Pit i pes

Tria el pit o el biberó.

formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Pit i pes

EntradaAutor: formiguetes » dv. ago. 05, 2016 3:58 pm

Hola! La meva germana té una nena de 5 mesos, li dóna LM exclusiva, i la nena la mar de feliç, però darrerament està dubtant de si la LM a demanda és el més adequat per la nena perquè ja pesa 8.5kg...! La veritat és que la peque està "formosa", potser massa i tot... La gent (familiars sobretot) ja li comença a dir indirectes de si la nena mama massa sovint, que està agafant molt de pes, etc. Jo li dic que es deixi orientar per la pediatra, però està una mica insegura. Creieu que hauria de regular-li una mica les tomes? La nena té molta gana, constantment, cada 2h vol mamar.
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Pit i pes

EntradaAutor: turuleta » dv. ago. 05, 2016 4:48 pm

Jiji. Cada 2h no es sovint...el meu pot mamar cada 10 min.tb es una boleta. Una de les meravelles de la lactancia materna a demanda es q els nens es regulen la gana. Si vol mamar q mami. La teta no es nomes menjar. A la q comencen a caminar i menhar sestiren. Ho fa super be
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Pit i pes

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. ago. 05, 2016 5:45 pm

Tranquil·la, si només és LM no existeix la obesitat, regulen la demanda. La meva de ben petita era tb boleta (no tant, pc 85 de pes o així...) i quan va començar l'AC amb blw i la regulació de la ingesta va anar baixant de percentil. I cada 2 hores està prou bé!
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Pit i pes

EntradaAutor: shyla » dv. ago. 05, 2016 9:31 pm

Com ja t'han dit els nens que fan pit s demanda s'autoregulen perfectament. No li ha de limitar les preses, cada nen te el pes que ha de tenir. El meu fill petit a la revisio dels 6 mesos pesava 9,5 kg. Doncs a la de l'any "nomes" pesava 11 kg. Els primers mesos van a saco i despres frenen bastant. Ho esta fent perfecte!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pit i pes

EntradaAutor: Anna Maria » dv. ago. 05, 2016 9:48 pm

Ei!
res de fer cas a la gent, que acabarà majareta, uns li diran a i els altres b. Si fa popa cada dues hores doncs millor perquè pot descansar entre popa i popa, jo el tenia tot el dia enganxat!
La gent... no trobem mai bé res, la gent!
abraçades,
annamaria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Pit i pes

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. ago. 05, 2016 10:32 pm

Hola!!

Com ja t'han dit és molt normal que mami cada 2h, la meva també ho feia, i els primers mesos bastant més sovint i tot.
Primer l'entorn em deia que potser necessitava suplement perquè si mamava tan era que es quedava amb gana... No vaig fer ni cas... Anàvem fent al ritme que marcava ella i perfecte! Només dir que al sortir de l'hospital la nena pesava 2,600 Kg (percentil 25 o menys) i amb un tres i no res estava boleta, boleta. Les infermeres encara flipen quan miren la gràfica dels primers mesos... Com ja t'han dit també un cop es mouen més i introdueixes l'AC es van estilitzant i estirant. La meva nena ara "s'ha estancat" en el pes, però ha fet una gran crescuda en alçada. Tot i haver-se "estancat" pesa 10Kg i té un any.

Diga-li que ho està fent molt bé i que es prengui amb paciència els comentaris de la gent. Tothom es veu capaç d'opinar i moltes vegades es fa a la lleugera i sense veure que causes dubtes i preocupacions innecessàries.
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Pit i pes

EntradaAutor: pesoleta314 » dt. ago. 16, 2016 5:42 pm

Tinc un "petit" de 3 mesos que està quasi sortint de les gràfiques de percentils i pes (ja va pels 7'5 kg...). Només fem LM i des que va néixer mama cada hora o hora i mitja, menys a la nit, que fa tirades de 3,4 o 5 hores. Ara comença a donar-me més treva, però s'afarta i es passa el dia traient glopades de llet perquè menja més del que li cap a l'estomac.

Per altra banda, tinc una nena que és un fideu i que fins fa poc fregava totes les ditxoses gràfiques de pes per sota, sobretot mentre vam fer lactància exclusiva. I s'havia passat tardes senceres enganxada al pit (he arribat a la conclusió que no devia mamar bé... però el cas és que va anar guanyant pes, a poc a poc, però anava fent).

Ja ho veus, cada nen es un mon i jo m'he sentit comentaris negatius vers la lactància per totes dues bandes (que si la teta no alimenta i que si la teta alimenta massa... i carai, que són les mateixes!!). L'altre dia a revisió la infermera em va dir que si el nen fos de biberó el posaria a dieta, però que amb el pit no calia. la veritat és que em va semblar un comentari molt trist, com si els nens de biberó no puguessin ser grassos... però en fi, que no et preocupis, que cada nen és com és!

Ah, i que el pit no només és gana, és confort, és estima i moltes coses més. Som animals, al cap i a la fi, que segueixi el seu instint que ho està fent bé!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::