MENJADOR ESCOLAR. AJUDA

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
ginko biloba
:: rateta
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

MENJADOR ESCOLAR. AJUDA

EntradaAutor: ginko biloba » dc. maig 22, 2013 11:31 am

Hola,

Aquest no és un tema nou, però necessitaria que em donessiu un cop de mà. El meu fill està a punt de finalitzar P3, i durant tot el curs, s'ha quedat a dinar al menjador escolar, on també pot fer-hi la migdiada. He vist que en diferents posts, comenteu que en les vostres escoles us informen de diverses maneres del que menja, etc... (informe diari, semanal, graella informativa, només si hi ha algun fet anormal...). El fet, és que a l'escola del meu fill, no s'informa de res. RES DE RES. Estem intentant aconseguir que per a l'any que ve, la cosa canvii, i des de la direcció de l'escola, ens diuen que aquest servei d'informació no es dóna en cap escola. Com que se que això no és veritat, entre uns quants pares, hem ajuntat firmes per fer la petició, i creiem que seria bona idea adjuntar-hi exemples de com ho fan en altres escoles.
I aquí és on necessito la vostra ajuda: Podrieu detallar les experiències de les escoles dels vostres nens, a la vegada que hi indique el nom de l'escola (per a que vegin que no ens ho inventem). Com que entenc que potser creieu que és una informació molt reservada, podeu enviar-m'ho en privat. De veritat que us ho agraïria molt.
MIRJAN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

Re: MENJADOR ESCOLAR. AJUDA

EntradaAutor: MIRJAN » dc. maig 22, 2013 11:39 am

A l'escola de la meva filla gran (p5) tenim uns menus per trimestres, amb detall dels plats que toca cada dia. A més a més a l'AMPA hi ha una comissió de menjador, on els membres d'aquesta comissió supervisen tot el relatiu al menjador (diversitat d'aliments, bona distribució, temperatura, espai, etc), i de tant en tant fan visites sorpresa per comprovar que tot està en ordre. De fet hi ha hagut canvis arrel d'alguna de les visites. S'han modificat plats que no agradaven als nens i altres coses que es va considerar que es podien millorar.

Pel que fa a la llar d'infants de la petita, tambe ens passen un menu mensual.
De fet, crec que s'ha de fer, i que teniu tot el dret a demanar-ho. Si no com saps que no li dones per sopar el mateix que ja ha dinat? o menja dos cops peix el mateix dia, o el que sigui??

No tinc idea de si hi tenen obligació o no però vaja, per sentit comú!
Imatge

Imatge
karruxina
:: papallona
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

EntradaAutor: karruxina » dc. maig 22, 2013 11:57 am

Ginko biloba, a la meva escola pasa exactament el mateix q la teva, tenim un menu mensual pero tampoc se si es menja tot, si aixo li agrada o si lo altre no. Es un rollo pero ja m'he acostumat. Tb estem a punt d'acabar p3. D'on es la teva escola?
KaRRuXiNa
Txitu
Entrades: 128
Membre des de: dv. gen. 11, 2008 9:12 am
Ubicació: Manresa

EntradaAutor: Txitu » dc. maig 22, 2013 12:13 pm

A l'escola del meu fill (P4) ens passen cada mes el menú diari. D'aquesta manera saps què li has de fer per sopar al vespre perquè no coincideixi amb el que han dinat, com heu dit abans. A part, que saps cada dia el que menja. Quan acaben, cada dia ens omplen un full on hi ha una graella amb la següent informació:

TOT /UNA MICA/GENS
1r plat
2n plat
postres

I les monitores marquen amb una creu la casella que toqui. A banda, quan hi ha fruita t'especifiquen quina fruita han menjat.

A P3, a més, com que fan migdiada t'especifiquen si han dormit i com. I, pel que fa al menjar també t'indiquen si han repetit o han deixat alguna cosa o han vomitat...

Espero haver-te ajudat. Per a mi, aquesta informació és bàsica i la trobo del tot lògica. Crec que teniu tot el dret de reclamar!
Imatge
MARUXA
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dc. maig 22, 2013 1:05 pm

Hola!
A la nostra escola fan exactament el Mateix que a la de la Txitu.
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
aral
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dc. maig 22, 2013 1:35 pm

A la meva escola, ho gestiona l'Ampa, i hi ha una comissió de menjador, i la veritat és que funciona molt bé. Hi ha menú per trimestres, i els nens de P3 P4 i P5 cada dia se'ls hi passa als pares una nota on informen de si ha menjat o dormit en el cas de P3. La resta de cursos a no sé que hi hagi alguna incidència no se'ls hi passa cap nota. Ah i quan canvien de menú a cada nen se'ls hi dona una fotocopia del nou menú.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
Nuty
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

EntradaAutor: Nuty » dc. maig 22, 2013 3:21 pm

Bones,

El meu nen va a P0 (aula de lactants) i com comenten la majoria de mares, ens pasen el menú cada mes (o a vegades dos mesos), que és el mateix per a tots els nens de l'escola, fins a P3. A més hi ha una proposta per sopar, que encara que no ho segueixo al peu de la lletra va bé per orientar-me o agafar ideas.
A part, cada nen té una agenda. Al matí jo els hi anoto si pot menjar el menú del dia, ja que al no tenir gaires dents, segons qué no li dono, i llabors li fan verdura triturada. Llabors elles mi anoten: l'estona que ha dormit al matí, l'estona que ha dormit al migdia, si ha menjat bé o no, les vegades que ha fet caca i si l'ha feta bé. I si he de portar alguna cosa l'han demà (roba, bolquers, tovalloletes, etc...)

Jo ho trobo super útil i necessari. A part que moltes vegades he de revisar el menú per no repetir d'ou o truita, per exemple.

Espero que et serveixi d'ajuda.

Salut!
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

EntradaAutor: Arual83 » dc. maig 22, 2013 4:27 pm

He fet menjadors a mes de 10 escoles diferents. I a totes, totes les que he estat s informa als pares de P3 de què i quina quantitat han menjat als nens i de si han fet migdiada o no.

A p4 i p5 només unes quantes escoles de les que he estat ho fan.

generalment es posa un plafó a l entrada d on es recullen els nens. SOl ser la llista dels nens que es queden a menjador i al costat la monitora posa què a menjat i si ha dormit o no.

Espero haver ajudat.
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dc. maig 22, 2013 8:35 pm

Doncs a la meva no donen cap informació a partir d'Infantil, només en casos d'infants amb dificultats reiterades o amb problemes amb menjars concrets, o que un nen que sempre menja bé un dia no menja res, o si vomiten... Vaja, que si tot entra dins la normalitat, no diuen res... I jo me'n refio del seu criteri, que són les professionals...

Jo vaig trobar lògica l'explicació: és purament anecdòtic saber si el nen s'ho ha menjat tot, poc o res... ja sabem tots que hi ha dies que els nens mengen més i dies que menys, coses que no els agraden, coses que molt... i és una feinada per les monitores que a més, en el moment que han d'omplir la graella o les agendes (que no és feina fàcil/ràpida), deixen d'estar pendents de la canalla.

Quan cal, però, t'ho comenten via una nota.

No sé... tampoc ho trobo tan important, que cada dia t'informin... sabent que si hi ha res a comentar, ja t'ho diuen...

A la Llar em vaig trobar més d'un cop que em trucaven perquè anés a buscar la nena al migdia perquè estava malalta i a l'agenda hi havien les creuetes conforme s'ho havia berenat tot o havia dormit una hora i mitja TATXADES (vaja, que ho havien omplert tot a mig matí!!! :-:) )
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
TEIXIDORA
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:23 pm

EntradaAutor: TEIXIDORA » dc. maig 22, 2013 10:03 pm

Bones, el meu fill fa p-3 i es queda 2 dies a dinar a l'escola i ens posen un full informatiu si ha menjat si ha dormit i quines postres han menjat ja que el que mengen de primer i segon ja tenim el full de menú. Jo si vols et puc enviar un full dels k ens fan pq tinguis una mostra. Em dius el teu correu tu escanejare i tu passaré.
ginko biloba

EntradaAutor: ginko biloba » dj. maig 23, 2013 2:33 pm

Moltes gràcies per les vostres aportacions.
A la nostra escola, si que ens passen el menú mensual, però hi ha vegades que fan alguna variació, i no t'avisen. El que no tenim ni idea, i això és el que volem reclamar, és si els nostres fills s'ho han menjat tot o no, si han dormit, si tenen un bon comportament a taula, si saben parar-se i desparar la taula.....´
Ja us explicaré si aconseguim res.
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » ds. maig 25, 2013 11:34 pm

Doncs jo trobo molt important aquesta informació. A la nostra escola, ens passen el menú mensual i ens avisen si es produeix cap canvi. A més, tenim una agenda només de menjador en la qual la monitora anota si s'ho ha menjat tot, bastant o gens i també si ha dormit, descansat o ha estat jugant. Al dors de cada full (setmanal) hi ha un espai perquè la monitora faci algun comentari (si cal) i un altre si som els pares els que hem de comentar alguna cosa. Això a P3, a P4 encara no sé si segueixen el mateix sistema.
ginko biloba

EntradaAutor: ginko biloba » dj. set. 19, 2013 9:12 am

Finalment, amb les idees que em vareu aportar, i la recollida de firmes de pares interesats que vam fer, hem aconseguit que aquest any ens passin una nota als pares en el cas que hi hagi una irregularitat i un informe trimestral per a cada nen de P3, P4 i P5. Potser no és l'ideal, però per alguna cosa és comença. Estem molt contents d'haver aconseguit un canvi de parer de l'escola.
Nuty
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

EntradaAutor: Nuty » dg. set. 22, 2013 10:44 am

Ei, m'en elegro molt que hagiu aconseguit alguna cosa.
A partir d'això segur que será més fácil pulir i/o afegir coses d'interès per els pares.

:ok:
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::