En què fixar-se a les portes obertes.

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Essuca » dj. feb. 16, 2017 6:20 pm

Hola,
L'any passat vaig passar per "l'histerisme" de triar escola pel meu fill gran. Vaig dubtar molt, vaig tenir insomni, i només tenia un tema.... ara us puc dir que estic molt contenta amb l'elecció feta.

Obro aquest post per intentar donar alguna pista sobre detallets que potser passen inervertits durant les portes obertes però que ens poden donar pistes. I animo a la gent que com jo ja ha fet aquest procés digui quines coses el van.ajudar a escollir.

A banda de mirar projecte educatiu, proximitat, instal.lacions... que és com allò bàsic coses que a mi em van ajudar i semblen detallets:

:***: totes les escoles diuen que respecten el ritme dels infants (queda molt bé dir-ho, però com sabem si és així?) A mi em servia de pista el tema migdiada. Si hi ha norma és tancada, només el primer trimestre o tots els de p3... és que no tenen en compte la individualitat. Si la resposta és en principi els de p3, però hi ha nens que no la fan i els pares ja els hi sembla bé, estan amb un monitor pintant o fent joc tranquil a una altra sala o la resposta és a p4 en principi no, però si algú la necessita pot anar a fer-la amb p3.

:***: totes les escoles parlen de la relació familia-casa com a fonamental i a mi em tornava a sorgir el dubte, és una escola oberta els pares?. Per mi la pista va ser com fan l'entrada i sortida. On deixes el nen a l'entrada i on el reculls, és tot el cicle, el curs, un trimestre? El fet de deixar o recollir el nen a l'aula et permet no només xerrar una mica amb la mestra de com arriba o de que ha fet, sinó de com està l'aula, com l'adapten per moments, estacions... cap a quon racó o amb quins nens va a jugar quan arriba, fins i tot que t'ensenya del que ha fet avui...

:***: Un altre tema, la bata escolar, primer de tot dir que jo només mirava públiques, així que no parlo d'uniformes, sinó de les bates que a les escoles demanen. N'hi ha una d'igual per tots? o cadascú porta la que vol? Peró per mi el més interessant era saber el seu ús, la porten sempre o només davant activitats de plàstica? molts psicomotricistes - entre altres col·lectius - no els agrada l'ús de la bata sempre ja que distorsiona la mobilitat natural dels nens, a banda que per mi es perd l'intent de tenir cura de la pròpia roba. Per tant, per mi un detall que em parla sobre la responsabilitat d'un mateix i de les seves coses es tant com s'organitza el tema motxilles, abrics... si els donen autonomia i si la bata es per tot el dia o estrictament en activitats de pintura o plàstica.

:***: Quan parlen del no ús dels llibres - que ara està com de moda, i tothom ho diu -, és realment així? durant la visita podreu observar sia infantil hi ha llibres realment, si ha primaria n'hi ha per totes les assignatures.... o el fet de "no deures", a vegades les classes ens donen pistes, potser trobeu com a mi em va passar, que durant l'explicació, a la pregunta "hi ha molts deures?" van dir que fins a 3er. no i llavors en posaven dos cops per setmana i solien ser coses dels projectes no fitxes de repeticions com abans (dixit literalment), doncs a la passejada vaig veure a una classe de 4art, una pissarreta petita amb deures cada dia i del pal "fitxa 4 multiplicacions de la 10 a la 20" vaig al·lucinar.

I una altra cosa que crec que és important tenir en compte són dues coses, que amb un parell de preguntes es pot saber o intuir. Ara està molt de moda (dic moda, en el sentit que sembla que si una escola en les portes obertes no ho diu li posen la creu, i tothom puja el carro i tinc els meus dubtes que tothom en faci) el tema "projectes" aclarir que un projecte el tema el trien els alumnes (sinó és un centre d'interés), i no només el tema sinó allò que en volen saber. Sempre m'ha semblat sospitós que quan es parlar del projecte de la sang, els alumnes sempre tinguin les mateixes preguntes que fan referència al cor, i no pas preguntes del tipus "quanta n'hem de perdre abans de morir", per exemple. Si us diuen els de P3 fan el projecte en relació al nom que trien de l'aula, i tu veus que va de peixos amb un mural preciós, pots preguntar i l'any passat de que va anar? perque si curiosament tornen a ser peixos o en aquell moment no s'hen recorden, fa sospitar. Jo vaig anar a una escola on a l'explicació ens van dir aixó del nom de la classe i el projecte, i la visita guiada que en la feia una altra profe vaig preguntar si els nens triaven el nom de la classe, i em va dir que a partir de p4 sí, però que a p3 estava establert que l'A es deia peixos i la B pops. ?-)

L'altre és el tema ambients, crec que algunes escoles confonen racons i ambients. Els racons solen ser dins l'aula, o bé les aules del mateix curs juntes, hi acostuma haver-hi racons de joc simbòlic (cuinetes, metges, mecànics....) o bé de motricitat fina, lletres, pintura... poden ser de circulació lliure (és a dir, els nens trien on van) o fer grupets i passar per tots. Els ambients perquè es facin correctament han de complir: 1) barrejar edats; 2) basats en les intel·ligències múltiples (ii per tant hi ha motriu, artístic -a vegades teatre o plàstica o les dues-, matemàtic, científic, comunicació, escriptura (lletres) i simbòlic,) poden afegir-se, peró hi ha d'haver aquests o una representació important d'aquests; 3) de lliure circulació, és a dir, els nens van on volen i si estan l'estona que volen, poden canvair en una hora 7 vegades, o passar-se un trimestre en el mateix. Per tant no si val fer grupets amb medalles de colors i que dilluns et toqui un i dimarts un altre; 4) després dels ambients cada classe s'ajunta i fa la reflexió del que ha fet, aprés.... Vull aclarir-ho, perque crec que a vegades per desconeixement o per intentar vendre's, algunes escoles venen gat per llebre.

I després d'aquests rollo, si algú té més aportacions sobre detalls que donin pistes de com és una escola, les podria afegir :ok:
Natilenva
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dv. set. 16, 2016 10:33 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Natilenva » dv. feb. 17, 2017 9:23 am

Moltes gràcies!!!!!
M'enfronto a això a aquest any i realment vaig més perduda....Volem escola pública q treballi per projectes, però q estiguin consolidats i no sigui "de boquilla" així q el teu post m'ha anat de meravella.
A la meva zonA no hi cap (Sabadell), n'hi han dos a la ciutat que semblen molt bones però clar....si entrem serà de xiripa, xiripa...
Lo dit, moltes gràcies!!! :b-))) :b-))) >.-<:
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: garota » dv. feb. 17, 2017 11:00 am

Uau Essuca! Gran post! El nostre fill tb va començar P3 l'any passat i ens vam fixar exactament amb el mateix que vosaltres!
Molt bones pautes has donat! Nosaltres estem encantats amb l'escola pública que vam escollir!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: jaruma » dv. feb. 17, 2017 9:50 pm

Buf! Moltes gràcies Essuca per la idea! Nosaltres també començarem aquest any, i jo ja estic dels nervis!

Sóc professora d'acadèmia, però he estat a escoles fent extraescolars, etc. i estic en blanc! No sé pas en què fixar-me, com si no hagués trepitjat una escola en ma vida!

Això de la bata no ho havia pensat, però és veritat. Portar bata tot el dia no pot ser bo. Doncs precisament l'escola que més m'atrau els fa portar bata, no sé si tot el dia, però molts arriben a l'acadèmia on treballo encara amb la bata posada!

I això de la migdiada, encara que jo no el deixaré a dinar, m'hi fixo per saber si respecten els nens, i a aquesta escola en concret els deixen dormir amb el cap.sobre la taula. Fa peneta! Però em sembla que totes les del.meu poble ho fan.

Una altra cosa important deu ser l'adaptació, no? Com la fan, quant dura... Sé que en aquesta escola dura 1 semana i divideixen el grup en dos, de manera que uns nens van una hora al matí i els altres a la tarda. Però els pares no hi poden ser.

Sabeu si és possible portar-los només al matí? M'imagino que no, o com a mínim et deuen fer molt mala cara. A mi em fa vergonya preguntar-ho a les portes obertes!! Però suposo que ho acabaré fent.

En fi, que molt bona idea el post! o-o:)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. feb. 17, 2017 11:43 pm

Hola!!

M'encanta aquest post!! Moltes gràcies per les idees!! A nosaltres encara ens falta bastant per buscar escola, però alguna vegada ja m'havia plantejat com coi ho faríem per escollir entre diferents opcions! Sense dubte quan s'apropi el moment rescataré aquest post!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Aly84 » ds. feb. 18, 2017 5:28 am

Molt bones indicacions i directrius de que observar a les portes obertes. Jo també m'hi vaig trobar en diverses ocasions que que l'escola mostra o explica el que està de "moda" i la realitat és una altra quan observes l'aula amb els seus detalls...

Unes reflexions molt útils i acurades Essuca.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: neuetes » dg. feb. 19, 2017 11:38 am

Varies coses que no s'han dit i que també són importants a tenir en compte:

Relació professorat i AMPA i nivell de participació del pares: és molt important que la relació entre el claustre de professors i l'ampa sigui de col·laboració i cooperació ja que l'ampa gestiona molts serveis de l'escola (és molt important que l'escola tingui cuina propia i aquest servei ho gestioni l'ampa). També és molt important saber si els pares s'impliquen amb l'ampa i no és vista com 'un gasto més que és opcional'. A les portes obertes es veurà si els pares de l'ampa i els professors estan junts a les portes obertes, ensenyant l'escola. També és important saber si l'escola és oberta i participativa al barri o ciutat (festes, tradicions, carnestoltes, etc) com a entitat municipal.

Nivell de satisfacció dels alumnes: a la nostra escola invitem als nens més grans de l'escola a ensenyar-la i molts venen. Si els nens de 10 o 12 anys deixen totes les altres activitats de diumenge al matí per venir a l'escola, es que s'hi senten a gust.

Respecte per la opinio dels nens: una de les coses que mes em va agradar de l'escola on van les nenes és que invitaven als nous alumnes a venir amb els pares per participar i tenir en compte la seva opinió.

També molt important és que no us limiteu a veure nomes P3 (com fan l'adaptació o les migdiades, etc), ja que tot això serà temporal del primer trimestre de P3, però els nens hi estaran com a minim 9 anys més. Aneu a les aules dels grans i parleu amb els mestres, s'ha de pensar en llarg termini.

Una alta cosa: penseu que a P3 el que es treballa més és l'autonomia del nen i es fa des del primer dia, que els pares vagin a l'aula o que només els potin al matí o tarda, no hi ajuda gaire.
eurisco
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 11:29 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: eurisco » dg. feb. 19, 2017 6:45 pm

Hola,
Hi ha aportacions molt bones i útils en aquest post!
Tot i així, Neuetes, no acabo d'entendre el teu últim paràgraf...
Creus que pel fet que els pares entrin a l'aula de EI3 els infants són menys autònoms?
O per que no facin jornada complerta amb 3 anys també?
No li acabo de trobar la relació.
Fins ara!
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. feb. 19, 2017 9:21 pm

Jo diré el que jo mirava o que era important:

-respecte als ritmes individuals: com era el periode d'adaptació? Va haver un cole que va dir que això eren tonteries, el primer dia ja havien de fer les 6 hores (era concertat).

-com eren les aules: les d'infantil si ho havia llibres de fitxes (això implica un tipus de treball que no volia), decoració (una decoració de lletres ja veia que poc que respecten els interessos dels infants..). Racons de joc. A infantil, com estaven posades les taules (si ja estaven com una classe "tradicional"). També mirava les boblioteques d'aula, quin llibres tenen a l'abast dels infants i si estan ben cuidats (per mi això és molt important, si volem fomentar la lectura els llibres han de ser atractius en tots els sentits).

-us de TIC. A mi que em diguin que a P3 treballen amb tablets m'horroritza! I això ho he vist a varies escoles ( públiques i concertades).

-com treballen a tots els cicles: projectes(i si aquests eren projectes "de debó"), racons (algun cole novedós ho feien a primaria i el racó consistia en copiar d'un llibre de text), ambients...

-mirava el projecte idiomes (tot i que estem a un cole que no fa projecte xulo sobre el tema).

-sóc antisucres i també xafardejava les comsignes d'esmorzars (estic a un cole lowsugar, així que genial!).

I no se d'on vaig llegir que la primera opció es fagi amb el cor i la segona amb el cap. Vam quedar fora de la nostra primera opció (un cole amb linea Montessori) i ara estem a la segona opció, un cole que sabia que no s'emplenaria i del qual estic super encantada (i la nena més!)
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: petipe » dl. feb. 20, 2017 10:12 am

Jo crec que la clau està en poder parlar al màxim amb mestres i pares i alumnes que ja hi vagin. Sobretot amb els mestres i veure què t'expliquen i com t'ho expliquen. Amb 4 preguntes, ja veus si diuen les coses per "moda" o perquè creuen en el que fan.

Ho dic perquè tot i que els criteris de l'Essuca em semblen súper encertats, jo ho matisaria, ja que a l'hora de la veritat, quan jo vaig anar a portes obertes, les realitats eren unes altres. M'explico:

- Tema migdiada: un parell de coles dels que sí en feien són dels que després "conviden a marxar als nens" que no segueixen els seus estàndars. En canvi, dues de les escoles amb fama d'acompanyar realment els nens, en aquest cas, per motiu X o Y no en feien. En aquest sentit, fatal, però realment després sé del cert que són escoles molt més respectuoses que d'altres que sí que fan migdiada.

- Acompanyar els nens a classe. Això és un indicador però no és determinant. Hi ha molts altres indicadors: els pares poden anar a la classe durant el curs? I no només pel "protagonista de la setmana..." Hi ha pares acompanyants a les excursions i sortides? Es pot fer més d'una tutoria a l'any? Es pot demanar per parlar, no només amb els tutors, sinó amb els mestres especialistes, menjador, direcció...?

- Bata escolar. Jo aquí ho veig més aviat al contrari. Una escola que a Infantil porta "poc" o només a estones la bata, em fa pensar que els nens estan tot el dia asseguts a taula fent fitxes. Si realment a Infantil han d'experimentar i manipular la major part del temps, entenc que portaran la bata tota l'estona! Sempre he sentit a dir que "com més bruta la bata millor" i hi estic d'acord. A tenir cura de la roba ja li puc ensenyar jo a l'hora de berenar, al parc, fent activitats a casa, sopant, etc... I que sigui igual o diferent ho veig purament política escolar, no ho veig crec determinant per jutjar l'estil d'una escola, perquè de vegades és una qüestió de "costum".

- El tema dels llibres jo també el vaig mirar i és tan senzill com mirar els llistats de llibres a comprar que pengen les escoles. Certament n'hi ha que et diuen que experimenten molt i després et trobes que a Infantil ja tenen llibres, i a partir de Primària unes llistes inacabables... Però també cal preguntar a les mestres i alumnes quin ús real fan d'aquests llibres, perquè hi ha de tot.

- Els projectes amb 4 preguntes també es bastant fàcil detectar si són dirigits o no. I jo em preocuparia si una escola confón ambients i racons! Jo crec que això ho confonen molts pares, però si ho confón l'escola ja és més greu... Una cosa és que l'escola els combini i l'altre que ho confongui!!!

Només volia oferir un punt de vista diferent dels criteris perquè, com ja he dit al principi, tot i que poden ser molt vàlids, cal "rascar" una mica més per treure l'entrellat real de l'escola i crec que senzillmanent dir "no fan migdiadal, per tant, descartat" pot ser erroni.

Sé que és difícil però poder parlar una estona amb mestres i amb diversos pares (perquè de pares també hi ha de tot i alguns "no s'enteren de res" del que passa a l'escola dels seus fills!) i alumnes, és el que més ajuda a saber "la realitat" de l'escola, més enllà del que s'explica.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: neuetes » dt. feb. 21, 2017 4:18 pm

eurisco ha escrit:Hola,
Hi ha aportacions molt bones i útils en aquest post!
Tot i així, Neuetes, no acabo d'entendre el teu últim paràgraf...
Creus que pel fet que els pares entrin a l'aula de EI3 els infants són menys autònoms?
O per que no facin jornada complerta amb 3 anys també?
No li acabo de trobar la relació.
Fins ara!


Des del meu punt de vista, que els pares entrin a l'aula (a deixar-los o a recollir-los) o que el nen només faci part de la jornada escolar és sobreprotegir-los. I la sobreprotecció minva la seva autonomia. P3 ja no és la llar d'infants i s'ha de confiar amb l'equip de mestres i en la manera de funcionar de l'escola que es triï.
Un altre tema és que l'escola respecti les necessitats fisiològiques d'un nen de tres anys com la migdiada o el control de esfínters, que crec que poc o molt totes ho fan.
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Shasha » dc. feb. 22, 2017 8:55 am

Neuetes, poder entrar a l'aula no és sobreprotecció, demostra la tranquilitat del professorat respecte la seva feina. Fixat que les escoles no directives els pares poden entrar a les aules, les adaptacions son al ritme de l'infant, i la participacio familiar es benvinguda. El meu company es mestre d'infantil, i a la seva escola els nens es deixen i es recullen a la porta no a l'aula, i ell ho diu que d'aquesta manera es mes comode per ell com a profe, pero com a pare vol una escola on els pares puguin entrar a l'aula i siguin benvinguts...

Petipe, la meva filla va a una escola d'educacio lliure, i la bata només se la posen per fer algunes propostes, la resta del dia circulen amb la roba normal i si fan un "merder" de fang o es posen fins a dalt d'aigua o el que sigui, simplement els nens autonomament van al seu calaixet on tenen varies mudes i es posen roba neta. Les bates no deixen moures lliurement, pensa en pujar unes espatlleres amb la bata, es pot fer, per suposat, pero es mes sencill amb la roba comode d'anar al cole.

Els consells de l'eussuca m'han agradat molt, l'any passat a les portes obertes em desesperava quan veia que intentaven vendrem un tipus d'escola que no era, "treballem per racons" pero "dues tardes a la setmana mig grup esta a en un i al seguent dia a l'altre" o el tema dels projectes hi ha poques escoles que realment treballin per projectes perque moltes ho fan perque es el que s'estila, pero suposa un esforç del professorat molt important.

Dos punts més a tenir en compte:

- Una altre punt a mirar es la distribucio de les taules (en cas que hi hagi) a l'aula, totes les aules les tenen igual? Es a dir, es un format rigid o s'adapten al grup i a l'activitat. O les taules tenen el nom de cada nen? Es a dir, tenen un lloc fixe o es poden seure en el lloc que en aquell moment els sigui mes comode.
- Jo una pregunta amb la que torturava a totes les escoles era: en dies de pluja que fan els nens surten al pati? La majoria responien o que no o si pero al porxo cobert. Per mi, la resposta era incorrecte, on va ara tenen botes d'aigua i plogui o no els nens surten al pati quan volen fer-ho.
Telma
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. feb. 21, 2017 11:33 am

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Telma » dc. feb. 22, 2017 9:51 am

Hola!

Per mi una pregunta que em donava molta informació era si els propis mestres portaven els seus fills a aquella escola.

També recomano fer "treball de camp", anar a les sortides de l'escola i parlar amb els pares i mares, preguntar obertament si están contents, quines coses millorarien.... (la gent és molt amable), també veure el tarannà dels nens i nenes. Això és info de primera mà.
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Naranjita » dc. feb. 22, 2017 12:57 pm

Molt bones preguntes, a mi de vegades em passa que no se que preguntar, i veus preguntes que dius oooh interessant...jejeje
Gràcies.
aurora75
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dt. jul. 09, 2013 10:07 am

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: aurora75 » dj. feb. 23, 2017 8:37 am

Bon bona entrada.
Afegiria el feeling que us doni l'escola.Si us imagineu allà amb la vostra filla 9 anys. :-)
Una pregunta penso que clau és tema bolquers. X infants de final d'any pot ser és un tema maduratiu encara..i hi ha moltes escoles que van de respectuoses i quan escolten la paraula bolquer posen el crit al cel.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: cositina » dj. feb. 23, 2017 3:20 pm

Molt interessant el post.
Jo el q trobo es q en una sessio de portes obergs amb 200 pares al costat i tsnts informacio sovint es dificil poder entrar en aquest nivell de detall.

Jo personalment mhi fixo sempre en els horaris w hi ha penjats dins de cada aula x vdure com s estructura el dia a dia a cada edat i si correspon amb el q venen a la xerrada
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Shasha » dj. feb. 23, 2017 8:37 pm

aurora75 ha escrit:Bon bona entrada.
Afegiria el feeling que us doni l'escola.Si us imagineu allà amb la vostra filla 9 anys. :-)
Una pregunta penso que clau és tema bolquers. X infants de final d'any pot ser és un tema maduratiu encara..i hi ha moltes escoles que van de respectuoses i quan escolten la paraula bolquer posen el crit al cel.


I tant, el tema bolquers quan diuen que ja no n'han de portar m'enerba, però crec que no cal ni preguntar-ho, és tant, senzill com quan fas la visita per les aules veure si tenen canviador.
L'altre dia llegia el document que et donen en una escola al inici del curs sobre el que un nen de 3 anys ha hagut d'assolir a nivell maduratiu, per suposat, posava el control dels esfinters durant el dia, però el que ja em va fer bullir la sang és que indicaven que el nen ja havia de dormir sol a la seva habitació sense la necessitat d'un adult per adormir-se i sense llum de companyia!!! Però perdona??!! Ara resulta que em diran que he de fer a casa meva!!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: kabbisa » dv. feb. 24, 2017 10:03 am

Shasha ha escrit:I tant, el tema bolquers quan diuen que ja no n'han de portar m'enerba, però crec que no cal ni preguntar-ho, és tant, senzill com quan fas la visita per les aules veure si tenen canviador.


Shasha, als 3 anys és molt senzill canviar-lis el bolquer de peu. De fet, és fins i tot més ràpid si ho tens per la mà! Vaja, que un cop ho proves, ni tu ni el nen vol canviador :)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: jaruma » dt. feb. 28, 2017 5:08 am

Unes preguntes a les veteranes: quanta estona dura més o menys la sessió de portes obertes? I en què consisteix exactament? M'imagino que depèn de l'escola, però en general fan una presentació i t'ensenyen les instal.lacions? I ja per últim, amb nens millor no anar, oi? M'imagino que no estan pensades per anar amb el nen, però llavors no hi ha oportunitat d'ensenyar-li l'escola abans de decidir-te, no? ?-)
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: En què fixar-se a les portes obertes.

EntradaAutor: Shasha » dt. feb. 28, 2017 6:57 am

Jaruma, per la teva tranquilitat i concentració durant les explicacions millor anar sense nens. Però anar amb ells durant el recorregut per les instal.lacions et permet veure com es sent alla, recordo una escola on no vam poder fer tot el recorregut perquè no havia manera de treure a ma filla de l'aula de p3
Jo prefereixo anar amb ella però per exemple una de les escoles que anirem a veure aquest any han vetat els nens, per tant, la decisió no sempre esta a les nostres mans

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::