Està preparat per treure el bolquer?

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Laia80 » dv. jul. 05, 2013 9:02 am

Hola Cris!! Em va super bé aquest post per uqè jo em faig la mateixa pregunta amb el meu! A l'escola bressol em diuen que ja està preparat, perquè diu quan es fa pipi i caca i em diuen que a l'escola fa caca i pipi al orinal, però a casa em diu que no i no vol seure-hi. A més no m'ha dit mai que no vulgui bolquer..per tant, tampoc sé si està preparat i espararé per vacances per fer una prova a veure què passa.....
Jo en el teu cas ho seguiria provant, quan feu vacances li trauria tot el dia a veure què passa....no?? Bueno ja veus que no et puc ajudar gaire però et puc dir el que faré jo...a veure com ens va!!!!!!! :content:
Imatge

Imatge



PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
Albercoca
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Albercoca » dv. jul. 05, 2013 9:57 am

Jo estic exactament igual que vosaltres. El meu tampoc no m'avisa que va brut o si va a fer-ne, però tampoc vol posar-se el panyal.
Jo estava pensant en comprar-li uns calçotets i tenir-los posats a casa, així si es pixa ho nota. Crec que el panyal absorbeix tant el pipi que no li molesta anar pixat. La caca de totes maneres no li molesta... Aix!
Tampoc sé si és moment adequat per fer-ho, però pot ser provaria.
A veure alguna mama que ens pugui aconsellar!
Avatar de l’usuari
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Laia80 » dv. jul. 05, 2013 10:19 am

Albercoca, jo soc inexperta total però jo provaria de fer el què dius, per casa amb calçotets i aviam que passa!!! Jo ho faré! de fet és el què m'han aconsellat a la guarde!!!
Imatge

Imatge



PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
Albercoca
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Albercoca » dv. jul. 05, 2013 11:18 am

Laia80 ha escrit:Albercoca, jo soc inexperta total però jo provaria de fer el què dius, per casa amb calçotets i aviam que passa!!! Jo ho faré! de fet és el què m'han aconsellat a la guarde!!!

Jajaja, doncs no ho sabia, però em sembla lògic perquè haurà de portar calçotets.
Prove'm-ho a veure què tal! Tot i que, suposo que a vosaltres us passa també, estaria més segura si veiés que és el moment adient per fer-ho.
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: montsecm » dv. jul. 05, 2013 12:15 pm

Fa dues setmanes justes que vam treure el bolquer. El meu nen té 2 anys i 8 mesos. A l'escola bressol em deien que no acaben d'estar segures si potser hauriem d'espera unes setmanes més, pero que provessim aixo que dieu, d'estar el maxim d'estona sense bolquer. Vam començar així fa dos dissabtes, fent la prova, i ja hem seguit (bé per dormir sí en porta de bolquer), i la veritat es que el pipi molt i molt bé, només una vegada se l'ha fet a sobre i xq no vam arribar a temps, però la resta sempre espera a anar a l'orinal (o l'arbre quan estem al carrer). De moment no és que ho demani amb molta intensitat, pero quan li recordes hi va. Ara la caca és una altra història, sembla que li costa molt més fer-la a l'orinal (o al WC), i ara fa dos dies que no n'ha fet, i ja penso que si no li esta agafant "mania" a fer la caca, xq tmb havia sentit això del restrenyiment el moment de treure el bolquer.
Jo diria que l'important es que abans de treure-li facin de tan en tan pipi a l'orinal, i a partir d'aqui, xq no fer una prova a estones, i qui sap potser us sorprenen i els agrada molt anar sense bolquer i portar els calçotets com el papa (és el que diu el meu :p-) )
Sort, i sobretot molta paciència...
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Ganga » dv. jul. 05, 2013 1:28 pm

bones!
el meu nen està com els vostres si fa o no fa:
- a l'agost farà els 2 anys! :-)(-:
- Es lleva sec tant de migdiades com al matí gairebé el 85-90% de les vegades :ok:
- Peero NO vol seure MAI a l'orinal acasa (a la llar sí), em plora, diu que no... :ufs:
- Si finalment s'asseu pot estar estoonna i no fa res de res ( i port TOTA LA NIT sense fer-ne) i li poses el bolquer i xaff! es pixa al cap de poc. :ufs:
- a la llar fa pipí i caca a l'orinal :ok:
- Si porta pipí o caca tant li fa..li pregunto i diu que NO! :ufs:

Així que penso que potser FISICAMENT sí que està preparat i madur però PSICOLÒGICAMENT no ho està encara...sinó no es negaria a seure a l'orinal o a no fer-ne quan està assegut....etc etc

Conclusió: si no canvia el xip...esperaré a l'any vinent... :***:
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Laia80 » dv. jul. 05, 2013 1:39 pm

Ganga! Has descrit el que fa el meu, a més també fa 2 anyets a l'agost!! Estem iguaaaal!!!!
Imatge

Imatge



PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: la_rodri » dv. jul. 05, 2013 2:03 pm

El meu te 22 mesos i ja li hem tret. Mai están preparats si porten bolquer, no tenen conciencia ni necessitat de demanar el pipi o la caca... Nosaltres la semana d'abans van fer preparatius: comprar l'orinal, els calçotets, mirar contes sobre el tema i dir-li que el dissabte li treuriem.Aquell cap de semana no van sortir gaire de casa i cada 45 minutets aprox seiem a l'orinal uns minutets (no mes de 4) i si feia algo montavem una festa, si no no passava res. El primer día em sembla que només va ver 2 a dins i 3 a fora... Diumenge la cosa va anar millor, i així progresivament. Segueix sense demanar pero té un bon control d'esfinters perqué no fa pipi fins que li poses a fer, que ara ja es ben be cada 2 o 3 hores. I ja porta uns dies que si i pregunto per anar a fer pipi i en diu que si. Nomes bolquer a la migdiada i a la nit. I a la mi diada intentarem treure-li aquest cap de semana perqué porta dies que s'aixeca amb el bolquer sec.
No te els 2 anyets, pero li he creat l'habit i crec que tenim 2 mesos pero endavant pero practicar mol. El meu consell? Tirat a la piscina, molta paciencia i al.lucinaràs amb l'evol.lució en 4-5 dies!!!
La caca, com fan nomes una al día generalment, els hi costa mes prendre conciencia i hi ha mes escapes o la fan coincidir amb els moments que porten bolquer!
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: bertian » dv. jul. 05, 2013 2:14 pm

Doncs jo ara per ara prefereixo esperar una mica, encara queda estiu!
La Berta farà els 2 anys a finals d'aquest mes i jo encara no li veig! No diu mai quan té pipí ni quan té caca, només l'altre dia va anunciar que havia fet pipí (anava despullada i sense bolquers, pq estàvem pel terrat de casa ma mare).
D'en tant en tant li pregunto si vol seure a l'orinal i tot i que al principi li feia gràcia, ara no hi ha manera. Al WC nostre tampoc!
Quan la canvio sempre hi ha algun que altre pipí...
Jo prefereixo que passi una mica més de temps i llavors ja veurem, no tinc cap pressa!!
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Violeta » dv. jul. 05, 2013 5:12 pm

Per treure el bolquer a un infant el més important és que el mateix infant estigui preparat, que demani pipí i caca, que sigui conscient dels avisos del seu propi cos i els expressi. Si ho fem quan ens va bé a nosaltres correm el risc que suposi una mala experiència per ells i el temps que trigui a controlar esfínters pot ser més llarg que si li traiem el bolquer quan està preparat. Asseure'l cada x temps a l'orinal no l'ajudarà a ser conscient de les seves pròpies necessitats, només ens estalviarem canviar roba sovint. Si porteu l'infant a l'escola bressol és molt important que ho consulteu amb l'educadora, ja que passen moltes hores amb ells i us poden orientar.
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Julyet » ds. jul. 06, 2013 2:56 pm

Violeta, això que has escrit ho imprimiria i ho repartiria a totes les escoles on a p3 no es pot anar amb bolquer (o sigui, totes...).
Posa una Violeta en la teva vida.. :)
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Ganga » dg. jul. 07, 2013 12:19 pm

Bones!
Violeta el que vols dir es que a més de estar preparats físicament ho han de demanar' o es pot provar ja que el facin a l'orinal "si no volen" vull dir que jo crec que el meu està preparat ( pel que he escrit abans) però es qüestió d'actitud, de no voler a casa asseure's....però sí a la llar...llavors no sé que fer...de totes maneres sempre es pot tornar enrere i tornar-li a posar no?
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: la_rodri » dg. jul. 07, 2013 2:21 pm

Violeta, a mi em van indicar a la llar quan va arribar el moment, tot i que el meu fill mai ho ha demanat. Jo d'entrad era una mica reticent, penssava que era massa d'hora... però torno a dir que l'evol·lució en només una setmana ha sigut bestial.
Tal i com em van indicar a la llar, s'ha d'intentar ara a l'estiu perquè a l'hivern és molt més complicat, i és clar que no passa res que un nen de tres any porti bolquers, però oi que totes pensem de treure-li al voltant dels dos anys? per alguna cosa serà; es prova, i si no funciona ens esperem a l'estiu vinent!
Que demanin pipi o caca abans de treure el bolquer si que és més extrany, ja que si costa que agafin conciència de les seves necessitats no portant bolquer, encara ho és portant'ho. Posar al nen cada x temps a l'orinal ajuda que el nen sàpigue que està fent pipi, i pugui començar a rel·lacionar quines sensacions té quan ho està fent i poc a poc aprengui a anticipar-se i demanar-lo en el moment que sent la necessitat.
Sí que ha d'èsser un procés natural, però guiat com d'altres aprenentatges. A cap i a la fi no deixa de ser un procés d'aprenentatge més.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Violeta » dl. jul. 08, 2013 6:05 am

Julyet... :-()-)

Ganga, jo de tu m'esperaria que el teu fill ho demanés, si no ho demana i a sobre a casa no vol seure a l'orinal l'únic que aconseguiràs és passar-ho malament, tant tu com ell. En el meu entendre el teu fill no està preparat. Però això no vol dir que d'aquí a un mes tot hagi canviat, és qüestió d'anar provant i temptejant el terreny, però sense que suposi una fita urgent per tu. A la llar t'han dit que demana pipi i l'asseuen i en fa? o només que accepta seure i llavors en fa? és que és molt diferent...i tornar a posar el bolquer es pot fer, rectificar és de savis que diuen!

La_rodri, no he entès massa això que totes volem treure bolquers als 2 anys, per mi només ha estat una fita forçada treure-li abans de p3, i perquè és una imposició absurda que no té en compte l'evolució individual de control d'esfínters, que per cert, el control d'esfínters és quelcom que aprèn l'infant per si sol, nosaltres només podem acompanyar-lo i guiar-lo, però que controli esfínters o no és cosa d'ells.
Si un infant s'ha fet caca al bolquer i no és conscient que se n'ha fet vol dir que no està preparat, asseure'l cada x temps a l'orinal és forçar-lo a fer pipí quan nosaltres volem, aquí ells no participen de res ni són conscients de tenir ganes.
A veure, és la meva opinió després de llegir molt i veure diferents experiències, evidentment cadascú ho farà a la seva manera, però jo prefereixo fer les coses respectant el ritme individual dels infants (és com donar la mà perquè comencin a caminar o deixar que comencin a caminar quan ells se sentin preparats).
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Ganga » dl. jul. 08, 2013 6:21 am

Gràcies noies!
el meu fill sí que fa pipi i alguns cops caca a la llar però és perquè ells l'asseuen no pas perquè ell ho demani.
Potser millor ho deixo per l'any vinent tal i com ja tenia pensat....
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: kabbisa » dl. jul. 08, 2013 7:17 am

Tampoc és imprescindible fer-ho a l'estiu!!
Sobretot en el cas dels nens, no hi ha tanta diferència entre els pantalons d'estiu i els d'hivern (lo incòmode és el body, però es pot prescindir del body durant el procés d'adaptació), no?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Laia80 » dt. jul. 09, 2013 8:10 am

Oleee felicitats cris!!!
El meu ahir li vaig treure el bolquer i va avisar del pipi però no vol sentar-se a l'orinal...així que de moment res de res.....
Imatge

Imatge



PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
Avatar de l’usuari
Liti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1104
Membre des de: dg. set. 23, 2007 9:29 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Liti » dc. jul. 10, 2013 10:01 am

Hola noies, nosaltres tenim pensat treure.li els bolquers al Julen la setmana vinent, fa dies que a casa a estones en va sense, es posa a l'orinal i alguna vegada fa pipi i d'altres en fa de peu...és un noi! neu:-D neu:-D
Ahir a la llar, a l hora de canviar-lo la mestra el va posar a l orinal i va fer pipi!!!
A veure què tal...el mes que ve fa 2 anys!
Avatar de l’usuari
Liti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1104
Membre des de: dg. set. 23, 2007 9:29 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Liti » dt. jul. 16, 2013 10:33 am

Noies, divendres li reiem el bolquer, quan fa kk ho diu i el posem a l orinal, però li fa por quan veu el que pot arribar a fer (la kk vull dir), la mestra diu q és normal. Jo crec q el pipi costarà més, us ha passat?
Avatar de l’usuari
Liti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1104
Membre des de: dg. set. 23, 2007 9:29 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Liti » dj. jul. 18, 2013 9:29 am

Gràcies guapa, demà és el gran dia!!! ja portem moltes setmanes explicant que és gran, que portarà calçotets... i ell ja, moltes estones es vol trure el bolquer, li molesta!!!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::