La meva recent nascuda mama mes d'una hora

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
nakaiue
Entrades: 4
Membre des de: dg. abr. 05, 2015 2:14 pm

La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: nakaiue » dj. set. 17, 2015 10:33 pm

Tinc una bebita de 5 dies i no hi ha manera de desenganxar-la del pit. Aquesta tarda ha mamat durant més d'una hora i després ha estat ansiosa tota la tarda, buscant, llepant-se les manetes, etc... l'hem passejat bressolat i no s'ha dormit l'he tornat a enganxar al pit a les 3 hores,ha tornat a mamar durant més una hora llarga, ara sembla méstranquileta però tampoc no dorm.
És normal això? Jo penso que tinc prou llet perquè fa caquetes, i la posició és correcta, no tinc dolor ni clivelles ni res.
Penso que em fa servir de xumet, però crec que encara és massa aviat per donar-li un xumet de debò, vull que la lactancia estigui establerta abans de donar-n'hi algun.
Alguna idea/recomanació de que podem fer?
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: la_rodri » dj. set. 17, 2015 10:36 pm

Esperar amb paciència. Té 5 dies, és normal que se senti còmode al pit, amb la teva pell... Si fa caques i pipis es que menja, així que molta paciéncia.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. set. 18, 2015 8:56 am

Que es totalment normal i es conporta com un bebé d ela seva edat.
Que fagi preses d'1 hora és normal i que al cap de poca estona vulgui mamar també ho és. Per una banda, la LM és molt digestiva i per l'altra, l'estómac és tan petit que es buida molt ràpid i per això torna a tenir ganes de mamar.
A més, ha estat 9 mesos acompanyada en un lloc càlid, sentint-te... Normal que vulgui només braços.
Ara és important veure si recupera en 2/3 setmanes el pes de naixement, si no el recuperés si que caldria doncs mirar si hi ha algun altre tipo de problemàtica com un frenet.
Ah! No et fa servir de cumet, si tot cas, els nens que van amb xumet l'utilitzen com a teta ;-)
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. set. 18, 2015 8:58 am

Ah! I com a recomenació, un fular va de conya per tenir al bebé en braços, donar teta i tenir les mans lliures!
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 18, 2015 10:50 am

Bones!
Doncs és normalíssim, com han dit les companyes, hi ha nens que estan enganxats a la popa i hi ha nens que no. Ara la teva filla s'alimenta i succiona el pit per fabricar més llet. No et preocupis per res. Tu agafa mooooooooolta paciència, un llibre, la tablet, la televisió, coixins, un sofà o una butaca còmoda... i a alletar. Si no tens clivelles ni mal molt millor guapíssima.
A part de ser el seu aliment, el pit és el seu consol, el seu lligam amb tu, ara que s'ha d'acostumar a un nou ambient. El xumet millor no li posis fins més endavant. Ah! Pot ser que no el vulgui, i també serà normal!
Ella s'anirà autoregulant. A les tardes, pot ser dues coses: o els còlics o l'hora bruixa. L'hora bruixa l'anomenem així perquè hi ha nens que no pateixen còlics però cap al tard també estan molt neguitosos, del cansament de durant el dia.
Molts i molts ànims, i aquí estem per qualsevol dubte!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
nakaiue
Entrades: 4
Membre des de: dg. abr. 05, 2015 2:14 pm

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: nakaiue » dv. set. 18, 2015 2:15 pm

Moltes gràcies a totes per les vostres respostes, m'han animat molt!
Avui ja s'ha despertat més tranquileta.
Com que fins ara ens feia una lactància "de manual", preses cada 2-4 hores aproximadament i 10-20min per pit ens va preocupar, sobretot perquè estava molt neguitosa...
A veure com evoluciona la cosa!
Moltes gràcies un altre cop! :-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 18, 2015 5:07 pm

Res, res de manual, a demanda. Quan plori, li poses la popa, descartant que no sigui que va molla, hi ha nens que els hi molesta molt.
Pot ser que estigui al pit 10 minuts, però t'ho ha de marcar ella, poc a poc ho aniràs veient. Jo el que feia és que si plorava davant la popa, la canviava de pit. més endavant ja veuras com ella se separa. sempre ofereix-li l'altre, i l'agafarà o no, depen. Ara es petitona, i va parant perquè es cana, per ells es un gran exercici, per això es queden com col·locats, jeje
Hi havia dies, sobretot amb les crisis de creixement, que ell plorava perquè estava cansat, doncs tapava la popa, anàvem a escoltar música a l'ordinador, i a vegades s'adormia o popava altre cop més tranquil.
Poc a poc us anireu coneixent i anireu entenent-vos.
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
nakaiue
Entrades: 4
Membre des de: dg. abr. 05, 2015 2:14 pm

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: nakaiue » dv. set. 18, 2015 8:45 pm

La lactància l'estem fent a demanda , el que volia dir amb "lactància de manual" és que demanava molt regularment i dins del que ens han dit que seria lo normal mes o menys: cada 3 hores i uns 10-15 minuts per pit. Però clar, té 6 dies i a això encara no se li pot dir rutina.

Crec que tenim molta sort perquè apart d'aquest espisodi d'ahir és molt tranquileta, un solet de nena!

Gràcies pels vostres consells, havia llegit molt el fòrum però encara no hi havia escrit mai, no esperava tantes respostes :-)
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: numa1982 » ds. set. 19, 2015 3:41 pm

Guapa! Com et diu l'Anna Maria: oblida el rellotge! És l'única manera de sobreviure i tenir èxit amb la LM, perquè la demanda dels nadons no en té, de rellotges!
Imatge

ImatgeImatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: shyla » ds. set. 19, 2015 5:00 pm

Enhorabona pero la teva petia, jo et diría que no escoltis a qui t'ha parlat del manual de lactancia, ja que no es el que s'espera d'un lactant. Qui t'hagi informat esta una mica peix en lactancia materna. La pauta que t'han dit es mes semblant a la que es diu per lactancia artificial, la qual, tambe hauria de ser a demanda. Com t'han dit les companyes treu-te el rellotge,,acomoda't amb la teva filla i a gaudir ;)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 29, 2015 10:43 am

Bones,
nakaiue, com va?
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
nakaiue
Entrades: 4
Membre des de: dg. abr. 05, 2015 2:14 pm

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: nakaiue » dt. set. 29, 2015 7:29 pm

Hola Anna Maria,
Doncs bé! no ha tornat a demanar tant de pit cap altre dia >.-<: , va demanant cada 1,5-4 hores i va engreixant i a mi cada cop em fan menys mal els pits!
Ara pels vespres li agafa molta inquietud, no sabem si són els famosos còlics, l'hora bruixa o què, però la solució sembla que és paciència i prou!

Moltes gràcies per preguntar :-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La meva recent nascuda mama mes d'una hora

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 30, 2015 8:30 am

si te còlics el plor es molt mes bestia, i la criatura se sol recargolar. tant per una cosa per una altra, sí, molta paciència i molts mimos de la mama i del papa.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::