No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dg. maig 10, 2015 9:45 pm

A veure si em doneu un cop de ma perque estic una mica desorientada.

Explico, als 11 mesos la meva nena va començar a rebutjar triturat i va començar amb una part de solids super be a la guarde i a casa algunes coses be pero sopava bibe de cereals. Al any la pediatra ens va dir de començar amb els solids i jo pensant que seria facil.... doncs va començar a rebutjar solids i ara a la guarde menja triturat pero a casa ni triturat ni solid. Em te desesperada no vaig tenir problema amb el gran pero aquesta nena no hi ha manera.

El que menja es: formatge, iogurt, algo de pa, algo de pernil, olives, platan, i totes les porcades: ganxitos, tortitas, galetes, madalenes...

Li planto el sopar i res em senyala el bibe i no vol res mes.. entre setmana acabo donant-li el bibe pero el finde ja es desesperant no menja res i a base d'olives i formatge no podem continuar....

La pediatra em diu que no li doni res mes que el que toca per sopar en plan nazi i res mes pero em resisteixo, pero la mestra ja m'ha dit que haurem de fer alguna cosa, i ma mare avui que li he deixat han tingut una guerra perque ella l'obliga i la nena cabuda no vol i s'emprenya.

Portem un mes aixi i ja no se si durara molt o poc i si amb el que menja a la guardr i els bibes ja en te prou... de pes va molt be en aquest sentit no m'amoina.

com aneu vosaltres heu trobat solucio? Funciona el posar-se estricte i plantarli el mateix fins que ho mengi????
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Clara13 » dg. maig 10, 2015 10:38 pm

Ostres...és complicat. Personalment, si dius que va molt bé de pes, jo no la forçaria a menjar, però també entenc la teva preocupació. Nosaltres hem fet BLW i des de el principi molt bé. Has provat de variar més els menús o el que menja?
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Mara17 » dl. maig 11, 2015 5:01 am

Dona, jo no ho veig nazi, és que no es pot alimentar del que has dit. Jo ho trauria del menú i llestos. Si només vol el biberó potser és perquè no té més gana que per menjar allò (a banda que no el motivi, esclar, però si hi ha gana, hi ha gana). Els meus van començar a sopar a l'any, crec que tens marge. A banda que sobre l'any es tornen molt selectius, és molt habitual, i llavors cal no caure a donar només el que es mengen segur només perquè mengin perquè solen ser coses 'llamineres', com has dit. Opinió meva, esclar. :)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dl. maig 11, 2015 7:05 am

Gracies per les respostes

clara, faig el que diu la pediatra que es posarla al costat del seu germa i oferirli el mateix sopar aixi que varietat en te. A mes sempre li hem ofert menjar del nostre.

mara no es que li doni olives cada dia eh :-) nomes que no te cap problema en menjar el que li agrada pero la resta fa que no i tanca boca. Clar dius que no et sembla nazi pero que faig si no vol? L'obligo? Plora com una boja i acaba menjant res. L'envio a dormir sense sopar? Aixo es el que em costa....
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: kabbisa » dl. maig 11, 2015 8:28 am

Si te gana, no s'anirà a dormir sense sopar, no pateixis.
Jo no li oferiria el mateix plat fins que se l'acabi, que sí em sembla molt ranci, però si que pots posar-li un platet petit a cada dinar, sopar,..

El meu és molt més gran, però el que menja a l'escola (o llar, l'any passat) a casa no s'ho menjava. Haviem, hem, reduït el menu a un ventall curtet pq sabem que s'ho menja be. Però és un rotllo i un suplici si sortim.
Aquest estiu passat, vam començar a fer això de posar un primer plat que no li agradés massa, amb poca quantitat, però condicionant el segon a que mengés una part del primer.
Ens començava a funcionar (estant tots de mala llet a les hores de dinar i sopar), però ho vam tenir que deixar estar per un tema més urgent.
Ara ens tocarà fer-ho de nou aquest estiu. Pels menjars ens serà "més senzill" (pq algo més menja, ja), però serà més dur amb el que quan es dina un ha d'estar tota l'estona a taula.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Mara17 » dl. maig 11, 2015 9:06 am

Obligar mai. A més, amb un nen d'onze mesos ho veig impossible. Tu poses menjar saludable i ja decidirà si en vol o no. A més, li dónes llet. Ja et dic, els meus van començar a sopar amb un any aproximadament.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dl. maig 11, 2015 9:46 am

Bueno la setmana q ve fa 14 mesos no 11, als 11 va començar a rebutjar triturats. Ja li ofereixo ja.

Si el que sembla que ella esta feliç amb els bibes i de fet el que menja mes a gust son iogurts i formatge o sigui lactics.

El que no se es si ella sola fara el canvi i començara a menjar o l'haig de forçar d'alguna manera sobretot pq noto la pressio per part de la familia, la pediatra, la mestra...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Mara17 » dl. maig 11, 2015 10:03 am

Personalment crec que forçar mai dóna bons resultats. Entenc que la gent pot ser molt pesada. Ànims!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Cayena » dl. maig 11, 2015 10:35 am

Charito,
Per la meva experiencia et diré que algún dia farà el canvi i començarà a menjar més
El meu fill mai ha sigut un nen molt menjador, de fet, practicant BLW amb ell, no va ser fins començar la guarde amb 14 mesos que va començar a menjar algo en condicions. I el veritable canvi l'ha fet als 18 mesos. A veure, menja poc si el compares amb nens de la seva edat (ara té 22 mesos) però per a ell és suficient. També haig de dir que fa molt pit encara, la seva pediatre de fet em diu que fins que no li tregui el pit no menjarà mes. Però jo crec que això va a nens i que el meu és dels que passen amb poc menjar. Energia i vitalitat té per parar un tren.
Ell és de pes i alçada justets, de pes hem arribat a estar per sota del P3. Imagina't el meu agobio quan no menjava o menjava molt poquet... A més, tenim el hàndicap de diverses intoleràncies alimentaries, cosa que complica el tema molt.
Però jo, que he arribat a estar molt i molt amoïnada amb aquest tema, moltíssim, he intentat que ell mai em notès aquest agobio. He plorat i tot d'impotència, però mai davant seu.
Nosaltres el que fem és posar al seu abast, en cada àpat, almenys una cosa que sabem que li agrada i anem combinant i oferint coses que de vegades es menja de vegades no. Ara també tinc truquillos, per exemple, ell la verdura així tal qual no la menja, doncs l'hi poso en truites, hamburgueses, rallada amb arròs o quinoa... La pasta, que li encanta, la faig amb una bolognyesa que porta tot tipus de verdures... vaig fent proves.
Per mi la clau és no tranmetre'ls l'agobio que t'agafa quan veus que tanca la boca.
No vols? doncs al terra a jugar. Ja menjaràs més tard.
Cap nen es mor de gana si té menjar al seu abast...
T'entenc quan dius que la familia etc et pressionen, no es fácil. A mi la sogra sempre em diu que l'enganyi perquè mengi, que li fiqui a la força... I no, així no anem bé. És important menjar però també és important que respectem els seus gustos i la seva sensació de sacietat.
Se que pot arribar a ser molt frustrant. No tinc cap consell màgic. Ànims
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Rossinyola » dl. maig 11, 2015 10:50 am

Charito potser pots provar d'avançar l'hora de sopar, que no arribi amb massa gana i només vulgui bibi. Jo he observat que la meva filla té un pic d gana sobre les 7, i a vegades ja li faig el sopar a aquesta hora. Si mengés alguna cosa, després li podries oferir el bibi que vulgui més tard a l'hora habitual de casa vostra.
Molts ànims!
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dl. maig 11, 2015 11:26 am

Gracies per les respostes i els anims!

Rossinyoleta els nens sopen alla les 7.30 a les 7 començo a fer el sopar, i despres abans de dormir es quan es pren el bibe. Clar ella marraneja una mica mentres el gran sopa pero despres sap q hi ha bibe i si no ja em porta a la cuina i me l'assenyala :-p

Cayena gracies per la teva experiencia es molt agobiant realment. El gran mai ha menjat gaire, ell ni menjar ni dormir son lo seu pero sempre ha menjat variat i no vaig tenir cap problema amb els solids, menjava poquet pero menjava.

El que ja m'exaspera es com identifica quan algo es menjar sa o porqueria, veu una madalena alla que va pero un tros de truita li fa fastic... Tinc una nena molt decidida jeje es cert que te les coses molt clares i que vol i quan ho vol.

Intentarem carregar-nos de paciencia a veure si en un parell de mesos evoluciona...
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Aquitania » dl. maig 11, 2015 2:47 pm

Hola, el que jo faria seria no deixar-la picar i que no vegi aquest tipus d'aliment que no ha de menjar (estanteries mes altes o mes amagat...), i posar-li el plat amb el menjar sense obligar-la. Quan us lleveu de taula, doncs s'ha acabat el temps per poder sopar. I sense bibe (avisar-la aixo si de que si no sopa, no hi ha bibe). I paciencia.... I si, es enviar-la sense sopar.... Potser es radical, pero el meu fill va marranejar una temporada al migdia i a la nit, i no podia ser.... Tambe pots oferir dues opcions, si toca sopa li pots oferir estrelles o lletres, salsitxes o hamburguesa, lluç o llenguado....
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dl. maig 11, 2015 3:10 pm

Aquitania i quin temps tenia el teu fill?? Et va funcionar? Ja dormia tota la nit?

Em fa gracia aixo de les alternatives crec que estrelles o lletres no colaria jajaj vols dir que no acabaria llençant dos sopars?
Avatar de l’usuari
steelman_family
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dv. nov. 16, 2012 12:34 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: steelman_family » dl. maig 11, 2015 5:09 pm

nosaltres estem igual
Té 12 anys i els pures els menja tots
El que li donem solids.... no menja :(
Probem amb troços de platan, troços de galeta, pasta,carbassa,patata,... res
TOT ho escup.
:(
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Aquitania » dl. maig 11, 2015 7:19 pm

Charito, em va passar quan tenia 14 mesos com la teva ;) es despertava 1 cop pero ja de nit no menjava bibi desde els 10 mesos aprox
Dona alternatives semblants jejejeje.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Aquitania » dl. maig 11, 2015 7:33 pm

Uix, no has de cuinar dos sopars, li ensenyes abans de cuinar ;)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Aquitania » dl. maig 11, 2015 7:39 pm

Steelman.... Idees et dono: deixeu-li q marraneji el menjar, feu boletes d'arros amb tomaquet, croqueted, palets d'hamburguesa (vedella o pollastre), rotllet de pa amb pernil, patata al forn.... I amb 12 mesos q comenci a manegar la cullera...
Aixo a vegades ajuda....
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dl. maig 11, 2015 9:01 pm

Merci Aquitania la meva ahir va ser la primera nit que no va prendre bibe!

Aixo d'ensenyarli el menjar vols dir??? Li ensenyes i tria? :-0
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: Aquitania » dl. maig 11, 2015 10:53 pm

Li vas fent i nombrant els aliments, i aixi ho va coneixent. a mi mha ajudat molt. Pero tambe no deixarli picar, dirli q si no vol sopar no passa res, pero despres no hi ha bibe. Alterar l'ordre dels plats (començar per postres per exemple)... Mai obligo quantitats, aixo tambe
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No menja solids ni triturats, nomes bibe i capritxets

EntradaAutor: charito » dv. maig 15, 2015 11:38 am

La senyoreta m'ha citat pel dilluns per parlar... ai em temo que va per aqui la cosa perqur ahir va muntar una pataleta que tela a la hora de dinar :-(

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::