Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Naranjita » dj. feb. 16, 2017 2:33 pm

Bona tarda!!! Impressions del Vila Olímpica? Ahir impossible anar-hi.

Per cert ja ha comunicat el Consorci que l'escola Antoni Brusi aquest any tindrà una clase més (Total 3).
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. feb. 16, 2017 2:35 pm

Jo vaig anar dimarts a llacuna. Em van dir q tenien la jornada plena tanr x dimarts com x avui i em van donar hora x una altra ek 15 març xo hi vam anar igualment i no era tantabgent en tot cas moooolt menys q ahir a vika olinpica xo clar vila olinpica ha fet nomes 1 jornada i llacuna crec q al final en faran 5!
Ja direu q ua sembla Llacuna. Ka xerrada del director es bastant conceptual xo la visita mola moltisim. Ea una passada com ho tnen tot muntat i els materials espais....
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. feb. 16, 2017 2:36 pm

Naranjita ha escrit:
Per cert ja ha comunicat el Consorci que l'escola Antoni Brusi aquest any tindrà una clase més (Total 3).


Osti doncs no se on ho fotaran amb les mini instalacions q tenen i un bolet fa pocs anys encara a dins... On ho has llegit o on ho han fer oficial?
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Emra
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 2:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Emra » dj. feb. 16, 2017 2:42 pm

Sois unas máquina! De donde os sacáis la info?!
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Naranjita » dj. feb. 16, 2017 3:08 pm

Ho he vist a una nota de premsa que m'ha passat la meva parella, us passo el link: http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... 18_DEF.pdf

A la 3a pàgina...També parlen de les noves escoles, com la Flor de Maig.
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Naranjita » dj. feb. 16, 2017 3:11 pm

Per cert ja he creat al forum un post per la retirada de punts per malalties cròniques alimentàries...

Haviam si ho aconseguim!!! Jo he fet el change.org i la queixa al departament.

viewtopic.php?f=73&t=52562
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dj. feb. 16, 2017 3:27 pm

Llacuna ha posat més dies de portes obertes?? jo hauria d'anar avui però em serà impossible...
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. feb. 16, 2017 5:00 pm

Merci x la nota de premsa !.

Isis si,llacuna ha obert mes jornades al març. Crec q 3 mes. Se q una d elles es el 15 de maeç. Si truques x tf et diran.


Els q aneu avui ja explicareu!

Avui una mare de vila olinpica explicava q al arribar al institut s emportaven un bon xoc. La directora ahir deia el contrari. Any passat vaig fer aquesta pregunta (qtal ldespees el pas al institut dels nens q venen de coles mes 'innovadors') i sempre tinc la sensacio q els directors esquiven el tema una mica
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Emra
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 2:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Emra » dj. feb. 16, 2017 8:16 pm

Me ha gustado mucho la idea de la distribución de las aulas en Llacuna con una zona para hablar en grupo y otra d trabajo, el tema de compartir los espacios y actividades en ciertos momentos del día según niveles,espacios de libre circulacion, el tema de proyectos parece que es lo que se lleva ahora y no solo en este cole...Pero no me acaba de convencer el tema de cómo se estudian las lenguas, tanto castellano como catalán, se aprenden haciendo redacciones sobre textos que eligen los profes o algo asi...no acabo de ver este punto claro. Y el tema del inglés lo tienen por tener, 1 hora en p5 y en el resto 2 horas a la semana, palabras del director...no se viene a la escuela a aprender inglés.

Me gusta mucho los conceptos que transmiten a los niños para que aprendan a pensar por si mismos, compartir, trabajo en equipo...Pero me preocupa que cuando lleguen al siguiente ciclo no acaben de encajar el cambio. Hay algún instituto que siga está línea?

Les mandan deberes semanales, hacen exámenes desde 5to y el examen de competencias de 6to, según nos han comentado se encuentran en dentro de la media. Alguien sabe si se puede consultar en qué nivel está cada escuela???

Tienen unos días de adaptación, extraescolares aunque no son muy participes de que los de p3 las hagan, música y natación, y horas de acollida.

Más menos ese es mi resumen de la visita de hoy! Me gusta el centro y los profes así como su filosofía pero no veo claro el tema idiomas que para mí es importante puesto que mis nenes están aprendiendo catalán, castellano e inglés ya que su papá es irlandes y consideramos importante que en el cole tengan apoyo para aprender bien los idiomas.

Cómo lo.habeis visto el resto??
Avatar de l’usuari
alfonsoicecilia
:: granota
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: dc. maig 25, 2011 6:47 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: alfonsoicecilia » dv. feb. 17, 2017 12:11 am

Ara que s'acosten lesportes obertes, llegia aquest fil i podria ser que es reactivi per el nou curs. Sé que no és tan a prop, però als de Poblenou potser us agradaria l'Escola Mediterrània de la Barceloneta... ja sé tema de punts i demés, però és una escola petita, d'una línia, nova i amb una línia pedagògica prou innovadora. Com que és molt nova (l'edifici el van fer fa 5 anys) molta gent no la coneix i hi ha places.

Potser pot ajudar a algú en aquest moment tan complicat. :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

Els meus blogs:
http://www.cecilialopezmartinez.com
http://www.ceciemperatriz.blogspot.com - pastissets, cupcakes i altres postres en miniatura
mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: mond » dv. feb. 17, 2017 8:58 am

cositina ha escrit:
Naranjita ha escrit:
Per cert ja ha comunicat el Consorci que l'escola Antoni Brusi aquest any tindrà una clase més (Total 3).


Osti doncs no se on ho fotaran amb les mini instalacions q tenen i un bolet fa pocs anys encara a dins... On ho has llegit o on ho han fer oficial?


Bon dia! Lo del bolet al Brusi em va deixar fliapada, no sé quins criteris segueixen la veritat. De totes maneres, és molt probable que hagin de fer una altre bolet a darrera hora, d'aquests que no anuncien, on creus que podria tocar aquest any? a més tinc entès que el bolet que van fer fa anys a Brusi encara està a l'escola, sabeu en quin curs?
||*||
Marty
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. ago. 06, 2012 9:15 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Marty » dv. feb. 17, 2017 9:30 am

Algú en aquest fil, més enrera, demanava info de l'escola Poblenou. Jo hi porto la meva filla i n'estem molt contents. Això de triar escola és complicat i depèn molt del que busquis: en el seu moment, per nosaltres, era prioritari que la nena hi anés feliç i en sortís feliç. Segurament sona molt ingenu, però era el que més ens preocupava en la transició de l'escola bressol a infantil.

Les instal·lacions són velletes, però l'any passat ven fer tota nova la part de P3 i hi ha projecte de renovació de tota l'escola per etapes. La part d'infantil i de primària estan separades, amb entrades independents.

No és una escola "lliure", però al menys a infantil fan moltes "classes" partides, amb mig grup fent una activitat i l'altre mig, una altra; fan tallers; un cop per setmana barregen grups de nens/nenes de P3, P4 i P5 i fan activitats diferents com ara tenir cura de l'hortet, experiments de física elemental amb aigua, jocs de mecànica i coses així. Donen molta importància a la creativitat i en tant que escola tàndem, tenen un projecte vehiculat a través de la música.

El millor de l'escola, per mi, sens dubte, són els mestres: quan, en el seu moment, vam anar a les portes obertes el que ens va agradar més va ser l'entusiasme que demostraven per la seva feina i per les criatures i semblava que s'ho passaven molt bé. I d'això en donem fe des del primer dia. Tot és molt familiar i l'AFA és bastant potent.

I sí és cert que no és una escola gaire demandada... segurament no té molt bona fama (l'escola sembla una assemblea de l'ONU perquè hi ha alumnes de tots colors i procedències i això a molta gent la fa tirar enrere) i té bastanta competència, perquè al mateix carrer n'hi ha tres més, de més grans i aparentment més xules i, segons on visquis, per àrea d'influència, t'entren les 4.

No sé si he ajudat gaire, però si voleu més informació, només cal que la demaneu. I aneu a les portes obertes o visiteu el web, que l'han renovat fa poquet. També podeu trucar i concertar visites fora de les jornades fixades, perquè trobo que un altre punt a favor d'aquesta escola és que són bastant transparents.

Ànims en la cerca! ;)
mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: mond » dv. feb. 17, 2017 9:34 am

Marty ha escrit:Algú en aquest fil, més enrera, demanava info de l'escola Poblenou. Jo hi porto la meva filla i n'estem molt contents. Això de triar escola és complicat i depèn molt del que busquis: en el seu moment, per nosaltres, era prioritari que la nena hi anés feliç i en sortís feliç. Segurament sona molt ingenu, però era el que més ens preocupava en la transició de l'escola bressol a infantil.

Les instal·lacions són velletes, però l'any passat ven fer tota nova la part de P3 i hi ha projecte de renovació de tota l'escola per etapes. La part d'infantil i de primària estan separades, amb entrades independents.

No és una escola "lliure", però al menys a infantil fan moltes "classes" partides, amb mig grup fent una activitat i l'altre mig, una altra; fan tallers; un cop per setmana barregen grups de nens/nenes de P3, P4 i P5 i fan activitats diferents com ara tenir cura de l'hortet, experiments de física elemental amb aigua, jocs de mecànica i coses així. Donen molta importància a la creativitat i en tant que escola tàndem, tenen un projecte vehiculat a través de la música.

El millor de l'escola, per mi, sens dubte, són els mestres: quan, en el seu moment, vam anar a les portes obertes el que ens va agradar més va ser l'entusiasme que demostraven per la seva feina i per les criatures i semblava que s'ho passaven molt bé. I d'això en donem fe des del primer dia. Tot és molt familiar i l'AFA és bastant potent.

I sí és cert que no és una escola gaire demandada... segurament no té molt bona fama (l'escola sembla una assemblea de l'ONU perquè hi ha alumnes de tots colors i procedències i això a molta gent la fa tirar enrere) i té bastanta competència, perquè al mateix carrer n'hi ha tres més, de més grans i aparentment més xules i, segons on visquis, per àrea d'influència, t'entren les 4.

No sé si he ajudat gaire, però si voleu més informació, només cal que la demaneu. I aneu a les portes obertes o visiteu el web, que l'han renovat fa poquet. També podeu trucar i concertar visites fora de les jornades fixades, perquè trobo que un altre punt a favor d'aquesta escola és que són bastant transparents.

Ànims en la cerca! ;)


Moltíssimes gràcies Marty! jo aniré a visitar-la i és molt interessant el que expliques.
||*||
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. feb. 17, 2017 12:06 pm

Emra ha escrit:me preocupa que cuando lleguen al siguiente ciclo no acaben de encajar el cambio. Hay algún instituto que siga está línea?


aqui en el barrio como institutos de metodologia innovadora estan el Quatre Cantons, y el Maria Espinalt q acaba de empezar este curso, y aparte creo q hay en proyecto otro instituto q de aqui a q nuestros peques vayan al instituto ya levará tiempo en funcionamiento. Bueno, de aqui a q nuestros peques vayan al insttuto habra cabiado ya muchisimo toda la secundaria...



Emra ha escrit:hacen exámenes desde 5to y el examen de competencias de 6to, según nos han comentado se encuentran en dentro de la media. Alguien sabe si se puede consultar en qué nivel está cada escuela???


el año pasado yo lo estuve preguntando y repreguntando y no, no se puede consultar en ningun sitio, es informacion confidencial y de hecho los colegios tienen prohibido decir publicamente sus resultados en estas pruebas, aunque algunos concertados si q lo dicen publicamente para captar alumnado. en las puertas abiertas de voramar por ejemplo ponen una diapositiva comparando sus resultados con los de otros centros para mostrar q están muy por encima de la media
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. feb. 17, 2017 12:07 pm

alfonsoicecilia ha escrit:Ara que s'acosten lesportes obertes, llegia aquest fil i podria ser que es reactivi per el nou curs. Sé que no és tan a prop, però als de Poblenou potser us agradaria l'Escola Mediterrània de la Barceloneta... ja sé tema de punts i demés, però és una escola petita, d'una línia, nova i amb una línia pedagògica prou innovadora. Com que és molt nova (l'edifici el van fer fa 5 anys) molta gent no la coneix i hi ha places.


moltisimes gràcies, jo tinc prevista anar a veure tant aquesta com l'alexandre gali ja que a mi si q m'entren per zona els coles de barceloneta (visc a la punta del districte, i tambe m'entra 'escola ciutadella per exemple).


Marty ha escrit:Algú en aquest fil, més enrera, demanava info de l'escola Poblenou. Jo hi porto la meva filla i n'estem molt contents.



moltes gracies per la info, no tenia cap referencia d'aquesta escola i jo tambe tinc previst anar a veure-la, ja q malgrat q em queda super lluny de casa, m'entra per zona i és de les poques on hi ha places disponibles en cas q no entris a la teva 1a opcio...
cositina l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 17, 2017 12:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. feb. 17, 2017 12:13 pm

mond ha escrit:Bon dia! Lo del bolet al Brusi em va deixar fliapada, no sé quins criteris segueixen la veritat. De totes maneres, és molt probable que hagin de fer una altre bolet a darrera hora, d'aquests que no anuncien, on creus que podria tocar aquest any? a més tinc entès que el bolet que van fer fa anys a Brusi encara està a l'escola, sabeu en quin curs?


jo tampoc entenc quins criteris segueixen per posar bolets. Potser han detectat que a la zona de vila olimpica falten places i com q bogatell va tenir bolet l'any passat i vila olimpica l'anterior, era la unica opcio q els quedava, pero el cert es q el Brusi esta super atapait i té instalacions mooolt limitades com q x a sobre els posin un altre...l'anterior bolet és del 2014 aixi q deu d'estar ara a P5. Cap escola vol tenir bolet, perque aixo fa q la resta d'alumnes perdin instalacins, profes.... per aixo quan els pares descontents ost preinscripcions demanen bolets per fiar als seus fills, els q ja estan a dins monten en colera...pero si com en aquest cas a mes el bolet ve imposat pel consorci i no perque respongui a una demanda real, imagino q els pares deuen estar ben descontents ara mateix amb la noticia

Jo tambe estic segura q malgrat aquest bolet i les 2 linies de flor de maig, enguany tornaran a faltar places i tornaran a apareixer bolets imprevistos despres de les preinscripcions No sé on caura, pero em faig una idea d'on NO caura segur perque van tenir bolet recentment: ni al vila olimpica, ni al fluvia. Llacuna deia el director q si encara no els havien dit res segur q era q no, pero any passat deien el mateix, i enguany quan he vist tooootes les aules q tenen he pensat q alla si q es podria arribar a encabir una linia mes, pero ni idea vaja
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
claudia31
:: papallona
:: papallona
Entrades: 126
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 2:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: claudia31 » dv. feb. 17, 2017 12:56 pm

Hola noies,
Jo ara fa un any estava com vosaltres, tota la feina de busqueda d'escola.... deu nidó..
El nostre peque ha començat aquest any P3. Nosaltres vam triar finalment Brusi com primera opció i estem contents. El Nil va content a l'escola que és el més important.
Han pogut fer una bona adaptació . Les primeres setmanes els mestres no tutors d'infantil no feien les seves especialitats als altres cursos per donar més recolzament a P3. És un esforç que fa l'escola per poder ser més mestres a l'aula de P3 les primeres setmanes.
Fan anglés i música des de P3.
A l'escola han començat a fer espais, visiten els espais P3, P4 i P5, però P3 no ha començat fins el 2n trimestre.
El primer trimestre l'han dedicat a que els petits s'adaptin a l'escola, mestres,... i cap a nadals van començar a obrir portes entre les classes de P3a i p3b perquè ells comencessin i ja després de nadal han comentat a fer espais amb tot el cicle d'infantil.
En resum estem contests, si és cert que hem notat canvi de passar de l'Escola Bressol a infantil. La informació amb la mestre no és tan propera com a la bressol (nosaltres anàvem a COBI i cada vegada que anaves a recollir tenies informació de com havia anat el dia). Aquí sinó hi ha res especial a destacar no et diuen res. A mi em va costar una mica fer el canvi de xip.

Ahhh i no sé, ho haureu de preguntar bé a les portes obertes, però crec que actualment al Brusi no hi ha cap bolet, si que havia hagut quan va haver tot el boom de la vila olimpica, però crec que aquell curs ja va sortir.
Així que si ja el van tenir suposo que serà tornar a reorganitzar l'escola amb el nou bolet,...

I res més, no sé si teniu algun dubte pregunteu. Encantada si puc ajudar a algú.
mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: mond » dv. feb. 17, 2017 1:07 pm

Moltse gràcies claudia31, i quina sort entrar en la teva primera opció! nosaltres també anem a Cobi i sé que ho trobarem molt a faltar :( . Brusi ens queda força lluny perquè vivim al costadet de La Llacuna, encara que tampoc hem decidit encara la nostra primera opció. Crea molt de neguit tot plegat, a veure com acabem quan finalitzin les portes obertes...
||*||
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dv. feb. 17, 2017 2:42 pm

L'Escola Llacuna i l'Escola Fluvià tenen un professorat molt preparat i motivat. Recordeu que són escoles públiques, per tant, no tenen la capacitat de recursos que tenen les escoles privades concertades. Però, sí que almenys al Poblenou (Escola Llacuna) i a Diagonal Mar (Escola Fluvià) són dos projectes educatius molt potents i que la seva prioritat és formar persones independents, amb autonomia i que pensin per ells mateixos.
Des del meu punt de vista els nostres fills que ara cursen P2 no es té ni idea a què es dedicaran o quines feines hi hauran d'aquí quan els toqui accedir al mercat laboral. Formar persones amb autonomia, i sobretot bones persones per una societat sana i amb valors.
Això sí, sense un equip pedogògic motivat a l'Escola i unes famílies que eduquen el fill a casa, és impossible assolir l'objectiu.
Algú sap quelcom de l'Escola Llevant i l'Escola Acàcies?
Gràcies
Emra
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 2:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Emra » dv. feb. 17, 2017 3:21 pm

Según me ha comentado una mami del cole acacies este solía ser un colegio al que nadie quería ir ya que había un alto número de inmigrantes hasta que empezaron a trabajar en el proyecto educativo y aumentaron el número de plazas, ahora parece ser que es un cole en el que el profesorado está muy comprometido y con muchas ganas de seguir mejorando el proyecto.

Creo que trabajan por proyectos y no estoy segura si con libros en algunas materias, de todas formas iré a la jornada a ver que tal.

A ver si hay alguien que conozca mejor el.cole y nos dice algo más...

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::