Com porteu l'economia de la llar

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
gemmagemma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dl. des. 23, 2013 4:38 pm

Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: gemmagemma » dl. març 20, 2017 9:40 am

Hola,
Voldria que m'expliquesiu com us repartie l'economia domèstica, si teniu un compte corrent en coamú i d'allí pageu tots els gastos personals i familiars, si cadascú te el seu compte i repartiu gastos familiars i cadascú es paga els seus personals, si només aporta un progenitor7a diners a la familia i es el que es fa càrrec dels gastos...
Es per un treball d'un escolar que necesita aquesta informació
Moltes gràcies per col.laborar.
Avatar de l’usuari
Riu
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: Riu » dl. març 20, 2017 10:58 am

Nosaltres ja fa temps que ho fem aixi. No tenim comte comú i jo pago gastos fixes de llum, gas, telèfon...i ell paga la compra, gasolina i si sortim algun lloc. No he calculat mai si es equiparable però ens va bé aixi.
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: VespresVerds » dl. març 20, 2017 5:41 pm

Nosaltres tenim compte en comú i cada mes posem la mateixa quantitat de diners. Les coses comunes les paguem d'aquí i cadascú es paga les personals dels seus comptes.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: crunchi » dl. març 20, 2017 6:05 pm

Nosaltres tenim un compte comu, alla van les dues nomines i d'allà surten tots els gastos. Al ppi ho teniem separat, pero desde que tenim hipoteca que vam triar l'opció de 1 unica compte per a tots dos.
Edito per afegir que tenim sous diferents també.
crunchi l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 31, 2017 8:19 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: Aly84 » dl. març 20, 2017 6:17 pm

Nosaltres tenim 2 comptes, un per a cada sou. I ens repartim les despeses. El telèfon mòbil cadascú al seu compte, els subministres i hipoteca ho tenim repartit. Quan comprem agafem de l'un o l'altre indistintament.
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: capseta » dl. març 20, 2017 6:35 pm

nosaltres vam passar de fer compte comú, cadascú té el seu amb la nòmina i ens repartim els gastos dels subministraments i la hipoteca.
Després ell és qui sempre posa la benzina perquè té la targeta de descompte i jo acostumo a pagar la compra "setmanal".
Altres despeses com impostos i assegurançes els tenim repartits.

Com algú deia, no sé si els tenim equitatius o no, però ens sembla que així anem bé.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: nienna » dl. març 20, 2017 7:56 pm

Nosaltres tenim cadascu un compte personal on rebem la nomina i tenim un compte comú per les factures, compra, etc. Quan cobrem ens quedem els 2 la mateixa quantitat per les despeses personals i posem tota la resta al compte comu. Aixi si un cobra mes o menys no hi ha diferencia en l'assignació "personal"..
Avatar de l’usuari
cristina_82
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 96
Membre des de: ds. des. 17, 2016 10:53 am

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: cristina_82 » dl. març 20, 2017 9:50 pm

Nosaltres, un únic compte, tant si un té un sou més alt que l'altre. Tot es conjunt, dels dos. No tenim res per separat.
Imatge
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: MarionCole » dt. març 21, 2017 7:20 pm

Hola, nosaltres tenim comptes separats i a principi de mes posem el mateix cadascú a un compte conjunt des d'on es paguen les factures i despeses conjuntes. Però com que jo faig reducció de jornada i per això guanyo menys, ell paga totes les despeses extra, i quan s'acaba el pot comú, normalment és ell qui el "reomple".

Amb el que li queda cadascú al seu compte, en fa el que vol i no dona explicacions. Per mi, aquesta és la principal virtut del model. Segur que ens ha estalviat molts disgustos i baralles.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: VespresVerds » dt. març 21, 2017 7:29 pm

MarionCole ha escrit:Amb el que li queda cadascú al seu compte, en fa el que vol i no dona explicacions. Per mi, aquesta és la principal virtut del model. Segur que ens ha estalviat molts disgustos i baralles.


Tens raó!
Avatar de l’usuari
Hashi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 274
Membre des de: dj. ago. 30, 2012 6:46 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: Hashi » dv. març 31, 2017 8:09 am

Nosaltres com la cristina_82 compte comú, mai hem vist la necessitat de tenir comptes separats.
Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: Maria V. » dv. març 31, 2017 11:07 am

Nosaltres tenim un sol compte corrent comú, hi teníem domiciliades les nòmines i ara que estem jubilats hi tenim les pensions i ho paguem tot d'allí. No sé si per al treball t'interessa el nostre cas: tenim 73 i 78 anys i al setembre celebrarem les bodes d'or. Pel que fa a inversions, tenim separats els pocs diners que cadascú va heretar, però els rèdits, quan n'hi ha algun, van al compte comú. La mica d'estalvis que amb els anys hem anat fent els tenim invertits en comú, indistints.
Quan treballàvem, segons els anys guanyava més ell o guanyava més jo. Ara ell cobra més perquè està jubilat per impossibilitat física i no paga impost de la pensió. Ell es va jubilar uns anys abans; aleshores, fins que em vaig jubilar, guanyava més jo.
Els fills no sé com ho tenen, no els ho he preguntat.
Maria V. l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 31, 2017 11:37 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Com porteu l'economia de la llar

EntradaAutor: Maria V. » dv. març 31, 2017 11:35 am

Voldria afegir que a nosaltres ens ha anat molt bé compartir l'economia, però no ho trobo recomanable com a pràctica general. Cada cas és diferent, però la meva opinió és que els primers anys és millor tenir-ho separat (repartint les despeses comunes, això sí). Així és més fàcil que els comptes estiguin clars sempre; afavoreix la confiança mútua. Si més endavant els interessats veuen que els convé per simplificar o que els ve de gust, ja ho reuniran.

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::