CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
2
40%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
3
60%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 03, 2017 3:26 pm

aquest mes hem triat un llibre d'entre les propostes de l'ametista :content:

així han quedat les votacions:

3 vots - "La lladre de llibres" de Markus Zusak

1 vot - "Hija de la Fortuna" de l'Isabel Allende

2 vots - "Malena es un nombre de tango" d'Almudena Grandes

0 vots - "Els jocs de la Fam" de Suzanne Collins

1 vot - "Chocolat" de Joanne Harris

per tant llegirem:
Imatge

TEMPORITZACIÓ:


:-.:·:: el 10 NOVEMBRE comentarem:

PRÒLEG
PRIMERA PART
SEGONA PART
TERCERA PART

dividit per capítols seria: des de "La muerte y tú" fins "El luchador, conclusión" (inclòs)

:-.:·:: el 20 NOVEMBRE comentarem:

QUARTA PART
CINQUENA PART
SISENA PART

dividit per capítols seria: des de "El acordeonista (La vida secreta de Hans Hubermann" fins "El Schmunzeler" (inclòs)

:-.:·:: el 30 NOVEMBRE comentarem:

SETENA PART
VUITENA PART
NOVENA PART
DESENA PART
EPÍLEG

dividit per capítols seria: des de "Champán y acordeones" fins "La entrega" (inclòs)

x*x*x

durant el mes de desembre, les que vulguem/puguem podem mirar i comentar la pel·lícula amb el mateix títol de l'any 2013, protagonitzada per Sophie Nélisse, Geoffrey Rush i Emily Watson

Imatge


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Beikost
Martina20
Anna Maria
nienna
Raqueleta
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 04, 2024 6:58 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 03, 2017 3:54 pm

havia d'obrir l'enquesta el dia 1 com sempre, de fet em feia gràcia i tot fer-ho perquè era un bon dia per votar! però va ser un dia 1 molt intens... i de fet aquests dies ho segueixen sent, espero que estigueu totes bé!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dt. oct. 03, 2017 3:55 pm

Fet!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: Beikost » dt. oct. 03, 2017 4:37 pm

ametista ha escrit:havia d'obrir l'enquesta el dia 1 com sempre, de fet em feia gràcia i tot fer-ho perquè era un bon dia per votar! però va ser un dia 1 molt intens... i de fet aquests dies ho segueixen sent, espero que estigueu totes bé!


Per aquí bé, malgrat la pallissa davant el col·legi, sort que l'ambient era festiu i no vam haver de lamentar visites de la policia...

Però bé, no parlem de política, no aquí! Ara anava a votar... però vaig súper perduda. Són totes molt diferents! I no en conec cap, bé, només Chocolat, la peli. D'entrada em faria gràcia llegir algo d'Allende, però crec que m'ho reservo per La casa de los espíritus. I entre les altres, a veure què faig!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 03, 2017 5:09 pm

tens raó, són totes molt diferents, he fet una tria variadeta :content: (clar que això també pot fer que totes votem un llibre diferent! però no passa res, he posat opció de canviar vot i opció de votar fins a tres llibres si ho necessitem)

i ara m'acabo d'adonar que de totes, menys la de l'Allende, hi ha pel·lícula! :miko:

Beikost si et fa gràcia començar amb "La casa de los espíritus" de l'Allende, aquí al club la vam llegir l'any passat, ho dic perquè quan te la llegeixis pots passar a mirar els nostres comentaris i comentar tu també si vols! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: nienna » dc. oct. 04, 2017 7:06 am

Fet, espero al novembre trobar el temps de llegir i comentar el llibre :-o00m
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: Martina20 » dc. oct. 04, 2017 2:24 pm

Ja he votat!!
Justament 3 dels llibres ja els he llegit.
El que més recordo és de l'Almudena Grandes. Em va encantar. De fet tots els llibres d'ella m'agraden molt i molt. Té una manera d'escriure que casa amb mi.
A veure quin surt :content:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: Raqueleta » dc. oct. 04, 2017 11:10 pm

No sé què votar!
"Chocolate" és un llibre que m'encanta, l'he llegit molts cops, res a veure amb la pel.lícula, com segur que ja he dit per aquí algun cop. Molt recomanable.
"Malena es nombre de tango" no el recordo massa, però adoro a Almudena Grandes.
I els altres no pinten malament...
Va, triaré amb el cor, el que després de meditar-los em ve més de gust...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: ametista » ds. oct. 07, 2017 4:37 pm

eeeeeeeeeei ja tenim llibre pel mes de novembre! >.-<: >.-<:

ostres, m'ha costat molt decidir-me... (em falta aquella emoticona del whatsapp que riu amb una gota de suor al cap o-o:) )

finalment he votat aquest perquè li tinc ganes de fa moooolt de temps i té molt bones crítiques... espero que no sigui dels que després no compleixen expectatives!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 07, 2017 10:27 pm

Molt bé ja tenim llibre >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
De fet, jo no vaig votar ni aquest ni "Chocolat" perquè ja els havia llegit, però de fet trobo que qualsevol dels dos són fantàstics, de temàtiques diferents com dieu, però crec que donen molt també per comentar.
"La lladre de llibres".... bé, ja ho veureu les que no l'heu llegit. És un tema que se n'ha escrit molt, com és el tema dels nazis, la persecució dels jueus, però des d'un punt de vista molt diferent, m'encantarà tornar-la a repassar amb vosaltres, no asseguro que la llegeixi perquè si veig que la vaig recordant amb els vostres comentaris el que faré és anar afegint les meves impressions, encara en recordo alguna que altra.
La peli també la vaig veure quan la van fer al cine, perquè va coincidir que al poc de llegir-la la van estrenar i trobo que és una bona adaptació, ja m'ho direu les que la vegeu.
Jo la vaig llegir en castellà, "La ladrona de libros", de l'editorial Lumen, us ho comento per si veieu després la versió en castellà a la peli, com que hi ha la narració de la història crec que hauríeu d'intentar que concordés.
O al revés, si llegiu la traducció en català després veure la pel·lícula doblada al català. Bé, no sé si us passa amb altres pelis que heu llegit el llibre però en aquesta ho vaig trobar important. Ai, qui rotllo us he fotut, jjejejej
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: nienna » dl. oct. 09, 2017 1:01 pm

Que bé, ja tenim llibre! No és el que he votat, però tenia moltes ganes de llegir-lo així que amb moltes ganes de començar. Encara estic amb La meva familia i altres animals, que no m'acaba d'emocionar, però bé, encara queden dies per poder acabar-lo.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'17 enquesta de les lectores

EntradaAutor: Martina20 » dl. oct. 09, 2017 7:55 pm

Que bé!!!! Ja tenim llibre. :love:

Jo encara estic amb el del mes anterior, com la Nienna. Tampoc m'acaba d'emocionar. Cada dia llegeixo una miqueta abans d'anar a dormir i al cap de poques pàgines ja estic a punt per adormir-me, jeje.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 12, 2017 7:48 pm

noies ja he posat la temporització a la primera entrada, si quan aneu aconseguint el llibre veieu que no el teniu dividit en parts m'ho dieu i ja posaré els noms dels capítols que divideixen cada part :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 14, 2017 9:47 pm

D'acord!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: Beikost » dc. oct. 25, 2017 10:19 am

Ja he rebut el llibre!

Ahir vaig llegir-me el pròleg i veig que té una narradora ben curiosa... I no dic res més! :P
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. oct. 26, 2017 11:57 am

ametista ha escrit:noies ja he posat la temporització a la primera entrada, si quan aneu aconseguint el llibre veieu que no el teniu dividit en parts m'ho dieu i ja posaré els noms dels capítols que divideixen cada part :ok:

Jo necessitaré el nom dels capítols, sorry. :-:)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 26, 2017 12:19 pm

cap problema, després ho poso! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 05, 2017 9:00 pm

Raqueleta ha escrit:Jo necessitaré el nom dels capítols, sorry. :-:)

ho sento Raqueletaaaaaaaaaaaaaaaa! fins avui no ho he posat :-:)

de fet tampoc he començat a llegir el llibre, tot el mes d'octubre m'ha costat molt posar-me a llegir (estava més pendent de les notícies per tot el tema polític) i m'he atrassat amb el llibre que estava llegint... però ahir em vaig dir que HAVIA DE DESCONNECTAR i me'l vaig acabar així que espero posar-me ja amb "La lladre de llibres" avui o com a molt demà! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. nov. 06, 2017 9:03 am

ametista ha escrit:
Raqueleta ha escrit:Jo necessitaré el nom dels capítols, sorry. :-:)

ho sento Raqueletaaaaaaaaaaaaaaaa! fins avui no ho he posat :-:)

de fet tampoc he començat a llegir el llibre, tot el mes d'octubre m'ha costat molt posar-me a llegir (estava més pendent de les notícies per tot el tema polític) i m'he atrassat amb el llibre que estava llegint... però ahir em vaig dir que HAVIA DE DESCONNECTAR i me'l vaig acabar així que espero posar-me ja amb "La lladre de llibres" avui o com a molt demà! >.-<:


Don't worry, cap problema!! Jo he començat a llegir i ja ara miraré això dels capítols.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL novembre'17 - La lladre de llibres (Markus Zusak)

EntradaAutor: Beikost » dc. nov. 08, 2017 10:13 am

COMPTE! LLEGIDA (QUASI TOTA) LA PRIMERA PART!

Doncs bé, ja vaig avançant en la història, que va agafant ritme. Vosaltres?

Comentava un parell de missatges més amunt que tenia un narrador curiós (la mort) i que el pròleg era una mica estrany, parlant de colors i amb aquelles anotacions en negreta, i pensava que si tot el llibre era així, vist des de fora i per un narrador tan poc humà, podia arribar a fer-se feixuc de llegir. Però a mida que avança, el narrador s'ha anat fent més omniscient, i me n'alegro, i així quan de tant en tant parla en primera persona o sobre coses del futur o ens recorda qui és a través d'una visió imparcial del que passa serveix per accentuar el to una mica naïf que trobo que té el llibre, que no és mala elecció tenint en compte el tema (el nazisme): és una manera de distanciar-nos d'un tema tan angoixant. El mateix es podria aplicar al fet d'haver elegit explicar-lo des del punt de vista d'una nena, que no sap (encara) què és el mal.

Per cert, veieu Stranger Things? Em passa que tota l'estona m'imagino la Liesel com l'Eleven! :D

L'altra cosa que m'intriga és el paper que tindran els (espero) nombrosos llibres robats per la protagonista, perquè a hores d'ara cada vegada que ho menciona, i ho fa constantment, el que aconsegueix més aviat és treurem de la història ja que, sense els llibres, ja és prou interessant. Veurem què passa!

Finalment, sobre la traducció, m'agrada que hi hagi certes paraules que estan en alemany, fa molt en favor de l'ambientació. Em preguntava com seria a l'original, però acabo de buscar-ho i el text original és en anglès, no en alemany, així que està clar quines paraules calia mantenir en aquest idioma.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::