Ecografia abans de les 10 setmanes d'embaràs???
Ecografia abans de les 10 setmanes d'embaràs???
Bona tarda noies,
Us explico el meu cas, estic embarassada de 6 setmanes, el meu seguiment d’embaràs el porta la Seguretat Social i hem diuen que fins la setmana 12 no em faran la primera ecografia obstetrícia.
Crec que és massa tard, vull dir que en tot aquest temps poden passar tantes coses, i trobo una data molt llunyana per saber si els inicis són correctes, si només hi ha un o dos embrions. Què en penseu?
Ara mateix no puc permetrem la visita a un centre privat i degut a l’economia actual no puc accedir als preus de les mútues. Alguna de vosaltres hem pot explicar la seva situació? Podria anar únicament a fer-me una ecografia abans de la setmana 10-12 d’embaràs algun ginecòleg privat? Estic molt neguitosa!!
GRÀCIES
Us explico el meu cas, estic embarassada de 6 setmanes, el meu seguiment d’embaràs el porta la Seguretat Social i hem diuen que fins la setmana 12 no em faran la primera ecografia obstetrícia.
Crec que és massa tard, vull dir que en tot aquest temps poden passar tantes coses, i trobo una data molt llunyana per saber si els inicis són correctes, si només hi ha un o dos embrions. Què en penseu?
Ara mateix no puc permetrem la visita a un centre privat i degut a l’economia actual no puc accedir als preus de les mútues. Alguna de vosaltres hem pot explicar la seva situació? Podria anar únicament a fer-me una ecografia abans de la setmana 10-12 d’embaràs algun ginecòleg privat? Estic molt neguitosa!!
GRÀCIES
- LA PUBILLA
- :: rateta

- Entrades: 150
- Membre des de: dg. ago. 01, 2010 11:32 am
Re: Ecografia abans de les 10 setmanes d'embaràs???
no es politicament correcte pero si vas a un hospital d urgencies alegant mal de panxa dient que estas embarassada et fan una eco... ;)
LA PUBILLA ha escrit:no es politicament correcte pero si vas a un hospital d urgencies alegant mal de panxa dient que estas embarassada et fan una eco... ;)
Ni ètic, ni just, ni sostenible, ni... paro, perquè la diria massa grossa...
Hi va haver un post semblant fa un temps i després de tirar-nos els plats pel cap l'única cosa positiva que en va sortir va ser que una usuària va posar el link d'una fundació que feia ecografies abans de la setmana 10 a preus molt econòmics...
http://fundacioamic.org/?lang=ca
- GironinaNovata
- :: papallona

- Entrades: 127
- Membre des de: ds. abr. 20, 2013 5:07 pm
- Ubicació: Girona
Jo tambe vaig per públic pero com tenia la primera eco la setmana 12 i 4 dies vaig optar per anar de visita a un ginecòleg i em va fer fitxa i tal! Si ets de girona enviam privat perquè es molt maca i et passaré numero! Només entrar ella mateixa em va dir que seguís anant a publica ja que si tenia pensat parir a SS doncs thas de fer seguiment i després em va dir que podíem compaginar les 2 per no tenir molts espais entre ecos! La primera eco val 100€ i la 2a valdrà 90. Tambe conec una noia que tan sols va fer la 1a per tant endavant ;)
Jo vaig anar per la SS i evidentment només et fan 3 ecos en tot l'embaràs, a la setmana 12, a la 20 i cap al final.
No hi ha motius mèdics per fer-ne més, de fet hi ha països d'Europa on se'n fan encara menys d'ecos.
Entenc els nervis però realment si n'hi ha dos, o si alguna cosa va malament, tant se val si et fas una eco o 25, i de cara al sistema públic de salut cal estalviar en proves que no són necessàries.
Al meu entendre fer ecos i revisions mensuals com fan els gines privats a totes les dones no té sentit i només serveix per fer més visites i cobrar més, i les dones, pel que veig aquí al SP, només fan que patir els dies abans de cada eco perquè tot estigui bé.
Penso que l'enfoc de la SS pel que fa al seguiment de l'embaràs és molt adequat. Poques visites, amb llevadora i només 3 ecos. Quan hi ha un embaràs de risc ja es fan les ecos que calen, les visites que calen... però l'embaràs no és una malaltia. Penso que l'hem de tractar com un procés natural que fa el nostre cos i intentar viure'l i sentir-lo i deixar-nos de metges, ecografies i proves (bé, les necessàries sí però no més)
No hi ha motius mèdics per fer-ne més, de fet hi ha països d'Europa on se'n fan encara menys d'ecos.
Entenc els nervis però realment si n'hi ha dos, o si alguna cosa va malament, tant se val si et fas una eco o 25, i de cara al sistema públic de salut cal estalviar en proves que no són necessàries.
Al meu entendre fer ecos i revisions mensuals com fan els gines privats a totes les dones no té sentit i només serveix per fer més visites i cobrar més, i les dones, pel que veig aquí al SP, només fan que patir els dies abans de cada eco perquè tot estigui bé.
Penso que l'enfoc de la SS pel que fa al seguiment de l'embaràs és molt adequat. Poques visites, amb llevadora i només 3 ecos. Quan hi ha un embaràs de risc ja es fan les ecos que calen, les visites que calen... però l'embaràs no és una malaltia. Penso que l'hem de tractar com un procés natural que fa el nostre cos i intentar viure'l i sentir-lo i deixar-nos de metges, ecografies i proves (bé, les necessàries sí però no més)
Estic molt d'acord amb la Ponioleta
Però també entenc que hi entra el component personal de com cadascuna se sent més còmode, i per això està l'opció de la privada, evidentment.
Lizzy ha escrit:Estic molt d'acord amb la Ponioleta![]()
![]()
Però també entenc que hi entra el component personal de com cadascuna se sent més còmode, i per això està l'opció de la privada, evidentment.
sí, sí! I jo parlo amb el fill ja nascut i a punt de fer 3 anys
Entenc molt bé els nervis del principi, el saber si tot anirà bé...
El cas és que no sé si pot ser un risc potencial o què. Just ahir llegia sobre els embarassos ectòpics, que si l'embrió creix massa dins de la trompa pot reventar-la, el que fa que la mare perdi la trompa. I en casos extrems pot arribar a ser molt greu. Amb això no vull espantar a ningú, eh? Però clar, com detectes un ectòpic si no és per ecografia? Perquè vaig llegir que creix la panxa igualment, que no tens perquè sentir dolor, molèsties a l'abdomen només és normal i no et fa pensar si és un ectòpic o no. Si hi ha pèrdua de sang i molt dolor abdominal pot ser ja tard.
Sí que si hi ha risc d'embaràs ectòpic et controlen abans però pots tenir un ectòpic sense estar en el grup de risc. A l'article que vaig llegir tampoc parlava de moments, potser abans de la setmana 12 no hi ha risc que l'embrió creixi prou com per a trencar la trompa, no ho sé, vull creure que si no es fa una ecografia abans de la setmana 12 és perquè no hi ha risc real encara...
Sí que si hi ha risc d'embaràs ectòpic et controlen abans però pots tenir un ectòpic sense estar en el grup de risc. A l'article que vaig llegir tampoc parlava de moments, potser abans de la setmana 12 no hi ha risc que l'embrió creixi prou com per a trencar la trompa, no ho sé, vull creure que si no es fa una ecografia abans de la setmana 12 és perquè no hi ha risc real encara...
2Helena2, entenc perfectament el teu neguit!
Jo no faria cap pirula a la SS, les urgències són això: urgències. Però sí que pots anar-te a fer una eco al privat cap a la setmana 8, que l'embrió ja estarà més format i podràs sentir bategar el cor. No seràs pas la primera, no pateixis ni tinguis vergonya que no és cap compromís!
Que vagi tot molt bé!!
Jo no faria cap pirula a la SS, les urgències són això: urgències. Però sí que pots anar-te a fer una eco al privat cap a la setmana 8, que l'embrió ja estarà més format i podràs sentir bategar el cor. No seràs pas la primera, no pateixis ni tinguis vergonya que no és cap compromís!
Que vagi tot molt bé!!
Pel que dèieu de les urgències, jo també penso el mateix, les urgències són per a urgències, potser només perquè volem saber que tot va bé (que ho entenc i ho comparteixo) una embarassada amb una urgència real haurà d'esperar més estona a que l'atenguin.
He mirat per curiositat el link que ha posat la Neuetes i l'ecografia la cobren a 35€!!!! A poc que Granollers no et quedi massa lluny trobo que és una opció boníssima!
He mirat per curiositat el link que ha posat la Neuetes i l'ecografia la cobren a 35€!!!! A poc que Granollers no et quedi massa lluny trobo que és una opció boníssima!
Hola
Pots anar a fer una ecografia a la privada i prou, continuar el seguiment a la publica.A mi la primera me la van fer quan estava de casi 7 setmanes, es una mica justet..jo vaig tenir sort i vem veure els embrions i sentir els cors. Si te la fas molt aviat pot ser que no es vegi res o nomes el sac embrionari crec que diuen a partir de la 8.Si ho demanes a qualsevol centre ginecologic t'ho diran.
En quan aixo que deieu que amb tres ecografies n'hi ha prou...jo crec que cadasqu ha de fer allò que la faci sentir tranquila.Jo m'hagues tornat boja si nomes em fan 3 ecos .I no perque sigui FIV si hagues estat natural tambe!
Lo d'anar a urgencies ho trobo una bestiesa sense anims d'ofendre.
La sort que tenim es que podem triar...no?
Pots anar a fer una ecografia a la privada i prou, continuar el seguiment a la publica.A mi la primera me la van fer quan estava de casi 7 setmanes, es una mica justet..jo vaig tenir sort i vem veure els embrions i sentir els cors. Si te la fas molt aviat pot ser que no es vegi res o nomes el sac embrionari crec que diuen a partir de la 8.Si ho demanes a qualsevol centre ginecologic t'ho diran.
En quan aixo que deieu que amb tres ecografies n'hi ha prou...jo crec que cadasqu ha de fer allò que la faci sentir tranquila.Jo m'hagues tornat boja si nomes em fan 3 ecos .I no perque sigui FIV si hagues estat natural tambe!
Lo d'anar a urgencies ho trobo una bestiesa sense anims d'ofendre.
La sort que tenim es que podem triar...no?
Raqueleta ha escrit:El cas és que no sé si pot ser un risc potencial o què. Just ahir llegia sobre els embarassos ectòpics, que si l'embrió creix massa dins de la trompa pot reventar-la, el que fa que la mare perdi la trompa. I en casos extrems pot arribar a ser molt greu. Amb això no vull espantar a ningú, eh? Però clar, com detectes un ectòpic si no és per ecografia? Perquè vaig llegir que creix la panxa igualment, que no tens perquè sentir dolor, molèsties a l'abdomen només és normal i no et fa pensar si és un ectòpic o no. Si hi ha pèrdua de sang i molt dolor abdominal pot ser ja tard.
Jo tinc entès que la majoria d'ectòpics presenten un dolor molt fort a l'abdomen des de força aviat i pèrdues de sang. Per tant, la típica situació en què qualsevol embarassada surt corrents a urgències. I allà t'ho detecten amb ecografia, tant pel privat com per SS.
Però en un embaràs normal i corrent (que són la majoria), és a les 12 setmanes quan et poden fer el primer diagnòstic important, mirant el plec nucal, etc. Jo personalment he aguantat sense fer-me'n cap fins a aquest moment, però tenia molt clar que al mínim problema, pèrdua, etc. aniria corrents a urgències i, si no quedava satisfeta, hagués pagat una ecografia al privat. Però vaig decidir que si no tenia cap problema, em prendria amb calma i naturalitat l'espera... Però com ja he dit més a dalt, és una decisió personal i, el més important, lliure
Raqueleta, un ectòpic es detecta a urgències la majoria de vegades per dolors molt forts a la setmana 6 o 7, abans que gairebé ningú s'hagi fet una eco privada. A més, si s'ha de començar un embaràs pensant en tot el que pot anar malament i no el que pot anar bé, quin embaràs t'espera! I t'ho dic des de la meva òptica d'haver patit quatre avortaments, vull dir que a partir del segon embaràs t'asseguro que la màgia s'havia perdut i pensava en moltes coses que podien anar malament, però és que si comences pensant en un ectòpic, que no és precisament un "simple" avortament…
2Helena, jo tinc mútua i les ecos me les feien a la setmana 8, però en l'embaràs actual vaig trobar més entesa en la pública pel tema dels meus avortaments anteriors i em van fer ells un seguiment d'alt risc des de la setmana 7 amb eco cada setmana o dues setmanes fins a la 12, i com que després estava tot bé ja no me n'han fet més fins a la 20 (tret de la visita de la gine, que per iniciativa pròpia me'n va fer una fora de protocol a la 15). T'asseguro que si alguna cosa va malament al primer trimestre poca cosa s'hi podrà fer, i per molt que es detecti aviat, segurament farà el seu curs. El primer trimestre és el més delicat i és molt habitual que passin coses, però també és molt normal que vagi bé! Si no tens antecedents que et facin pensar que pots tenir problemes, sigues feliç i optimista i espera't a la 12, que serà un moment màgic perquè ja li veuràs forma de personeta! Les ecos abans d'hora sense motiu mèdic només fan que t'emparanoïs amb les mides, que si jo vaig ovular tal dia i m'han dit que fa la mida de dos dies menys i no pot ser, que si a la Pepita li han dit que el seu fa més centímetres i estem del mateix, etc. De tota manera, com t'han dit per aquí, si tu per a la teva tranquil·litat necessites una eco abans, serà qüestió de pagar, però jo penso que per a la teva tranquil·litat el que has de fer és pensar que tot va bé fins que no es demostri el contrari.
Ànims i endavant!
2Helena, jo tinc mútua i les ecos me les feien a la setmana 8, però en l'embaràs actual vaig trobar més entesa en la pública pel tema dels meus avortaments anteriors i em van fer ells un seguiment d'alt risc des de la setmana 7 amb eco cada setmana o dues setmanes fins a la 12, i com que després estava tot bé ja no me n'han fet més fins a la 20 (tret de la visita de la gine, que per iniciativa pròpia me'n va fer una fora de protocol a la 15). T'asseguro que si alguna cosa va malament al primer trimestre poca cosa s'hi podrà fer, i per molt que es detecti aviat, segurament farà el seu curs. El primer trimestre és el més delicat i és molt habitual que passin coses, però també és molt normal que vagi bé! Si no tens antecedents que et facin pensar que pots tenir problemes, sigues feliç i optimista i espera't a la 12, que serà un moment màgic perquè ja li veuràs forma de personeta! Les ecos abans d'hora sense motiu mèdic només fan que t'emparanoïs amb les mides, que si jo vaig ovular tal dia i m'han dit que fa la mida de dos dies menys i no pot ser, que si a la Pepita li han dit que el seu fa més centímetres i estem del mateix, etc. De tota manera, com t'han dit per aquí, si tu per a la teva tranquil·litat necessites una eco abans, serà qüestió de pagar, però jo penso que per a la teva tranquil·litat el que has de fer és pensar que tot va bé fins que no es demostri el contrari.
Ànims i endavant!
Ei, que jo només deia el que vaig llegir en un article, eh? No dic que haguem de patir des del primer minut per totes les coses que poden passar, només que del que vaig llegir a l'article semblava que no sempre era tan fàcil detectar l'ectòpic per dolor, que podia ser que no es detectés fins que fos massa tard, allà deia que l'única manera de descartar un ectòpic era amb una ecografia. Jo només he dit que a l'article no parlava de quan és massa tard (i perillós) detectar un ectòpic, no és el mateix que el risc de trencament de la trompa sigui sobre la setmana 7, per dir alguna cosa, que si és sobre la setmana 20, que ja t'han fet una eco.
Potser l'article era massa alarmista, no ho sé...
Potser l'article era massa alarmista, no ho sé...
Raqueleta, ok!
Jo penso que sí que és massa alarmista. Hi ha metges que fan una eco a la setmana 6 i mitja, no veuen res i et diuen que segurament estàs de menys i caldrà esperar a fer una eco més tard, i resulta que és un ectòpic. Un ectòpic, pel que sé jo (per sort, d'aquests no n'he tingut cap), no es veu en una eco normal. Hi ha metges que es tornen ximples buscant i rebuscant un embaràs perquè hi ha símptomes, una beta que creix lentament, de manera anòmala, però creix, però no es veu enlloc el mínim embrió, i al final no sé si es fa una altra mena d'eco i es veu l'ectòpic. Vull dir que una eco a la setmana 8 o 9 no és garantia de veure'l, i a més pel que he llegit els ectòpics es fan notar abans.
Jo el que sí que et diria, 2Helena, és que no vagis a urgències simulant un noséquè perquè et facin una eco. T'asseguro que les vegades que he anat a urgències amb un avortament en curs, amb un sagnat superbèstia, i m'he hagut d'esperar perquè ginecologia estava atenent algú altre, he suposat que era algú que estava pitjor que jo o que estava parint. Si mai m'hagués assabentat que jo m'estava allà corroent per dins del neguit per una noia que senzillament volia una eco sense tenir cap problema m'hauria emprenyat molt.
Però vaja, aquest no és el tema d'aquest post i, com t'han dit, ja es va comentar en un altre lloc.
Repeteixo: alegria i optimisme, que les coses no tenen per què anar malament!
Jo el que sí que et diria, 2Helena, és que no vagis a urgències simulant un noséquè perquè et facin una eco. T'asseguro que les vegades que he anat a urgències amb un avortament en curs, amb un sagnat superbèstia, i m'he hagut d'esperar perquè ginecologia estava atenent algú altre, he suposat que era algú que estava pitjor que jo o que estava parint. Si mai m'hagués assabentat que jo m'estava allà corroent per dins del neguit per una noia que senzillament volia una eco sense tenir cap problema m'hauria emprenyat molt.
Però vaja, aquest no és el tema d'aquest post i, com t'han dit, ja es va comentar en un altre lloc.
Repeteixo: alegria i optimisme, que les coses no tenen per què anar malament!
Si realment no pots aguantar, jo pagaria una ecografia privada cap a les 8 o 9 setmanes, que és quan ja es pot sentir el batec del cor. He estat mirant el link que ha posat una companya i realment és molt econòmic. Jo vaig anar per la SS i, tot i que se'm va fer llarg, no em vaig plantejar fer-me cap ecografia ni res abans. Si m'hi torno a quedar, com que fa poc he tingut un avortament, em plantejo fer alguna eco abans pel privat per comprovar que tot rutlla bé, però vaja, quan arribi el moment ja ho veurem.
Ànims i, sobretot, a pensar en positiu perquè segur que tot va bé
Ànims i, sobretot, a pensar en positiu perquè segur que tot va bé

Ponioleta ha escrit:Jo vaig anar per la SS i evidentment només et fan 3 ecos en tot l'embaràs, a la setmana 12, a la 20 i cap al final.
Molt bé, i sóc mare de un embars de risc, mai vaig fer un mal ús. I la ss va ser correcta en tot moment, ja que es passa malament`amb cada visita.
- carlotayeric
- :: pantera

- Entrades: 893
- Membre des de: dc. març 13, 2013 12:53 pm
Como ya te han dicho todas en la SS solo hacen tres ecos
Mi embarazo lo lleve por mutua y me hicieron varias ecos la primera a las 6 semanas
Mi embarazo lo lleve por mutua y me hicieron varias ecos la primera a las 6 semanas
hola,
sí, a mi també em feia cosa esperar a les 12 setmanes i vaig anar per la banda privada (per les tardes) de la maternitat del clínic de Barcelona, no recordo el que em va costar, jo vaig parlar amb una enfermera que es diu Maria Marí que és encantadora, t'ho explica tot perfectament. Et passo per privat el seu telèfon directe,
petons
sí, a mi també em feia cosa esperar a les 12 setmanes i vaig anar per la banda privada (per les tardes) de la maternitat del clínic de Barcelona, no recordo el que em va costar, jo vaig parlar amb una enfermera que es diu Maria Marí que és encantadora, t'ho explica tot perfectament. Et passo per privat el seu telèfon directe,
petons
virolai ha escrit:Vull dir que una eco a la setmana 8 o 9 no és garantia de veure'l, i a més pel que he llegit els ectòpics es fan notar abans.
Una eco a la setmana 8 o 9 sí que garanteix veure l'embrió i escoltar el batec. Precisament els privats normalment donen hora per la primera visita a partir d'aquesta semana per aquest motiu. Abans d'aquest setmana normalment el cor ja batega, però la setmana 8 és un moment raonable per saber-ho. I si en aquesta setmana no s'escolta el cor, és el moment de plantejar provocar un avortament, ja que és un embaras no evolutiu.
Jo vaig tenir la primera visita a la setmana 5 i uns dies i en aquest moment es va poder veure que s'està formant l'embrió i el que és més important, que es troba al lloc que toca. El cor el vaig escoltar a la 6 i uns dies, ja que en van repetir l'eco perquè tenia perdues. El que vull dir és que una ecografia d'hora pot determinar que no hi ha ectopic, naturalment no pot garantir que l'embaràs evolucionarà bé. Per això es pateix tant, sobretot en el primer trimestre.
Entenc que la SS fa el que toca, fer tres ecos en moments molt determinants. Si l'embaràs no va bé, normalment el cos avisa amb perdues o amb dolors que surten del normal. Tot i així, jo prefereixo anar per privat, a més de la confiança que em dona el meu ginecòleg. En el primer embaras, gràcies al meu gine vam detectar a temps l'amenaça de part prematur, potser per SS hagués anat igual. També haig de dir que si he hagut de fer servir el sistema públic en el tema de l'embaràs, funciona molt bé.
Així que, si et vols quedar tranquil·la abans de la semana 12, el millor és fer una eco per privat. I si no, paciència, que s'ha de confiar que tot anirà bé. Espero que gaudeixis de l'embaràs!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |