Entre lectura i lectura...

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 01, 2017 6:46 pm

Bones Beikost, benvinguda!
Jo diria més, a vegades les lectures obligatòries són un pal, haurien de triar més bé, no per clàssics, sinó per interessos de la gent que ho ha de llegir. Els clàssics sempre hi seran i no sempre estem preparats per llegir-ne un, no només per capacitat lectora sinó també per experiència vital. A mi em va passar amb Solitud, aquell viatge amb carro que durava pàgines i pàgines, i aquella fal·lera netejadora de la prota... bé, això és un tema que he discutit amb molta gent i no ho canvia ningú, però bé.
Doncs mira, jo em vaig apuntar al club al 2015, i vaig tenir a l'Isaac. Doncs m'ha passat que uns quants llibres els he llegit però no els he pogut comentar, encara que he dit si m'ha agradat o no. Poc a poc he anat fent i ara ja comento.
Pel que fa a la novel·la negra, doncs jo al primer grup de lectura (presencial, al meu poble) m'hi vaig apuntar per això, per la novel·la negra, perquè només llegia aquest gènere i quan provava alguna cosa diferent la pifiava i no m'agradava mai res.
Tu el que vegis, deixa fluir, i espero que estiguis a gust en aquest grupet lector.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 01, 2017 6:47 pm

jejeje, esteu repes, jejejeje
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Beikost » dc. ago. 02, 2017 7:20 pm

Merci per la benvinguda, noies!

Tot serveixi per fer créixer l'afició, a la petita de moment el que més li agrada és seure sobre meu i que li expliqui contes, té una habilitat alucinant per passar pàgines sense arrugar-les ni estripar-les pels pocs mesos que té! (16)

Ametista, recomanacions, doncs així mirant la meva llibreria (que és petiteta, sóc molt de biblioteca, jo) et diria que 10 negrets, d'Agatha Christie, em va impressionar molt la primera vegada que el vaig llegir; qualsevol dels volums de Blacksad, el còmic de Díaz Canales i Guarnido, són fantàstics i es llegeixen molt ràpid (el prota és un investigador tipo Sam Spade i hi ha algun volum, per exemple el segon o el tercer, amb una atmòsfera opressiva molt ben aconseguida); i així més clàssic, doncs La taula de Flandes de Reverte és un llibre de misteri de l'estil de El ocho que m'agrada rellegir de tant en tant.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dv. ago. 04, 2017 12:35 pm

gràcies per les recomanacions Beikost! >.-<:

"10 negrets" ja l'he llegit però fa tants anys que tot i que recordo algunes coses sempre penso que me'l rellegiré perquè em va agradar molt :ok: ...de fet n'hi ha uns quants de l'Agatha Christie que estan molt bé, la meva mare té una col·lecció de no sé quants llibres i tinc pendent d'acabar-me'ls de llegir tots!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » ds. ago. 05, 2017 4:07 pm

de fet he decidit que me'ls llegiré tots! (perquè els que ja he llegit fa taaaants anys... ho he mirat i el de "10 negrets" en fa 25... :-:) )

és que estic a casa els meus pares i me'ls he estat mirant i afegint-los al Goodreads (com si no tingués ja moooooolts llibres to read) i al final m'he dit, va doncs tots! per si no la coneixeu és una col·lecció de llibres de l'Agatha Christie en català de l'editorial La LLar del Llibre (els llibres són vermells) i n'hi ha 42... així que en tinc per temps! o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Beikost » dl. ago. 07, 2017 7:59 am

Sí que la conec! La meva àvia en té dos sets sencers a casa seva (no em facis dir perquè), un és de ma tieta però l'altre ja em va dir fa molts anys que me'l deixava en herència per la meva afició a llegir-los... Ara, no me'ls he llegit tots, són tants...!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 07, 2017 10:36 pm

Bones!
Després de deixar el llibre del club del setembre ("la meva família i altres animals") perquè ja no podia més, he llegit en un dia el llibre de la Sílvia Soler, "Mira'm als ulls", i m'ha agradat molt. I amb això em torno a demostrar a mi mateixa que quan un llibre m'agrada trobo més temps per llegir, jejeje
Us explico o us recordo que la Sílvia Soler escriu dos "tipus" de novel·les: una de més "dramàtica" i l'altra de més "humor". Aquesta entraria en la categoria de "dramàtica". Un dia haig de fer un llistat de llibres de l'autora, com vaig fer amb els de la Donna leon, ja que n'he llegit uns quants.
Ara potser demanaré "l'estiu que comença", amb la que va guanyar el premi Ramon Lull de no sé quin any.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 10, 2017 2:52 pm

ah doncs m'apunto això de les novel·les "dramàtiques" de la Sílvia Soler (jo només he llegit el de 39+1 d'aquí al club) i sí i tant, obre un tema de l'autora! jo ja en tinc més d'un de pensat (curiosament tot dones : lasito : ) però no trobo el moment de posar-m'hi :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Martina20 » ds. oct. 28, 2017 2:08 pm

Si que tens raó Anna Maria amb això de que si un llibee agrada i enganxa , es treu el temps d’on sigui :content: .

Gràcies per la recomenació, me l’apunto!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 14, 2017 9:42 pm

Bones!
Us recomano molt un altre llibre: Cinc-cents bars i una llibreria de la Roser Caminals
https://www.grup62.cat/llibre-cinc-cent ... eria/94954
M'ha encantat! Feia temps que el tenia a la meva llista de pendents. Amb l'autora hi tinc una coneixença com amb vosaltres, és a dir, a través d'un fòrum. En un grup de lectura que es feia a la web del que llegeixes (versió antiga, ara l'han canviat i aquesta versió 1.0 només és de lectura) ella n'era la moderadora, i va ser una passada. Vam comentar La lletra escarlata de Nathaniel Hawtrone, que és una magnífica novel·la que dona molt de joc per comentar. Us en passo l'enllaç per si voleu xafardejar, la Roser Caminals és la Roser1 i jo allà sóc Anaïs:
http://ploma.old.quellegeixes.cat/forum ... ic=11023.0
Que per cert, tinc pendent entrar de nou a la versió 2.0 per buscar-la i explicar-li que he llegit aquest llibre seu i m'ha encantat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Beikost » dl. gen. 01, 2018 10:56 am

Bon any, noies!

Acabo d'organitzar la tauleta de les lectures en curs i pendents i hi he contat 8 llibres! (Sense contar-hi 3 guies de viatge que vull estudiar-me.) Tindré molta feina aquest 2018!

Com a recomanació per començar l'any, he començat Terra de caimans, de Karen Russell, i hi estic enganxadíssima. La mescla de realitat amb tocs de fantasia?, surrealisme? sempre és suggerent. Alguns l'han comparada amb una Alícia al país de les meravelles moderna. I els paisatges dels manglars de Florida plens de boira i caimans és tan atraient...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dj. gen. 04, 2018 4:43 pm

Beikost,
és fantàstic quan un llibre t'atrapa tant.
Jo estic llegint Les noies de la Principal de Lluís Llach, una barreja entre novel·la policíaca i la història d'una família matriarcal dedicada a les vinyes, m'està agradant molt.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 17, 2018 2:32 pm

noies que bé que aneu posant el que llegiu, així doneu idees de llibres que potser mai hauria conegut! :ok:

jo ara just he acabat el llibre del club i em posaré amb un que es diu "Perdida" és el típic llibre de suspens que sembla que ha tingut força èxit (tot i que això no sempre és indicatiu de que el llibre sigui bo)
de l'autora (Gillian Flynn) ja m'havia llegit "Heridas abiertas" fa uns anys (.....10 segons el goodreads! :-:) ) i em va agradar molt així que a veure què tal aquest! ja us diré!

aaaah! sobre el Goodreads... m'hi he creat un prestatge amb tots els llibres del Club de Lectura del SP i ei, fa patxoca! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 26, 2018 11:42 am

ja em vaig acabar "Perdida" i molt bé! tot i que potser m'esperava un final diferent... però vaja, el llibre em va enganxar (tenia ganes que arribés la nit per poder avançar una mica més) i això és el que importa no? l'entreteniment que suposa, les teories que et montes, etc. (dubtava entre posar-li 3 estrelles o 4 al Goodreads per això del final però li he acabat posant 4 perquè què carai, m'ha agradat i m'ha enganxat!)

ara he començat un recull d'articles de la Marian Keyes, m'encanta aquesta dona! :content:
Anna Maria estic pensant que quan tingui temps faré un fil d'autors amb ella... crec que m'he llegit tots els seus llibres : lasito :
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dv. gen. 26, 2018 4:44 pm

ametista ha escrit:ja em vaig acabar "Perdida" i molt bé! tot i que potser m'esperava un final diferent... però vaja, el llibre em va enganxar (tenia ganes que arribés la nit per poder avançar una mica més) i això és el que importa no? l'entreteniment que suposa, les teories que et montes, etc. (dubtava entre posar-li 3 estrelles o 4 al Goodreads per això del final però li he acabat posant 4 perquè què carai, m'ha agradat i m'ha enganxat!)

ara he començat un recull d'articles de la Marian Keyes, m'encanta aquesta dona! :content:
Anna Maria estic pensant que quan tingui temps faré un fil d'autors amb ella... crec que m'he llegit tots els seus llibres : lasito :


Molt bé! Jo tinc pendent el llistat de la Sílvia Soler, a veure quan m'hi poso. A part d'un llistat de llibres pendents, hauria de fer un llistat de "llistats pendents" jejejejejejejeje això de tenir llistitis té els seus peròs i contres, però en general guanya la part positiva :ok:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 28, 2018 9:49 am

Anna Maria ha escrit:A part d'un llistat de llibres pendents, hauria de fer un llistat de "llistats pendents" jejejejejejejeje això de tenir llistitis té els seus peròs i contres, però en general guanya la part positiva


:-D :-D subscric totalment el que has dit!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dc. maig 16, 2018 2:46 pm

buf tenia pendent passar per aquí ja fa temps i no hi havia manera! ....clar, com que algunes ja anem veient/comentant què llegim al goodreads :content:

(Raqueleta no t'animes amb el goodreads?? vaaaaaaaaaaaaaa i tu jaruma? Ellie77? va, que està molt bé!!)

doncs tenia pendent passar per aquí perquè volia copiar-hi aquesta conversa que vam tenir comentant el llibre del setembre passat (fa molt de temps, sí :content: ) i és que no era estrictament sobre el llibre sinó sobre el tema "humor" i em sembla interessant que no es perdi :ok:

Anna Maria ha escrit:Pel que fa a l'humor, jo tinc una teoria amb els llibres d'humor i jo mateixa, que de moment se m'ha complert el 100% dels casos. Quan diu a la contraportada que és d'humor, que "em pixaré de riure"... doncs no, potser com a molt el trobo divertit. Em costa molt riure amb un llibre d'humor, diferent de les imatges, no sé. Sóc capaç de somriure i riure amb una escena graciosa dins d'un llibre dramàtic... Abans solia emprenyar-me perquè clar, l'editor m'havia "promès" riure a cor que vols i no, però ara m'ho agafo amb curiositat.


ametista ha escrit:a mi em passa igual, crec que se't generen unes expectatives molt altes que després no es compleixen... i a més, penso que riure-RIURE (a "carcajadas" per entendre'ns) és molt difícil amb un llibre, no? a mi m'ha passat molt poques vegades, en canvi somriure o fer un riure diguem-ne així suau, sí...


Beikost ha escrit:Uff, jo és que no hi confio gens, ni amb les descripcions de les contraportades ni amb els posters de pel·lícules. ("¡La película más divertida de todos los tiempos!". Sí, clar...)
De fet només hi ha, que recordi, un llibre amb el que he rigut amb veu alta: Wilt.


Anna Maria ha escrit:Bé doncs, ja veig que no sóc un "bitxo raro", les vostres opinions són com la meva jejejejej
"la mejor pel·lícula de todos los tiempos".... jajajajaja, ara sí que he rigut, i era escrit.
M'apunto això de Wilt, Beikost, ara xafardejaré per Internet de què va i suposo que el posaré al llistat de llibres pendents, ara m'ha picat el cuquet de la curiositat.


ametista ha escrit:que bo Beikost, jo igual! "Wilt" és el primer llibre amb el que recordo haver rigut en veu alta! i de fet després vaig llegir més llibres del Tom Sharpe (entre ells seqüeles de "Wilt") però ja no va ser igual, alguns se'm van arribar a fer pesats i tot perquè sempre seguien el mateix esquema i tipus d'humor i ja no em feia gràcia... però Wilt em va fer riure molt! i també els dos que va escriure de "Porterhouse Blue" ("Fart de llop" i "Les beques boges") que no vaig riure tant com "Wilt" però tenien els seus moments o-o:)

de totes maneres, "Wilt" el vaig llegir fa molts anys (anava a l'institut!) i no sé si ara em faria riure de la mateixa manera... però Anna Maria, si mai te'l llegeixes, sense expectatives, eeeeeeeh? :content: :content:


Anna Maria ha escrit:"Oído cocina", per si a cas sense expectatives, jejejejejej


Raqueleta ha escrit:Coincideixo, crec que amb "Wilt" és l'únic llibre amb el que he rigut.


i dit això... Anna Maria ja sé que "Wilt" segueix a la teva llista de pendents :-D però veig que ara has començat a llegir un llibre de la Jane Green, ja ens diràs què et sembla!

jo estic arrossegant com puc el llibre de "El Ministeri....." :r) amb ganes d'acabar-lo i posar-me amb "El ocho" de la Katherine Neville! està molt bé aquest llibre, no? almenys va tenir molt bones crítiques en el seu moment i jo el tinc des de llavors a la llista de pendents... :ufs: de fet fa tant de temps que he vist al goodreads que hi ha una segona part! ("El fuego") els heu llegit?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dc. maig 16, 2018 5:09 pm

Booooooooooooones,
quina feina de recopilació, ametista!!!
El que diu l'ametista és cert, el Goodreads està molt i molt bé!!!
Doncs mira, vaig trobar el llibre de "llibres i embolics" i l'he volgut començar perquè em sembla que ja he comentat algun cop, i sinó ho explico ara, que tinc una llista sobre llibres que parlen de llibres, ja que el 99% m'han agradat o encantat, només en algun cas m'ha deixat indiferent un llibre que parli sobre llibres, sobre llegir, biblioteques i/o llibreries. Fins i tot tinc pendent organitzar una petita exposició temàtica a la biblio del meu poble.
Una vegada dit això, veig que a la contraportada i diu que aquesta autora és una successora de la "bridget jones", que en el seu moment vaig trobar d'una lectura fresca i divertida, sense més complicacions però molt agradable de llegir (les pel·lícules també, per passar una estona agradable). A veure doncs que tal, ja us diré!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dj. maig 17, 2018 11:51 am

Anna Maria ha escrit:lectura fresca i divertida, sense més complicacions però molt agradable de llegir


exacte, és així! aquest llibre ja fa anys que el vaig llegir i no el recordo en detall però sí que et puc dir que d'aquest estil de lectures jo m'he quedat amb tres autores que sempre m'han agradat molt: la Marian Keyes, la Jane Green i la Lisa Jewell, que a banda d'escriure llibres com els que tu descrius són autores que han anat evolucionant i no s'han quedat en el simple "chick lit" (que és com anomenen aquest tipus de lectures... tot i així, penso que s'abusa d'aquesta "etiqueta" i acaben ficant al mateix sac tots els llibres amb protagonista femenina "chica busca chico" i això fa que aquesta "etiqueta" acabi tenir cert desprestigi.... quan no tots els llibres son així) crec que ja he dit algun cop per aquí que m'agrada molt la Marian Keyes i és que a banda d'escriure llibres divertits, és capaç de tocar temes delicats com l'alcoholisme o la violència masclista... això fa que no siguin lectures tan superficials com podria semblar (sobretot pel tipus de portada i traduccions dels títols que es fan a Spain dels seus llibres) però no deixen de ser lectures fresques i sense complicacions, com tu dius, que van molt i molt bé per llegir entre llibre i llibres de suspens, crims i assassinats :content: :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 17, 2018 1:20 pm

Ara no sé si tinc cap llibre pendent de llegir de la Marian Keyes... quin em recomanaries??? :()()::::
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::