CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
2
40%
m'ha agradat, està bé
2
40%
ni fu ni fa
1
20%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Anna Maria » dg. des. 24, 2017 7:41 am

Doncs charito per això no t'apuris!
L'ametista posa unes dades per comentar, però les cumplim quan podem. Més que res és per seguir una guia, és a dir, si es comenta la primera part a partir de tal dia, doncs per no fer-ho abans, i posant el cartellet de "atenció spoilers: llegit..." doncs les altres ja estem al cas per no llegir-ho fins que haguem llegit aquella part. Jo vàries vegades he comentat el llibre sencer, i al principi vaig llegir algun llibre sense poder comentar res!
Prova-ho, a veure que tal, no?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » dg. des. 24, 2017 5:38 pm

noies ja he editat la primera entrada :ok:

el llibre no arriba a les 300 pàgines i almenys l'edició que he agafat de la biblioteca no té índex :-:)

o sigui que ho anava a dividir una mica a ull i en plan 4 capítols per setmana però llavors tocaria comentar el 8 de gener i què carai, encara estarem ressacoses de les festes no? xxo.0.o

així que l'he dividit en dues parts, a comentar el 15 i el 31 de gener, per començar l'any una mica de tranquis :content: espero que us sembli bé! (i si no us sembla bé ho dieu i ho canviem! perquè també podríem fer tres parts a comentar els dies 10, 20 i 30)

bé boniques BON NADAL!!! \o.o/
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 24, 2017 5:52 pm

ei charito, sí anima't!!!

com t'ha dit l'Anna Maria les dates són orientatives, totes fem el que podem! xxo.0.o

(jo encara tinc per comentar el llibre de novembre........... :-:) :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Anna Maria » dg. des. 24, 2017 11:08 pm

ametista ha escrit:noies ja he editat la primera entrada :ok:

el llibre no arriba a les 300 pàgines i almenys l'edició que he agafat de la biblioteca no té índex :-:)

o sigui que ho anava a dividir una mica a ull i en plan 4 capítols per setmana però llavors tocaria comentar el 8 de gener i què carai, encara estarem ressacoses de les festes no? xxo.0.o

així que l'he dividit en dues parts, a comentar el 15 i el 31 de gener, per començar l'any una mica de tranquis :content: espero que us sembli bé! (i si no us sembla bé ho dieu i ho canviem! perquè també podríem fer tres parts a comentar els dies 10, 20 i 30)

bé boniques BON NADAL!!! \o.o/


A mi em va bé, perquè no crec que m'arribi el llibre aquests dies, o sigui que fantàstic!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: nienna » dl. des. 25, 2017 7:55 pm

Eiii que bé! Em sembla genial la lectura de gener!

Anna Maria si que soc Nienna Barcelona Spain, tinc una foto d’un ós ninja, m’afegeixes tu millor si us plau? Jo no t’he pogut trobar perque em surten varies Anna Maria de Lleida. A veure si ens trobem neu:-D
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Martina20 » dj. des. 28, 2017 9:04 pm

Em sembla molt bé la divisió que has fet Ametista!!! I més si el llibre és curt. Encara estic esperant que arribi el llibre a la biblio, creuo els dits que arribi aviat.

Charito anima’t, ja veus que no hi ha pressió, jejeje, sinó es pot llegir no passa res i si no s’arriba a temps tampoc. Però t’entenc, eh? A mi al principi també em sabia greu si no llegia quan tocava xx:-D .

Sabeu, m’agrada molt estar en aquest grup pq gràcies a totes les propostes estic llegint lectures molt variades i que sinó fos per aqui, no les llegiria. Per exemple, no soc fan de ciencia ficció però ara tinc l’ocasió de donar-li una oportunitat a aquesta temàtica :content:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. des. 29, 2017 9:05 am

A mi també em sembla bé la divisió que has fet, Ametista.

I Charito, jo crec que a dia d'avui ningú compleix les dates que posa l'Ametista així que això no sigui el que et freni...
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Beikost » dj. gen. 04, 2018 3:46 pm

Ja m'ha arribat el llibre! M'hauré d'espabilar a acabar el que tinc entre mans... I vosaltres? Ja l'heu començat?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. gen. 04, 2018 4:41 pm

A mi encara no m'ha arribat, com vaig dir suposo que a partir de dijous o divendres que ve el tindré, de moment estic llegint un altre llibre
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 13, 2018 7:21 am

Bones,
ahir el vaig anar a buscar a la biblio! De moment, em quedo amb el que hi diu a la contraportada: "Philip K. Dick es el escritor de ciencia ficción más apreciado por aquellos a quienes no les suele gustar la ciencia ficción"
A veure si serà cert!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Beikost » ds. gen. 13, 2018 9:20 am

jajaja quina frase, no? No sé si considerar-ho un compliment, precisament...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 13, 2018 4:37 pm

Beikost ha escrit:jajaja quina frase, no? No sé si considerar-ho un compliment, precisament...


ostres, potser sí que és pot mirar des de les dues perspectives, entenc jo que en aquest cas és un compliment, normalment a les contraportades no hi posen mai les crítiques negatives de la novel·la en qüestió, però és ben cert que jo que m'encanta la novel·la negra veig un llibre que hi diu que agradarà als que no els hi sol agradar la novel·la negra potser m'ho puc prendre com un nivell més baix, o una novel·la que amb l'excusa d'un assassinat parla de tot menys de l'assassinat...
La part positiva és com tot. A mi per exemple no m'agrada el Harry Potter, però benvinguts tots els Harrys potters del món si fan que la gent (en aquest cas adolescents i pre-adolescents) vagin a veure una peli perquè han llegit primer el llibre, i per fomentar la lectura, sobretot.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Martina20 » dc. gen. 17, 2018 2:53 pm

Atenció Spoilers: Llegida primera part

Es tracta d’un llbre escrit l’any 1969 i parla d’un possible futur que ja sabem que no és possible del 1992. Aqui l’escriptor usa l’imaginació de com podria ser aquest futur sobretot en tecnolgia però també la roba estrafolaria que la gent portava. Extrany que no hagués visualitzat els mòbils i que encara haguessin d’utilizar una espécie de telèfons fixes, jaja. L’argument comença amb la lluita entre la gent que té poders psíquics contra la gent que els intenta parar. Fins quan mor en Runcister, és per posar-nos en situació d’aquest futur i per presentar-nos els personatges. Ara crec que en els següents capítols serà la part interessant del llibre. Crec que serà una bogeria llegir també com la percepció de la realitat pels personatges i en especial en Joe està canviant.
També vull parlar de que es tracta d’un futur comercialitzat on fins i tot s’ha de pagar a les portes per obrir. Destaco aquest paràgraf on el protagonista es queixa d’aquesta situació on s’ha de pagar per tot.
“One of these days people like me will rise up and overthrow you(la màquina amb qui parla), and the end of tyranny by the machine will arrive. The day of human values and compassion and simple warmth will return...”. I aquest discurs li fa a una màquina que es nega a donar-li cafè quan tornen de Luna. És una situació en que ell realment necessitava un bon cafè però li donen podrit. Aqui és la primera senyal que hi ha algun cosa extranya.

Fins ara no sé noies, a mi no m’agrada aquesta temàtica de ciència ficció però li estic donant una oportunitat, jaja. Al principi noies, us confesso que em preguntava que s’havia près l’escriptor quan estava escribint el llibre perquè per mi el principi no tenia cap sentit res, jejeje.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. gen. 17, 2018 4:26 pm

Bones!
Doncs jo ho sento molt però l'he deixat a la pàgina 24... Entre la temàtica i els molts noms que sorgien, havia hagut de tornar endarrere... ja sabeu que tinc poca paciència amb els llibres, si no m'agraden gens no puc continuar. Em sap greu perquè porto uns grups de lectura bastant així així, entre el de "la meva família i altres animals" que també el vaig deixar, i "la ladrona de libros" que ja havia llegit i no vaig voler tornar-lo a llegir... espero que em perdoneu! :-()-)
Llegiré els vostres comentaris.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 17, 2018 4:32 pm

és veritat Anna Maria, no ho havia pensat :-D :-D

bé, esperem que la lectura del proper club t'enganxi més i puguis arribar a comentar!! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 17, 2018 5:06 pm

jo comento la primera part també, tot i que ja l'he acabat... és curiós perquè al principi em feia com a mandra, probablement per això que diu l'Anna Maria de tants personatges, tanta informació... atabala una mica no? però un cop entres a la trama tot va tan ràpid que pim pam ja l'he acabat :content:

Martina20 ha escrit:Al principi noies, us confesso que em preguntava que s’havia près l’escriptor quan estava escribint el llibre perquè per mi el principi no tenia cap sentit res, jejeje.

:-D :-D :-D veig que a tu també et va atabalar el principi!

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

doncs el que deia, al principi em costava una mica entrar en la trama perquè em perdia una mica amb tants telèpates, psis, antipsis, precos, noms de personatges, d'empreses, etc. però seguia llegint en plan "no passa res!" com quan mires una peli d'acció i al principi també et perds una mica però conforme avança ja et vas situant, no us passa? doncs amb "Ubik" igual :content:

un cop situada bé, el relat és dinàmic, no paren de passar coses i vols saber què passarà... més que res perquè sembla que cada vegada s'embolica més i vols entendre què carai està passant!

a partir de l'explosió comencen a passar coses rares i jo anava fent hipòtesis, la principal era que la Pat deuria estar intentant arreglar el percal amb la seva facultat de canviar coses del passat però a la vegada algo fallava, potser intentant canviar unes coses se'n fastidiaven unes altres? o algú més estava actuant a la vegada i era una lluita entre realitats paral·leles????

com a curiositat també destaco el fet d'haver de pagar monedes a la porta de casa, a la nevera, a la cafetera... quin estrés! i més tenint en compte que les monedes es fan servir cada vegada menys (em refereixo a la moneda petita) i que en un futur probablement ni existeixin i tot es faci amb diners electrònics o ves a saber! però el futur imaginat des del 1969 té això, hehe que es basa en coses que coneixien llavors...

no afegeixo més coses perquè no voldria colar-me i posar alguna cosa de la segona part, quan l'aneu acabant seguim! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Beikost » dl. gen. 22, 2018 10:33 am

Noies, deixo aquí un petit article que parla de passada de K. Dick amb l'excusa d'una nova sèrie basada en les seves idees. La coneixeu?

https://www.ara.cat/opinio/viatge-mes-a ... 05274.html
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 22, 2018 2:28 pm

doncs no la coneixia aquesta serie! :ok:

noies, com va la lectura??
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. gen. 22, 2018 2:32 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA PRIMERA PART

He de dir que m'està agradant força, sorprenentment. Perquè a mi la ciència ficció no em diu massa res i em feia una mica de mandra el llibre d'aquest mes precisament per la temàtica, però Ubik, que va ser el que vaig votar (una mica el que menys mandra em feia), m'està agradant.
Al principi també em perdia, però és una cosa que passa sovint en alguns llibres, i més quan t'estan parlant d'un món que no s'assembla al que coneixes, però com l'Amestista diu, seguia endavant pensant que ja aniria entenent més com més avancés.

És curiós com s'imaginen un futur que per a tu és passat, oi? Una mica com quan de petits pensàvem com seria l'any 2000...

El tema de pagar per tot a mi també m'ha sorprès molt. Ha de ser ben incòmode, al marge de si tens o no recursos has de tenir sempre canvi (a mi que sovint em passa que em trobo que vaig sense res d'efectiu a sobre) i ja no només per a prendre un cafè o veure la tele, que si arriba el cas de no portar monedes ho pots deixar córrer, sinó per a dutxar-te o fins i tot sortir de casa! Fet i fet, és com si fos part del preu del lloguer però la veritat és que seria mès còmode la modalitat de pagament a primers de mes i tenir-ho tot inclós (a finals dels anys 60 no devien saber encara què eren els hotels amb polsereta de TI!!).

El tema de la semivida no l'heu comentat i a mi també m'ha xocat molt. La ciència ha avançat tant que quan una persona es mor, si actuen ràpid i la conserven en fred la poden mantenir en semivida durant un temps indeterminat, en funció de quantes vegades "despertin" a la persona en semivida per a parlar amb ella. La veritat és que la possibilitat de poder parlar amb una persona que ha mort és molt atraient, per a tenir aquelles converses que de vegades queden pendents, per a sentir-la a prop de tant en tant, per a no perdre-la del tot, però a la vegada penso que llavors perds a la teva persona estimada dos cops, primer quan mor i després quan s'esgota la semivida i s'apaga per sempre. Us heu plantejat si optaríeu per mantenir a una persona propera vostra en semivida?

Tot el rotllo dels psi i els precog i la resta costa d'entendre però quan et fiques en matèria, amb la missió a Luna i l'explosió de la bomba, es posa molt interessant. Només mor el jefe, Runciter, i des del primer moment no paren de desconfiar pensant que els estan posant massa fàcil escapar, creuen que pot ser una trampa, però tornen a la Terra i aparentment tot és normal, però llavors comencen a passar tot de coses estranyes, per una banda la sensació de que el temps passa molt ràpid: el cafè passat, els cigarros que es desfan com si fossin molt vells, l'estranya mort de la Wendy, que en poques hores ja s'ha descomposat el seu cos, i per altra banda la impressió de que Runciter comença a ser omnipresent: al videòfon de l'hotel, a les caixetes de mistos, etc.
Jo tinc ganes de seguir llegint per a veure fins on ens porta tot això...
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Beikost » dv. gen. 26, 2018 11:45 am

Hola, noies!

Jo estic arribant ara a la meitat del llibre (COMPTE, LLEGIDA LA PRIMERA PART!) i coincideixo totalment amb els vostres comentaris.

A mi també em van costar les primeres 10 pàgines, comença molt in media res, en un univers totalment diferent al que coneixem i uns personatges que no ens han presentat i que ja parlen de "coses importants". Tan és així que vaig haver-lo de començar 2 vegades! Després he anat tirant, si que de cop surten molts personatges nous (l'equip que va a la lluna) però com que ja coneixíem els principals (Runciter, Joe...) ja no m'importa tan, ja els aniré coneixent, penso. Per cert, si és cert que el Joe aquest és un paio tan important a la companyia, que n'agafa les regnes i tot, no us costa entendre perquè mai té un duro? Ja sé que volen fer veure que és un pringat, però no cola (o potser després l'argument ho explica...).

Ara que parlo de presentacions de personatges, destacar, com ja ha dit alguna, com es preocupa per descriure'n l'indumentària, una costum amb la que no acabo de connectar perquè en general em faig una idea de com són físicament els personatges pel caràcter (és quelcom personal) i ja em pots dir que és rossa amb trenes i bombatxos que si jo me l'he imaginat morena i amb texans no em treuràs d'allà). I clar, entre que són descripcions que solc obviar (en el sentit que no faig l'esforç de posar-li tota aquella roba, o no d'entreda) i que és roba més aviat ridícula, amb materials que la meitat no existeixen, doncs cada vegada que es posa a descriure algú em trenca tota la tensió.

L'altra cosa que heu comentat és com aquest futur ja és vell! És una sensació curiosa, és com veure ara Blade runner o Star Wars o pel·lícules de tema futurista amb una ambientació similar, quasi tens al sensació que passen en un univers diferent que en algun moment en el passat segle es va separar del nostre... Al contrari de l'actualitat, on tot és tan virtual, en el d'Ubik tot és tan "físic" que és fins i tot ridícul, especialment amb els noms que tenen els objectes (el totxo de la Guía Videofónica Universal que va a targetes perforades m'ha matat xD).

Tampoc em convenç els noms que tenen les habilitats dels personatges, serà cosa de la traducció però això de "precos" i companyia sona molt forçat... No és com jo abreviaria "precognition", o serà que estic massa acostumada a llegir "precog" per influència de l'anglès.

Aprofito que trec el tema de la traducció per comentar que, malgrat les crítiques, no deixa de ser una novel·la interessant... si no fos que trobo que està molt mal escrita. I deia lo de la traducció perquè potser és culpa d'aquesta, no ho sé, però no és la primera novel·la d'aquest autor que llegeixo i en general sempre m'han deixat la sensació que són caòtiques i que l'estil és farregós (i sí, a vegades penses si devia anar drogat o què). Vaja, que espero que l'argument doni un gir i es torni tot més interessant perquè el senyor K. Dick no és Sant de la meva devoció...

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::