Ecografia abans de les 10 setmanes d'embaràs???

Salut, dubtes i preparatius.
virolai
:: zebra
Entrades: 1592
Membre des de: dt. març 22, 2011 7:49 pm

Re: Ecografia abans de les 10 setmanes d'embaràs???

EntradaAutor: virolai » dv. maig 24, 2013 12:28 pm

Alexia77 ha escrit:
virolai ha escrit:Vull dir que una eco a la setmana 8 o 9 no és garantia de veure'l, i a més pel que he llegit els ectòpics es fan notar abans.

Una eco a la setmana 8 o 9 sí que garanteix veure l'embrió i escoltar el batec. Precisament els privats normalment donen hora per la primera visita a partir d'aquesta semana per aquest motiu. Abans d'aquest setmana normalment el cor ja batega, però la setmana 8 és un moment raonable per saber-ho. I si en aquesta setmana no s'escolta el cor, és el moment de plantejar provocar un avortament, ja que és un embaras no evolutiu.

Alexia, no m'he explicat bé, jo estava parlant dels ectòpics, que una eco a la setmana 8 o 9 no garanteix veure un ectòpic, perquè l'eco busca per la matriu, no més amunt (que jo sàpiga). Els meus dos ous buits s'han detectat amb una eco a la 8 perquè, com tu dius, ja hi hauria d'haver embrió i fins i tot batec i no hi havia res de res.
Alexia77
Entrades: 1226
Membre des de: dg. maig 15, 2011 9:14 am

EntradaAutor: Alexia77 » dv. maig 24, 2013 1:39 pm

Sí, amb això tens raó, Virolai. Bé, l'únic que es es pot veure és que no està al seu lloc, sempre que estigui confirmat l'embaràs per analítica, suposo.
Imatge

Imatge
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dl. maig 27, 2013 4:33 am

Ostres Raqueleta, moltes gracies x la info sobre els ectopics! Estic de 6 setmanes, vaig x la SS, soc primeriza i aquesta nit no he dormit...
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
GironinaNovata
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: ds. abr. 20, 2013 5:07 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: GironinaNovata » dc. maig 29, 2013 4:48 pm

marinapsi ha escrit:Com diu la PUBILLA, si no et pots permetre anar per privat, t'en vas d'urgències dient que tens alguna molèstia i te la faran.

Doncs és totalment insostenible! A més de poc ètic! Si no tens molèsties no es pot anar a urgències fingint perquè com molt bé ha dit algu més amunt imaginat que vingui una noia amb problemes de veritat i s'hagi d'esperar perquè atenen a algu que tan sols tenia ganes de veure el nen!
Millor intenta aguanta. Penso que si no tens pèrdues és que tot va bé i 3 mesos no tarden tan a passar i... sinó pots aguantar i en tens ganes potser fer com moltes t'hem dit i fer-te una eco pagant a les 8 setmanes. Però fingir... sincerament ho trobo molt i molt lleig.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. maig 29, 2013 4:53 pm

marinapsi ha escrit:Com diu la PUBILLA, si no et pots permetre anar per privat, t'en vas d'urgències dient que tens alguna molèstia i te la faran.

:ufs: :ufs: :ufs: :ufs: aixi ens va...
shizue
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dt. ago. 07, 2012 5:50 pm

EntradaAutor: shizue » dc. maig 29, 2013 5:38 pm

Ja sé que és una temptació, anar a ugències i quedar-se tranquila, però després per auqest motiu es troben els serveis saturats i passa el que passa. Segur que anirá bé, i si et trobes bé, bona senyal!
Imatge
Imatge
mes
Entrades: 149
Membre des de: dt. juny 26, 2012 7:44 pm

EntradaAutor: mes » dc. maig 29, 2013 6:13 pm

Hola,
Jo m'he fet moltes ECOs perquè vaig per mútua (vinc de reproducció assistida i la llista d'espera era mooolt llarga a la SS), però si he de ser sincera trobo que les importants són només les 3 que també et fan per la SS. De fet, aquestes 3 a mi me les han fet amb "maquinària" diferent i amb un metge ecògraf, que no és l'obstreta que em fa el seguiment de l'embaràs.
La resta d'ecos han sigut a molt baixa resolució i la majoria de vegades ni m'he emocionat perquè no aconseguia veure res... Ho he trobat una manera de carregar més la factura a la mútua...
De fet, a la dels 3 mesos ja em van dir el sexe, i el meu obstreta no el sabia veure a les seves ecos que feia ell després fins passats tres mesos més... ja veus.
Ara, entenc la impaciència dels inicis... Esperar un mes sembla una eternitat, però després relativitzes i no és per tant, crec que la SS ho fa bé.
Sort!
Set 2012: 1IA ++++, un nen.
2015 No ha pogut ser
2016 A pel segon 3IA ++
Tana
:: cèrvol
Entrades: 506
Membre des de: dt. maig 07, 2013 6:13 pm

EntradaAutor: Tana » dc. maig 29, 2013 6:16 pm

Entenc que es una tranquilitat poder saber quan abans millor que tot va be, però la solució no es anar a urgencies per que si. Com ja han dit: Així ens va!

Segur que si busques trobes algun gine economic on et facin la eco abans.. i sino, relaxat, si ha de sortir be, sortirà be tans si t'ho mires abans com sino.
virolai
Entrades: 1592
Membre des de: dt. març 22, 2011 7:49 pm

EntradaAutor: virolai » dc. maig 29, 2013 6:39 pm

Fatal, aquest consell! Jo m'he trobat a urgències perdent un munt de sang amb un avortament en curs i esperant que l'equip de gine quedés lliure, vés a saber si per una visita justificada o no.

Si estàs de 6 setmanes només et queda un mes i mig més, entremig aniràs a la llevadora i ja tindràs la sensació que vas engegant coses, i si no, pagues i per privat. Però em sembla immoral que algú et digui que te'n vagis a urgències i llestos!
GironinaNovata

EntradaAutor: GironinaNovata » dc. maig 29, 2013 7:46 pm

marinapsi ha escrit:Gironina novata i Neuetes, lo de d'anar a la SS a fer-te una ECo no és per tocar els picarols, hi ha persones que són més patidores i tothom sap que l'angoixa i l'ansietat no són gens bones per un embaràs.
Jo he passat per aquí, i vaig anar a urgències amb molèsties REALS i acollonida, no perque em fessin una eco perque si, perque estava molt preocupada, i així vaig saber que l'embrió no bategava (el meu cos no l'havia expulsat). Les molèsties al final no tenien res a veure amb l'avortament.
Si m'hagués quedat a casa, hauria portat durnat tot un mes més l'embrió mort i de mentres fent-me il.lusions, i així la patacada hauria estat més forta encara. Quan abans ho sàpigues millor.
És molt fàcil criticar, t'hi has de trobar, i no és culpa nostra que ens tinguin 3 mesos en asqües sense saber què passa.
Espero que a vosaltres no us passi el mateix i no hagueu de saber el que se sent.

Em sap molt greu i no em puc posar al teu lloc perquè no ho he passat mai però tu vas actuar bé! Vas anar a urgències perquè tenies molèsties i pensa que la majoria d'embarassos van bé i patir? jo també patia i per això vaig pagar-me una eco a les 8 setmanes per veure'l i estar tranquila però tenia claríssim que mai col·lapsaria un servei públic només per inseguretats. I jo tampoc tinc mútua tan sols vaig agafar l'opció de pagar una eco i saber que tot va bé.
Però aquí estem criticant això sinó que tu has proposat fingir molèsties (cosa que tu no vas fer), doncs penso que fingir si es molt poc ètic.
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » dc. maig 29, 2013 7:54 pm

Jo no hi volia participar... Però no m'en puc estar... A la ss van col.lapsats, i fer-ne un mal ús ens perjudica a tots. Si un es posa a tenir un fill ben segur que pot pagar 60€ d'una ecografia, per què es el minim gasto que et generarà a partir d'ara el teu fill. I si entenc el que és patir. Aquest és el meu 7è embaràs i nomes tinc un fill amb mi, però utilitzar un servei públic de manera fraudulenta és això, un frau. Jo tinc mútua però donat l'alt risc dels meus embarassos vaig x SS que és on estan els millors metges, amb la millor atenció, però si el que vull és veure el meu fill per treure'm el neguit aniré a la mutua a que em facin una eco de control, i si no tingués mutua me la pagaria. La neuetes té tota la raó, així en va... Un frau és un frau, ho faci un politic o ho faci el veí del costat... :(
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

GironinaNovata

EntradaAutor: GironinaNovata » dc. maig 29, 2013 8:06 pm

marinapsi ha escrit:Nacristai, em sap greu lo teu, però aquí el frau és el sistema de SS que tenim. L'estrés és una possible causa d'avortament, i s'ha de mirar bé cada cas, si és una persona patidora, una eco a temps li pot estalviar algun maldecap. Si a la privada te la fan abans, deu ser per alguna cosa.

No és cap frau el sistema sanitari ja que tenim uns dels millors del món! Tenim bons metges, bones infermeres i la veritat que una eco abans de les 12 setmanes ni t'assegura que les coses arribin a bon port ja que el nen no està format del tot. A mi tan sols em van dir de moment va bé però no et puc dir més. I es que que la privada té més drets però per això paguen, no? Per tenir un millor tracte! La SS et fa les necessàries per saber que tot està bé i la veritat que quan vaig anar a la eco de les 12 setmanes em van tractar molt bé i em va agradar molt.
Estic d'acord amb que 60€ és el mínim gasto que et donarà un fill!
GironinaNovata

EntradaAutor: GironinaNovata » dc. maig 29, 2013 8:12 pm

marinapsi ha escrit:Pensava que aquest fòrum era per ajudar-nos i aconsellar-nos amb respecte, no per criticar-nos i buscar soroll.

Molta sort, de tot cor

Ho sento si consideres que t'he faltat al respecte! Et demano perdo però és que em posa negra la gent que critica el sistema públic però aconsella fer-ne un mal ús.
Repeteixo et demano perdo!
GironinaNovata

EntradaAutor: GironinaNovata » dc. maig 29, 2013 8:26 pm

marinapsi ha escrit:Gironina, com ja he dit t'has de trobar amb les coses, suposo que cada CAP i cada Hospital és un món, en el meu cas m'he hagut de fer d'una mútua (i no em sobren pas, estic a l'atur). LA SS està saturada per les retallades, no per les embarassades, no dic pas que no hi hagi gent que va a urgències per un costipat, que és molt fort , però crec que un embaràs és molt més serio. Una eco no farà que l'embaràs vagi millor, però si que pot ajudar a una mare patidora.
No conec la noia que ha fet la pregunta, però si realment està passant angoixa pel fet de "no saber", una eco li pot anar molt bé. Com ja he dit l'estrés és molt dolent, i coses així haurien d'estar cobertes. Ara per una persona que sigui una "viva la vida", i que estigui ben tranquil.la, doncs no ho trobo bé. Cada cas és diferent.
Tranquil.la amb aquests temes totes ens esverem i ens posem nervioses, no vull ni pensar quan anem de part ;-)))

Calla calla a mi em part em fa paaaaaaaaaaaaaaaaanic! JEJEJEJEJE

Va guapa un petunas !!
gemma08
:: tigre
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » dj. maig 30, 2013 9:18 am

Noies,penso que realment a la SS haurien de fer una eco abans de les 12 setmanes ...es poden detectar moltes coses abans de la set.12 i una altra abans de les 20.I entenc perfectament el patiment de saber si tot està bé abans de les 12 setmanes.La SS social va com va no per culpa d'una mare que vol una eco va com va per tot com està.Tinc familiars i amics que estan a la SS i estan cremadissim.
Jo sempre dic el mateix...no saps mai el que faràs si no et trobes amb la mateixa situació.
Imatge
Imatge
Imatge
gemma08
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » dj. maig 30, 2013 9:24 am

Conec moltissimes noies que han anat amb excuses a fer-se una eco a urgencies per l'angoixa que els creava no saber com va tot.Potser els que s'aturen la SS són els que van a urgencies per un simple refredat..que us puc ben dir que són molts!!ma cunyada treballa a urgencies del clinic i us n'explicaria unes quantes que caurieu de cul
Imatge
Imatge
Imatge
Lizzy
Entrades: 529
Membre des de: dl. març 04, 2013 4:00 pm

EntradaAutor: Lizzy » dj. maig 30, 2013 9:40 am

Respecto totes les opinions que esteu dient aquí (excepte el fet d'anar a urgències inventant-se molèsties que no existeixen...), però la meva opinió personal és que la SS tan sols ha de fer per protocol les ecografies que de veritat són importants per fer un diagnòstic, que són les tres que ja fan. Cert que en cada eco en qualsevol moment de l'embaràs es poden detectar coses, això evidentment, però prefereixo que els recursos públics es destinin a proves que de veritat serveixen per fer un diagnòstic important i no a una eco per tranquil·litzar.

Que sí, que la tranquil·litat de l'embarassada és molt important, però si a algú li fa falta fer-se una eco per tranquil·litat abans de les 12 setmanes, té infinites possibilitats de fer-ho anant al privat o a una fundació com la que han enllaçat les companyes al principi del fil. I us ho diu algú que porta l'embaràs 100% per SS i que vaig esperar-me fins les 12 setmanes a fer-me la primera eco, sense més problemes.

Cadascú és com és i té les seves necessitats i jo no les qüestionaré, però durant un embaràs és important prendre's una bona dosi d'optimisme i confiar que les coses sortiran bé. I, és clar, estar atenta a qualsevol molèstia i símptoma estrany i, llavors sí!, anar a urgències. A més, no oblidem que en molts casos a la SS es fan ecos extras si es detecta necessitat mèdica en aquest sentit.

Ja sé que les retallades han fet molt mal a la imatge de la sanitat pública, i és cert que hi ha un creixement de llistes d'espera, que els metges han hagut de treballar sovint en pitjors condicions, etc. Però jo, que treballo al món de la comunicació, us puc assegurar que del món de la sanitat privada ens arriben queixes molt similars també, de reducció de sous, personal, etc. Suposo que igual que ens trobem molts en les nostres feines diàries, ja siguin a empresa privada o pública. Cert que qui té una mútua pot reclamar amb més possibilitats d'èxit, però, desgraciadament, males experiències amb metges n'hi ha a ambdós cantons, no demonitzem ni l'un ni l'altre...
Imatge
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dj. maig 30, 2013 9:48 am

Jo soc molt patidora i me'n vaig fer un fart durant l'embaràs tot i que em visitava per mútua i SS, sense dupliccar proves, anava en general a la llevadora i totes les proves incloent les ecos per SS i visita cada mes o mes i mig amb el gine per que també en tingués constància del seguiment. La qüestió és que quan em feien una eco en aquell moment estava tranquil·la però al dia següent ja tornava a patir per si encara anava bé bufff total, que per aquesta regla de tres m'hauria estat tot el sant dia a urgències mirant que tot anés bé, tot i així no vaig anar ni una sola vegada amb excuses falses, la qual cosa em sembla fatal :ufs:
Imatge Imatge
NyiNyi
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

EntradaAutor: NyiNyi » dj. maig 30, 2013 12:59 pm

Estic d'acord que hi han noies més patidores que altres, i que un embaràs es molt més important que un refredat i per tant, volem saber des del minut 0 que tot va bé.
Jo quan vaig saber que estava embarassada, també vaig dir que a part de la SS em pagaria ecografies al gine privat. Però quan va arribar el moment ho vaig anul.lar. Si, potser estaria més tranquil.la, però de les 8 a les 12 hi han 4 setmanetes.. quatre setmanes que entre elles també poden passar moltes coses. Per aquesta regla,com diu la shila, cada dos per tres ens hauríem de fer una ecografia, no?
La SS fa les ecografies necessàries per controlar que tot vagi correctament i us dic per experiència que poca cosa que veuen que falla, (jo tenia poc líquid i la peque venia de cul) et controlaran moltíssim més. Des de la setmana 30 a la 36 que em van fer cessària, CADA setmana anava a fer corretges i ecografies, inclús a l'última setmana 2 cops.
Amb això vull dir que, a l'embaràs, ens hem de tranquil.litzar, confiar que tot anirà bé, i si algú està nerviós, que busqui altres alternatives per calmar-se però fent un frau a un sistema públic, que té el protocol que té per algun motiu saltar-lo no ho trobo gens ètic.
I evidentment que si algú té molèsties reals, sagnats etc.. acudeixi a urgències, jo també ho hagués fet.
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dj. maig 30, 2013 1:31 pm

Marinapsi, abans de res, dir-te que em sap molt greu la teva pèrdua i que segur que arrel de l’experiència ara vius l’embaràs més angoixada. També és cert que hi ha mares més patidores i d’altres que menys, i que l’estrés no és bo. Però sincerament, l’estrés de voler saber si tot va bé no és ni estrés, nervis, angoixa, però no és estrés tal com s’entén mèdicament la paraula.
I que les retallades són una merda i que els polítics estan malmetent la sanitat pública és cert, però no per això ara n’hem de fer un mal ús. Sí, hi ha col.lapse per les retallades, cal que ho col.lapsem encara més inventant-nos urgències? I què passarà qui tingui una urgencia de veritat?
No, clar, el sistema no es col.lapsa per UNA embarassada que fingueix per a que li facin una eco, però… i si ho fan TOTES les embarassades per sistema?
I total, fingeixo a la setmana 8 i em fan una eco, tot va bé i em quedo tranquil.la. Home, no, si sóc tan patidora no podré aguantar de la setmana 8 a la 12, que en un mes poden passar moltes coses? Quant hauria de fingir una embarassada per a no tenir estrés? Cada setmana? Cada tres dies? Cada dia? Perquè clar, avui pot estat tot bé però demà no…
No em sembla la solució. Qui vulgui tenir més control que pagui pel control extra (és el que faig jo) però que no faci un ús abusiu d’un servei públic perquè pots estar perjudicant a gent que realment ho necessita.
Ah, i un embaràs no és una malaltia. És clar que es poden complicar les coses però estadísticament no és el més habitual, per sort. Sí que és més sèrio que un refredat (tampoc em sembla bé els que van a urgències només estossegar dues vegades seguides) però tampoc hem d’estar 40 setmanes patint.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::