Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

Els trucs per aprimar-se, plats que ens ajudaran a millorar la nostra alimentació...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: Mara17 » dj. jul. 03, 2014 12:17 pm

Hola,

M'agradaria compartir receptes que no portin llet, sucre, farines ni grans amb gluten. Tant d'entrants com plats principals o postres. Ja siguin vegetarianes, raw, paleo o el que sigui. Segur que cadascú les pot adaptar a la seva manera de menjar o com a mínim l'inspiren!

N'hi ha moltes de bàsiques, però segur que en coneixeu algunes d'especials, molt senzilles i bones.

A veure què surt!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: Julyet » dj. jul. 03, 2014 4:32 pm

Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: Mara17 » dv. jul. 04, 2014 11:11 pm

Gràcies!

Jo he flipat amb aquesta: http://www.etselquemenges.cat/que-sopo/ ... i-nutritiu
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dg. ago. 03, 2014 9:40 pm

M'agrada el post, però a mi m'aniria bé coses que feu a diari, alguna recepta per fer coca de iogurt, la que he provat no m'ha sortit be. Algun plat que feu vosaltres i us resulti.
Quan dieu sense sucre us referiu al refinat o res ni sucres naturals (xarop d'atzavara, melasses de cereals, estevia....)
Gràcies.
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dg. ago. 03, 2014 10:17 pm

Jo he trobat aquest pa. Us feu el pa vosaltres? diu q el blat sarraceno fa que el pa surti més cruixent. Fa bona pinta potser el provo.
http://pansingluten.blogspot.com.es/201 ... no-v1.html
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dg. ago. 03, 2014 10:19 pm

Coneixeu el mido de mandioca? on es compra?

A totes els blocs amb receptes per a celíacs utilitzen sucre refinat, a mi m'interessa xarop d'atzavara pels postres, si trobeu alguna recepta ja direu.
Gràcies.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: Mara17 » dt. ago. 05, 2014 12:42 am

Jo no faig servir endolcidors gairebé mai perquè no faig coques, ni res amb farines ni especialment amb llevats! Les poques vegades que puc fer alguna cosa de l'estil miro de posar-hi plàtan ben madur, dàtils, etc.

Jo l'altre dia vaig fer pa de fajol, com el que dius tu però amb una recepta diferent, i va quedar horrorós! :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: Aquest que has posat fa bona cara (el meu era una cosa compacta horrible), però el proceli no sé què és ni he fet servir mai mandioca. Si el fas ja ens diràs què tal.

Plats sense aquests ingredients o que es poden adaptar fàcilment:
Cigrons amb samfaina
Coliflor al curri
Hummus, mutabal, guacamole
Arròs amb verdures i conill especiat
Bròquil alla arrabiatta
Amanida nòrdica d'arròs i salmó amb mostassa
Trinxats (de col i patata; de bleda, carbassa i patata)
Cremes de verdures (carbassa, carbassó, api...)
Gaspatxos ("normal", de remolatxa, de síndria...)
Truites (de carbassó, d'alls i espàrrecs, de bledes...)

No sé, n'hi ha molts! Però jo ara m'estic fent un menú mensual, i m'agrada variar molt! A veure si en surten més! :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: Rossinyola » dt. ago. 05, 2014 2:31 pm

m’interessa aq fil, em quedo per aquí :ok: El mandioca és el tapioca, en tenen a molts supers,, s’obté de la yuca. jo l’utilitzo en sopes com a substitut d la pasta, és boníssim i amb una textura gelatinosa q agrada molt als nens, almenys jo d petita me n’afartava :content:
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dc. ago. 06, 2014 10:52 pm

molt be tot el que m'heu dit :ok:
Procelli es marca de productes sense gluten. He estat provant diferents pans de diferents supermercats i costa trobar-ne q estiguin bé. De moment m'agrada el pa de motlle de carrefour, torrat esta molt bo, però veig que tots els pans porten un munt d'additius, conservants i històries q evitem el gluten però la resta tela marinera...Voleu dir que el millor no seria fer-nos-el nosaltres? tot i que es difícil trobar-hi el punt.

Ara nosaltres estem amb el tema de laigua, volem posar un filtre a l'aixeta de la cuina. Avui ens han fet una demostració i hem quedat ben convençuts. Es un filtre que transforma l.aigua en alcalina, he llegit articles a favor d'aquesta aigua, crec que ho tirarem endavant. Crec q es molt important l'aigua per beure, cuinar i rentar els aliments (fora calci i calç entre d'altres.) Com utilitzeu l'aigua vosaltres?
Buscant des del 2004
edat 37 i 40
proves OK
2009 1IA-, 2IA-
setembre10 1FIV -

desembre10 2FIV, 3 gener 2011 beta+!!! Tinc un nen!
octubre13 3FIV-
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: Mara17 » dc. ago. 06, 2014 11:23 pm

Nosaltres tenim un filtre de la casa Carbonit, que no fa servir químics. Quin us heu mirat vosaltres?
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » ds. ago. 09, 2014 10:04 pm

Naltres hem mirat l'empresa Profaigua de Sabadell, però he estat llegint articles que l'aigua alcanina no és bona pel cos i ara he canviat d'opinió i no torno a saber que fer amb el tema de l'aigua...
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dg. ago. 10, 2014 10:12 pm

Us passo un link amb moltes receptes de pans. A mi m'encanta el pa i estic buscant a veure si puc aconseguir fer-ne un de qualitat!
http://agus-recetasyanecdotas.blogspot.de/search/label/Panes%20sin%20Gluten

On es compra la goma xantana? veig que s'en posa a totes les receptes de pa, i a la brioixeria?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: ametista » dg. set. 07, 2014 8:34 pm

holaaaaaa m'apunto al fil! jo no cuino sense farina-llet-sucre-gluten, només sense llet ni sucre :content: però tot el que aporteu és interessant! de fet, la farina la faig servir per fer el pa però pràcticament mai per cuinar (i si ho faig moltes vegades tiro de farina d'arròs i tinc pendent provar la de cigrons) Mara totes la llista de receptes que has posat, mmm, que bones!

elia, ja veig que t'has passat pel post de pa i rebosteria sense gluten, a veure si s'activa una mica que la muc en sap un munt i et pot ajudar a aconseguir bons pans!! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: nienna » dg. set. 07, 2014 10:49 pm

Em quedo per aqui, tinc un fill alergic a practicament totes les farines, tolera el trigo sarraceno només perque no es cereal. Aixi que estaré atenta a les vostres idees ja que tenim moltes problemes amb l'esmorzar en el cole perque no pot portar entrepa... Tampoc pot menjar fruita aixi que les opcions son ben limitades. A veure si trobo aqui idees per anar variant :ok:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: muc » dj. set. 18, 2014 10:02 am

Oh! quin fil més xulo!!!
Així sense pensa-hi gaire més se m'acudeixen les "hamburgueses" de blat de sarraí (fajol).
Es cou una mica el blat de sarraí (abans va bé rentar-lo amb aigua molt molt calenta i que deixi anar el suc vermell), però no cal que quedi del tot cuit. Després es barreja amb ou, sal, espècies, jo hi poso gairebé sempre blat de moro, però s'hi pot afegir les verdures que vulgueu. I llavors es passa per la paella amb una mica d'oli fent una mena d'hamburgueses (espereu-vos a girar-les a que estiguin dauradetes d'una banda perquè no s'enganxin).
Jo no hi poso més verdura a dins perquè acostumo a acompanyar-les de verdura al vapor o a la paella...

Aix! ara me n'han vingut unes ganes! Em sembla que ja sé què dinarem.. :love:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: muc » dj. set. 18, 2014 10:04 am

Per cert Mara, els espaguetis de carbassó són boníssims! Nosaltres en fem de tant en tant (i barrejats amb espaguetis de pastanaga i de remolatxa..)
>.-<:
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dg. set. 21, 2014 12:41 pm

Que be que heu escrit!!!!! >.-<:
Necessito la vostra ajuda!!!!
Jo no paro de buscar receptes sense gluten pero totes porten sucre refinat!!! M'agradaria trobar les mesures adequades per fer la simple coca de iogurt amb farines sense gluten i melassa d'arros o xarop d'atzavara però no hi ha manera!!!! Avui n'he provat de fer una a la meva manera. Ara la poso al forn ja us dire...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: muc » dv. set. 26, 2014 4:16 pm

Com va quedar la coca?

Això del sucre és difícil de dir, perquè, per una banda depèn molt del gust, i per l'altra, de la recepta. De si és molt líquida o poc...

Com vas fer l'equivalencia aquest cop? O ho vas fer a ull? :-:)
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Receptes sense farina, llet, sucre ni gluten

EntradaAutor: elia1733 » dt. nov. 11, 2014 1:28 pm

Va quedar poc dolça però a mi ja m'està bé, encara que no recordo les quantitats. Haure de tornar a provar.
Am el tema pa no m'en surto. Continuo comprant pa fet que m'agrada però em comença a cansar.
Algu ha provat el pa del Forn sense gluten Altarriba de Barcelona?
També tenen una pàgina on venen les farines per fer-lo a casa. Ho coneixeu?
http://www.hacerpanencasa.com/index.php?route=information/information&information_id=19

Torna a “Règim i dietes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::