Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dl. gen. 26, 2015 2:25 pm

Hola a tothom,
sóc nova al fòrum, he decidit escriure perquè estem començant a buscar escola per a la nostra filla per la zona de Gràcia, i se'm generen mil dubtes al respecte.
Penso que parlar amb gent que estigui en la mateixa situació que jo, o amb mares/pares que ja hagin passat per aquest procés em podria ajudar, així que aquí estic.

Al principi era de l'opinió de triar una escola concertada per no patir el risc de no entrar a la pública. Tothom diu que les públiques de Gràcia, en general, estan molt bé, el problema és que estan molt sol·licitades i el més normal és que no hi hagin tantes places com demandes. Ara, però, no ho tinc tant clar, si les escoles públiques del barri estan tan bé com diuen, perquè desaprofitar l'oportunitat d'anar-hi?

Hem començat a mirar alguna concertada, de moment hem visitat l'Escola Reina Elisenda (laica) i l'Escola Vedruna (cristiana), i totes dues m'han semblat bones opcions, tot i que em decanto més per la laica.

De l'Escola Vedruna, tinc opinions ben variades, algunes bones i d'altres dolentes. Algú coneix bé l'escola?

Bé, espero que l'inici d'aquesta conversa ens ajudi a tots per aclarir dubtes i compartir preocupacions. :ok:

Fins aviat
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dl. gen. 26, 2015 2:50 pm

Nosaltres vam tirar pel dret i directe a concertada pel tema aquest que les publiques xules tenen molta demanda jo no se que passa al nostre barri pero es una passada quants nens hi ha. :-) De la classe de la guarde del Quim nomes un o dos van entrar a la publica i algun hi ha que va acabar a la tercera o quarta opcio...

Nosaltres hem triat el kostka / jesuites gracia i ens sembla un projecte molt xulo i innovador. Estem molt contents:

http://www.kostka.fje.edu/oferta-educat ... del-centre

si tens preguntes aqui estic!
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dt. gen. 27, 2015 7:47 am

Hola charito,
gràcies per la teva recomanació, precisament anem a visitar l'escola Kostka aquest dissabte, que són les jornades de portes obertes. L'edifici d'infantil ens queda molt prop de casa, però la primària i la secundària no tant, per això tenim dubtes, perquè la logística familiar es complica una mica.

Per altra banda, com tracten el tema religiós? El fet que sigui una escola cristiana també ens genera dubtes, perquè nosaltres no som creients. I la quota, tampoc sabem si és gaire car...

Bé, de tota manera, aquest dissabte sortirem de dubtes, però està bé saber l'opinió d'una mare que hi porta els fills i que n'esteu contents.

Ja t'explicaré què m'ha semblat :--/)
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dt. gen. 27, 2015 8:21 am

Hola Mofli! El projecte es que estiguin a l'edifici de l'antic Cormar fins els 7 o 8 anys crec ara no recordo tambe hi ha un projecte d'acompanyament amb monitors d'un edifici a l'altre ja us explicaran a veure.

Tema religio... a veure jo no soc creient pero tampoc tinc problema. Son jesuites no l'abat oliva i es nota, ells van a ensenyar i el tema religio el tracten molt des del punt de vista de cultivar la reflexio, la pau interior, pensar en els altres... fan una activitat al trimestre de pastoral pero molt en plan reflexiu. Per exemple la ultima era un conte del nuvolet que volia ser un nuvol blanc per fer ombra i no de tormenta i havia de fer un viatge amb obstacles etc. A mi ja et dic que no em molesta que treballin aquesta vessant si es sense adoctrinar o repetir com loritos.

Ja diras q t'ha semblat!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: VespresVerds » dc. gen. 28, 2015 7:55 pm

Mireu-vos l'escola J.M. Sagarra que està fent un projecte molt xulo amb el MACBA!

https://sites.google.com/a/xtec.cat/esc ... e-sagarra/
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dl. feb. 02, 2015 11:30 am

Hola de nou,
no sé si hi ha molta gent que segueixi aquesta conversa... però bé, aniré posant les meves impressions, a veure si algú més s'anima a compartir opinions i preocupacions.

Vespres Verds, moltes gràcies per la recomanació, però l'escola queda fora del nostre barri, i això sí que és una prioritat per a nosaltres.

Tornant a les escoles de gràcia, dissabte passat vam anar a les portes obertes de l'Escola Kostka (Jesuïtes), i la veritat és que vam quedar meravellats. Sobretot perquè es veu una preocupació per l'educació dels nens i unes ganes de millorar. Per mi va ser molt gratificant veure que el personal docent té la inquietud de canviar el model pedagògic en funció de les noves necessitats dels alumnes i les tendències que més funcionen, a nivell europeu. Tenies raó charito, un projecte molt xulo.

L'aula de P3 és espectacular, si podeu aneu-la a veure.

La part que no ens va agradar tant és el tema de la religió, perquè nosaltres no som creients, i tot i que s'enfoca des d'una vessant més reflexiva i de valors, ens va semblar que l'hi donàvem bastanta importància.

En tot cas, ens va sembla una molt bona opció concertada. Ara encara hem de mirar les públiques, a veure quina impressió ens donen.

Aquest dissabte vinent toca La Salle. Algú en sap res? Algú hi porta els fills?

Fins aviat
Imatge
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » dl. feb. 02, 2015 7:51 pm

Hola Mofli,
Aquest dissabte jo també era a Kostka i també em va sorprendre molt positivament el projecte que ens van explicar. Em va sembla sòlid, innovador i sobretot pensat perquè els nens ho passin bé mentre aprenen. Molt pensat per ells i molt respectuosos amb la diversitat.
Jo vaig parlar amb la coordinadora de religió (nosaltres tampoc no som creients) i ens va transmetre força confiança. Ella mateixa (de mutu propi) va destacar el fet que son molt laxes amb aquest tema i que ho enfoquen més des del punt de vista de la interioritat i els valors, més que no pas en l'adoctrinament religiós. En aquest aspecte no em preocuapria massa.

Dissabte també aniré a La Salle gràcia. No en sé massa cosa. És de una sola línia, ofereix fins a batxillerat i segueix el model pedagògic de les escoles La Salle.

Si algú té opinió sobre l'escola Claret Barcelona agraïria que me la fes arribar. Sobretot si son pares que hi porten els seus fills.

Merci i fins aviat!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dl. feb. 02, 2015 8:21 pm

Ei que be que us hagi agradat el projecte!!! La veritat que tot el equip ho viuen amb molta ilusio i la transmeten. :ok:

Del Claret no en se gaire, els que estan contents doncs be i no en tenen queixa pero si que he sentit alguna experiencia en aquest sentit que si no arribes al nivell et conviden a marxar. Em sembla horroros. Quan vam fer la entrevista al Kostka ho vaig preguntar expressament i em van assegurar que no es deixava ningu enrera, que hi ha reforç en grups petits per qui ho necessiti i que la seva tasca com a mestres era acompanyar tots els alumnes. Clar hi ha centres i pares que van a buscar el % d'alumnes amb exit a les proves i segons quins alumnes baixen la mitja.
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dt. feb. 03, 2015 7:25 am

Hola Maria Carme, gràcies per compartir l'opinió del Kostka.
En el grup de pares que anaven amb nosaltres pels diferents espais, vaig notar la preocupació pel funcionament d'aquesta metodologia MOPI, ja que és molt nova per a tots nosaltres, que estem habituats a una altra concepció d'escola. A mi, més que el benefici que pugui aportar, que també, el que em va agradar és la preocupació per fer-ho millor. L'estudi que van fer per a arribar a aquesta conclusió, ja demostra unes ganes de canviar i una motivació, i per mi això és important.

Charito, et volia preguntar perquè vas optar per una escola concertada, descartant les públiques. És a dir, quina diferència hi ha, segons la teva opinió, entre els beneficis que aporta una escola concertada (com Kostka) i una escola pública, a part dels econòmics. No t'estic jutjant gens eh? Només em fa curiositat saber l'opinió d'uns pares que opten per concertada, quines raons. T'ho dic perquè jo estic molt dubtosa, tot i que encara no he anat a visitar cap pública.

Del Claret, jo tampoc en sé res. Ens queda un pèl lluny de casa i l'hem descartat per distància.

Gràcies a totes, noies!
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dt. feb. 03, 2015 8:31 am

Hola Mofli! Doncs per mi no es un tema de militancia d'escola publica o que pensi que es millor la concertada. Buscava la millor escola o el projecte mes convincent que fos al barri perque per mi es molt important la proximitat. Si hagues pogut entrar al pau casals o al fructuos gelabert (encara que el projecte del fructuos no em convenç) l'hagues apuntat sens dubte. Per desgracia al nostre barri la publica esta molt i molt demandada i no creiem que poguessim entrar a l'opcio que voliem. Vam valorar el jovellanos pero no ens convencia, les altres opcions eren el mas casanoves del que tenim molt males referencies i si no ja ens tocaven les escoles de l'altre banda de sant pau, guinardo, del mar, tres fonts (on vaig fer jo EGB jeje) liceo castro de la peña... o sigui que encara que sobre el paper tens moltes opcions a efectes practics t'agraden una o dos.

Per altra banda el meu marit va estudiar als jesuites i el convenç molt la manera que tenen d'entendre la educacio.

I com ja t'he comentat la religio per mi es secundari, jo vaig fer la fp a lestonnac que son monges pero molt progres i l'educacio que em van donar va ser bonissima en tots els nivells, els estic molt agraida, i tot el que vam fer de religio va ser una faceta mes, per aixo no m'importa si es sempre des del respecte ja que despres cadascu decideix si creu o no.

Aixi que ja veus vaig fer la EGB en una escola publica de barri i la FP a una concertada religiosa aixi que tinc les dues visions ;-)
juar
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 04, 2015 12:41 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: juar » dc. feb. 04, 2015 12:48 pm

Hola!


Continuant amb el tema de la preinscripció escolar per al curs 15-16, i concretament a la zona de Gràcia, volia demanar si algú té alguna referència de l'Escola Nostra Senyora de Lurdes. A nosaltres ens agradaren dues escoles públiques que tenim a propet de casa, la Patronat Domènech i la Josep Mª Jujol, però la demanda sol ser molt alta... així que estem mirant alguna alternativa concertada. Més amunt he vist que parlàveu molt bé de Kostka però a nosaltres ens queda lluny...així que si algú coneix l'escola Lurdes o en té alguna referència ho agrairé!
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Vampirets » dc. feb. 04, 2015 6:48 pm

Hola Juar,

he vist que preguntes per l'escola Lurdes. Jo te'n puc donar l'opinió com a exalumne i com a mare de dues nenes que aquest any hi han començat P3, i n'estic encantada!

Fan molta educació emocional, que per mi és important, i el seu projecte educatiu, si bé no és tan innovador com era fa 30 anys, segueix sent participatiu i no centrat en fitxes. També tenen desdoblament en 3 grups la majoria d'hores, i treballen molt les festes populars.

Respecte la religió, et venen la mateixa moto que totes les religioses: que no se centren en la religió sinó els valors i bla bla. La diferència és que en aquest cas, sé per experiència que és cert!! Una altra dada interessant es que pertanyen al grup d'escola catalana, i en són l'únic centre religiós. Això ja diu alguna cosa!

Com a negatiu, l'ensenyament d'idiomes no és superpotent (o això diuen), però des del curs passat comencen anglès a P3, i més tard combinen amb francès que és l'idioma estranger que sempre havien ensenyat.

Un altre tema és que els tims anys han fet curt de places, però tot és preguntar.

Si vols saber alguna cosa més pots enviarme un privat!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dj. feb. 05, 2015 7:24 am

Mofli per cert em vaig oblidar un dels motius pels que vam anar al kostka i es que un bon amic nostre es professor d'angles i ha rondat per bastants coles, i al demanarli consell de que buscar per triar cole ens va dir que era la millor escola que havia treballat de cara als alumnes, que sens dubte la recomanava al 100%
Rouser
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dl. maig 07, 2012 9:03 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Rouser » dj. feb. 05, 2015 1:17 pm

Hola!

La meva nena va al Kostka, p3, i he de dir que n'estem mooooooolt i moooolt contents. Te uns tutors amb un nivell d'implicacio brutals! La meva nena s'estima al Profe amb bogeria! Jo vaig plorar molt quan vaig saber que estàvem fora de publica però, si ara hem donen plaça... No la treuria pas! El tema religiós hi es, però, es de vessant cultural.. no imposat... Per nosaltres no es cap problema i tampoc som religiosos..

Sort amb aquesta nova etapa que no es gens fàcil!

Bss
Avatar de l’usuari
barcelona
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dt. jul. 27, 2010 3:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: barcelona » dj. feb. 05, 2015 1:53 pm

Hola!!

Doncs nosaltres també estavem aquest dissabte a les portes obertes del Kostka i dilluns vam anar a veure "en directe" les classes.

Ens va agradar molt tan el que ens van explicar dissabte, i sobretot la dinàmica que vam veure el dilluns. Nosaltres patiem pel volum de nens en un mateix espai, i la veritat, és que estaven super bé, fent diferents activitats i relacionant-se amb els diferents profes, etc. Es veu i respira interés pel desenvolupament dels nens, els profes implicats en tot el que feien i amb els peques.

També penso, que l'escola perfecte no existeix, si no, que és la que realment el teu fill/a s'adapta i hi va feliç.

Hem demanat visita al Reina Elisenda (tenim visita el dia 23) i anirem també al Pau Casals (el dia 24), per tenir més impressions.

Ja us aniré explicant!!
Imatge
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » ds. feb. 07, 2015 8:21 pm

Avui he assistit a la jornada de portes obertes de La Salle Gracia. Algu mes hi ha anat? Que us ha semblat?

Us comento les meves impressions per si a algu li interessa:
El projecte educatiu sembla molt pensat (potser no tant com al Kostka). Respecten molt el ritme de cada nen i s'esforcen perque els nens vagin contents a l'escola. Treballen per projectes i fan aprenentatges molt experiencials. Tenen uns objectius pedagocics força clars. Sembla que treballen be la musica i a primaria toquen un instrument. Fan piscina des de l'ultim trimestre de P3. Tenen un gimnas magnific i com a extraescolar son molt i molt bons en gimnastica artistica. Pel que fa a la religio treballen molt els valors, pero, segons han dit, no adoctrinen als nens: no fan oracions, no van a missa, els nens que volen fer la comunio es preparen fora de l'horari escolar. He parlat amb algunes mares i estan encantades amb l'escola i la implicacio dels mestres.
Els punts mes negatius, des del meu punt de vista, es que sembla que els nens no surten amb domini de l'angles (pel que han dit els mestres). No tenen mestres d'angles nadius. A infantil fan 1h a la setmana (altres ecoles que he vist fan angles a diari). Les intal.lacions m'han semblat força envellides. Diuen que ho van renovant mica en mica.
Es una escola d'una sola linia. Jo no ho trobo necessariament positiu, pero es molt personal.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dv. feb. 13, 2015 9:48 pm

Ostres mencanta aquest fil!!! La meva petita te 15 mesos i encara falta pero mho estic començant a pensar ja que hem de fer i on portarla daki 2 anys.
I x nosaltres escola pau casals es la prioritat pero veig k es impossible entrarhi no??
I totes opineu be del kostka ja ho veig!!
X si voleu saber opinio del vedruna jo hi vaig treballar i es un dels millors coles k he vist.el nivell brutal i bons xavals els alumnes.jo feia historia a ESO el tema infantil no el conec.
I pel k fa al tema religios...aixxx mireu nosaltres som 0 catolics ni nem a missa ni res.pero coi jo trobo a faltar part d'educacio religiosa en mi!!! Pero no per cap questio de fe ni res x una questio cultural perque em parlen dun evangeli i em kedo a quadres! I penso cada dia mes si a ma filla no li aniria malament educacio religiosa, no com a dogma sino com a historia i cultura
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dl. feb. 16, 2015 10:11 am

Hola a totes,
feia uns dies que no entrava al fòrum, i veig que hi ha hagut força moviment >.-<:

La setmana passada vam anar a La Salle, i ens va agradar força també. Tot i ser un sistema una mica més clàssic, la part d'Infantil la vaig trobar molt acollidora, amb pati separat dels grans. El que no em va agradar tan és que utilitzen llibres des de P3, i no hi ha sistema de socialització. Inclosos llibres de Religió. D'acord que no adoctrinen i que s'enfoca més cap a la cultura religiosa, però jo fa molts anys que treballo en una editorial on s'editen llibres de religió i els conec bé. No es tracta precisament de cultura religiosa. Per altra banda, estic segura que l'escola està molt bé i els nens s'hi senten ben tractats. Les mestres d'infantil em van encantar.

Pel que fa a Vedruna, no dubto de que sigui una bona escola, però a mi no em va fer el pes. Em va transmetre una sensació d'escola clàssica i massa tradicional. Tot i que el preu és molt assequible (la mes barata de les concertades que hem vist).

Barcelona, ja diràs què et sembla Reina Elisenda, a nosaltres ens va agradar moltíssim. Sobretot perquè és una escola molt familiar i laica. Però l'itinerari de Secundària a l'Escola Els Arcs ens queda força lluny de casa... Tornarem a Portes Obertes.

Un cop vistes les 4 concertades que van triar (Vedruna, Reina Elisenda, La Salle i Kostka), ara ens toca el torn de les públiques. Hem triat: Turó del Cargol, Baldiri Reixach, Univers i Pau Casals. A veure què tal. Per cert, algú té en compte els itineraris de Secundària de les escoles a l'hora de fer la tria? O jo vaig massa ràpid? :motu:: :motu:: jejejeje.

I una pregunta a totes les mares que porten els fills a Kostka, a banda de la quota mensual d'escolarització, s'han de pagar gaires extres al llarg del curs? No recordo si la piscina es feia en horari lectiu i si estava inclosa a la quota mensual.

Vinga, ànims a totes.
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dl. feb. 16, 2015 3:55 pm

Hola! Interessant el que comenteu!

Martina estic d'acord que vivim en una societat amb valors que venen del judeocristianisme com la culpa o el perdo i es molt util saber d'on venim mes enlla de ser creient o no.

Mofli per mi si era important pensar en la secundaria perque sempre he trobat que comencen la ESO molt peques i q es molt brusc, aixi que jo encantada de trobar una solucio ja fins els 16. Tambe em va agradar molt el plantejament dels jesuites que es passen una mica aquesta divisio pel forro i fan com una etapa intermitja.

despres miro el rebut i faig memoria
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » dl. feb. 16, 2015 5:49 pm

Martina, no es massa aviat. Esta be anar-se fent a la idea. Si ho deixes tot per l'ultim any pot ser estressant!

Mofli, jo tb valoro el recorregut a secundaria. Crec que es important. De fet, una de les coses que valoro de les concertades que comentes (Kostka, La Salle...) es que allarguen fins a Batxillerat. De publiques jo tambe anire a Pau Casals.

He anat a les portes obertes de Teresianes. Tenia una mica de prejudicis abans d'anar-hi (estil classic, instal.lacions una mica fredes, molt religios...) pero els volia coneixer. La veritat es que se'm van confirmar els dubtes. Em va semblar que les aules no eren tant lluminoses com altres escoles que he visitat. El tema de l'angles el van explicar molt be, pero despres vaig veure com els alumnes de batxillerat que ens ensenyaven les intal.lacions tenien dificultats per entendre's amb una mare estrangera. El tema religio estava molt present en la presentacio que van fer, pero inisitien en que eduquen des dels valors.

A vegades penso que soc massa exigent amb l'escola. De moment em costa trobar-ne una que m'encaixi del tot. Clar que l'escola perfecta no existeix!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::