TR3 novembre-sopes i cremes

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 01, 2012 4:40 pm

i ara que ja comença el fred, ve de gust fer...

neu:-) :girafa: SOPES I CREMES :girafa: neu:-)

Sense títol.png


animeu-vos a participar!!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 16, 2012 1:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 novembre

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 01, 2012 4:43 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 12, 2012 10:31 am, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre

EntradaAutor: muc » dg. nov. 04, 2012 1:17 pm

Ametista! Quina bona idea!! Ja en tinc una al cap. A veure si un dia d'aquests la faig! De moment però, si voleu, podeu mirar una crema que vaig penjar fa poc al meu bloc :love: : Una crema de blat de moro!! http://cuinadefireta.wordpress.com/2012 ... t-de-moro/
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: ametista » dv. nov. 16, 2012 1:58 pm

hola! aquí estic amb la meva aportació...

CREMA DE PORROS AMB FORMATGE D'OVELLA

crema de porros.JPG


no us puc posar la recepta exacta perquè va ser una mica a ull: vaig sofregir dos o tres porros picadets, després hi vaig afegir patata també a trossets i al cap d'una mica vaig cobrir amb aigua i a fer xup-xup una estona, finalment vaig triturar tot afegint-hi una mica de formatge d'ovella i al plat amb bocinets de pa "fregits" (en realitat saltejats amb un mini-rajolinet d'oli, no volia fregir el pa només donar-li un "toque")

noies no està gaire animada aquesta tercera edició no? :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » ds. nov. 17, 2012 2:45 pm

Amestista! quina bona pinta! La provaré!! M'encanta la vichysoisse i la crema de porro, però mai havia pensat en posar-hi formatge de cabra :love:

I Ramtri! La sopa, per més que no 'hagis fet tu, també Déu n'hi do quina pinta!!! I a més de pistons!!! :love: Voleu saber una cosa? A part dels galets, els pistons són la meva pasta de sopa preferida, i, com que aquí no en trobo, sempre que baixo a Catalunya faig carregada de pistons! >.-<:

Jo avui faré una crema per sopar, a veure si demà la poso!!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » dl. nov. 19, 2012 8:30 pm

Ramtri! No he estat mai a Ravensburg, però no em queda pas gaire lluny. Jo també sóc al sud.

Va, vaig a penjar una crema però: ni tinc fotos (a veure si demà en faig una que encara en queda, de crema) i 2. no tinc mides, que jo les cremes sempre les faig a ull..
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » dl. nov. 19, 2012 8:42 pm

A mi les cremes i sopes, m'encanten! en menjaria cada dia. A veure si un dia d'aquests en puc fer una de carbassa com la faig sempre, de moment, la que vaig fer el dissabte:

Crema de carbassó
Carbassons (crec que en vaig fer 7 perquè venia gent a sopar i volia que me'n sobrés)
Mantega
Aigua
Una patata
Creme fraîche
Crema de llet
Sal

Ben simple. Es tallen els carbassons a talls grans. Es posa una mica de mantega en una olla i s'hi tiren els carbassons, i es deixen un parell de minuts que vagin fent, però sense que agafin color. S'hi afegeix aigua bullint just fins a cobrir els carbassons (millor que en falti i afegir-n'hi després que no que en quedi massa líquida la crema). A continuació ratllem una patata ben fina dins l'olla, perquè deixi més midó i ajudi a lligar la crema. Afegim sal i deixem bullir una mica, fins que els carbassons siguin cuits.

Triturem la crema amb la batedora elèctrica, que quedi ben fina, hi afegim creme fraîche i un raig de crema de llet, ho batem altre cop perquè es barregi bé i finalment corregim el punt de sal.

Crema.png


Bon profit!!!! :love:

Edito per penjar la foto.
muc l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. des. 02, 2012 2:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 27, 2012 2:47 pm

mmm crema de carbassó! jo també tinc pendent fer-ne una de carbassa, a veure si m'hi poso...però abans vull fer una sopa de cigrons!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: Santandria » dc. nov. 28, 2012 8:48 pm

Hola!!
Jo les cremes les faig totes iguals, només canvio els ingredients :-D

Us poso la crema de carbassa que vaig fer l'altre dia (em vaig oblidar de fer-li una foto)

INGREDIENTS:

carbassa
patates
ceba
mantega
sal
pebre
aigua

Tallar ben finet la carbassa, la ceba i les patates (jo vaig posar més o menys la mateixa quantitat de cada)
Sofregir a l'olla amb mantega i quan estigui doradet cobrir amb aigua. Deixa fins que estigui tot cuit.
Passar el tourmix i llestos!

Jo també els hi poso trossets de pa fregit i també l'ingredient estrella: pinyons fregidets. Queda boníssim!!

Bon profit!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 28, 2012 10:47 pm

aquí arribo amb una sopeta...

DSC_0021.JPG


a casa fem brou sovint, normalment amb carn i verdures (porro, pastanaga, una fulla de col...) però de tant en tant ens agrada un bon plat de brou de carn 100%, ens encanta! (Ponioleta aquest cop no poso recepta vegetariana ;-))) )

BROU DE CARN

- 3 litres d'aigua
- 2 cuixes de pollastre grans
- 1 ós de vedella
- 1 ós de pernil o un tall de cansalada curada

Coure tot a l'olla exprés durant 30-45 minuts, deixar refredar i guardar a la nevera tapat fins l'endemà. Abans de fer la sopa, retirar la capa de greix que s'haurà solidificat a la part de dalt, coure-hi la pasta i servir.

muc, quina gràcia a mi també m'encanten els galets! i de pasta petita la meva preferida és la de la foto, els pinyonets (que no sé si es veuen gaire)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » dg. des. 02, 2012 2:27 pm

Aix, ja s'ha acabat el novembre i encara no he fet crema de carbassa. A veure si en faig un dia d'aquests i la penjo. De moment, us he posat la foto de la crema de carbassó, que feia dies que l'havia feta i no pensava mai en penjar-la!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: ametista » dg. des. 02, 2012 4:19 pm

muc té molt bona pinta! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: Ponioleta » dc. des. 12, 2012 9:48 am

ei m'havia despistat!!!

Vaig fer un puré l'altre dia i vaig pensar que el penjaria aquí, però al final el vaig penjar al blog i no al fòrum ?-) ?-)

Potser us sembla un clàssic però jo no n'havia menjat mai i l'he trobat deliciós :ok: :ok:


Puré de bròquil

Ingredients

un bròquil
una patata
dues cebes
all en pols, pebre i nou moscada
Imatge
Tallem la ceba en trossos grans (després ho triturem tot i no cal plorar de més :-) ). La sofregim en una cassola amb una mica d’oli.
Imatge
Quan comenci a estar transparent, hi afegim la patata tallada a daus grans i el bròquil a trossos. Ho sofregim tot uns 5 minuts més.
En aquest moment jo hi afegeixo les espècies però també es poden posar en el moment de triturar. En aquest puré li vaig posar all en pols, pebre i nou moscada.
Imatge

Afegim mig litre d’aigua a la cassola, la tapem i ho deixem bullir fins que les verdures estiguin fetes.

Triturem, i si pensem que ens ha quedat massa espès (això va a gustos) hi podem posar una miqueta més d’aigua.
Imatge

Servim i a menjar!!
Imatge

Li podem afegir una cullerada de pipes de carbassa o girasol, un raig d’oli, llevat de cervesa… o res, com us agradi més.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: ametista » dc. des. 12, 2012 10:33 am

mmm >.-<:
doncs serà un clàssic però jo tampoc n'he fet mai, hi haurem de posar remei ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » dj. des. 13, 2012 9:31 am

>.-<: >.-<: Ponioleta, quina pinta! A mi la crema de bròquil m'agrada molt! A vegades, mentre ho trituro tot, hi tiro un raig de llet de coco (que només duu coco i aigua, sense sucre), i queda suau i amb un punt de coco que ens agrada molt!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: Ponioleta » dj. des. 13, 2012 11:23 am

muc ha escrit:>.-<: >.-<: Ponioleta, quina pinta! A mi la crema de bròquil m'agrada molt! A vegades, mentre ho trituro tot, hi tiro un raig de llet de coco (que només duu coco i aigua, sense sucre), i queda suau i amb un punt de coco que ens agrada molt!



La recepta original que vaig provar duia crema de llet i formatgets. Però a casa cuinem sense lactics i ho vaig suprmir. Igualment la patata li dóna molta suavitat als purés.

Ah, i jo odio el coco o-o:) o-o:) No puc amb ell, je je :-)

Però segur que queda molt bé amb els purés :r)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » dv. des. 14, 2012 9:13 pm

Ponioleta ha escrit:
muc ha escrit:>.-<: >.-<: Ponioleta, quina pinta! A mi la crema de bròquil m'agrada molt! A vegades, mentre ho trituro tot, hi tiro un raig de llet de coco (que només duu coco i aigua, sense sucre), i queda suau i amb un punt de coco que ens agrada molt!



La recepta original que vaig provar duia crema de llet i formatgets. Però a casa cuinem sense lactics i ho vaig suprmir. Igualment la patata li dóna molta suavitat als purés.

Ah, i jo odio el coco o-o:) o-o:) No puc amb ell, je je :-)

Però segur que queda molt bé amb els purés :r)


Dona, queda bé si t'agrada el gustet del coco... :content: :content: :content: ;-)))
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 novembre-sopes i cremes

EntradaAutor: muc » dv. jul. 05, 2013 1:14 pm

La sopa que acabo de fer en tres minuts i tinc refredant a la nevera :love:

Sopa freda de meló

Ingredients:

Un meló (jo un de groc allargat)
Una cullerada de iogurt
Una cullerada de creme fraiche
Una cullerada de quark
Una mica de suc de llimona
Sal
Pebre

Només ca pelar el meló i triturar-lo amb tots els ingredients. Si queda massa espès, s'hi afegeix aigua freda i llestos! Jo he posat una cullerada de cada cosa perquè tenia potets oberts de les 3 coses, però no cal. Es pot fer només amb iogurt, quark o creme fraiche. O sense res, per fer-la sense lactis. A l'hora de dinar, la serviré amb una mica de pernil salat fet al forn, de manera que quedi més sec.

A veure si refreda ràpid que tinc gana!! :p-) :p-) :p-) Després us penjo una foto.

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::