TR4 setembre-galetes

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dl. set. 09, 2013 11:14 am

bon dia noies!

tema farines: Ponioleta és pel temps que porto amb el tema pa :-D munat, doncs davant del dubte ja només queda la comprovació empírica ;-))) haurem de fer un experiment amb una recepta que porti farina de força i fer-ne una part amb i una part sense, la resta mateixos ingredients, mateixa preparació, mateix forn...i veure si realment el resultat final és diferent (potser no sabrem l'explicació científica del per què però sabrem que sí hi ha diferència! ...o no)

tema sucres: el meu gran pendent són les melasses de cereals, a més no tinc ni idea de les proporcions que s'han de fer servir substituint el sucre...tu com ho fas amb la melassa d'arròs? de fructosa en vaig fer servir fa uns anys però ara ja no perquè es veu que no va massa bé (mira, extret de "ets el que menges": eviteu el sucre i la fructosa. Malgrat que la fructosa no fa pujar el nivell de glucosa sanguínia –és tolerada pels diabètics–, també és un producte obtingut industrialment, totalment refinat i inductor de la formació hepàtica de triglicèrids) un altre tema és aquest de l'índex glucèmic dels aliments, per exemple la pastanaga en cru té un índex glucèmic baix (jo la menjo només en amanides) però un cop cuita se li eleva molt...però segueixo pendent de les teves galetes amb pastanaga perquè per menjar-ne de cuita puntualment tampoc passa res, eh? ;-)))

tema greixos: això de l'equilibri omega 3-6-9 jo tenia entés que l'oli d'oliva i el de girasol alto-oleico són omega 9, el de girasol, pipes, cereals integrals, fruits secs, oli d'oliva omega 6 i fruits secs, lli, soja i peix blau omega 3. Tots són bons i necessaris el problema és que en general no prenem suficient omega 3-9 i massa omega 6, o sigui que estem descompensats potser per això et va dir el nutricionista que millor fer servir més oli d'oliva (es veu que l'omega 9 compensa els 3-6...no sé com) Jo el faig servir per tot però a vegades sí que faig servir oli de girasol per magdalenes o així pel tema del gust més suau, i com que són de consum esporàdic suposo que no em descompensen el consum diari de greixos...de totes maneres sí que últimament faig proves de posar només oli d'oliva verge i com que té el gust més fort això ajuda a posar-ne menys perquè no predomini tant :r)

estic impacient esperant receptes de galetes!! Ponioleta, Momo, kine... :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Aitona » dl. set. 09, 2013 1:30 pm

ametista ha escrit::-D potser aquest no era el lloc per engegar un debat d'aquest tipus que a les novatilles us atabalem :r) ;-)


Ametista a mi personalment m'agrada que enceteu aquests debats.... són conceptes que mai de la vida m'hagués plantejat.
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Aitona » dl. set. 09, 2013 1:44 pm

I aqui va la meva primera i humil aportació al taller....
Es tracta d'unes galetes tretes de la xarxa, exactament d'un blog que he llegit que recomenàveu.... http://blogs.cuina.cat/lacuinadecasa/
I alhora em va anar de perles, perquè em va permetre treure un ingredient de la nevera.
Us copio exactament la recepta tal i com està al seu blog, perquè l'únic canvi que jo he fet a sigut utilitzar xocolata de cobertura, tenint en compte la meva experiencia...no em puc permetre fer gaires invents.

Galetes de carbassa, avellanes i xocolata

Ingredients:

· 125g de farina
· 65g de mantega pomada
· 1 ou
· 100g de carbassa cuita
· 100g d'avellanes torrades i pelades
· Una culleradeta de llevat
· Una culleradeta de canyella
· 75g de xocolata

Preparació:

Barrejar la farina, el llevat i la canyella. Afegir la mantega, l’ou i la carbassa triturada integrant bé cada ingredient. Finalment, afegir les avellanes picades i barrejar bé. Formar una bola amb la massa, embolicar-la amb paper film i deixar-la reposar a la nevera fins que agafi consistència.
Estirar la massa, tallar les galetes i coure-les al forn a 180º uns 15 minuts. Deixar refredar.
Fondre la xocolata al microones a baixa potència, vigilant que no es cremi. Decorar les galetes al gust, deixar refredar la xocolata i servir.

I aquí va la foto.
Fitxers adjunts
20130909_140847.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dl. set. 09, 2013 2:14 pm

Aitona fan molt bona pinta! >.-<: >.-<: jo me'n cruspiria unes quantes ara mateix ;-)))
i a més són sense gens de sucre! :ok:

ah, i m'alegro que t'agradin els debats, jo patia per si a algú li avorrien :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 09, 2013 3:03 pm

Aitona, tenen molt bona pinta!! i com diu l'Ametista, sense sucre!! :ok: :ok: Les provarem :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Merche83 » dt. set. 10, 2013 7:02 am

Ametista ets una crack amb el tema farines... aprendrem molt a aquest taller!!!
aitona molt bona pinta aquestes galetes :ok: :ok:
les de nutella que vaig fer no vaig arrivar a temps de foto pero us asseguro que les tornare a fer (d fet el meu marit ja me les ha demanat varis cops) i les cookies també cauran fijo! a la propera prometo foto!
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: AdrianaGC » dt. set. 10, 2013 9:50 am

Oi noietes, que encara no m'havia pogut connectar amb temps cap dia!! Que guai GALETES :p-) !!

Totes les que heu anat penjant fan molt bona pinta!! Com que jo no n'havia fet mai, vaig estar mirant les receptes que vau penjar, i al final em vaig decantar per les de poma i civada de la Ponioleta, però una mica adaptada. Els ingredients que vaig posar:

100 grs de farina de blat, comprada a la fleca del costat de casa. Ja la tenia i la vaig aprofitar, per la pròxima ja tindré en compte el que has anat explicant Ametista. Súper bona explicació, em sembla que les novatilles podrem aprendre molt de vosaltres!!
1 poma.
5 grs d'estevia, vaig comprar el format que tipus sucre.
Oli d'oliva, vaig posar el que va admetre la barreja.
I cap al forn

El resultat van ser unes galetes prou bones, tot i que es notava massa l'estevia, tal com dieu tenia un gust bastant fort, com a regalèssia. La textura no era de galeta d'aquesta industrial, no era tant cruixent.
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: AdrianaGC » dt. set. 10, 2013 9:56 am

Ah, també hi vaig posar nous triturades.

Més tard vaig tornar-ho a provar, però vaig subsituir la farina de blat per farina de blat de moro, que també la tenia i la volia gastar. Igualment poma, stevia però aquesta vegada 2 grams i ametlles.

Aquesta vegada em van quedar més textura de la típica galeta, i a més a més al reduïr l'estèvia el gust era molt millor. Però l'endemà estaven súper dures, que ja no es podien quasi ni menjar!!

Quan pugui us penjo fotos.

A veure si tinc temps aquest cap de setmana i provo de fer les de taronja, que també m'ha agradat molt la recepta!!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dt. set. 10, 2013 10:26 am

és una mica off topic però Ametista (i la resta) mireu aquest article que han penjat avui al Ets el que Menges
http://www.etselquemenges.cat/alternati ... ats-23611/
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: kine » dt. set. 10, 2013 2:13 pm

Gràcies Ponioleta! Interessant!! Haurem de començar a fer proves. De fet podríem obrir un post per parlar d'alternatives al sucre....
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: nienna » dt. set. 10, 2013 3:46 pm

Ja està aquí el taller de receptes, i que bé, GALETES!! :b-))) :b-))) :b-))) No m'havia adonat, això de la tornada al cole em té ben entretinguda.

A veure si la setmana que ve puc fer alguna recepta i penjar-la, que ja tinc ganes de provar alguna recepta de galetes que no siguin les típiques de mantega.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dt. set. 10, 2013 7:06 pm

Adriana que bé aquesta estrena amb les galetes! >.-<: que les segones l'endemà estessin tan dures pot tenir a veure amb la farina sense gluten? a veure si la muc ens aclareix alguna cosa... si poses foto edita l'entrada on hi ha la recepta, així es veuran juntes quan cliquem des de l'índex de receptes! :ok:

Ponioleta gràcies per l'enllaç! ostres, però ara encara tinc més dubtes...això que diu que el xarop d'atzavara és majoritàriament fructosa...es deu referir a la natural com la de la fruita i que encara té un pase, no? no com la refinada que és la que no mola...
....oi? quin embolic trobar el substitut adequat pel sucre! a veure, que per mi seria més problema si n'hagués de consumir a diari (amb una relaxing cup of café con leche per exemple ;-))) ) però com que no és el cas i només és pels dies que fem resposteria o així, suposo que:
nº1 reduint la quantitat d'endolcidors (adaptant el paladar a sabors menys dolços)
nº2 afegint poma-plàtan-pastanaga-carbassa per endolcir de manera natural
i nº3 fer servir xarop d'atzavara, melasses de cereals o estèvia (a qui li agradi) per complementar...
estaria bé, no?
kine, em sembla bona idea això del post sobre les alternatives al sucre! jo ho havia pensat però no sabia massa on ubicar-ho...i estava esperant a que el Toni ens fes la secció de vida saludable-menjar eco, etc. perquè potser allí hi encaixaria mes que a Dolços i reposteria....no sé :-:)

nienna holaaa! :love: ara també impacient per veure les teves galetes :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Coloma32
:: gosset
:: gosset
Entrades: 428
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 3:15 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Coloma32 » dc. set. 11, 2013 11:07 am

Hola!!

Aqui va la meva aportació en aquest taller :love:

Galetes tres xocolates

-Ingredients
80 gr xocolata blanca
80 gr xocolata amb llet
80 gr xocolata negra
350 gr de farina de rebosteria
1 cullaradeta de bicarbonat
80 gr de sucre moreno
80 gr de sucre blanc
150 gr de mantega tova
1 ou
1 yema d'ou

- Preparació

- esmicolem la xocolata amb trossets petitons, si tenim una trituradora millor però compte que no quedi totalment purè

- Barregem tots els ingredients en un bol fins que veiem que queda una massa compacta i ben barrejada.

- amb la massa ben amassada fem un rulu força gruixut i l'emboliquem amb paper d'albal. Posem el rulu de la massa a la nevera uns 30 minuts perquè agafi cos.

- Tallem el rulu en medallons d'un cm de gruix aproximadament i posem els medallons a sobre una plata preparada pel forn força separades entre si durant uns 20 minuts a 180 graus.

Queden molt i molt bones!!!
Fitxers adjunts
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dj. set. 12, 2013 3:02 pm

ooooooh! que bones, de tres xocolates!! >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Coloma32
:: gosset
:: gosset
Entrades: 428
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 3:15 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Coloma32 » dj. set. 12, 2013 5:23 pm

Doncs us animo a fer-les perquè són molt fàcils de fer i a més queden molt i molt i molt bones!! jejejje
;-)))
Una cosa que em vaig trobar, separeu les galetes amb més distància de les que jo he fet a la foto quan les poseu al forn perquè creixen bastant i es tocaven. Llavors per això no van acabar de ser rodones sinó una mica ovalades. Ja he après la lliçó :ok:
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: toska » dv. set. 13, 2013 8:13 am

Les notaves, per començar, podem agafar una de les que ja heu fet??? o hem de buscar una recepta nova per internet???

Podem repetir recepta o no es pot repetir???? ?-) ?-)
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » ds. set. 14, 2013 1:36 am

i tant que es pot repetir!!!

si no teniu cap recepta podeu repetir una de les que ja s'han posat o fer-ne alguna dels enllaços de la primera entrada, que justament hi són per donar idees! si repetiu només cal posar la foto, a no ser que hagueu fet variacions a la recepta, llavors també la poseu :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Nima
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Nima » dl. set. 16, 2013 8:02 am

Quina vergonya!!! Perdoneu-me... amb el tema de la tornada escola/llar d'infants dels 3 no m'he pogut dedicar a fer res :ufs: :ufs:

Aquesta setmana faig la meva aportació :p-) :p-)
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: kine » dl. set. 16, 2013 2:07 pm

Doncs jo he repetit una recepta que ja havia fet però són les galetes que faig normalment.

Ingredients:
- el suc d'una taronja ( 125ml)
- el pes del suc igual amb sucre
-el doble del pes del suc amb farina ( jo vaig posar-ne més, la que admeti)
- 10 gr llevat royal
-el mateix pes del suc amb oli d'oliva
- 1 ou

Barrejar suc+oli+sucre+farina+llevat.

Jo aplano la massa amb el corró i la poso a la nevera així després és més fàcil tallar-la.

Poso el forn a 180° i amb 12 min normalment ja estan.

Les receptes que faig normalmrnt no porten mantega. Però si la trobo us poso les que vaig fer per l'aniversari del meu fil que eren de colors.
Fitxers adjunts
2013-09-11 18.46.32.jpg
La forma tota estranya és obra del meu fill jijiji
mordor
:: granota
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: mordor » dl. set. 16, 2013 6:59 pm

Hola noies, no m'he apuntat al taller perquè no soc gaire amant dels dolços i a més soc bastant negada a la cuina, però em va fer gràcia provar de fer galetes.

Vaig fer servir aquesta recepta de galetes de nata de la martadu que vau enllaçar al primer post:

"""85 g. de nata espesa de montar
85 g. de sucre
170 g. de farina
2 ous
20 g. de llevat en pols
30 g. de mantega

Has de batre els rovells amb el sucre i la nata, fins que quedi espumós, hin poses la farina que has barrejat previament amb el llevat, de mica en mica, i ho barreges moooolt i molt B, incorpores les clares montades a punt de neu, i la mentga desfeta, peró tèbia, no calenta. Estires la masa, la talles amb motlles d'aquests metàl·lics amb formetes ( o amb un got !!!), les poses a sobre de la safata del forn engreixada amb matega, i uns 20 minutejos a 150/160ª.""""


L'aspecte ha quedat prou bé: dauradetes, alguna s'ha enganxat amb les altres però no massa, el gust també seria bo sino fos que no son gens cruixents, com quan tens un paquet obert i queden reblanides...

Sabeu a què és degut, falta temps de forn?? (crec que s'haguessin cremat si les deixo més temps), s'han de refredar a dins del forn o a fora?? s'han de treure de la safata del forn mentre encara son calentes??

Ajudeu-me please! >.-<:

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::