm

Ole london! Moltes felucitaaaaats!!
Imatge
Helia

EntradaAutor: Helia » dc. maig 16, 2012 10:49 pm

Sí, London, suposo que cada hospital té els seus protocols i ho fan com els hi sembla... Jo sóc embaràs de risc perquè tinc hipotiroidisme (que no em suposa absolutament cap problema perquè estic medicada i estable des de fa molt temps), i això implica visites mensuals al gine, i en canvi no consideren que una cessària prèvia sigui de risc, ho vaig preguntar expressament a la gine. Les dones amb cessària prèvia no entren al control de risc mensual.
En canvi sé d'altres llocs que un hipotiroidisme controlat no es considera un embaràs de risc... ves-ho a entendre!

És això, cada hospital (i cada gine i personal sanitari) es guien per unes normes generals, però a l'hora de la veritat et trobes de tot... :-:)
ImatgeImatge
Imatge
sareti
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dl. maig 04, 2009 11:18 am

EntradaAutor: sareti » dj. maig 17, 2012 9:01 pm

M'encanta aquest post, em feu venir ganes de tornar a estar embarassada per tornar a intentar un part a casa. Realment em vaig quedar amb les ganes.... quin regal poder viure el part de veritat :ok:
Jo volia tenir a la meva segona filla a casa i ja ho tenia tot lligat, però la nena venia de natges i no em vaig posar de part :ufs: :ufs: al final una iducció a la Vall d'Hebron, res de natural, però com a mínim vaig tenir un part i no una cesària, però estar en una camilla amb les contraccions sense poder fer res per ajudar a néxier a la meva filla em va fer més mal que els dos dies de contraccions que vaig passar amb l'altre part!
[Marieta]
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

EntradaAutor: [Marieta] » dl. maig 21, 2012 4:18 pm

Hola,

m'animo a escriure el meu cas en aquest tema :)

Des del primer moment que vam saber que estàvem embarassats, que vam tenir claríssim (gairebé ho vam donar per suposat) que faríem un part a casa.
No ho vam planificar, ha estat un embaràs espontani, caigut del cel :) i molt benvingut.

El meu company ho viu d'una manera molt... mamífera hahaha de fet, jo també estic meravellada: no concebo que la natura sigui capaç de crear dins meu una vida, un sistema tan complexe de mecanismes que fan possible el miracle a tots els nivells, sense que la natura mateixa tingui un "plan de escape" hahaha

O sigui que ara mateix el nostre pla de part és una mica el de "deixar fer" a la natura i nosaltres col·laborar, comprometre'ns a escoltar i parar atenció al cos, meravellar-nos-en i gaudir-ne. Treballarem tot el que calgui per arribar al moment del part tan preparats i serens com sigui possible i farem un part a casa.

Ara estic de 18+4 i encara queda molt. Vam anar a fer una visita al centre Migjorn i la xerrada amb l'Àngels ens va agradar moltíssim. I... tornant al títol del tema... si... la única pega que hi trobem al part a casa és els diners que costa. Ens suposa un esforç molt gran. Però està fora de qüestió: les prioritats són les prioritats: hem suprimit el cinema, les sortides i els àpats a fora i farem calaix ^^

A la fira de bebés&mamás vam trobar la oportunitat de fer-nos de Sanitas sense periode de carència, d'aquesta manera, calculant el que ens costaràn les mensualitats, la suma era menor del que ens costava fer, en aquest cas, el curs de preparació al part de Llevadones (al qual m'he apuntat gracies a les vostres recomanacions: gracies!). Per aquí ja ho amortitzem.
A més a més, clar, ens cobreix el seguiment a un munt de clíniques. De moment tinc una primera visita a la Dexeus, per fer alguna eco i alguna visita complementària apart de la SS (ja que ens ho cobreix la mútua).

Juntament amb la comercial, que és molt amable, estem mirant si podem incloure alguna opció de reemborsament a la nostra pòlissa per tal que ens pugui cobrir una part del part a casa. Si alguna de vosaltres es troba en un cas semblant o teniu alguna idea genial sereu més que benvigudes! :D

Apa, una abraçada general, i gracies per tot!
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dl. maig 21, 2012 5:58 pm

Hola Marieta!

Moltes felicitats pel teu embaràs, et desitjo que vagi tot molt bé i ens expliquis :).

NO tinc gaire temps, però jo vaig fer la preparació al part de la meva primera filla a Llevadonas (al carrer Independència, oi?) i està totalment enfocat al part medicalitzat en centres privats (Corachan, Quirón...).

Com que vas amb molt de temps, amb aquest objectiu et recomano molt sincerament que busquis una altra opció de preparació al part...

Una abraçada!
[Marieta]
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

EntradaAutor: [Marieta] » dt. maig 22, 2012 8:51 am

Bon dia,

Gracies Julyet per la resposta. Se'm fa estrany el que em dius. Abans d'inscriure'm vaig trucar per explicar-los el meu cas i comentar-los que volia un part natural a casa i que buscava una preparació al part adequada, i van estar encantades... Em van dir que no hi havia cap problema.

Seguiré buscant i informant-me, ja ha anat bé que ho miri amb temps. Moltes gracies!
Helia

EntradaAutor: Helia » dt. maig 22, 2012 9:47 am

Marieta, però ja saps amb qui pariràs a casa? Si et decideixes per Migjorn, ells fan preparació al part!! Evidentment, totalment encarada a aquest tipus de part, i a més, te'l fan les llevadores que t'atendran... Jo ja he començat i estic encantada!!! :love:
ImatgeImatge
Imatge
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. maig 22, 2012 11:10 am

Marieta, no sé d'on ets.
Jo et puc recomanar dos llocs a Barcelona que fan preparació al part bastant adreçada al part a casa o en tot cas al part "natural" en hospital.
El primer lloc, Titània, tenen llevadores que atenen parts a casa des de fa molts anys (crec que 25 o 30) i fan la preparació al part. Jo vaig parir amb ells i vaig fer també el curs (pots fer el curs sense parir amb elles, eh?!)
El segon lloc, COS, és una mena "d'escisió" de Titània. No tenen llevadores que atenguin parts a casa però fan la preparació al part. De fet la dona que ho fa és la que em va fer el curs a mi.
Et passo les webs: http://www.titania-tasco.com/ i http://www.cos.coop/
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dl. maig 28, 2012 8:11 am

Londonbaby ha escrit:Guapes, ja tinc el bebito al forn i em torno a plantejar el part a casa. Ja he contactat amb Néixer a casa, i tinc una visita informativa...

Algú més aquí?

El meu cas és diferent al tenir una cessàrea ja no entraria en els protocols "naturals" de gairebé tots els hospitals, ja que es considera un embaràs de risc.

Felicitats!!

Que bé!! LA Inma es una gran experta en PVDC, es pot dir que es la llevadora que en deu saber més i que n'ha atès més de tot el país, i gran coneixedora de la evidencia cientifica al respecte. I l'equip de llevadores amb la Lucía Alcaraz... de luxe!!

L'experiencia de parir a casa es molt diferent, ja ho veureu. El fet d'establir una relació de confiança amb la llevadora amb les visites durant l'embaràs, el posar-te de part i estar a casa teva, que coneguis tothom que hi ha present i no haver de donar explicacions del que vols perque ja ho saben, que puguis anar on et vingui de gust... el part canvia molt de ser un procediment médic a un aconteixement molt normal i natural, una mena de festa de benvinguda al nou nadó, íntima y familiar.
ImatgeImatge
Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dl. maig 28, 2012 3:35 pm

Ayrs, el que diu el post, un luxe ;).
Londonbaby

EntradaAutor: Londonbaby » dv. ago. 24, 2012 9:42 am

Helia guapa, crec que cumplies ara a l'agost. Com ha anat? Desitjo que hagis tingut el part que volies!!!
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dv. ago. 24, 2012 10:41 am

Va néixer ahir ;). No en sé gaires detalls, però crec que tot bé!! Quines ganes de llegir-te, Hèlia!!!

I tu com estàs?? Preparant el naixement a tope d'il·lusió,no?? :)))).

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::