Bebés no vacunats

Alèrgies, otitis, problemes..

katalina
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dv. set. 30, 2022 4:09 pm

Bebés no vacunats

EntradaAutor: katalina » dl. des. 22, 2025 4:35 pm

Hola noies, tenim un bebè d'un any, que després d'informar-nos molt, de moment hem decidit no vacunar-lo, més endavant ja ho veurem.

Sabeu si podem tenir algun problema per matricular-lo a una escola bressol? Hi ha diferències entre pública i privada en aquest aspecte? Som de Lleida i encara no ens hem posat a mirar res, ... alguna de vosaltres està passant o ha passat per això?

Moltes gràcies!
:-)(-:
Caterinamore
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Bebés no vacunats

EntradaAutor: Caterinamore » dl. des. 22, 2025 10:06 pm

Hola,

A nosaltres ens va passar que si era una guarderia i ho demanaves obertament et deien "la vacunació és obligatoria".

Resumint molt, la vacunació NO és obligatoria. El departament d'educació discrepa. Però truques a catsalut i evidentment el que et diuen és que no, no és obligatòria.

El pediatre et pot fer un certificat mèdic conforme el teu fill està sa i pot anar a l'escola bressol o a l'escola primària si és que li vols dur.

Els de la guarderia o l'escola et demanaran la fotocòpia i el llibret de vacunacions. Els hi pots dur i buit. Et recomano dur el certificat del pediatre (és un full que es compra als estancs i val uns 3€). Amb aquest certificat hi ha gent que es queda més "tranquila" tot i que estàs en tot el teu dret de no vacunar-lo... a vegades hi ha gent que amb la fotocòpia en blanc et diu de tot.

També dir-te que les privades et poden posar més pegues que les públiques.

Espero haver-te ajudat!!

Una abraçada!!
Gustineta
:: gosset
Entrades: 437
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

EntradaAutor: Gustineta » dj. gen. 22, 2026 11:57 am

Ho sento, però això és una qüestió de salut pública.
Dur a l'escola bressol (o a l'escola) una criatura sense vacunar és posar en perill la resta dels infants, a part de posar en risc la vida del fill/a propi. I no, no val escudar-se en la immunitat de grup. És abusar de la responsabilitat dels altres. Què passaria si ningú no vacunés el seu fill?

El teu fill pot estar sa en el moment de fer el certificat, però en qualsevol moment pot deixar d'estar-ho. Estan tornant malalties quasi erradicades com el xarampió, tos ferina, diftèria (que va causar la mort d'un infant que no estava vacunat), per exemple.

La vacunació no és obligatòria, és cert i evidentment cada família pot decidir el que vulgui, però té conseqüències. La més lleu, que no se t'admeti a l'escola per aquest fet.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Caterinamore

EntradaAutor: Caterinamore » dg. gen. 25, 2026 6:54 pm

Hola,

Que no t'admetin el teu fill per això és discriminació en tota regla. Les públiques no et diran res segur.

Facis el que facis fes-ho perquè és el que tu creus més convenient pel teu fill i deixa de banda les pressions socials a les que et puguin sotmetre.

O els comentaris d'altres mares, sogres o amigues, evidentment amb altres creences.

Jo feia temps que no sentia comentaris agressius d'aquest tipus. I la veritat és que no hi penso mai.

Una abraçada
Gustineta

EntradaAutor: Gustineta » dl. feb. 02, 2026 9:41 am

Caterinamore,

Tots els ciutadans tenim drets i deures, i està molt bé reclamar els drets, però... no es pot fer amb els deures que tenim vers la societat el que ens sembli més convenient. I sí, hi ha pressió perquè com vaig dir és una qüestió de salut pública.

Sobre l'educació: l'escolarització no és obligatòria fins al sis anys (o l'any que les criatures fan sis anys). Llavors, si d'I0 a I5 es reservessin el dret d'admissió a nens no vacunats, no em semblaria malament, perquè no és obligatori dur-los a l'escola.

Igual amb la salut. Pel dret universal a l'atenció mèdica que tenim al nostre país, i pel codi deontològic, cap pediatre/a pot negar l'atenció al teu fill. Però, t'has parat a pensar la despesa innecessària que es pot provocar només per no haver vacunat i en què es pot posar els professionals sanitaris en risc?

Les vacunes no són obligatòries perquè...com obligues a vacunar-se?

Encara he de veure un argument antivacunes contrastat, avalat i documentat de manera científica. Només he vist articles antivacunes que es basen en la llibertat individual, en efectes secundaris desmentits fa temps i en coses que, senzillament no són veritat i que es poden comprovar fàcilment. En canvi per a les vacunes s'han descrit tots els riscos i beneficis, se n'han llistat tots el ingredients, s'explica en què es basen i hi ha consens científic, hi ha un correlació claríssima de causa-conseqüència entre augment de malalties per a les quals hi ha vacuna amb increment de població no vacunada, sigui perquè als seus països d'origen no tenen accés a les vacunes o per decisió pròpia.
Et pots informar molt, moltíssim però això no vol dir informar-se bé.

Sempre, sempre, sempre pots comentar les teves inquietuds (lícites i comprensibles) respecte les vacunes al teu pediatre o consultar webs dels hospitals pediàtrics sobre el tema.

Segurament al teu fill no li passarà res perquè els infants vacunats i la població vacunada, en general, li faran de paraigües. Si no hi penses és perquè, per sort, encara et pots permetre no pensar-hi. Encara hi ha prou gent vacunada per mantenir la immunitat de grup. Això és aprofitar-se dels altres perquè sí.
Ara què passarà si, per posar un exemple d'actualitat, es contagia del xarampió? /(https://www.3cat.cat/3catinfo/espanya-d ... a/3391455/).

Et poso un exemple que d'entrada no et semblarà que tingui gaire relació amb tema... però que amb un petit canvi sí que n'hi té:

El cap de setmana passat tornava de comprar amb la meva filla, que, com saps, té l'edat del teu fill. Jo anava amb la bossa de la compra i ella amb el patinet. En l'últim pas de zebra abans d'arribar a casa van passar a tota bufa tres adolescents amb patinet (dos en un mateix patinet). Sort que anàvem a poc a poc i ho vam veure a temps, sinó, i ho dic així de cru, ens podrien haver matat. Els vaig cridar: "Ei, que és un pas de zebra i vaig amb un bebè". La resposta: "Cállate, p**a". Segurament, aquests nois van considerar que el més convenient per a ells era anar a aquella velocitat, ni hi pensaven en què eren el carrer i que podia sortir qualsevol cotxe o que hi podia haver algú creuant pel pas de zebra. Ells veien que el carrer no estava transitat i van passar de les normes de circulació. Llibertat individual amb conseqüències que podries haver estat molt greus i que van posar en risc la vida de la meva filla i la meva.

Ara canvia " adolescents amb patinet per "antivacunes", "persones que creuen el carrer pel pas de zebra" per "infants que encara no tenen totes les vacunes posades o persones al·lèrgiques a alguns component de les vacunes o persones que van immunosuprimides a causa d'una malaltia i que depenen de la immunitat de grup", "patinet" per malaltia per a la qual hi ha vacuna" i ja ho tens.

Ho sento, però la teva llibertat individual no pot dur-se a terme si afecta a terceres persones (en aquest cas quartes persones perquè tu decideixes pel teu fill) i encara menys en qüestions de salut pública.
Caterinamore

EntradaAutor: Caterinamore » dl. feb. 02, 2026 10:27 am

Hola Gustineta,

Em sembla molt bé tot el que expliques.
Et penses que no es vacuna a un fill per capritx, per ser original? Jajaja

Que ens equiparis també a uns nois que us han volgut atropellar també tela.

No ens ho has preguntat. Ens poses al sac d'antivacunes perquè sí... al teu ideari d'antivacunes... que com sempre sembla ser que només existeix el blanc o el negre.

En el nostre cas és per tema de reaccions al.lèrgiques molt fortes de familiars. Alguns amb seqüeles greus, apa ja ho he dit. Si se'm pressiona per a que els meus fills s'exposin a aquesta possibilitat, què? Algun pediatre ens ha tractat així, com tu, com extraterrestres. Aquest pediatre es fa responsable de les seqüeles que pot causar la vacunació en el cas dels nostres fills? Firma cap paper? No.

Sabem que existeix una prova de reaccions al.lèrgiques de components de vacunes o similars. No sé si ronda els 700-1300€. En el nostre cas vam decidir no fer-ho en aquell moment. I ara ja no ho veiem necessari.

De fet, a la teva pregunta de 'què passaria si ningú es vacunés?' No es pot saber. No pots tirar enrere en el temps. I per les reaccions al.lèrgiques de la nostra família tampoc ho podem saber amb exactitud. L'únic que si després de cada punxada t'ha de venir un atac epil.lèptic doncs pots dir que no és per la vacunació. Però nosaltres ho tenim bastant clar.

Els meus fills han de quedar amb seqüeles greus perquè la resta de la població estigui tranquil.la de que no hi haurà més brots de malalties erradicades?

Pel que fa al certificat mèdic és una via per la possible escolarització. Cosa que nosaltres hem triat no fer de moment, els nens es posen malalts no pel contacte amb els altres nens de l'escola sinó per l'esgotament general de tot plegat.

Quan els teus fills estan malalts te'ls quedes a casa oi? Els no vacunats també.

Sé que cap de les dues canviarem de parer, i està bé. Però crec que el fil no es diu "digues la teva sobre la vacunació infantil". I m'esgoten una mica aquest tipus de converses.

Contesto perquè ets tu. Però desconnectaré una mica d'això que tinc altres coses per atendre.

Una abraçada forta i espero que els petits estiguin bé!!
Gustineta

EntradaAutor: Gustineta » dl. feb. 02, 2026 10:51 am

Caterinamore,

Pel to semblava semblava tota una altra cosa, més aviat el clàssic antivacunes. En aquest cas, tu necessites que la població es vacuni per mantenir els teus fills protegits.

Una cosa és ser antivacunes i l'altre no vacunar per motius de salut. Aquí defensaria al teu costat el fet que no vacunis.

En el teu cas hi ha un motiu mèdic claríssim a darrere. És un dels casos en què està més que justificat no vacunar. Els riscos superen els beneficis i òbviament no vols exposar els teus fills a seqüeles greus per això. El que no entenc és perquè no entra aquesta prova d'al·lèrgies a la sanitat pública.

Ara, els antivacunes perquè sí (els clàssics arguments infundats), sí que els comparo amb aquests adolescents amb patinet. I en el meu símil series la meva i jo-

Amb la poca informació que tenia vaig interpretar malament el missatge, perdona. Podria haver preguntat primer si era un motiu mèdic (que tenies tot el dret del món a no explicar) o per temes que no tenien res a veure en salut.
T'agraeixo la confiança per explicar-ho.

Un altre cop, disculpa.

Torna a “La salut”