El que no els hi agrada

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

El que no els hi agrada

EntradaAutor: mar2012 » dc. feb. 24, 2016 9:46 pm

Hola marones,
El meu nen te 21 mesos i menja bastant be, pero avui per sopar hi havia truita de patata i no l,ha volgut de cap manera.. Algun altre cop que n,he fet i tampoc no n,ha volgut menjar. No em preocupa que hi hagi coses que no vulgui, pero us volia preguntar que feu en aquests casos.. Li oferiu i si no en vol, doncs res... O be si no en vol li oferiu una altra cosa?.. Aquesta nit ha menjat sopa de primer i de segon li he acabat fent una truita a la francesa.. Que feu vosaltres??

Gracies!
Avatar de l’usuari
laneta
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: laneta » dj. feb. 25, 2016 10:19 am

Hola Mar!

No et rallis, potser no en vol avui però sí en voldrà demà o l'altre! Crec que l'important és que us vegi que vosaltres mengeu de tot i fer-ho sempre junts! Jo sempre tinc un plan B o C per si el que hi ha per a tots no és el que vol de primeres.. :)

Ànims!
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: mar2012 » dj. feb. 25, 2016 4:23 pm

Gracies Laneta!!! ;)
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: tineta14 » dj. feb. 25, 2016 8:44 pm

I fins quan dura això d'oferir plans B i C...? Vull dir que no podem estar oferint-li alternatives sempre,no? En quim sentit ho dius? No vols arròs doncs et faig macarrons?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: shyla » dj. feb. 25, 2016 9:56 pm

Jo si se que es una cosa que no li agrada no lo faig menjar, a mi tambe hi ha coses que no m'agraden. Sabent aixo si hi ha algo que lo agradable i no vol menjar (normalment al sopar) li dic si vol anar a dormir i potser es menja un iogurt. Jo no el deixaria sense menjar.
Imatge Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: jaruma » dv. feb. 26, 2016 2:15 am

Jo no li faig un altre plat, però sí que li ofereixo altres coses (formatge, pernil, iogurt...). També és cert que el meu fill és de menjar de tot, i quan no vol alguna cosa sol ser per falta de gana, o per son a la nit. Si veiés que cada dia es nega a menjar i em demana pernil a canvi, ja seria una altra història.
Avatar de l’usuari
laneta
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: laneta » dv. feb. 26, 2016 8:16 am

tineta14 ha escrit:I fins quan dura això d'oferir plans B i C...? Vull dir que no podem estar oferint-li alternatives sempre,no? En quim sentit ho dius? No vols arròs doncs et faig macarrons?


No li faig mai exprés algo diferent, sinó que si ha sobrat algo del dia abans, o una peça de fruita, o un iogurt... Com diu la jaruma si no vol el que li poses serà que no té massa gana!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: shyla » dv. feb. 26, 2016 11:23 am

tineta14 ha escrit:I fins quan dura això d'oferir plans B i C...? Vull dir que no podem estar oferint-li alternatives sempre,no? En quim sentit ho dius? No vols arròs doncs et faig macarrons?

Dura sempre no? A tu t'agrada tot? Et ve sempre de gust el mateix? Ells igual, jo normalment lo demano que lo ve de gust. Quan encara no ho saben expressar procuro tenir alternatives saludables. Els meus son de bon menjar, si diu que no en vol o no lo ve de gust li respecto igual que ho faría amb un adult.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: bertian » dv. feb. 26, 2016 12:08 pm

Totalment d'acord amb la Shyla!!! :ok:
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: tineta14 » dv. feb. 26, 2016 1:21 pm

Ja, però nosaltres al ser adults som conscients que encara que no ens vingui de gust una cosa, si aquesta és saludable, s'ha de menjar, i ells no tenen aquest raonament encara. Si et refereixes a escollir entre espinacs o bledes o pastanaga el dia que toca menjar verdura, doncs sí, em sembla perfecte, però jo em referia a casos en que el nen no vol verudra i la mama o papa li fa macarrons. I l'endemà igual, i l'altre i l'altre... En fi, crec que ha d'haver-hi uns límits, deixar-lo triar però havent triat tu abans, és a dir, en comptes de "Què vols avui per sopar?", dir "Què et ve més de gust avui, puré de verdura o amanida?", tot i que penso que arriba un moment en que si es fa el sopar per tots no trobo gens adequat fer-li un menú diferent al teu fill/a! Hi ha decisions que les prenem els pares, sempre amb certa flexibilitat, clar.

:content:
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: shyla » dv. feb. 26, 2016 2:03 pm

tineta14 ha escrit:Ja, però nosaltres al ser adults som conscients que encara que no ens vingui de gust una cosa, si aquesta és saludable, s'ha de menjar, i ells no tenen aquest raonament encara. Si et refereixes a escollir entre espinacs o bledes o pastanaga el dia que toca menjar verdura, doncs sí, em sembla perfecte, però jo em referia a casos en que el nen no vol verudra i la mama o papa li fa macarrons. I l'endemà igual, i l'altre i l'altre... En fi, crec que ha d'haver-hi uns límits, deixar-lo triar però havent triat tu abans, és a dir, en comptes de "Què vols avui per sopar?", dir "Què et ve més de gust avui, puré de verdura o amanida?", tot i que penso que arriba un moment en que si es fa el sopar per tots no trobo gens adequat fer-li un menú diferent al teu fill/a! Hi ha decisions que les prenem els pares, sempre amb certa flexibilitat, clar.

:content:

Ja, suposo que cada casa es un mon. A casa meva no hi ha un día verdura un dia caen un día peix, quasi sempre tots els plats que faig porten una verdura o altra, som de plat unic i no fem mai un tall de peix o de carn sempre es barrejat. Jo si lo dic que vols millor aixo o allo? Tant pels dinars com pels sopars. Igual el meu es rarot pero sempre demana coses diferents.
Imatge Imatge
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Alesta » ds. feb. 27, 2016 12:21 pm

Cada nen és un món!
Amb la gran, des de petita petita, li oferiem dues alternatives sempre que fos possible en un dels plats, generalment les postres (platan o poma? Iogurt o gelat?) Procurant que fossin del mateix grup d'aliments i per la resta menjava de tot excepte pebrot i tomàquet que no li agraden gens ni mica.
Amb el nen... la teoria la mateixa, els pares eks mateixos, els àpats els mateixos i ell només menha sopa, galetes, fuet, pa i platan... va estar un dia sencer sense menjar i vaig decidir que no el tOrnava a torturar! Ara si hi ha alguna cosa com pasta o arròs no li dono alternativa i generalment es salta aquellàpat i per sopar: sopa sempre! També val a dir que està mooooolt baixet de pes i no ens la podem jugar gaire.
Amb això vinc a dir que la teoria és una, prrò de vegades esgotes totes les alternatives i has d'acceptar les excepcions (i us asseguro que hi hem treballat a fond!!!!)
També hr conegut un parell de casos similars que ara son dones de 30 i de 65 anys que mengen de tot sense problemrs i fins la pubertat s'alimentaven, una de iogurts i l'altra de cereals varis.
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Cayena » dt. març 01, 2016 9:54 am

Jo no li ofereixo alternatives, el que hi ha per dinar/sopar és el que hi ha per a tots, si vol, bé i si no, doncs passem a les postres.
El que si que faig és fer els menús tenint en compte que hi hagi sempre algo que si li agrada. El meu fill és poc menjador i no tot li agrada (verdures per exemple, nanai). Doncs procuro combinar els menús perquè almenys algo de tot el que hi ha li agradi molt, altres coses menys i també que tingui al plat el que no li agrada. I ell tria el que vol menjar i el que no i la quantitat.
Quan no vol més, passem a les postres (i aquí si que tria la fruita que vol) i au, fins al proper àpat.
No deixo d'oferir-li coses que no li agraden, li poso tot al plat i ell tria, però tria del que hi ha, no li faré macarrons si tenim llenties per dinar.
El que si que faig també, ja que les verdures li costen més, és oferir-les de la forma que se que se les manjarà. Per exemple, el carbassó se'l menja molt bé en truita i no d'una altra manera, doncs fem truita de carbassó...

Edito: hi ha un àpat que si que tria, l'esmorzar
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: mar2012 » dt. març 01, 2016 10:31 pm

Moltes gracies per les respostes noies!
Cayena!!! Com estas bonica?? Que be saber de tu! Jo normalment tambe procuro que hi hagi alguna cosa que se que li agrada, i la resta el que toqui, tot i que l,altre dia li vaig fer una truita a la francesa, perque no vol la truita amb patates.. Tambe em passa que com sopa molt aviat ( cap a les 19.00 o 19.15), molts cops sopa ell sol, perque el germa que ja te 13 anys, esta fent extraescolars, o deures, el pare encara no ha arribat, i jo no tinc gana, perque dino tard ( cap a les 15.00)... I aixo no m,agrada, perque esta clar que es millor fer els apats tots junts... Alguna idea??
L,esmorzar el fem junts, i el dinar el fa amb la cangur, a casa seva..

El que si que li deixo triar es la fruita que vol per esmorzar, i tambe el berenar, entre dos o tres opcions..
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Cayena » dc. març 02, 2016 9:57 am

Hola Mar guapa!!!!
Doncs aquí fent... El bitxet ja te dos anys i vuit mesos i estem en ple histerisme de triar cole jejejeje... Què ràpid passa el temps, ja a punt d'anar a P3!!!! :love:

Els horaris de vegades són difícils de combinar i més amb un germà gran... i és un rollo perquè l'ideal seria sopar tots en familia a una hora raonable però noia, és el que hi ha, no et fustiguis per això...
Per dir algo, que segurament ja t'has plantejat, i si el peque berena una mica més tard o li dones algo de fruita perquè "aguanti" una mica més i així alargar-li una mica la tarda perquè sopi més tard? i vosaltres avanceu una mica l'hora del vostre sopar... així, si no tots, potser algún dia si podeu sopar junts...

Tema triar, jo crec que és important no obligar-los ni "subornar-los" ni entretenir-los (amb tv, jocs...) perquè mengin, és a dir, que mengin el que vulguin i la quantitat que vulguin, però dins del que hi ha al menú familiar. I és el que dius, si no vol truita de patates doncs li fas truita francesa i no passa res, si al final el que vols és que mengi ou. En el nostre cas, el meu nen no és un gran menjador i la verdura li costa moltissim, llavors procuro posar-se-la de manera que li entri pels ulls i "algo" mengi...
El que pensó que no és bo és que habitualment el nen no vulgui dinar/sopar el que hi ha a taula i se li faci algo diferent expressament. Que segurament si es fa de manera puntual no passa res, però per sistema crec que no és un bon costum. Penso que el menjar no és només una qüestió nutritiva (que òbviament ho és) sinó també educacional. Jo no li obligo a menjar ni li dic la quantitat i aquí és on ell exerceix la seva llibertat, però ell tria i menja del que hi ha a taula... Uns dies agrada més, d'altres menys. La vida és així... La fruita dels postres si que la tria i de vegades decideix que no en vol i apa, a jugar!
Esmorzars i berenars també els tria, però amb un límit: si avui em demana berenar pa amb nutella li faré, però si m'ho demana cada dia, no...

Suposo que cada familia troba el seu equilibri i posa els seus límits i tot està bé si funciona a casa.

Anem xerrant Mar!!! una abraçada!
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: tineta14 » dj. març 03, 2016 1:50 pm

Aprofitant el tema...i què els hi feu per sopar? La meva té 20 mesos
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: jaruma » dj. març 03, 2016 2:00 pm

Té la mateixa edat que el meu :-)

De primer: sopa, puré de patata amb verdura, pèsols amb pernil, pasta, arròs, sèmola...

De segon: truita, pollastre, peix arrebossat o a la planxa, pernil dolç...

I de tant en tant pizza casolana.
Avatar de l’usuari
neus10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: neus10 » dj. març 03, 2016 2:25 pm

Hola noies!
Nosaltres intentem sopar junts però el nen que al setembre farà 3 anyets no aguanta (no vol fer migdiada) i a les 8 com a molt tard ja sopa. I la seva germana (que al setembre farà 6) vol sopar amb ell. Total, que intentem sopar tots a les 8 però a vegades es fa difícil i més quan tenen piscina!
Pel que fa al menjar, intento que hi hagi de tot però, per exemple, a la Neus no li agrada la ceba i no li poso i en canvi a en Bernat li encanta i li poso més. Quan hi ha peix TOTS en mengem, inclòs el meu marit que no el suporta, però s'ha de menjar. I cada dia poso verdura d'una manera o altra i en mengen més o menys. També fem pizzes casolanes que són boníssimes i s'ho passen pipa fent-les!! Súper recomat fer-les. Nosaltres fem la massa i la congelo en porcions i el dia que en volem menjar, només ho haig de descongelar i estirar-la. A més, cada nen tria els ingredients (tomata, ceba, olives, pernil dolç, formatge, pebrot vermell, frankfurt,....). De postres casi mai en fem, els nens fan un bibi amb cereals (el nen) o un got de llet amb colacao (la nena).
I els menús de sopar més o menys com la jaruma: pasta, arròs, salsitxes, croquetes, peix arrebossat, hamburguesa, pa amb tomata i pernil, pizza casolana, sopa amb pasta, truita de (pernil o formatge o sola),.... Miro molt el menú de la nena del cole i en funció d'això faig i desfaig.
Salut!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
laneta
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: laneta » dj. març 03, 2016 4:36 pm

Nosaltres sopem tots tres a les 8, el petit té 30 mesos

I de menús fem sopes, purés de verdures, verdura bullida (casi sempre patata amb algo -bledes, mongetes, col, pèsols...) truites, peix, salsitxes de pollastre, algun dia arròs (pocs), fideus orientals al wok (que li xiflen), algun dia pizza, creps... el que sí sí és que tots mengem el mateix de primeres. I si algo no li ve de gust, passa directament al iogurt o fruita o si ha sobrat algo del dia abans :)
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: mar2012 » dv. març 04, 2016 8:37 pm

Cayena, no puc retrassar el sopar del petit perque gaire mes tard, te massa son i ja no sopa... Anem fent.. Algun dia sopo jo amb ell, i quan vagi aguantant una mica mes a veure si podem sopar tots junts. M,alegro molt de llegir.te i que esteu be. Un petonas guapa!!

El meu te 21 mesos.. Per sopar fem el que heu dit:
De primer: verdura en pures, cremes o sencera, trinxat, amb cigrons, carabasso arrebossat o la planxa, arros amb verdures, sopa, pasta amb tomaquet, o amb verdures, escalibada, amanides (verda, de pasta, d,arros...), ...

De segon: pollastre ( arrebossat, planxa, forn, fregit, salsitxes, hamburgueses, croquetes..), peix tambe amb diferents coccions, truita ( de carabasso, patata, francesa, de ceba..), ous farcits, ferrats, hamburguesa vegetal, conill, croquetes...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::