Bilingüisme català-castellà

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
rundi
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Bilingüisme català-castellà

EntradaAutor: rundi » dt. jul. 17, 2012 8:00 am

Hola!
He trobat un parell de fils que parlen sobre això, però són una mica antics i no he acabat de trobar el que buscava...
Visc fora de Catalunya i tenim una nena de tres anys. Jo li parlo sempre en català i el pare, que no és català, li parla sempre en castellà. En viure fora, tot l'entorn de la nena és castellà (escola, amics, tele...), menys quan venim de vacances o quan la meva família ens visita.
En l'actualitat, la nena entén perfectament el català i utilitza moltes paraules, però la llengua que fa servir per comunicar-se és el castellà.
Hi ha que diuen que de sobte, fan un canvi, i passen a diferenciar les dues llengües, però com que no tinc experiències prèvies, no sé si és així del cert.
M'interessa saber opinions de les que teniu situacions similars o de mestres que em pogueu explicar o orientar una miqueta com funciona i com puc estimular o motivar-la perquè comenci a diferenciar-les...
Moltes gràcies!!
Gerginag
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dj. jul. 08, 2010 3:50 pm

Re: Bilingüisme català-castellà

EntradaAutor: Gerginag » dt. jul. 17, 2012 8:36 am

hola,
No et preocupis, ella sola aprendrà a diferenciar-les, jo com a mestra he tingut molts nens bilingües ( anglès-català, per exemple) i les diferencien perfectement. Tinc una amiga que a la nena li parlen : japonés, Català i Castellà, té dos anys i no s'enten res del que diu perquè ella ha fet un popurri de les llengües, peró amb el temps parlarà tres llengües a la perfecció, així que tranquila. El que si pots fer es oferir més recursos en català a la teva filla, pel.lícules ,jocs.... hi ha una pàgina a internet que utilitzem molt els mestres : edu365 , on trobaràs moltes coses per entretenir la nena i aprendre alhora, hi ha un apartat d'infantil amb cançons, contes.... >.-<:
LLoguem casa de poble a Blanes i pis a LLança : viewtopic.php?f=61&t=30010
FloR
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dt. jul. 17, 2012 8:38 am

Hola guapa!! Només et puc explicar la meva experiencia amb els meus nebots aquí a barcelona. A tots els hi parlem en català, menys algún familiar i els avis, i el seu entorn de guarde i quasi tota la tv és català.. De ben petits només parlaven català, encara que tú els hi parlesis en castellà responen en català i segueixen la conversa tranquilament.. Fins més grans no han diferenciat les dues llengues i no han pogut separar i parlar amb cadascú la llengua que toca.. La que parlen primer és la que més senten, d'aqui poc segur que parlarà català amb tú!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. jul. 17, 2012 9:33 am

El petit té 3 anys i ara comença a demanar al seu pare com és diu "X" en àrab, per tant interpreto que ara comença a diferenciar-les.

El seu pare li parla l'àrab i jo el català. El petit sempre ha parlat en català, fins i tot amb el seu pare: ell li parla àrab i el petit li contesta en català.
També, ara, comença a dir alguna paraula amb castellà, suposo que de companys de l'escola, els dibuixos..... i crec que també diferència una llengua de l'altra, al menys sembla que comença a tenir inquietud per saber si és català o castellà i voler diferenciar-les.
maza
Entrades: 1794
Membre des de: dv. oct. 10, 2008 12:43 pm

EntradaAutor: maza » dt. jul. 17, 2012 10:05 am

El meu home parla castellà amb la nena, i jo li parlo en català. Tot el seu entorn és català, menys el meu home i sogres. Fins ara només parlava català, inclús amb el meu home... però ara ja comença a dir moltes frases en castellà, i normalment sempre a ell. A mi m'en diu alguna de paraula castellana, però en general tot català. El que està clar q la nena enten els dos... així que temps... i tu segueix parlant-li en català!
Imatge

Guia de càmpings per anar amb nens: http://www.campingambnens.cat/

Quadres personalitzats: http://masesmes.blogspot.com.es/p/baby-map.html
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. jul. 17, 2012 1:07 pm

Jo li parlo el catala i el sei pare castella. Els avis paterns li parlen castella
ariadna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dt. jul. 17, 2012 3:18 pm

nosaltres a casa parlem les dues llengües: jo li parlo en català, son pare en castellà. Les respectives famílies igual, la meva en català i la del pare en castellà.
els dibuixos normalment son en català i al carrer es troba de tot.
ell té dos anys acabats de fer i sap a qui li ha de parlar i/o contestar en cada idioma. Normalment no barreja, tot i que algun lapsus hi ha (és molt petit encara!!). La veritat és que té moltíssim vocabulari i s'entén i es fa entendre al·lucinantment bé; fins i tot la pediatra ens ho va dir l'altre dia a la revisió. :ok:
2010 & 2016
rundi
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dc. jul. 18, 2012 10:29 am

Gràcies noies! Sou sempre de molta ajuda! :)
Doncs llavors imagino que haurem de seguir igual i que, mica en mica, ella mateixa anirà esbrinant que són llengües diferents i que té eines per parlar-les totes dues...
Petons!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::