NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

Tractaments, clíniques, medicaments..
Jaia90
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. feb. 06, 2021 6:59 am

NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Jaia90 » dv. març 05, 2021 7:17 am

Hola a totes,

Alguna de vosaltres em sap explicar com es calcula el percentatge total de cel-lules NK ( Natural Killer ) que dictamina com les tens ? És a dir quan l'inmunoleg diu que estàs a 12% o a 24% d'ón surt aquest calcul? Els analisis mostren un munt de diferents valors i percentatges i no sé com s'arriba a aquesta conclusió, per internet no he trobat cap informació es per això que m'he animat a escriure aqui .. potser alguna em sap informar.. Gracies!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Gustineta » dv. març 05, 2021 8:44 am

Hola Jaia,

No sé respondre't a la pregunta, però sí que et volia dir una cosa

T'has mirat una cosa similar a això?
- Celulas NK (CD3-CD56+CD16-; CD3-CD56+CD16+; CD3-CD56-CD16+)
- Celulas LGL/T o NKT (CD3+CD56)
- Células CD4+; Celulas CD8+; CD4/CD8.

Perquè una cosa és mirar el percentatge d'NK i l'altre el que poso més amunt.

Jo en el seu moment em vaig mirar primer percentatge d'NK i després em vaig fer aquesta anàlisi més completa i cada valor es va mirar per si sol. A la clínica em van dir que eren coses diferents. Justament el percentatge total d'NK em sortia bé, però després, amb el detall hi havia algun valor alterat. Vam aplicar tractament amb intralípids i corticoides en el tractament i al primer trimestre de l'embaràs.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Jaia90
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. feb. 06, 2021 6:59 am

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Jaia90 » dv. març 05, 2021 9:10 am

Hola Gustineta

Gràcies per respondre'm!!, sí .
Precisament l'anàlisi que tinc fet és el complet, on surt tots els paremetres que em comentes, et poso un exemple del que vull dir , en tinc:
LINFOCITOS T4 (CD4) 35% ( dintre dels parametres de ref. )
LINFOCITOS T TOTALES (CD3) 62% ( també dintre dels parametres de ref. )
LINFOCITOS T8 (CD8) 21% ( dintre dels parametres de ref. )

Després i aqui ve la confusió diu :

CD3-CD16/56: (NK TOTALES) 27,8% ( no hi ha valors de refencia)
CD3-CD16+CD56+ :23% ( tampoc hi ha valors)
CD3+CD16/56(NKT) : 6,3% ( tampoc hi ha valors)

La inmunòl-loga em va dir que estaban bé però m'agradaria saber com es treu aquell percentatge exacte que les inmunologes més conegudes en temes NKs ( imagino que ja sabeu de qui parlo), en treuen de cada pacient i els hi serveix per diferenciar les que les tenen bé i les que no, i per tant necessiten fer tractament.
Perque amb els meus resultats no entenc res.. i tot i que li vaig preguntar a la meva doctora per el percentatge total no m'ho va voler dir..

A veure si algú ens pot aclarir un pel mes :-()-)
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Gustineta » dv. març 05, 2021 9:24 am

Ah! Ara t'entenc millor :)

Deixa'm que la miri a veure si jo hi tinc els valors de referència a l'analítica i veiem si podem treure'n alguna cosa més.

Ara mateix no sé a quin immunòloga et refereixes, però. A mi m'ho va fer mirar i tractar la Dra Rojas a Gravida.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Jaia90
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. feb. 06, 2021 6:59 am

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Jaia90 » dv. març 05, 2021 10:07 am

Gràcies Gustineta, em refereixo a las "eminencies" de Inmunologia reproductiva de S. Sanchez Ramon i la D. Alecsandru, que internet està ple de casos de noies amb les NKs relacionades amb un unic percentatge, i que precisament elles dues sempre diuen que han d'estar per sota de 12% per que no rebutgi a l'embrió..
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Gustineta » dl. març 08, 2021 12:14 pm

Hola, Jaia!

Ja em pensava que volies dir la Dra Sánchez-Ramón i la Dra Alecsandru, però no n'estava segura. Jo m'he visitat també amb la Dra Sánchez-Ramón i em sembla recordar que ella només tenia en compte el recompte total sense desglossar, que és una analítica a banda amb un recompte global. En el meu cas, aquest recompte global estava bé.
Ara bé, aquesta visita la vaig fer el 2016 i ara no tinc ni idea de si ha canviat o ha inclòs el recompte detallat en les proves que demana. El camp de la immunologia reproductiva és controvertit, s'està investigant molt i canvia força.

On vas fer-te l'analítica?
He mirat la meva i és lleugerament diferent. Jo me la vaig fer a través de la clínica Gravida, que va enviar la meva mostra a Chicago (trobaràs info al lloc web de la clínica).

Pel que fa als valors dels quals no tens referència

NK totals són: CD3-CD16/56: (NK TOTALS). 4-28. A mi em va sortr un 8%. Si en tens un 27,8%, estàs molt al límit del que es considera normal. Personalment, miraria una mica més això perquè bé-bé, el que es diu bé, tampoc no diria que ho està. Ho dic perquè, en altres casos, com en el TSH, et diuen que d'1 a 4 està bé, però llavors resulta que per a embaràs millor que no passi de 2,5 o fins i tot de 2. Aquests intervals de referència es fan per a la població general i no es consideren casos específics com cerca d'embaràs i embaràs.

CD3-CD16+CD56+ :23% ( tampoc hi ha valors): a mi em van mirar CD3 i CD56 per separat. No sé com calculen el percentatge total. Jo ho demanaria. Qui et demani aquest analítica ha de saber interpretar-la, si no, per què te la demana? "Per cobrir expedient"?
Valors de referència:
CD3: 60-85
CD56: 2-12

CD3+CD16/56(NKT) : 6,3% (veure a dalt)

Aquests valors:
LINFOCITOS T4 (CD4) 35%
LINFOCITOS T TOTALES (CD3) 62%
LINFOCITOS T8 (CD8) 21%
No me'ls van demanar.


A mi em van mirar això

NK Assay Follow-up panel
50:1
25:1
%CD3
%CD19
%CD56
%CD19+cells,CD5

TH1/TH2 Intracellular Cytokine Ratios --> això és l'anàlisi de citoquines, que té relació amb les NK
TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+)
IFN-a:IL-10 (CD3+CD4+)

La Dra Rojas sap interpretar bé aquesta analítica i m'ho va explicar fil per randa. Una cosa que em va dir va ser que una cosa són els intervals de referència i l'altra el que observen en la recerca. Per exemple, en el meu cas tenia el paràmetra 50:! a 20,1 i el valor de referència és 10-40. Doncs em va dir que em podia causar problema perquè havien observat que per a embaràs l'ideal era com a màxim 15%. Les conseqüències, si no recordo malament, era problemes amb la progesterona.
El valor 50:1 el vaig contrarestar fent progesterona punxada, que s'absorbeix millor.

Després em van sortir una mica alterat el valor %CD19+cells,CD5+, que aquest paràmetre contribuïa més directament en la resposta immunològica (crec recordar, és que això ja fa 3 anys que ho vaig fer :P). Per solucionar-ho: intralípids i corticoides.

En resum: jo indagaria més, no em quedaria contenta amb "està bé", la sensació que m'ha quedat és que per a la doctora que t'ho va mirar, les NK no és la seva línia d'investigació. De fet, és un camp molt controvertit. Jo m'hi vaig aferrar perquè va ser el nostre clau roent. Però no et puc afirmar ni desmentir que el fet de tractar-me per a això va fer que pogués tenir el meu fill.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Jaia90
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. feb. 06, 2021 6:59 am

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: Jaia90 » dl. març 08, 2021 5:06 pm

Eii gràcies per pendre el temps de mirar-te els anàlisis :)

La veritat es que la Dra. es inmunologa de IVI i per tant em va sobtar molt que no especifiqués res més que un "estan bien" precisament m'he volgut visitar amb ella pensant-me que era tota una experta i em podria ajudar.. pero la cosa és que no em queda gens clar aquests valors i tal com comentes pot variar bastant , tema homocisteina o tiroides com tu dius etc.. pot canviar molt amb o sense embaràs..
En tot cas li tornaré a preguntar en la pròxima visita a veure si por insistencia...!!
Moltes gracies maca
inesperat_rumb
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dc. feb. 02, 2022 5:13 pm

Re: NK Natural Killer calcul de percentatge d'un Analisi

EntradaAutor: inesperat_rumb » dg. març 13, 2022 10:26 pm

Hola, les NK les miren sempre abans de fer la ovodonació? A totes les clíniques?

Gràcies!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::