Idea per a una feina relacionada amb l'educació

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Idea per a una feina relacionada amb l'educació

EntradaAutor: coquette » dc. maig 22, 2013 11:55 am

Hola

Aquests dies se m'ha acudit un tipus de feina que crec que podria tenir sortida. Seria una feina per una persona emprenedora i que tingués experiència i/o formació en el món educatiu.
Us ho explico perquè si algú s'anima, potser em faria clienta!!

Es tractaria de ser una "Assessora en educació", que ajudés als pares a triar escola pels fills. Triar escola és una cosa seriosa, i sovint hi ha moltes opcions, i la informació que tenim es limita a les portes obertes, al que diuen els webs de les escoles (moltes diuen pràcticament el mateix), les referències de gent que coneixem, la "reputació" d'aquella escola...
Triar escola demana molt de temps, i no tothom el té, o, com és el meu cas, no tothom té les ganes de dedicar el seu temps lliure a investigar sobre les escoles de la comarca.

En la meva opinió, aquesta persona hauria de:

Adaptar-se al criteri dels pares que la contracten, i no voler "imposar" els seus propis criteris i judicis sobre l'educació.
Per tant, hauria de ser una persona raonablement oberta i flexible, i no jutjar el criteri dels pares que la contracten.
Tenir un bon coneixement sobre l'ideari, projecte educatiu, ubicació geogràfica, pressupost, i altres qüestions rellevants, sobre un gran nombre d'escoles, públiques i privades. Al mateix temps hauria de poder-se moure per obtenir informació sobre noves escoles, altres comarques, etc.

Crec que el funcionament hauria de ser una entrevista amb els pares per saber quin tipus d'escola els agradaria pels seus fills, i després d'un temps de recerca, presentar-los una petita llista raonada d'escoles que reuneixen les característiques desitjades.
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: Idea per a una feina relacionada amb l'educació

EntradaAutor: Arual83 » dc. maig 22, 2013 4:23 pm

Bones,

Jo tinc experiencia en l àmbit educatiu, conec moltisimes escoles, i estic acostumada a treballar amb idearis, PEC ( projecte educatiu de centre). No soc mestre, soc pedagoga.

El que tu comentes, estaria be com assessorament , però ningú coneix tan be els fills com els seus pares i amb una entrevista si que pots mes o menys aconseguir saber quin ideari volen els pares, però poca cosa més. I de fet els pares poden demanar opinions de les escoles, anar a portes obertes i demanar entrevistes amb professionals de centre... jo crec que tenen prous elements com per decidir. Alguns pares fa temps em van demanar consell i jo molts cops els deia que hi ha una part també de feeling alhora de triar escola. Quan entes en una escola, allò que et trasmet, aquelles vibracions coses que només els pares poden sentir. NO se si me explicat be. JO tinc una nena de mesos i encara no em toca escolaritzar-la però aquest any ja he anar a les jornades de portes obertes. Per sentir aquest feeling i llavors tenir temps ( anys jeje)a indegar sobre PEC, idearis i demés.

NO se si com a feina tindria futur, tan de bó que si, perquè gent preparada i amb ganes de fer-ho i treballar en allò que ens apassiona com l- educació, en som un munt!!!

M Interessarà seguir les demés opinions :globus:
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dc. maig 22, 2013 4:57 pm

jo crec que sí tindria exit... encara que fos amb això: aconsellar a com encarar tota aquesta cerca, com escollir les escoles a les que anar a les jornades obertes (en el cas de poc temps disponible), què mirar quan entres a l'escola,...

Hi ha coses que potser ni t'havies plantejat que poden ser determinants, i una assessora podría fer veure "punts febles" en els requisits dels pares (no de què és millor o pitjor com a educació, sino com a "check list" o cercant una mica la coherència respecte del que volen pel fill).
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

EntradaAutor: tacai » dc. maig 22, 2013 8:14 pm

jo crec que com a feina... doncs no sé si t'hi arribaries a treure un sou. potser algú et pagaria però pocs veurien el valor afegit, és a dir, coneixeries els projectes educatius de totes les escoles? totes les opcions que tenen els pares? de totes les poblacions? només barcelona? a vegades els pares no accedeixen al que volen sinó on treuen plaça. Jo mateixa portaria la meva filla a escola bressol pública, i no tinc plaça, i prefereixo aquest projecte educatiu que no allà on la portem, però no he tingut opció. també és algo que la gent aconsegueix sense 'pagar-ho', és a dir, qui vol saber tot això, ja obté la informació d'una manera o altre, preguntant altres pares, informant-se... però també és cert que potser seria interessant tenir aquesta figura, però més com a sistema educatiu.

un altre tema és assessorar-los en temes educatius, més que no únicament a 'triar escola', no sé si m'he perdut algo més del missatge. una assessora educativa... això si que potser podria tenir més sentit, és a dir, un lloc més ampli.
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dc. maig 22, 2013 8:55 pm

Crec que totes dues coses son compatibles! Una assesora sobre educació i escoles a la que recórrer si no saps per on començar o si tens dubtes.

Clar que pots aconseguir la informació gratuitament per tu mateixa, però aplicant-hi temps, que algunes no tenim. I aquí entra la figura d'aquesta assessora (que faci un filtratge inicial dels col·legis als que pots optar)

Lo de la tàctica per les preinscripcions ja no veig que entri en les competències de l'assessora! Potser si que et pot dir si aquella escola es de les que es queden fora amb 30 punts, o que aquell altre entra tothom. Però si tu finalment decideixes intentar entrar a la primera amb 15 punts, dons tu mateixa, és la teva opció i aqui aquesta assessora no hauria d'entrar a valorar si ho estas fent be o no...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Pinguina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 3:47 pm

EntradaAutor: Pinguina » dc. maig 22, 2013 9:44 pm

Bona idea! :ok:
Amb l'entrevista a la família i al nen/a pots veure quina mena d'educació volen donar-li, quina projecte li pot quadrar més, quines són les prioritats, etc... Hi ha situacions i casos en que escollir a quina escola ha d'anar el teu fill/a es converteix en un veritable mal de cap i sempre va bé que algun "expert" et doni el seu punt de vista, amb les justificacions pertinents.

Jo estic en el món educatiu (formal i no formal) des de fa bastant temps i últimament, tal i com estan les coses, hi estic donant voltes i més voltes... Em venen moltes ganes de muntar alguna cosa amb la idea de "com formar/ajudar a les persones (famílies, nenes i nens, adolescents, professionals de l'educació i del lleure...) allà on no poden arribar les escoles/sistema?" Penso que hi ha moltes mancances i si ens van canviant les lleis d'aquesta manera més val poder oferir alguna cosa decent encara que sigui per la banda de la no-reglada... :-o00m
pingüina

Imatge

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::