Escoles a Terrassa

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
Laia2015
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dv. juny 13, 2014 8:13 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Laia2015 » ds. feb. 10, 2018 9:07 pm

Bona nit!!

Ade mireu be que els enllaços que as penjat son del curs passat, em de mirar que posi 2018-2019!

Clara, moltíssimes gràcies per tota l'informació, no paro de donar-li voltes.

Tenia un dubte, si per exemple de primera opció poso el Bisbat d'egàra que no es de la meva zona tindre per aquesta escola nomes els 10 punts pel municipi, però si en segona opció poso el Vedruna que es de la zona, pel fet de haver-la posat en segona opció tinc els 30 punts per zona o també només 10?

El Bisbat d'egara es molt difícil entrar si no tens els punts per zona no? vaia caca per que en principi m'agradava mes l'opció que anés a una pública però crec que aurem de apostar per el Vedruna.

Gràcies!!
Avatar de l’usuari
Laia2015
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dv. juny 13, 2014 8:13 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Laia2015 » ds. feb. 10, 2018 9:15 pm

Ade! No vaig veure que havies escrit dient que també erets d'aquella zona com jo!
En vers d'anar a les portes obertes estas trucant als coles i et fan una entrevista personal??? Es que a mi hi ha dies que no em va massa be anar a les portes obertes per que treballo i m'estic canviant els dies de feina, però si dius que fan entrevistes personals estaria be.
A mi de la zona només m'agrada el Vedruna, després el Cultura pràctica també aniré a mirar-lo, per que diuen que sempre queden places i si no esta mal es una opció per que no menviin a la quina forca. Tmbé vui mirar el Avet avera, i el Vallés. Pero el que mes m'agaradaria així a priori avans d'haver-los vist es el bisbat, pero crec que no hi ha opcions...
Avatar de l’usuari
Ade
:: puça
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dl. des. 01, 2014 1:20 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Ade » dg. feb. 11, 2018 6:06 pm

Hem de anar en compte a la hora de posar les primeres opcions, si posem una escola de 10 punts a primera opció i anem a sorteig i no entrem a aquesta escola, els 10 punts que teníem de primera opció s'arrossega a la escola que tinguem com a segona opció encara que sigui de 30 punts pasaría a tenir 10 punts, llavors seria una mica arriscat...
Ade l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 21, 2018 6:31 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Clara13 » dg. feb. 11, 2018 6:35 pm

Hola Laia,

És com et comenta l'Ade, els punts s'arrosseguen a les segones opcions. Has de decidir quina escola t'agrada més i triar-la com a primera opció. Si no ets de la zona sí pot ser que tinguis més dificultats per entrar, com comentes sobre el Bisbat, per que le persones que tenen 30 punts per zona tenen preferència i per tant estaria difícil.

Una altra cosa, no poseu a la llista coles que no us agraden o que no us convencen per que us poden tocar. Aquest punt és important tenir-lo en compte.

En tot cas feu les valoracions pertinents, aneu a les jornades de portes obertes i pregunteu tots els dubtes que tingueu. Penseu que també la percepció que tingueu serà vital, jo tenia clar que anava a apuntar al meu nen al Bisbat i quan vem anar al Vedruna en vem sortir enamorats i vem canviar d'opinió després de gairebé un any dient que aniria a la primera opció.

Penso que en principi si el cole és de la vostra zona podeu entrar sense problemes.

Molts ànims noies!
Avatar de l’usuari
Ade
:: puça
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dl. des. 01, 2014 1:20 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Ade » dg. feb. 11, 2018 8:56 pm

Noies, un dubte, sabeu si a Terrassa hi ha alguna escola que facin el Batxillerat concertat? Gràcies!
JosepTerr
Entrades: 3
Membre des de: dv. feb. 09, 2018 7:59 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: JosepTerr » dl. feb. 12, 2018 7:57 am

Hola Ade.

Si no estic equivocat, el KARMEL té batxillerat concertat.
lamaringo
Entrades: 1
Membre des de: dl. feb. 12, 2018 8:23 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: lamaringo » dl. feb. 12, 2018 8:29 am

Bon dia , nosaltres també som de la zona 3 pero estem al costat de la Roda
Sabeu com funciona amb coles publics, i les possibilitats que hi ha?

A nosaltres encara ens queda un any de guarderia, però trobo complicat aixòd e les places i dels sorteig....
JosepTerr
Entrades: 3
Membre des de: dv. feb. 09, 2018 7:59 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: JosepTerr » dl. feb. 12, 2018 12:20 pm

lamaringo ha escrit:Bon dia , nosaltres també som de la zona 3 pero estem al costat de la Roda
Sabeu com funciona amb coles publics, i les possibilitats que hi ha?

A nosaltres encara ens queda un any de guarderia, però trobo complicat aixòd e les places i dels sorteig....



Hola lamaringo, normalment es més difícil l'accés que en el cas de les concertades. Dos exemples de públics de la zona 1 l'any passat:
- Bisbat d'Egara: Crec que tots els de 30 punts (els de zona) van anar a sorteig
- Ponent: tots els de 30 punts van anar a sorteig

Tot i que cada any la cosa pot variar, ja que depèn del número de germans que hi pujen.
Marina1984
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dl. feb. 12, 2018 4:47 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Marina1984 » dl. feb. 12, 2018 4:58 pm

Bona tarda,
Tinc una nena que fara 3 anys el mes que ve i ja estem ficats al tema de buscar escola, amb una mica de nervis suposo que tothom estara igual.
Som de la zona 2 pero enganxats a la 3 i ens agradaria que entres a la Roda, encara que se que sempre van a sorteig o com a segona opcio un altre pero public.
Se que a les seguents opcions, el mes inteligent es posar coles que normalment no van a sorteig, pero no trobo cap info de com van anar anys anteriors, em podeu ajudar?
D’altra banda, sabeu si de segona i tercera opcio puc posar un cole d’una altra zona?
Moltes gracies!
CristianCS
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 10:30 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CristianCS » dt. feb. 13, 2018 10:49 am

Hola!

Nosaltres hem anat canviant l'escola que voliem com a primera opció. Després d'un any dient Petit Estel, ara estem realment entre la Pia i Vedruna Vall com a concertat, i la Roda com a públic, ja que es el que ens queda més aprop. La consulta es si hi ha algú que porti els seus fills o tingui coneguts i pugui dir com estan tant Pia com Vedruna per portar-los en cotxe, ja que no els tenim gaire a prop i al deixar el nen aniriem ja directe a treballar. Tema preus també tinc entés que Vedruna es una mica més economic, i tema religió no se si en fan igual o alguna més que l'altre. Per últim saber que us semblen aquestes escoles, ja que busquem una escola d'educació mixta, punt intermig entre tradicional i moderna.

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Clara13 » dc. feb. 14, 2018 6:26 am

CristianCS ha escrit:Hola!

Nosaltres hem anat canviant l'escola que voliem com a primera opció. Després d'un any dient Petit Estel, ara estem realment entre la Pia i Vedruna Vall com a concertat, i la Roda com a públic, ja que es el que ens queda més aprop. La consulta es si hi ha algú que porti els seus fills o tingui coneguts i pugui dir com estan tant Pia com Vedruna per portar-los en cotxe, ja que no els tenim gaire a prop i al deixar el nen aniriem ja directe a treballar. Tema preus també tinc entés que Vedruna es una mica més economic, i tema religió no se si en fan igual o alguna més que l'altre. Per últim saber que us semblen aquestes escoles, ja que busquem una escola d'educació mixta, punt intermig entre tradicional i moderna.

Gràcies!



Hola Cristian,

El meu nen va al Vedruna. Tema cotxe la veritat és que no massa bé, doncs tant una escola com l'altre estan ven bé al rovell de l'ou i per tant el trànsit a les entrades i sortides escolars és intens. Tema estacionaments doncs et pots imaginar...

En relació als preus, Vedruna és més econòmic que la Pia. Al primer la quota sense menjador és de 138 euros mentre que a la Pia, on també vem fer entrevista, pujava a 212 euros si no recordo malament (sense menjador). Si mires més amunt vaig penjar relació de preus del Vedruna, que és del que tinc informació a dia d'avui.

De la Roda et diré que és un dels millors coles públics de Terrassa, però que hi costa entrar. Tinc familia que està en el mundilo d'Ensenyament a Terrassa i sempre em destaca aquest centre escolar com una escola estupenda, tant pel projecte educatiu que imparteixen com pel grau de formació, l'ambient, etc.

Pel que fa al tipus d'escola, nosaltres estem molt contents, és una escola amb caliu on alhora que pugen els nanos amb carinyo també els apreten bastant. Ni una ni l'altra són religioses del tot, sí que imparteixen religió però des de el punt de vista històric (no resen, tot i que sí tenen capella i donen opció als pares que ho desitgin de participar en activitats de caire religiós). Nosaltres som ateus, o sigui que era una cosa que d'entrada em feia desconfiar però ja hem vist clar que no té res a veure amb una escola religiosa de veritat. La Pia, segons vaig veure a la entrevista, es mou en els mateixos paràmetres, tot i que nosaltres la vem trobar massa gran (té 4 línies) i la vem descartar.

Sort!
CristianCS
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 10:30 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CristianCS » dc. feb. 14, 2018 7:47 am

Moltes gràcies Clara!

Tema preus si havia vist el post anterior que havies possat, per això ja tenia en compte que era més econòmic. Dijous vinent tenim entrevista amb la Pia i el proper amb el Vedruna, a veure que tal, tot i que el tema aparcament (o poder parar un moment el cotxe) es important per nosaltres i va ser una de les raons per descartar Petit Estel, entre altres.

La Roda la tenim present perquè es la que mes aprop de casa ens queda, tot i que teniem algo de desconfiança per comentaris d'anys anteriors que deien que no sortien amb prou nivell acadèmic. I el fet que ens agrada que cursin desde infantil fins a Batxillerat es punt en contra també.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Clara13 » dc. feb. 14, 2018 10:07 am

Hola!

Sobre el tema de La Roda ja veus que tot són opinions, no obstant sempre me n'he refiat més de les dels professors i gent que està dins l'entorn laboral d'aquestes escoles per que se suposa que "hi entenen" més que els pares, però vaja, potser la cosa ha canviat. Ja et dic, jo durant anys he sentit que és molt bona escola (igual que el Vapor, l'escola França, etc). Esperem que continui igual.

Sobre l'aparcament els pares fan el que a tot arreu, deixen els cotxes en doble fila i recullen els nanos. No és un lloc còmode per aparcar, però vaja, tothom se les apanya.

:ok:
Avatar de l’usuari
Laia2015
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dv. juny 13, 2014 8:13 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Laia2015 » dc. feb. 14, 2018 10:46 am

Bon dia!!!

Moltes gràcies per totes les respostes, ajuden molt en moments que no tens massa informació i no saps cap a on tirar.

Clara, ara que llegeixo aixó de la religió, jo justament ahir estava pensant amb aquest tema. Em preucupaba si en el tema religiós incideixen molt, si, despres els faràn fer la comunió i tota la pesca... Jo no tenia intenció portarla a un colegi religiós, pero es que el vedruna em queda molt aprop de casa.
Tu com as vist que enfoquen aquest tema?? Els apreten molt en la religió? Pel que dius no o sembla pero no se... aixxx quans dubtes!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Clara13 » dc. feb. 14, 2018 11:09 am

Laia2015 ha escrit:Bon dia!!!

Moltes gràcies per totes les respostes, ajuden molt en moments que no tens massa informació i no saps cap a on tirar.

Clara, ara que llegeixo aixó de la religió, jo justament ahir estava pensant amb aquest tema. Em preucupaba si en el tema religiós incideixen molt, si, despres els faràn fer la comunió i tota la pesca... Jo no tenia intenció portarla a un colegi religiós, pero es que el vedruna em queda molt aprop de casa.
Tu com as vist que enfoquen aquest tema?? Els apreten molt en la religió? Pel que dius no o sembla pero no se... aixxx quans dubtes!


Hola Laia!

No, gens. A mi era un tema que també em preocupava però ara estic més tranquila. També haig de dir que conec ex-alumnes als qui he pogut preguntar i tots em comenten que el tema religiós era molt light ja anys enrera. Sí que per l'escola pots veure algun cartell de Santa Joaquima (la seva patrona) i demés, però creu-me que si fos super religiós no hi hagués ficat al meu fill. També celebren totes les festes (Pasqua, Nadal, dia de la Pau...etc). Penso que escoles com el Sagrado Corazón ho són molt més.

Si et fiques a la seva web i busques l'ideari en trobaràs més informació.

http://pastoral.vedrunacatalunya.cat/
marina81
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dt. març 03, 2015 6:01 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: marina81 » dc. feb. 14, 2018 9:02 pm

Bon vespre!

Jo vaig estudiar a la Pia i és cert que no és molt religiosa, però a Primària fèiem religió com a tal (no història); a l'ESO sí que es feia història de les religions. Tot el que són actes religiosos eren voluntaris, però allà hi eren.

El meu fill va a una escola pública i n'estic encantada. No l'hauria portat a una privada - concertada, i encara menys a la Pia, que és la que conec de primera mà. Massa gran, molt endollisme (està ple de fills de, germans de,...), molt"pijerío",... Com se t'acudeixi sortir dels paràmetres estàndars, no t'hi sents a gust. Vaig tenir mestres i profes molt bons, però això no compensa que sigui una escola on no hi portaria als meus fills..
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Cayena » dj. feb. 15, 2018 2:29 pm

Hola
Jo porto el meu nen a la Pia, ara fa P4
Una mama demanava tema aparcament. Nosaltres normalment no anem amb cotxe, però alguna vegada si que ho hem fet i, per infantil, tot i que l'aparcament és complicat perquè és el centre de Terrassa, és molt més fàcil a la Pia que al Vedruna, perquè a infantil els nens i nenes no entren pel carrer Col·legi, que si que és un merder (quan vaig a buscar el nen i vaig pel carrer Col·legi l'espera dels papes del Vedruna és una mica caòtica, cotxes a les voreres, molta circulació... uf!!!) sinó pel carrer Vallhonrat, on hi ha molt més espai per aparcar. O sigui que en aquest sentit, és millor (tot i que tampoc és un luxe) aparcar a la Pia que al Vedruna (a més, també pots entrar en cotxe a l'interior del recinte.
Tema religió, NO FAN RELIGIÓ. és a dir, no fan dogma catòlic, ni a infantil, ni a primària ni a secundària. La catequesis és voluntaria, fora de l'horari escolar. El meu fill encara és petit (P4) però tinc una amiga que té els nens a primària (6è i 3r) i no han fet mai religió. Si fan cultura religiosa, on aprenen les principals religions del món.
Jo no he vist, ni m'han parlat mai, de favoritisme per ser "fill de" o "germà de". Que això passes fa 30 anys no vol dir que passi ara.... No considero que sigui una escola elitista, de fet, per comentaris de mares de fills més grans (que van a primaria) és una escola que acull nens que no volen en altres escoles (léase Tecnos, per exemple).
A infantil, els nens aprenen a un ritme lent, basat en el joc i l'experimentació. No fan fitxes, ara han començat a implementar un nou sistema educatiu, SUMMEM, basat en projectes.
Nosaltres estem molt contents amb aquesta escola. No és perfecta, cap ho és, no ens enganyem, però és una bona escola, que pensa amb els seus alumnes, no amb els resultats de selectivitat.
Si voleu saber alguna cosa concreta, m'ho pregunteu
marina81
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dt. març 03, 2015 6:01 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: marina81 » dj. feb. 15, 2018 3:07 pm

Ja veus que "para gustos, colores". Jo parlo de la Pia de fa 10 anys, i és la meva opinió com a exalumna després d'estar-hi 15 anys. Endollisme n'hi ha, només cal veure els vídeos publicitaris. Elitisme? Home, no és la Vall, però hi ha pijerío. Tb conec exalumnes de la tecnos i sé que no hi durien els seus fills. Però torno a dir, cadascú se sent còmode en un entorn determinat i busca una cosa diferent, és complicat ser objectiu.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Clara13 » dv. feb. 16, 2018 6:13 am

Bon dia noies!

Com veieu tot depèn de l'experiència personal de cadascú. De fet, penso que en general totes les escoles s'adapten prou bé a les necessitats dels alumnes en termes formatius.

Del tema aparcament a la Pia el que comenta la Cayena és cert, n'és més fàcil per que no és un carrer tant concorregut com Col·legi. Hi visc al costat i ho veig cada dia. Al Vedruna P3 entra pel carrer Sant Domènech, que per cert tallaran a partir del 2019 i els cotxes ja no hi podran accedir durant les entrades i sortides escolars. Tinc entès segons una reunió amb l'AMPA que al carrer del Vall passarà el mateix (no tinc ni idea de on redirigiran el trànsit però bueno :content: ). De moment, és un bon merder portar-los en cotxe.

Amb el tema religiós passa exactament el mateix que a la Pia.
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Cayena » dv. feb. 16, 2018 9:29 am

marina81 ha escrit:JEndollisme n'hi ha, només cal veure els vídeos publicitaris. Elitisme? Home, no és la Vall, però hi ha pijerío.


No acabo d'entendre això que dius dels videos publicitaris i la seva relació amb l'endollisme.
M'ho pots aclarir? Perquè en algun video surten nens que conec i t'asseguro que d'endollisme res...

Respecte al "pijerio", doncs mira, a la classe del meu nen (en general a infantil, que és el que més conec) et puc assegurar que som persones la mar de normals, treballadors com tothom. Jo no sóc pija ni molt menys ni a nivell econòmic ni a nivell d'estil de vida i a l'entorn del meu nen tampoc hi veig pijerio... Que hi ha "pijos" (aquí hauriem de definir el terme, gent amb pasta, imagino que vols dir), doncs clar que hi déu haver, és una escola gran i no és barata, però en general jo no veig aquest "pijerio" que descrius, la majoria, ja t'ho dic jo, no som pijos ni anem amb ferraris a buscar els nens.
també hi ha molts pijos a les escoles públiques, sobretot aquelles que tenen més fama i que se suposa que entren "per sorteig"...

No vull entrar en polèmiques però trobo que fer afirmacions com aquestes tan alegrement és una mica injust. És la meva opinió...

Bon cap de setmana!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::