TR3 setembre-coses farcides

muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » dv. set. 14, 2012 8:03 am

Ponioleta! Que bé que hagis fet les crestes i us hagin agradat!! De què les vas farcir? Oi tant que pots penjar la recepta al bloc! Jo encantada!

Al final hauré de posar la recepta que volia a finals de mes, que demà ja marxem i avui segur que no la podré fer. Ara estaré uns dies desconnectada, i ja tinc ganes de veure totes les receptes noves que em trobaré a la tornada!!

Petons!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 14, 2012 10:05 am

Hola
aquí va la meva recepta de crestes. La vaig fer com ha de ser: aprofitant les restes de la nevera :r) que per això serveixen les pizzes, les crestes, les empanades, les coques...

IMG_20120912_200942 copia.jpg


CRESTES de la PONIOLETA o-o:)
Per la massa: igual que la recepta de la muc.
Pel farcit (que me'n va sobrar gairebé la meitat):
-una ceba
-una pastanaga
-una tassa de cafè de soja texturitzada (jo vaig fer servir la fina)
-restes del sofregit dels macarrons :r) o en el seu defecte un parell o tres de cullerades soperes de salsa de tomàquet
-salsa de soja, all en pols i pebre

Elaboració
Es fa la massa tal i com explica la muc. Jo la vaig embolicar amb paper film i la vaig guardar a la nevera.
Es talla la ceba petitona i es ratlla la pastanaga i es sofregeix. Mentrestant s'hidrata la soja texturitzada.
Quan el sofregit gairebé està hi incorporem la soja texturitzada, remenem una mica i després hi afegim el sofregit o salsa de tomàquet, la salsa de soja, l'all en pols, el pebre... i ho deixem uns minuts més al foc (si el tomàquet l'heu posat cru, doncs l'estona que calgui perquè es faci)

crestaper dins.jpg


I després ja fem les crestes estirant la massa amb un curró, tallant amb un bol i anar farcint.
A mi me'n van sortir 12 i les vaig fer al forn. Queden genials!!!!


*** La soja texturitzada és un producte que s'extreu de la soja (evidentment) processant-la no sé com. És molt rica en proteïnes. Es presenta en diferents formats. La fina, que he utilitzat jo, quedaria molt semblant a la carn picada i es pot fer servir per fer bolognesa, hamburgueses vegetals etc. També n'hi ha en formats més grans. La venen deshidaratada pel que abans d'utilitzar s'ha de posar una estoneta en remull (15' és suficient).
Us deixo un enllaç sobre la soja texturitzada: http://www.directoalpaladar.com/ingredi ... na-vegetal
I una foto (de la fina):Imatge
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » dv. set. 14, 2012 11:38 am

>.-<: >.-<: >.-<: Quina pinta, Ponioleta!! Abans feia una salsa bolonyesa amb soja texturitzada que quedava boníssima (i unes patates gratinades al forn amb la mateixa soja, avellanes i bledes! :love: ), però ara he hagut de restringir molt el consum de la soja i només faig servir, de tant en tant, una mica de salsa de soja (la vida és qüestió de prioritats :-:) ) (Bé, i alguna sopa de miso amb tofu de seda també cau de tant en tant... >.-<: ) A veure si un dia provo el teu farcit, però!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 14, 2012 11:57 am

muc ha escrit:>.-<: >.-<: >.-<: Quina pinta, Ponioleta!! Abans feia una salsa bolonyesa amb soja texturitzada que quedava boníssima (i unes patates gratinades al forn amb la mateixa soja, avellanes i bledes! :love: ), però ara he hagut de restringir molt el consum de la soja i només faig servir, de tant en tant, una mica de salsa de soja (la vida és qüestió de prioritats :-:) ) (Bé, i alguna sopa de miso amb tofu de seda també cau de tant en tant... >.-<: ) A veure si un dia provo el teu farcit, però!



Nosaltres no en mengem gaire perquè el meu company té problemes de ronyó (fa pedres sovint) i com que la soja texturitzada té MOLTES proteïnes, és massa feina pels seus ronyons i la dietista li va dir que millor que no. Però de tant en tant fem bolognesa amb pasta i lassanya (amb la mateixa bolognesa)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Santandria » ds. set. 15, 2012 8:09 am

Caram! No havia sentit a parlar mai de la soja texturitzada ?-) Sempre s'aprenen coses noves!
Ponioleta, jo veus, quan tinc sobres sempre tiro cap a les croquetes o al :camio: 'arròs/fideus... hauré de tenir present l'opció de les crestes, coques, pizzes,... :love:

Per cert! on puc comprar cordill d'aquest de cuina. L'altre dia tenia pollastre però com que no tenia cordill , no vaig poder provar de fer uan alternativa a la recepta de la muc :ufs:

Nenes! quin ritme de cuina que porteu!!!
ImatgeImatge
123martri
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dj. març 31, 2011 11:42 am

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: 123martri » dt. set. 18, 2012 11:56 am

Aquí la meva aportació:

ALBERGÍNIA FARCIDA

Fàcil, fàcil i ideal per aprofitar sobres de la nevera

Tallo les albergínies pel mig del cap a baix.
Les poso en un recipient que tinc per coure al microondes amb una mica d'oli, sal i pebre, i les deixo 12 minuts.
Quan es refreden separo la carn de l'asbergínia i poso la pell ben posada en una plata pel forn, prèviament engreixada.

Per farcit, el faig amb pit de pollastre, una mica passat per la planxa, però a vegades per la nevera volta tall arrebossat, alguna salsitxa, sobrant de bolonyesa,....és a dir el que vulgueu.
Es fa un sofregit de ceba i tomàquet i quan està es posa al got del minipimer i es tritura amb la carn, no ha de quedar puré, s'afegeix la carn de l'albergínia i s'omplen les pells. Per sobre li poso pa ratllat, si és del que porta all i julivert també queda molt bé, i al forn a a gratinar.

A mi com més m'agraden és amb pit de pollastre, queden molt finetes i lliguen molt bé els gustos, amb la carn picada o salsitxes com solen portar pebre, domina el gust.
Si les voleu fer més bones, quan més coses posis millor, i si en lloc de pa, vols posar formatge, o beixamel i formatge, doncs son més festives. Personalment les trobo massa carregades.
Ahhh i és ideal per fer quan les albergínies van barates i es congela i ideal per portar al tupper, ja que és un menjar complert, una amanida + fruita i tenim de tot !!!!
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: nacristai » dt. set. 18, 2012 7:19 pm

Ostres !!!! 123marti!!! Jo també he fet esberginia farcida... ;) després penjo la meva recepta. Es que marti són ben bones i fàcils!!!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Santandria » dt. set. 18, 2012 9:14 pm

Jo les albergínies les faig a vegades amb tonyina. Barrejo la carn de l'albergínia amb tonyina i tomàquet fregit, una mica de formatge ratllat per sobre i a gratinar! Ràpi, fàcil i bo!

I seguint amb les crestes... L'altre dia en vaig fer amb restes que tenia per la nevera. La massa era comprada. Vaig agafar un "solmillo" que tenia fet a l'olla pressió amb espècies i tomàquets i arròs integral bullit. Vaig triturar la carn del solomillo i la vaig passar per la paella amb l'arròs i una mica de tomàquet fregit (caram! veig q aquest és el meu ingredient estrella! el poso a tot arreu!) Després, vaig farcir les crestes i al forn. Van quedar la mar de bones. Vaig fer fotos, a veure si les puc penjar :ok:
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: kine » dv. set. 28, 2012 9:54 am

Hola, no he escrit aquí mai cap recepta però m'animo amb una molt senzilla.

PEBROTS PIQUILLO FARCITS

Jo pico ben petit surimi (barretes de cranc), olives negres o verdes, gambetes pelades, tonyina i a vegades una mica de pebrot verd oou dur o el que hi volgueu afegir.
Si pot posar o no una mica de maionesa o salsa rosa però jo els deixo normalment sense salsa.

Després farceixo els pebrots i au fàcil, fàcil i a menjar. Quan en faci us poso una foto.

Jo les albergínies les poso al estoig de vapor 5 min partides per la meitat i també barrejo tonyina i tomata, formatge per sobre i després el formatge i un parell més de minuts amb l'estoig al micro i fetes!! Sense oli ni fregir ni res!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dv. set. 28, 2012 11:24 am

:r) :r) doncs jo també vull fer albergínies farcides! les tinc a mitges (cuites i congelades) però encara no he trobat el moment de fer-les :-(( :-(( a mi és que l'albergínia m'encantaaaaaa
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 01, 2012 10:46 am

ui ui acabo d'obrir el post d'octubre i encara no he posat la meva recepta de setembre!
a veure si demà m'hi poso, que avui impossible....mmmm penso amb les albergínies i ja se'm fa la boca aigua :r)

ah i per cert noies, penseu a posar fotos de les receptes!! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » dc. oct. 03, 2012 6:18 pm

Noies! em temo que no podré fer la recepta que volia fer. Volia fer una cosa típica d'aquí, sobretot del sud d'Alemanya, Àustria, etc: Zwetschgenknödel. Són una espècie de boles farcides de pruna, tot i que es poden farcir d'altres coses, com per exemple albercoc. El cas és que és fan amb sèmola de blat tou (i no de blat dur). Pel que he vist, a Catalunya no en venen de sèmola de blat tou... :ufs:

A veure si el pròxim dia que els faci, provo de fer-los amb sèmola de blat dur i si queda bé, us penjo llavors la recepta...

Bé, perquè veieu com són, unes quantes imatges: http://www.google.de/search?q=zwetschgenknödel&hl=ca&client=safari&rls=en&prmd=imvnse&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=znFsUKrHBsnStAaat4HIBg&ved=0CDIQsAQ&biw=1280&bih=680

Com que és un plat més aviat d'hivern (no dic postres perquè atipen tant que la gent ho fa de plat únic dolç (sopar) - és el típic plat que ofereixen els refugis de muntanya >.-<: ), encara tinc temps per veure si puc canviar la recepta i fer-la amb l'altre blat. :-:) :-D

Apa, me'n vaig cap a l'octubre! Petons!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 09, 2012 10:23 pm

una mica tard però aquí van les meves albergínies farcides:

albergínies verduretes.jpg


farcides de verduretes saltejades amb ceps, mmm

procediment: les vaig coure al forn senceres, després les vaig obrir i buidar i com que ja no tenia temps per més... tot al congelador! :r) i fa uns dies ho vaig treure, vaig afegir l'albergínia a trossets a un saltat de ceba, pebrot, pastanaga, mongeta tendra i els últims ceps que em quedaven al congelador, vaig omplir les albergínies i al forn a gratinar amb una mica de formatge :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 09, 2012 10:28 pm

però no les vaig fer totes i l'endemà al farcit que em va quedar, que no era suficient per omplir les albergínies que em quedaven, li vaig afegir arròs integral per acabar de completar:

albergínies farcides d'arròs integral i verduretes

albergínia arròs.jpg
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 11, 2012 9:32 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 09, 2012 10:30 pm

muc, no sé què hi diran les altres però per mi pots fer la recepta igualment encara que sigui amb sèmola de blat tou, eh?
ens caurà la baba igualment i si algú la volgués reproduir, doncs llavors ja pensaríem com fer-ho :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Ponioleta » dc. oct. 10, 2012 11:02 am

Ametista, quina bona pinta!! I vegetarianes! :ok: :ok: :ok: A mi m'encanten les esbergínies, i més farcides!! Però el meu company no és gaire fan i no en faig mai... Però em sembla que me les faré per mi o-o:) o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: entrerius » dc. oct. 10, 2012 5:51 pm

ostres noies, mira que fa dies que volto pel SP i avui m'he animat a remenar per la cuina :content: :r)

Crec que m'animaré a fer les crestes :ok: ja us ho explicaré.
Les albergínies farcides i els carbassons farcits son un clàssic a casa.

Ara us faré la meva aportació:

Pebrots vermells farcits de guatlles:

Pebrots vermells grans
guatlles
salsitxa / llonganissa o el que es vulgui
sal, pebre i oli

Es neteja bé la guatlla (jo li trec la pell i el greix i la rento amb aigua). Salpebrem per dins i per fora. Posem un tros de llonganissa dins. Si volem, i per tal que no quedin tant “secs” els pitets es pot enroscar amb una llesca de cansalada viada . La posem a dins del pebrot, net de llavors i amb sal.
Un cop preparats tots els pebrots els posem en una cassola amb una mica d’oli d’oliva i tapat a foc lent fins que estigui el pebrot cuit.
El mateix pebrot deixa anar aigua i va fent una salseta. Algun cop hi he afegit bolets a la salseta.

Que vagi de gust.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 26, 2012 11:19 am

hola entrerius!
que bons deuen ser aquests pebrots farcits!! Imatge

doncs jo he tornat a fer una cosa farcida:

OUS FARCITS DE TONYINA

ous
tonyina
maionesa (versió freda)
beixamel (versió en calent)

ous farcits.jpg
acabats de farcir


ous farcits gratinats.jpg
i acabats de sortir del forn!


no té cap complicació: es bullen els ous, un cop tebis es treuen els rovells i es barregen amb tonyina i una mica de maionesa o beixamel i abans de servir es poden decorar amb una muntanyeta de maionesa i mitja oliva, un trosset de pebrot escalivat...o el que sigui, en la versió freda o cobrir amb beixamel i formatge i gratinar al forn en la versió en calent :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dj. gen. 31, 2013 4:26 pm

uuui si també tenia pendent una cosa farcida!

crestes.JPG


vaig fer les crestes i boníssimes! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::