Com guardeu i endreceu les fotos?

Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Castanyeta » dc. nov. 13, 2013 5:49 pm

Això de guardar les fotos, amb tantes que en fem amb les càmeres digitals, és un problema! Sobretot si les vols guardar de manera que després les puguis recuperar sense haver-te de passar gaire estona buscant i remenant... per acabar amb la vista cansada de tanta pantalla i tanta imatge. Total, la pregunta:

com guardeu i endreceu les fotos?
com us organitzeu l'arxiu d'imatges?
feu servir algun programa especial? quin? com va? és pràctic? etc...

(Fotos meves: http://www.fotolog.com/laiadebs/ )
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Alehop » dc. nov. 13, 2013 6:46 pm

Que be aquest post...perque jo tambe necessito idees!! No puc imprimir les xorrocientes mil fotos que tinc dels nens...i alguna cosa n'he de fer!!!
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: lila » dc. nov. 13, 2013 7:26 pm

Jo les endreço en carpetes per mesos, dins de carpetes d'anys (dins la carpeta del 2013, tinc Gener, Febrer...) i dins de cada mes les poso en carpetes per "eventos" (aniversari iaia, Reis, sortida al Montseny...).

De moment em va molt bé, i no em costa gaire buscar fotos concretes...

També em faig una carpeta a part titulada "PER FER ÀLBUMS", aquí les tinc també per anys i dins de cada any per mesos, però dins del mes les tinc ordenades per data i en aquesta carpeta vaig eliminant les que considero que no cal posar en un àlbum (perquè són repetitives, perquè no s'acaben de veure bé,... pel criteri que sigui). I a partir d'aquesta carpeta vaig fent àlbums Hoffman per anys (quan acaba un any, per exemple 2012, en faig un àlbum...).

No sé si m'he explicat. A mi així em funciona i m'encanta mirar els àlbums amb les nenes!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Navi » dc. nov. 13, 2013 9:52 pm

Jo també ho tinc per carpetes de mesos i anys com la Lila. La meva sogra això ho fa amb el Picasa (el programa, no des de la web), diria que no és gens complicat.

El que també faig és pujar les fotos fetes amb el mòbil al Dropbox, que així m'asseguro que no és perden i no és carregós passar-ho d'un costat a l'altre.
Imatge
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: soclamarga » dc. nov. 13, 2013 10:51 pm

Jo ho faig força semblant a la lila. Tinc una carpeta per cada any, a dins, una carpeta per cada mes (hi poso A_gener, B_febrer, C_març, etc perquè així em queden tots els mesos ordenats bé), i dins de cada mes jo hi poso una carpeta per cada dia, en comptes de fer-ho per "eventos"... El nom d'aquestes carpetes el començo per la data sencera ordenada al revés, i després una petita frase descriptiva del tipus de fotos que hi ha... per exemple, del mes passat en tinc una que hi diu "131022_festa dels súpers" i així també em queden ordenades cronològicament les carpetes i quan busco fotos puc anar més directe al gra.

A part,en el meu cas, com que fem fotos tan el meu home com jo, i també recopilo fotos d'altres familiars, la meva "obsessió classificadora" em va portar a renombrar totes les fotos: al principi hi poso la data al revés (com en el nom de la carpeta), després unes inicials per distingir si es van fer amb la meva càmara, o amb la de qui sigui, i després hi deixo la numeració original que li havia posat la càmara. Així, si tinc una targeta que no sé si ja he descarregat a l'ordinador o no (o si només en vaig descarregar una part), miro els números dels arxius i comprovo si coincideixen...

A més, últimament el que he fet és crear una carpeta a dins de cada mes que es diu "TRIADES_NOVEMBRE 2013" (o el mes que sigui, clar), i allà hi moc (sense duplicar-les) les fotos més maques que he anat triant d'aquell mes. De manera que si vull veure les fotos maques, miro aquesta carpeta directament (també em serveix a l'hora de fer àlbums d'aquests tipo hofmann), i apart a l'haver renombrat les fotos em queden ordenades cronològicament.

Jo utilitzo un programa que es diu Lightroom (el meu home és fotògraf i l'utilitzen a la feina, per això hi hem tingut accés, ... és una miqueta caret), però va molt bé perquè et permet renombrar les fotos "per lots" (hi ha programes gratuits que fan exclusivament això, per exemple NameMunger per Mac...), les pots arreglar (retallar, retocar colors, etc), i és un visualitzador molt ràpid (a part de poder fer seleccions per "estrelletes", posar-hi paraules clau..). Ah, i a part quan vols importar fotografies des d'una targeta per exemple, t'ensenya si ja en tens algunes de descarregades, per evitar duplicar-les (funciona encara que els hagis canviat el nom a les fotos). L'únic que no m'agrada és que has d'importar les fotos en el programa (no pots veure tot el que tens a "l'equip" si no ho importes prèviament), però un cop t'hi acostumes va molt bé, perquè sense tenir el disc dur extern connectat per exemple, pots veure igualment les fotos que hi tinguis allà,i és més ràpid a l'hora de funcionar. A mi m'encanta! Crec que hi ha versions gratuïtes de prova de 30 dies a la pàgina d'Adobe.

Fa anys, utilitzava el ZoomBrowser, que crec que era un programa que et venia amb les càmares Canon, i feia més o menys tot això, suposo que ara si encara el fan el deuen haver millorat més perquè el que tenia jo anava lentet i es penjava sovint.

Perdona per enrotllar-me tant....
Avatar de l’usuari
siormi
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 7:55 am

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: siormi » dj. nov. 14, 2013 7:23 am

Que bé Castanyeta que hagis obert aquest post.
M'apunto a seguir-lo!!
Això de fer tantes fotos i no revelar res és un embolic, en tinc tantes que fins hi tot em fa "mandra" fer un àlbum!! I el petit ja té 16 mesos!!
A veure si amb les vostres idees ho ordeno tot i en faig un per regal de Nadal!!
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: montsecm » dj. nov. 14, 2013 7:29 am

Jo tmb utilitzo la tecnica de les carpetes per any, i dins de cada any faig fent les carpetes ordenades per data al reves com deia la marga (20131114) i posant el titol de l'event. Després les que no són de cap ocasió en concret, tipus fotos que fas al parc o qualsevol moment agrupo en una carpeta global a final de mes "20131031 Varies Octubre". D'aquesta manera dins de cada any s'ordenen cronologicament i és molt facil buscar les fotos.
Moltes gràcies a les que heu donat també aquests consells!
Normalment el que vaig es crear una carpeta de "imprimir" i vaig copiant aquelles mes maques que després m'agrada imprimir, ara que fa una mandra després muntar els albums... Potser m'haure de plantejar de fer un album digital cada X temps.
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Castanyeta » dj. nov. 14, 2013 9:16 am

Hola!
Gràcies per les respostes i els suggeriments. Veig que totes hem arribat més o menys a la mateixa metodologia: jo també ho tinc per anys, dins dels anys per mesos, i dins de cada mes, carpetes amb la data inversa i un nom de l'esdeveniment o tema de les fotos que contenen.
Tot i amb això, quan els temes/esdeveniments són repetits d'un any per l'altre (aniversaris, Nadal, fotos al lloc habitual de caps de setamana o estiueig, etc.), em trobo que de vegades tinc clar que tal foto va ser feta per Nadal a casa dels pares, p. ex., però no sé de quin any i he de començar a remenar...
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
MIRJAN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: MIRJAN » dj. nov. 14, 2013 10:49 am

I què feu amb les fotos, vull dir les guardeu a l'ordinador i algun lloc més? ho dic perquè a mi sempre m'ha fet por si t'entren a robar i s'enduen l'ordinador, o si es fa malvé. Per això em vaig comprar un disc dur extern i les vaig posant allà també, però igualment... si algun dia entren a robar també poden endur-se el disc dur. Aish, no se... què feu vosaltres?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Alehop » dj. nov. 14, 2013 12:57 pm

Mirjan jo tinc copia a dropbox!! El que passa es que en tinc tantes que he hagut d'ampliar la capacitat...
MIRJAN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: MIRJAN » dj. nov. 14, 2013 3:41 pm

Alehop, jo també tinc Dropbox però ja tinc la memòria plena... i ampliar-la val una pasta!
De totes maneres segur que aquesta es una molt bona opció.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: kabbisa » dj. nov. 14, 2013 6:55 pm

Jo ordeno per tipus d'event:
- bodes y despedides
- sortides y viatges
- sopars

I si a algun lloc he anat diverses vegades, esta a "sortides i viatges">"fira del formatge">"fira del formatge 2010" o "fira del formatge 2012"

Les fotos en si, depen, però normalment no les renomeno a no ser que sigui d'un viatge (moltes fotos, moltes cameres).

Les fotos del dia a dia sí que les guardo per any, i ordenades cronològicament, però no m'ho curro tant!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: retalls » dv. nov. 15, 2013 10:42 am

jo les meves personals també ho faig com la majoria... anys/mesos/i nom de la sortida o activitat o dia

Pel que fa a les còpies. Jo tinc dos... no... ja són tres discs durs i com a mínim tinc dues còpies de seguretat. SI fallés un disc encara tindria l'altre. Jo no penjo res a dropbox, hauria de pagar moltíssim.
Avatar de l’usuari
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: montsekit » dv. nov. 15, 2013 1:38 pm

Jo les d´abans del Jan per viatges, festivitats, etc... és clar no es fan tantes fotos a diari perque si.
Amb el Jan he endrecat per any i mesos.
De moment les tinc en un usb stick i en dvd... el meu home voldria una tercera còpia però els dropbox´i similars no m´acaven de convèncer...
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: mamlaboni » dg. nov. 17, 2013 6:18 pm

Perdoneu la pregunta, potser és una pregunta tonta però la veritat és que no tinc ni idea. Per penjar-les al nuvol dedueixo que s'ha de pagar? es que m'estic plantejant pujar una còpia per seguretat però no se per on començar. Hi ha més d'un nuvol o nomès hi ha el dropbox? gràcies.
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: retalls » dg. nov. 17, 2013 6:42 pm

mamlaboni ha escrit:Perdoneu la pregunta, potser és una pregunta tonta però la veritat és que no tinc ni idea. Per penjar-les al nuvol dedueixo que s'ha de pagar? es que m'estic plantejant pujar una còpia per seguretat però no se per on començar. Hi ha més d'un nuvol o nomès hi ha el dropbox? gràcies.

jo conec el dropbox i l'icloud (apple). Però tots tenen limitat l'espai, i ara amb les fotos s'omple ràpid...
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: mamlaboni » dg. nov. 17, 2013 7:29 pm

Gràcies per la resposta retalls. Miraré al dropbox a veure si puc pujar el que tinc. Vaig tenir una mala experiència i he perdut moooooltes fotos perquè se'm va espatllar l'ordinador i no les tenia enlloc més. Les que he anat posant arrel d'això les tinc guardades en cd i per si de cas les volia pujar al nuvol. Perquè quan hem va passar ( vaig perdre les dels dos primers anys dels nens) no us imagineu el disgust i el fart de plorar que em vaig fer. No voldria que em tornés a passar.
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: retalls » dg. nov. 17, 2013 7:42 pm

mamlaboni ha escrit:Gràcies per la resposta retalls. Miraré al dropbox a veure si puc pujar el que tinc. Vaig tenir una mala experiència i he perdut moooooltes fotos perquè se'm va espatllar l'ordinador i no les tenia enlloc més. Les que he anat posant arrel d'això les tinc guardades en cd i per si de cas les volia pujar al nuvol. Perquè quan hem va passar ( vaig perdre les dels dos primers anys dels nens) no us imagineu el disgust i el fart de plorar que em vaig fer. No voldria que em tornés a passar.

uufff no m'ho vull ni imaginar... dropbox sembla una bona opció ;)
sort
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Castanyeta » dc. nov. 20, 2013 12:46 pm

Eps, Dropbox té un espai limitat si el compte és gratis, PERÒ si fas servir l'app 'camera upload' o 'cargas de cámara', et deixen carregar fins a 3 Gb en imatges...
En 3 Gb hi caben bastantes fotos, si no les fas enormes i a altíssima resolució!
Més info:
https://www.dropbox.com/help/287/es
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
Bombeta
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. març 16, 2017 9:09 pm

Re: Com guardeu i endreceu les fotos?

EntradaAutor: Bombeta » dv. març 17, 2017 10:23 pm

Hola,

Jo utilitzo el programa Lightroom d'Adobe. És un programa de retoc fotogràfic però que a la vegada serveix com a biblioteca de fotos. Automaticament les ordena per data en subcarpetes que ell mateix crea, però a més permet afegir etiquetes per tal de cercar les fotos més fácilment. Jo tinc una versió antiga (la 4) però m'imagino que la última versió encara ha de ser millor.

Torna a “Fotografia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::