Escoles trilingües a Barcelona?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » dj. nov. 08, 2018 4:42 pm

Hola, tinc una pregunta: hi ha escoles trilingües a Barcelona, especialment pel Poblenou?

Per trilingües vull dir que facin servir l'anglès per a donar classes (és a dir, no que hi hagi classes d'anglès, sinó classes en anglès), a l'igual que el català (i castellà una mica, també).

Ho pregunto perquè el meu fill escolta l'anglès a casa (és la llengua que parlem la mare i jo), i per tant, crec que es podria avorrir amb classes d'anglès, i això no crec que sigui bo. I voldria que aprengués un anglès perfecte, degut que per a la mare i per a mi, això és important. I crec que això no s'aconsegueix només amb classes d'anglès, ni tan sols amb reforços extraescolars.

Però d'altra banda, tampoc voldria una escola anglesa, degut que crec que és important que el català sigui important a l'escola. Em dóna la sensació (però podria estar equivocat) que les escoles angleses / americanes / alemanyes / franceses ignoren força el català. I això les descarta, per a mi.

Hi ha doncs alguna escola realment trilingüe a Barcelona, és a dir, on s'ensenyi en català i en anglès? (i no faci classes d'anglès, excepte diguem literatura i llengua, però al mateix nivell que el català o el castellà).
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » dv. nov. 09, 2018 5:15 pm

Mirat les escoles: miranda i montserrat
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » dv. nov. 09, 2018 5:31 pm

Shasha ha escrit:Mirat les escoles: miranda i montserrat


Sí, tens raó, aquestes dues surten al capdamunt dels rànquings, i són catalanes.

N'hi poden haver d'altres, potser menys famoses, però amb una metodologia semblant? Ho dic perquè veig en premsa que hi ha molta gent famosa que porta els seus fills a aquestes escoles, i la veritat, molts d'aquests famosos no els voldria ni a un quilòmetre de distància del meu fill.

Preferiria una escola on els professionals "fets a si mateixos" i que hagin pujat de baix amb esforç i estudis, portin els seus fills, en comptes de "diner antic" i proper al sector politic i a "llotges del Bernabeu" i semblants.

On podria trobar-ho, això, encara que potser no fos el cas perfecte d'una escola trilingüe?
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » dv. nov. 09, 2018 6:01 pm

L'escola perfecte no existeix, el millor es apropar-se i veure el feeling que sents. La millor escola de totes pot acabar sent una "presso" pel teu fill si no s'adapta per metodologia, per companys...
Jo no conec escoles amb les caracteristiques que demanes, aquestes dues me les vaig mirar quan la meva filla era un bebe i pensava que una escola com aquestes o virolai serien el millor, quan va creixer vaig veure que ella necessitava un altre tipus d'escola i vaig començar a mirar les escoles lliures (per exemple momo les acompanyants son de parla catalana, castellana i anglesa aleshores l'angles l'integren parlant amb aquesta acompanyant) pero no les podia pagar i al final estem en una publica d'educacio viva que es la que mes s'adapta a ella...
Passejat per les webs, per l'escola a l'hora de la sortida parla amb els pares i mares que estan per alla i finalment ves a totes portes obertes
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » ds. nov. 10, 2018 9:15 am

Shasha ha escrit:L'escola perfecte no existeix, el millor es apropar-se i veure el feeling que sents. La millor escola de totes pot acabar sent una "presso" pel teu fill si no s'adapta per metodologia, per companys...
Jo no conec escoles amb les caracteristiques que demanes, aquestes dues me les vaig mirar quan la meva filla era un bebe i pensava que una escola com aquestes o virolai serien el millor, quan va creixer vaig veure que ella necessitava un altre tipus d'escola i vaig començar a mirar les escoles lliures (per exemple momo les acompanyants son de parla catalana, castellana i anglesa aleshores l'angles l'integren parlant amb aquesta acompanyant) pero no les podia pagar i al final estem en una publica d'educacio viva que es la que mes s'adapta a ella...
Passejat per les webs, per l'escola a l'hora de la sortida parla amb els pares i mares que estan per alla i finalment ves a totes portes obertes


Et puc demanar què és una escola lliure (a la pràctica)? I una educació viva?

Intento fer servir google per a aquests termes, però no en sé treure l'entrellat. Ni sé de què m'estan parlant.
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » ds. nov. 10, 2018 9:45 am

L'educació lliure s'ha de viure, sino és dificil d'entendre i fins i tot pot semblar que els nens no fan res que només "juguen" (però així aprenen realment...), nosaltres només l'hem viscut durant un any a p2 però com a mare vaig apendre moltissim sobre acompanyar respectuosament a la meva filla i ella entre altres mil coses va apendre a gestionar els seus sentiments i els conflictes amb els seus iguals d'una manera que encara ara a vegades em meravella. Et poso un link de la xell (xarxa d'educacio lliure) on expliquen que és.

https://educaciolliure.org/leducacio-ll ... io-lliure/

La educació viva és el més semblant però dins l'educació pública i per tant "perds" coses com la ratio.

Sóc molt defensora d'aquestes escoles però si hi entres has de ser molt conscient d'on et fiques doncs la sensació de que no els hi estan ensenyant res pot posar molt nerviós a qualsevol que vulgui veure uns resultats rapidament (per exemple no "obliguen" a apendre a llegir per tant hi haura nens que començaran amb quatre anys i altres que no ho faran fins als set...).

Sembla una metodologia molt nova però realment té molts anys, en educació viva diria que la que té més recorregut és el martinet a ripollet i aqui diria que és congres indians i en l'ambit privat tens escola montserrat a vallvidrera que segueix aquesta linia fins al batxillerat i em sembla que a la seva web tenen penjats els resultats de la selectivitat
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » ds. nov. 10, 2018 3:44 pm

Amb "perdre la ratio" què vols dir? que a la pública hi ha més nens per professor?
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » ds. nov. 10, 2018 4:05 pm

En una escola d'educació lliure la ratio son uns 6-8 nens per acompanyant, a la resta d'escoles es de 25, potser alguna una mica menys si no omplen però és el que tenen la majoria i si amplien ratio per deixar menys families fora aleshores pot pujar fins a 27 alumnes per professor si no recordo malament
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » dg. nov. 11, 2018 7:34 am

Interessant, Shasha. Hi ha algun tipus d'educació, entre els que comentes, que faciliti que els pares formin una part important de l'educació dels fills?

Ho pregunto perquè valoro el concepte de homeschooling. Però probablement, per la meva vida no ho podria fer bé al 100%. Ara bé, potser sí que li podria dedicar unes hores al dia. Existeix algun tipus d'educació que involucri directament als pares (especialment si els pares ja tenen un nivell educatiu elevat) de tal manera que els pares també facin de "professors"?

Al cap i a la fi, un pare serà professor particular (ratio 1 a 1), i més esforços que li dedicarà al seu fill, probablement no ho farà cap professor, per molt que li paguin.

Vull dir, no només fer classes, sinó llegir llibres d'història plegats, anar a museus que complementin allò que està aprenent al moment, etc.

Hi ha escoles que fan això?
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » dg. nov. 11, 2018 7:51 am

A l'educacio lliure els pares son molt importants, en general son escoles obertes perque els pares hi puguin estar sempre que vulguin, també son escoles que demanen molta implicacio per part dels pares, ara bé com per anar a fer de "professor" ho dubto... Pensa que son escoles sense el concepte de classe formal al que estem acostumats, els nens es mouen per els diferents ambients segons les sevea inquietuts... Pero suposo que no et posarien pegues per anar a fer propostes.
Per la resta d'escoles, la majoria accepten tenir els pares a les aules de forma "controlada" moltes el que fan es que cada divendres vagi un pare/mare a l'escola a fer alguna activitat. En les escoles d'educacio viva se que estan obertes als pares però encara no se en quina mesura, la nostra es molt nova i per falta d'espai hi ha coses que se que direcció té en ment que no fem de moment .
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » dg. nov. 11, 2018 12:35 pm

Més aviat pensava en "ser professor" a casa. Si entenc bé, els nens aprenen quan "volen aprendre". Però quan "volen aprendre"? Una possibilitat és que els pares els motivin a casa, oi?

El dubte que tinc és si aquesta filosofia de "llibertat a l'hora d'aprendre" la fan pels nens, o la fan pels professors (per exemple, que sigui més fàcil fer-ho així).

Em sembla sorprenent que una decisió tan important com aquesta (quin estil d'educació donar als fills) no hi hagi informació de cap mena (objectiva, amb dades, amb explicacions simples de cada tria ...) i que tot sigui secret, i que a més a més, ho diguin així amb tot el "morro".
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » dg. nov. 11, 2018 12:47 pm

Et puc assegurar que pels professors no és gens facil treballar aixi. Els objectius que marca ensenyament els nens els han d'assolir igualment aleshores ells han de presentar les propostes pensant en que amb allò els nens arribaràn a aquests objectius però ells poden descubrir una altra cosa i el professor s'ha d'adaptar.
Per exemple a l'ambient de la meva filla una de les propostes que tenen és sorra molt fina i embuts de diferents tamanys, l'objectiu inicial és que vegin que segons l'obertura la sorra triga més o menys i per tant s'iniciin en el concepte temps. A l'ambient del costat hi ha blat de moro i morters, inicialment era perquè els hi surgis el picar el blat de moro i el convertissin en farina però de moment han hagut de fer una petita modificació doncs va apareixer un corc del blat i els nens van tenir més interés en investigar l'animal per tant la professora va haver d'adaptar-se.
Sobre el homeschooling diria que aqui no esta permés... Bé durant el segon cicle d'infantil si doncs no és educació obligatoria però a partir de primaria ja no... O això em sembla recordar haver llegit en la normativa d'absentisme
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » dg. nov. 11, 2018 3:44 pm

Shasha ha escrit:Et puc assegurar que pels professors no és gens facil treballar aixi. Els objectius que marca ensenyament els nens els han d'assolir igualment aleshores ells han de presentar les propostes pensant en que amb allò els nens arribaràn a aquests objectius però ells poden descubrir una altra cosa i el professor s'ha d'adaptar.
Per exemple a l'ambient de la meva filla una de les propostes que tenen és sorra molt fina i embuts de diferents tamanys, l'objectiu inicial és que vegin que segons l'obertura la sorra triga més o menys i per tant s'iniciin en el concepte temps. A l'ambient del costat hi ha blat de moro i morters, inicialment era perquè els hi surgis el picar el blat de moro i el convertissin en farina però de moment han hagut de fer una petita modificació doncs va apareixer un corc del blat i els nens van tenir més interés en investigar l'animal per tant la professora va haver d'adaptar-se.
Sobre el homeschooling diria que aqui no esta permés... Bé durant el segon cicle d'infantil si doncs no és educació obligatoria però a partir de primaria ja no... O això em sembla recordar haver llegit en la normativa d'absentisme


Aquest exemple que dónes és molt bo. Permet veure de què va tot, amb un exemple pràctic.

Inicialment, sona molt bé: l'ensenyament s'adapta a la curiositat dels nens. Però la meva pregunta és: què passa amb els coneixements genèrics que cal tenir? Per exemple, escriure sense faltes d'ortografia. Al final, si es dedica temps a camins "laterals", no podria passar que no es dediqués prou temps a les coses bàsiques, però més avorrides?

Per això, m'agradaria tenir dades. Com van aquests nens de cultura general, per exemple, de faltes d'ortografia?

Un punt que fa por és que en general, els nens escriuen ara amb més faltes, I l'ensenyament s'ha tornat més "alternatiu". Certament, els autocorrectors deuen fer molt mal, però no podria ser que fos també el fet que amb menys temps per a coses bàsiques, les coses bàsiques (i avorrides!) s'ensenyen menys i pitjor, i amb menys temps?

Pregunto, no afirmo.
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Shasha » dg. nov. 11, 2018 4:01 pm

Ni idea.. La meva filla encara esta a p4... Clar en cap moment es treballa matematiques, catala, ciencies naturals... Sino que tot es treballa en conjunt, apropat alguna de les escoles del teu barri que ja tinguin fins a 6e i pregunta sense vergonya als pares que et trobis, et respondran molt millor que jo que encara estic començant. Si no vaig errada al teu barri tens llacuna i fluvia, flor de maig no se si té tots els cursos.
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Arbre » dl. nov. 12, 2018 8:53 am

Sí, potser aquesta és la manera. Preguntava per si hi havia alguna dada més o menys objectiva. Aviam si algun dia, algú que tingui aquestes dades escriu per aquí.
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: petipe » dj. nov. 15, 2018 9:26 am

Com sempre, molt interessant aquest tema.

Com et deien, Martinet crec que és l'escola pionera en educació viva a Catalunya. També sé que Congrés-Indians, a Barcelona, és de les que porta més anys. Pots trucar a aquestes escoles aviam què t'expliquen de l'evolució dels nens. Dades no sé si en tindran o te les donaran.

D'altra banda, es critica que si l'educació s'està canviant "per baix" també s'haurien de canviar les proves d'avaluació, el sistema universitari d'aprenentatge... per tant, és complicat. Se suposa que l'aprenentatge amb aquestes metodologies no s'hauria d'avaluar amb els sistemes de sempre.

També matisaria que, avui en dia, escoles purament "tradicionals" en deuen quedar poques. Crec que la dualitat no és tan gran com se sol plantejar. Evidentment, parteixen de premises i filosofies molt diferents però sistemes tradicionals de com estudiàvem nosaltres no crec que n'hi hagi gaires. La majoria fan sistemes mixtos. La meva filla, per posar un exemple, no va a una escola viva i no ha après a llegir fins als 7 anys (vora 8) i ningú l'ha pressionat, al contrari. Ha anat fent fins que ha "esclatat" l'interès i ara agafa els llibres amb devoció. I va a una escola que d'entrada, es catalogaria com a "tradicional", quan en realitat, si coneixes el projecte i segueixes el dia a dia veus que apliquen un sistema mixt, que fan ambients (moltes "tradicionals" en fan), que si estudient un tema "imposat" ho fan partint de les preguntes i inquietuds dels nens i no seguint un llibre...

Per això, com t'han dit, el que hauries de fer és anar a veure les escoles i valorar quin feeling hi tens, parlar amb pares que hi porten els nens... i observar també com és el teu fill per valorar quin "sistema" / escola pot ser més adequat. Perquè al final, per molta metodologia que es segueixi, l'escola la fan les persones: els mestres que apliquen aquell sistema, les ampes, els pares que s'impliquen o no en el dia a dia dels seus fills, el caràcter de cada nen i cada grup que conforma l'escola...
Javier79
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dc. març 27, 2019 11:42 am

Re: Escoles trilingües a Barcelona?

EntradaAutor: Javier79 » dc. març 27, 2019 12:19 pm

Hola Arbre,

a Alella, a 15 minuts en cotxe desde el Poblenou, hi ha la escola on va el meu fill, es tracta de Montessori Village Maresme, es trilingüe, exactament com tu dius, el ratis son reduits y l' acompanyament es molt singular, es una escola 100% Montessori esta a una casa de poble molt bonica envoltada de natura l' access es fàcil, et passo la pagina web per si voldríes visitarla.

https://www.montessorivillage.es/maresme/

Espero que t' ajudi

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::