CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

Llibres, tallers..

què us ha semblat?

m'ha encantat!
5
71%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
14%
ni fu ni fa
1
14%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 7
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: azalais » dg. maig 13, 2012 8:53 pm

Gràcies!!!! >.-<: >.-<: ;-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Lalona » dg. maig 13, 2012 10:21 pm

Fuzztoon ha escrit:
azalais ha escrit:ok doncs Aloma la vaig llegir al Institut fa com mil anys i em va agradar, estarà bé tornar-la a llegir. Per cert, sabeu on la puc trobar en Epub o pdf?



Jo el tinc, després quan estigui a l'ordinador te'l passo.


Ai Fuzz, em feia ilu ser útil, per una vegada que tinc el llibre a temps i no m'he pogut resistir la temptació de mirar-ho.
Què et sembla aquesta divisió?

setmana 1: capítols I-IV
setmana 2: capítols V-XI
setmana 3: capítols XII- XVI
setmana 4: capítols XVII-XX

En la meva edició hi ha un total de 161 pàgines així que he calculat unes 40 pàgines per setmana, no sé si és així com ho feu, hehehe!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: ametista » dt. maig 15, 2012 12:36 am

Lalona que bé la divisió, gràcies!! >.-<: ara ho poso a la primera entrada!! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » dt. maig 29, 2012 5:14 pm

Preparada per arrencar motors! :p-)
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » dg. juny 03, 2012 9:50 am

Noies, ja torno a ser per aquí!
A partir d'ara tornaré a prendre les brides del Club de lectura ja que havíem quedat així amb l'Ametista. :ok: Moltes gràcies Ametista per la feina que fas i has fet. >.-<: :-()-) La veritat és que espero que sigueu comprensives amb mi, que segur que no ho faré tant bé com ella. :-:)

Bé, suposo que ja heu començat a llegir... us recordo que aquesta setmana toca llegir els capítols I-IV.

Jo no sé si és perquè és Rodoreda, perquè és en català o perquè m'agrada molt, però ja vaig pel capítol III i no me n'he adonat. :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: ametista » dg. juny 03, 2012 10:54 pm

de res guapa, m'ha encantat ajudar-te :ok: i segur que ho faràs millor!!
em fa molta il·lusió que tornis a estar per aquí jefa :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 08, 2012 9:12 am

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA PRIMERA PART

M’encanta Rodoreda! He llegit totes les seves novel.les i ara, arrel de rellegir “Aloma”, em ve de gust tornar a llegir “Mirall trencat”, que per a mi és de les més grans.
Recordo que a COU, a Literatura Catalana, vam estudiar Rodoreda i una de les coses que em va quedar va ser que les protagonistes de les seves novel.les creixen amb ella, com a mínim les que han tingut més trascendència: va publicar “Aloma” quan encara no tenia 30 anys, no sé en quin moment devia escriure la novel.la, i la protagonista és una joveneta. “La plaça del diamant” la va escriure ja amb uns 50 anys i la seva protagonista, que comença sent una joveneta soltera, acaba amb una edat similar a la que tenia ella quan va escriure la novel.la. Amb “Mirall trencat” ja tenia els 60 anys i abarca tota la vida de la protagonista, fins que és anciana. A més a més, ella sempre va reconéixer que hi havia molt d’ella mateixa i de la seva vida en el que havia escrit.

“Aloma” transcorre a l’any 1934, poc abans de començar la guerra civil. I la casa està situada al barri on va néixer Rodoreda, Sant Gervasi de Cassoles.

L’Aloma és jove, innocent, solitària i, tot i la seva curta edat, està desenganyada de la vida.
El Dani és tot innocència i és l’única persona a la que sent propera i s’estima. Perquè és un nen i perquè porta el nom del seu germà mort.
Amb el Joan sembla que no s’hi acaba d’avenir, no és que tinguin mala relació però tampoc sembla que tinguin una relació propera.
I l’Anna és una mica bleda, l’Aloma ja ho diu que és tova i què no sap com el seu germà se’n va enamorar. És l’única dona que té a prop i la que hauria de ser una mica el seu referent però no s’hi identifica ni sembla que connectin més enllà dels temes cotidians de la casa i el nen.
I el Robert de seguida es veu que li agrada, tot i que ella s’encaparra en anar-ho negant, però com més ho nega més es delata... D’entrada el tema de les cortines. Les va a comprar per a ella i després l’Anna decideix que seran per a l’habitació del Robert i que quan marxi ja se les quedarà ella. És com un símbol del que li arribarà a prendre. La primera impressió que té del Robert és que els seus ulls fan angúnia però de seguida diu que potser no era tan desagradable com li havia semblat. Al taxi del port a casa ell acaba assegut ben a prop d’ella i quan s’aparta troba a faltar el seu contacte. Després quan ve la Coral sembla estar gelosa de les atencions que ell li fa però va dient que és desagradós i que quina sort que no li agradi. Cada negativa sembla ser una reafirmació però ella ni se n’adona...

Per cert, m’ha fet gràcia que diu que puja per la banda trista de Pelai (quan ha de tornar a peu perquè s’oblida les cortines). Quina devia ser la banda trista? Ara és un carrer la mar d’animat, ple de botigues a banda i banda!!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » dv. juny 08, 2012 10:13 pm

Uf!
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 08, 2012 10:28 pm

Momo ha escrit:Uf!

Uf??
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 08, 2012 11:15 pm

Momo què et passa? :-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 08, 2012 11:56 pm

ATENCIÓ SPOILERS!!
LLEGIDA LA PRIMERA PART


doncs jo que no havia llegit mai res de la Mercè Rodoreda... :-:)
(jo és que era de ciències :content: )

i de moment m'està agradant, em sembla curiós com està escrit (per exemple sense articles davant dels noms, al principi se'm feia estrany) però és molt agradable de llegir, senzill però amb sentit, sense grans floritures però fent que et sentis part de la història, com si estessis allí present veient com passa tot...també em fan gràcia algunes expressions, com quan diu "un noi li va tirar una flor en castellà" (i ella pensa "si em caso serà algú que parli com jo" ;-))) )

l'Aloma és especial, innocent i a la vegada rebel dins de les seves possibilitats, pobreta quan després de tota l'aventura que li suposa anar a comprar les cortines l'Anna decideix que les posaran a l'habitació del convidat...
i sobre l'Anna, quan diu "sempre estava una mica trista i només s'animava quan Dani estava malalt"? ?-) potser sortia de la rutina i tenia un missió a complir però carai, d'aquí a estar més animada i menys trista...

quan coneix el Robert...és com dius Raqueleta, li atrau i s'ho nega, ara li fa angúnia ara el troba a faltar, ara sí ara no...però que bo quan el van a buscar i ella fa com que es queda enrera i ell li diu "per què et quedes endarrera?" ...ella hauria pogut pensar que era un metomentodo però no, va i pensa que potser no és tan desagradable com li havia semblat :r)

i quina gràcia que m'ha fet la tarda de visites, algunes adormint-se i tot...que amena i divertida la tarda :-D

au, que ja tinc ganes de continuar!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » ds. juny 09, 2012 3:03 pm

Uf! Ho vaig dir perquè tenia l'esborrany obert i no hi havia manera d'enviar-lo. La meva intenció era enviar-lo ahir mateix, però el Jordi em va adormir... i és que fa dies que no em trobo bé. Porto un drenatge a l'esquena i em sento molt cansada.
Ara envio el meu comentari de la primera part.
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » ds. juny 09, 2012 3:39 pm

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIDA LA PRIMERA PART


Jo també fa molt temps que havia llegit Aloma. Era molt jove i gairebé no me'n recordo. A mi m'agrada molt com escrivia i descrivia el món i els personatges. Sempre aconsegueix crear grans dones, que sí que és veritat que creixen amb l'autora.
Una de les coses que més m'agraden és que fa que t'enamoris de Barcelona cada vegada. :love: :love: :love:

Bé, Aloma se'ns presenta com una noia jove i innocent. Una mica indecisa. Em fa molta gràcia com nega que li agradi Robert, i a la següent frase torna a mirar-lo amb bons ulls, o es posa gelosa. De moment penso que és una noia que es conforma i gaudeix de la vida que li toca viure. Viuen bé, tot i que sense luxes i el que els permet aquesta vida és el tenir la casa. No li agrada agrada gaire la idea del seu germà de vendre-la, tot i que ella també l'ha tingut.
Robert, no em fa bona espina... La primera impressió d'Aloma m'ha carregat de prejudicis contra d'ell.
Joan sembla un bon home, però alguna cosa no està clara. Penso que amaga alguna cosa, ja veurem.
De l'Anna també m'ha semblat molt estranya la manera com la descriu i quan diu que només deixa d'estar trista quan en Dani està malalt. Molt estrany i trist.

La varietat de personatges que ens ha presentat fins ara és molt divertida. M'encanta el barri!

Una altra cosa que m'ha cridat l'atenció són aquests versos:
«Estos, Fabio, ,ay dolor!, que ves ahora,
campos de soledad, mustio collado,
fueron un tiempo Itàlica famosa...»

Què en penseu?
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: azalais » dg. juny 10, 2012 7:28 am

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART

M'encanta!! Com us vaig comentar l'havia llegit al Insti, o sigui fa mil anys, així que gairebé és com si el llegis per primer cop. Estic amb vosaltres amb la descripció d'Aloma, és una noia dels seus temps amb una vena rebel, és nota que es joveneta i sense experiència a la vida, té aquella innocència davant del món que l'envolta, per això encaixa tan bé amb el Daniel, son tots dos molt purs.

L'Anna... per a mi que és una dona sense il·lusions, sense ganes de viure, a més es veu que el matrimoni no termina de funcionar. I en Joan està amb ella com resignat, és nota quan bé la Coral a casa que es queda encisat, no sé com la dona no és posa gelosa.

I en Robert... em fa molt mala espina, tot això de que acabi de venir d'Amèrica i no sapiguem que feia allà :-((

M'ha cridat molt l'atenció l'escena del quiosc on compra el llibre "prohibit", una noia no podia escollir les seves lectures, compra uns contes per que creguin que és casada i pot llegir el que vulgui i desprès l'ha de llegir d'amagat.


Per cert, noies, al Juliol no llegim res? He estat buscant el post i passem directament a l'agost ?-) ;-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » dg. juny 10, 2012 8:12 am

Sí que llegim Azalais, he d'acabar de pensar com fer l'enquesta. Aprofito per demanarvos-ho.
Us ve de gust fer un mes temàtic de Shakespeare?
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: azalais » dg. juny 10, 2012 10:11 am

momo em sembla molt bona idea! Hi ha moltes obres d'aquest autor que encara tinc pendents de lleguir >.-<:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Lalona » dg. juny 10, 2012 7:17 pm

Noies aquí estic amb la mateixa poca vergonya de sempre. Encara no he començat a llegir, tinc muntanyes de feina acumulada i estic fatal de temps. Ja em sumaré, tinc unes ganes de llegir-vos!!

Momo ara he llegit que no et trobes gaire bé? espero que milloris ben aviat! :-()-)
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: ametista » dl. juny 11, 2012 12:04 pm

Momo portes un drenatge? espero que aviat tornis a estar bé! :-()-)

i l'idea de Shakespeare m'agrada! ;-))) penso que llegir-lo en grup pot ser interessant per si hi ha fragments espessos poder-los comentar...i treure-li força suc :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: nienna » dc. juny 13, 2012 9:17 pm

Noies, vaig molt endarrerida :ufs: estic llegint el llibre en català i m'està costant una mica més. Hi ha coses que dedueixo pel context, però tot i aixi estic tota l'estona amb el diccionari, perquè vull aprofitar per aprendre paraules noves, etc. Encara vaig pel capitol II. Però m'està agradant moltíssim, això sí! :ok: A veure si ara que ja vaig terminar els examens ja em puc posar al dia :ok:

Momo, ánims, espero que et trobis millor aviat :ok:
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'12 - Aloma (Mercè Rodoreda)

EntradaAutor: Momo » dl. juny 18, 2012 7:01 am

Noies, aquesta setmana passada tocava llegir els capítols V-XI. Ja podeu comentar!

Atenció spoilers setmana 2 a partir d'aquí

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::